Stenger ute bråkemakere

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • VallerudKanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2004
    • 308

    #61
    Opprinnelig skrevet av Brenne(vin)
    Måtte alle LSK-casuals bli dømt til evig trygdesnylting med postadresse Etterstad, så slepper vi å se dem stå og pisse på fuglas stolte tradisjoner.
    Vel, så lenge det gjør at jeg fortsatt kan gå i fred daglig med klubbfarger og Fugla-antrekk, så... Hyggelig med flere i området.
    Mangeårig sesongkortinnehaver- TO kort fra 2013!

    Kommentar

    • Håkon Henriksen
      Administrator
      • Nov 2003
      • 6411

      #62
      Opprinnelig skrevet av Arild_E
      Meget mulig det er to forskjellige grupper, nettavisens kilde er tross alt Politiet tviler på at de tar feil av slik. Nå som sportsklubbens fineste er utestengt mener jeg bestemt at også Supporterklubbens fineste bør bli det!!
      Nå blader du ting her..

      SKF (SportsKlubbens Fineste) er utestengt

      Suporterklubbensf fineste er det vell ikke noe som heter
      Håkon Henriksen
      -
      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
      -
      ALT FOR FUGLA

      Kommentar

      • Arild_E
        I karantene
        Bøffel
        • Aug 2008
        • 32

        #63
        Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
        Nå blader du ting her..

        SKF (SportsKlubbens Fineste) er utestengt

        Suporterklubbensf fineste er det vell ikke noe som heter
        Mulig det, vet egentlig ingenting om dette annet enn at jeg ikke vil ha slik i mitt Lillestrøm. Men leser du den faktaboksen til høyre i artikkelen: http://tv2nyhetene.no/innenriks/article2128205.ece Kan man se at politiet oppgir at det finnes en casualgjeng i supporterklubben. Romerike er fra før plaga med så mye MC gjenger, nynazister og andre gjengkriminelle da er det skuffende å se at kfl starter opp med casuals.

        Og hvorfor fjerner ikke politiet disse bråkemakerne det går vel ann å nedprioritere de andre gjengkriminelle.

        Mhv. Arild som tipper 2-1 til Fugla i morgen.

        Kommentar

        • fuglungen
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Sep 2004
          • 195

          #64
          Opprinnelig skrevet av glasgow
          Det er det dummeste jeg har hør. Virker som du har sett/lyttet litt for mye på holmgang. Hvor hver gang våre nye landsmenn blir nevnt i en negativ sammenheng så skylder man på integrering.
          ( sikkert noen som føler seg trukket på av den sammenligningen )
          men det du skriver er faan meg piss.
          Folk får bli voksne og stå for sine handlinger. Alle er velkommen på Åråsen og i kfl. Uansett farge relgion.....
          Men folkeskikk er vel for mye og forlange av noen tydeligvis.
          Tror jeg skal prøve å gjøre forklaringen litt enklere for deg min gode mann.

          Hvis du vet hvor mye Arild M har jobbet med å stoppe rekruteringen til dette miljøet med å følge med på hvem guttene i miljøet er, og hvem som henger sammen med de hadde du også forstått en annen side av saken istedenfor å skrive om integrering og at folk skriver piss.

          Ettersom denne saken tydeligvis tenner temprement og sinne hos mange LSK tilhengere, spør jeg deg som "holmgang-sjef"; Hvilke tiltak mener du skal settes igang for å hindre rekrutering, slåssing, sverting av klubben???

          Kommentar

          • El-Gordo
            Juniormedlem
            Bøffel
            • Jan 2007
            • 22

            #65
            Opprinnelig skrevet av EtterstadKanari
            Vel, så lenge det gjør at jeg fortsatt kan gå i fred daglig med klubbfarger og Fugla-antrekk, så... Hyggelig med flere i området.

            Er det en ting du definitivt ikke vil ha i gata di så er det de gutta her....

            Kommentar

            • King_Raymond
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4987

              #66
              Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
              Nå blader du ting her..

              SKF (SportsKlubbens Fineste) er utestengt

              Suporterklubbensf fineste er det vell ikke noe som heter
              Når det står i artikkelen at det er noen som heter det, så er det jo klart at det er noe som heter det.

              Jeg frykter at supporterklubbens fineste er meget aktive medlemmer i kfl som også ha lyst til å danse litt, og som har valgt seg et navn som er nesten identisk med sportsklubbens fineste for på den måten å ikke bli spottet.

              Det ryktes at lederen av denne gruppen går i hvit skjorte, hvite reebok sko og svarte briller.
              Ultras Felt C Lillestrøm

              Kommentar

              • fuglungen
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Sep 2004
                • 195

                #67
                Opprinnelig skrevet av Bondekanari
                Hvordan mener du at KFL og LSK tidligere hadde noen påvirkning i begrensningen av dette?
                Sett deg ned og ta en prat med mykle og Jan J på pøbben neste gang du ser dem.

                Trodde da dere i Råholt kanaris visste om det

                Kommentar

                • Arild_E
                  I karantene
                  Bøffel
                  • Aug 2008
                  • 32

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av fuglungen

                  Hvis du vet hvor mye Arild M har jobbet med å stoppe rekruteringen til dette miljøet med å følge med på hvem guttene i miljøet er, og hvem som henger sammen med de hadde du også forstått en annen side av saken istedenfor å skrive om integrering og at folk skriver piss.
                  Tommel opp til den. I tilegg har jeg hørt han ene og alene stoppet disse folkenes herjeringer i Lillestrøm ved å få dem utestengt fra utestedene, en bragd i seg selv det der. Folk aner ikke hvor stor fare en slik gjeng kan utgjøre i lokalmiljøet. Selv om de vistnok kun er 10 stykker er det viktig å bruke alle nødvendige midler. Litt skummelt at i mens fokuset var på disse SKF så kan en annen gruppe ha vokst fram i supporterklubben.

                  Kommentar

                  • Gullstrupa
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Sep 2005
                    • 190

                    #69
                    Fatter ikke at dette får så mye oppmerksomhet! I hvilke tilfeller har disse "bråkmakerne" banket opp folk på utesteder i lillestrøm? Hvis disse folka ikke er medlemmer av kanarifansen heller lsk har dette overhode ikke noe med Lillestrøm sportsklubb og gjøre. La dem sloss. Dem skader bare hverandre uansett.
                    Hva med å bruke tiden til og ta di ekte bråkmakerne som herjer i lillestrøm på natterstid og angriper uskyldige!!! Bruk portforbud på folk som tidligere har vært innblandet i bråk for svarte! Så vanskelig kan d ikke være og foreta seg noe!
                    Forbanna nisseland!
                    Vålrenga gutta ække som andre, driter i fitta og puler hverandre.

                    Kommentar

                    • Cruz
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 398

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Arild_E
                      Jeg fant urovekkende informasjon i den artikkelen i Nettavisen:

                      "Lillestrøm: Supporterklubbens Fineste (SKF)
                      Kilde: Tidsskriftet «Norsk politi»"
                      Sentrale kilder i politiet kan bekrefte at Supporterklubbens Fineste i aller høyeste grad er en interessant gruppe som de ønsker å ta nærmere i øyensyn. Gruppen ble etablert og navngitt på et nachspiel på Romerike Politikammer i vinter der beslaglagt polsk himkok ble tatt inn intravenøst, mens lovens lange armer var travelt opptatt med selvtukt samtidig som de studerte KFLs økende antall berter i 14-16 årsalderen på overvåkningsfilmene fra blant annet Stavanger og Drammen i fjor. Det eneste politiet beklager i denne sammenheng er for øvrig at begrepet feilaktig dukket opp i et internt tidsskrift.

                      Tror ingen skal være spesielt bekymret for å få Supporterklubbens Fineste i nabolaget, så sant man ikke er overnervøs for å få rosa tyggis under skoen.
                      Fra legenden Tommy Lund til legenden Arild Gilbert Sundgot - 1000 kamper i toppen

                      Kommentar

                      • King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Gullstrupa
                        I hvilke tilfeller har disse "bråkmakerne" banket opp folk på utesteder i lillestrøm?
                        Det skjer nok oftere enn det man hører om, men folk tørr ikke å stå frem.
                        Ultras Felt C Lillestrøm

                        Kommentar

                        • LSK-supp.
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 1023

                          #72
                          Når man får flere tusen medlemmer så er det naturlig at noen få finner casual miljøet spennende og tiltrekkende. Kanskje det ikke er like tiltrekkende når man får like mye juling som SKF visstnok fikk av ffk gutta.

                          Jeg mener linjen kfl og lsk har lagt seg på mot casuals er bra, da det vil hindre rekruttering til miljøet om de føler seg uvelkommen på Åråsen og på pubene i forbindelse med kamper. Dette så lenge lsk og kfl er kjipe med dem det gjelder og ikke begynner å blande ultras ol. med casual miljøet.

                          Det som derimot casual miljøet gjør som er "bra" er at når de først skal sloss holder det hemmelig, og langt unna andre fotballfans, da er det egentlig ikke så ødeleggende for klubben, om ikke media får vite om det da...
                          I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Gullstrupa
                            Fatter ikke at dette får så mye oppmerksomhet! I hvilke tilfeller har disse "bråkmakerne" banket opp folk på utesteder i lillestrøm? Hvis disse folka ikke er medlemmer av kanarifansen heller lsk har dette overhode ikke noe med Lillestrøm sportsklubb og gjøre. La dem sloss. Dem skader bare hverandre uansett.
                            Hva med å bruke tiden til og ta di ekte bråkmakerne som herjer i lillestrøm på natterstid og angriper uskyldige!!! Bruk portforbud på folk som tidligere har vært innblandet i bråk for svarte! Så vanskelig kan d ikke være og foreta seg noe!
                            Forbanna nisseland!
                            Så du mener at KFL og LSK skal holde seg likegyldige til en gruppering som skaper negativ publisitet og de nevnte hver gang de nevnes i media, mens man skal bruke tid på å ta "de ekte bråkmakerne"

                            Genialt...
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • Arild_E
                              I karantene
                              Bøffel
                              • Aug 2008
                              • 32

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Gullstrupa
                              Fatter ikke at dette får så mye oppmerksomhet! I hvilke tilfeller har disse "bråkmakerne" banket opp folk på utesteder i lillestrøm? Hvis disse folka ikke er medlemmer av kanarifansen heller lsk har dette overhode ikke noe med Lillestrøm sportsklubb og gjøre. La dem sloss. Dem skader bare hverandre uansett.
                              Hva med å bruke tiden til og ta di ekte bråkmakerne som herjer i lillestrøm på natterstid og angriper uskyldige!!! Bruk portforbud på folk som tidligere har vært innblandet i bråk for svarte! Så vanskelig kan d ikke være og foreta seg noe!
                              Forbanna nisseland!
                              Martins og daglig leder Frode Østhus har faktisk tatt skikkelig ansvar i lokalmiljøet og kan ikke klandres for at 18-åringer flyr fulle rundt på Fredager og bedriver vold. Hvis du leser denne artikkelen så beviser det at de har gjort alt dem kan for å stoppe helgevolden som har herja storgata. http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3674968.ece

                              Sånne casuals har ingenting på gata i Lillestrøm å gjøre. Det er bedre at man får stoppa dem enn en uskyldig slåsskamp på Martins.

                              Kommentar

                              • fuglungen
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2004
                                • 195

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                Når man får flere tusen medlemmer så er det naturlig at noen få finner casual miljøet spennende og tiltrekkende. Kanskje det ikke er like tiltrekkende når man får like mye juling som SKF visstnok fikk av ffk gutta.

                                Jeg mener linjen kfl og lsk har lagt seg på mot casuals er bra, da det vil hindre rekruttering til miljøet om de føler seg uvelkommen på Åråsen og på pubene i forbindelse med kamper. Dette så lenge lsk og kfl er kjipe med dem det gjelder og ikke begynner å blande ultras ol. med casual miljøet.

                                Det som derimot casual miljøet gjør som er "bra" er at når de først skal sloss holder det hemmelig, og langt unna andre fotballfans, da er det egentlig ikke så ødeleggende for klubben, om ikke media får vite om det da...
                                Her skriver du et par spennende ting.

                                Problemet er jo nettopp at dette er såpass hemmelig nå, siden ingen vil bli utestengt fra Åråsen. Neste gang man ser LSK casuals i media så snakkes det kanskje om plutselig 30-40 mann, og da er det tid å sette seg ned å tenke litt. 10 utestengt, mens 30 har funnet muligheter for å komme inn på åråsen jevnlig. Media sluker slike ting rått

                                Kommentar

                                • Arild_E
                                  I karantene
                                  Bøffel
                                  • Aug 2008
                                  • 32

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av fuglungen
                                  .......og da er det tid å sette seg ned å tenke litt. 10 utestengt, mens 30 har funnet muligheter for å komme inn på åråsen jevnlig.
                                  Etter hva jeg leser her så kan det jo virke som de 30 som har kommet inn, er med i supporterklubbens fineste og de 10 som er utestengt er disse andre SKF folka.
                                  Men nå er det på tide å ta kvelden det blir jo en lang dag i København i morgen. Men hvorfor kan ikke bilde av disse pøblene legges ut på forsiden av kfl.no som en slags advarsel til andre som synes det er "spennende". I feks Storbritania henges plakater med bilde av sedlighetsforbrytere og voldtektsmenn opp på lyktestolper for at lokalmiljøet skal kunne vite hvem uhyrene er. Noe å tenke på for administratorene på kfl.no.

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av fuglungen
                                    Medaljens bakside! Eksludere en gruppe mennesker fra åråsen, for så å miste helt kontrollen på dem.

                                    Oppgaven med å sørge for at gruppen ikke tyr til slike ting igjen er helt klart politiet sin. KFL og LSK hadde i sin tid mulighet til å hjelpe til med å begrense gruppen, hjelpe til med å hindre rekrutering osv. Men denne valgte vel vi (medlemmene) å si ifra oss. Så nå er det vel bare å vente til man ser dette igjen på nyhetene. Personlig tror jeg desverre det ikke blir lenge til.
                                    Synes du er vel naiv som ikke ser sammenhengen mellom SKF og LSK. De jeg vet om som er en del av SKF (enn så lenge...) er i alle fall høyeste grad interessert i LSK og har fulgt Sportsklubben gjennom mange år.

                                    Rekruttering til dette miljøet skjer når man møtes i forbindelse med fotballkamper, ved å stenge dem ute fra Åråsen har klubben tatt fra dem noe de holder kjært og forhåpentligvis noe som betyr mer for dem enn ønsket om å slåss i Sportsklubbens navn.

                                    Så får man vurdere hvilken metode som er best for å begrense rekruttering. Søpla sin, der ISKO blir behandlet som konger med egne plasser på stadion (og på Åråsen), busser som kjøres inn til inngangen og den "respekten" de får fra medsupportere.

                                    Eller LSKs der man blir en pariakaste og ingen ønsker å ta i selv med grillvotter og ildtang.

                                    Jeg er ikke tvil om at LSK har valgt den beste måten å hindre ytterligere rekruttering fra LSKs supportermasse.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • Gullstrupa
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Sep 2005
                                      • 190

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Så du mener at KFL og LSK skal holde seg likegyldige til en gruppering som skaper negativ publisitet og de nevnte hver gang de nevnes i media, mens man skal bruke tid på å ta "de ekte bråkmakerne"

                                      Genialt...
                                      Ja det mener jeg. Når ble kfl og lsk lovens voktere? Dette er en sak for politiet for svarte. Hvis Lsk får negativ omtale pga dette er det ikke da media som er problemet her? Hvis folk til en hver tid går rundt og trur hodeløst på alt hva media sier, så må di jo være stokk dumme. Hva sånne folk mener om klubben vår tar jeg rennafart og driter i.
                                      Vålrenga gutta ække som andre, driter i fitta og puler hverandre.

                                      Kommentar

                                      • fuglungen
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Sep 2004
                                        • 195

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                        Synes du er vel naiv som ikke ser sammenhengen mellom SKF og LSK. De jeg vet om som er en del av SKF (enn så lenge...) er i alle fall høyeste grad interessert i LSK og har fulgt Sportsklubben gjennom mange år.

                                        Rekruttering til dette miljøet skjer når man møtes i forbindelse med fotballkamper, ved å stenge dem ute fra Åråsen har klubben tatt fra dem noe de holder kjært og forhåpentligvis noe som betyr mer for dem enn ønsket om å slåss i Sportsklubbens navn.

                                        Så får man vurdere hvilken metode som er best for å begrense rekruttering. Søpla sin, der ISKO blir behandlet som konger med egne plasser på stadion (og på Åråsen), busser som kjøres inn til inngangen og den "respekten" de får fra medsupportere.
                                        Ser poenget ditt. isko boys fikk buss direkte til og fra stadion som en del av en avtale mellom vif, klanen og isko boys. Dette skulle hindre at ib fikk lage problemer på tur til stadion eller på vei fra stadion. Noe som viste seg å fungere overaskende bra.

                                        Vi valgte å kjøre null komunikasjon og utestengelse, noe som endte med slossing i Fredrikstad og stort medieoppslag i ettertid. I tillegg til at mange begynner å snakke om at nye mennesker (antagelivis) i sammarbeid med mange av de eldre i skf begynner å starte opp på nytt uten at noen vet noe som helst.

                                        Kommentar

                                        • superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Gullstrupa
                                          Fatter ikke at dette får så mye oppmerksomhet! I hvilke tilfeller har disse "bråkmakerne" banket opp folk på utesteder i lillestrøm? Hvis disse folka ikke er medlemmer av kanarifansen heller lsk har dette overhode ikke noe med Lillestrøm sportsklubb og gjøre. La dem sloss. Dem skader bare hverandre uansett.
                                          Hva med å bruke tiden til og ta di ekte bråkmakerne som herjer i lillestrøm på natterstid og angriper uskyldige!!! Bruk portforbud på folk som tidligere har vært innblandet i bråk for svarte! Så vanskelig kan d ikke være og foreta seg noe!
                                          Forbanna nisseland!
                                          Uavhengig av denne saken er Gullstrupas utsagn en voldsom feiloppfatning. Om de sloss internt skader det ikke bare de, skadene de forvolder hverandre er de alle oss andre som betaler for i form av høyere skatteregning og lengre køer på legevakta.

                                          Dette blir som å si at det skader kun en selv å kjøre uten bilbelte (uten sammlikning forøvrig) - du skader deg selv mer og påfører samfunnet en merkostnad.

                                          Moralen er; skal du sloss for gøy eller kjøre bil uten belte bør du sørge for å dø, ikke ende opp på rehabilitering resten av livet.
                                          Enøyd i de blindes dal.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎