2009-sesongen: KFLs største satsing på flagg?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gutt94
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2007
    • 3271

    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Her innrømmer du jo bruken av to-stangs mens det er spill på banen, ikke rart det blir mye syting og klaging da.
    Hadde den oppe i 35-40sek.
    Otto hadde et utspill til forsvaret som spilte allen mellom seg. Ballen kom nesten opp til midtbanen og Aafk fikk den ut. og de bytta spiller.Dommeren blåste kampen videre

    Så tok jeg den ned.

    Jeg har ikke sagt noe om å bruke to-stangs mens ballen spiller.
    Jeg menner det er helt ok så lenge det ikke er noe "interesant" som skjer på banen,
    KnutHSolberg

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      Opprinnelig skrevet av gutt94
      Hadde den oppe i 35-40sek.
      Otto hadde et utspill til forsvaret som spilte allen mellom seg. Ballen kom nesten opp til midtbanen og Aafk fikk den ut. og de bytta spiller.Dommeren blåste kampen videre

      Så tok jeg den ned.

      Jeg har ikke sagt noe om å bruke to-stangs mens ballen spiller.
      Jeg menner det er helt ok så lenge det ikke er noe "interesant" som skjer på banen,
      Det er da ikke opp til deg å vurdere hva de som står bak deg synes er interessant.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • Ytre
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2008
        • 773

        Opprinnelig skrevet av ragnarrock
        Merker jeg har flagging litt i halsen nå...
        kan noen vær så snill fortelle meg hvorfor det bare er å akseptere det faktum at folk skal stå og flagge hele kampen?

        Jeg synes at flagging er og bør være en viktig del av en helhetlig supporterkultur, før match, under tifoer, og aller viktigst, under målfeiringer.. bring it on!!! her ser jeg det gjerne, masse. gjerne litt rene pene flagg som ser litt skikkelige ut til og med. ikke sånne møkkete, fillete nedtrampede greier vi ofte har på tribunen..

        men...

        Jeg har nå stått med fansen nå i.. tja, 15år iallefall.
        merker jo godt selv at jeg bidrar mye med stemmekraft og utenholdenhet når det gjelder å synge, skrike, klappe, danse i 2*45 hver gang jeg er på kamp. merker veldig godt selv at dette også har en smittende effekt og at jeg får med meg mange andre når det har en tendens til å roe seg ned litt.

        For første gang igår så merket jeg at jeg NESTEN ikke hadde lyst til å synge, jeg ville NESTEN ikke stå i KFL.

        Hvorfor? flagging....
        jeg er langt fra den med den feteste lommeboka i verden, når jeg da punger ut for togbilleter, kampbilleter, obligatorisk pølse og brus på tribunen etc. vips koster en tur på match meg 500kr.
        når jeg betaler 500kr vil jeg gjerne se kampen..

        Ja, jeg vet at jeg bare kan bli hjemme, se kampen på tv, og spare penger, men jeg vil jo veldig gjerne støtte laget mitt!!

        Til dere som insisterer på å flagge konstant.
        Hvorfor må dere egnetlig gjøre det når det er SÅ tydelig at det er forstyrrende for så mange?
        Har ikke dette også bittelitt med folkeskikk å gjøre?
        Pleier man å stå oppreist på kino velvitende om at de som sitter bak deg dermed ikke kan se?
        Synger du opera på en lesesal på et bibliotek?
        setter du deg ned på den siste ledige plassen på bussen når det står en gammel dame med stokk i midtgangen ved siden av deg?
        Pisser du på leggen til han som står vedsiden av deg i en urinal?
        Har du sex med mennesker en mørk kveld selv når de ligger under deg og skriker nei?

        ja, vet at dette ble litt overdrevet.. men kanskje poenget mitt kom frem?
        Flagg gjerne mye mere, men kanskje det er mulig å ta litt hensyn til medmennesker, og da flagge istedenfor før og etter kamp, og som en feiring.. og spesielt ikke når det skjer spennende ting på banen.


        Visdomsord fra barndommen som jeg føler passer godt her
        Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, og forrøvrig kan du gjøre som du vil...
        Vet ikke om jeg skal le eller grine av dette innlegget jeg

        1) Det var jo vanvittig glissent på feltet i går, man kunne velge og vrake i hvor man ville stå, så du hadde supre muligheter til å stå med full utsikt til banen.

        2) Det ble jo nesten ikke flagga i går, sporadisk flagging rundt hovedforsangerfeltet og litt her og der av og til var vel det, så åssen du kunne "miste" noe som helst av kampen fatter jeg ikke
        I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4376

          Synes man burde bruke 2stangs med litt fornuft hvertfall. Når vi i disse dager er veldig opptatt av det visuelle så synes jeg man skal glemme 2stangs littegrann (det er ikke så fett uansett), og heller konsentrere seg om klapping (med henda over huet) og hopping for her er det mye å gå på. Flagging er kult og må fokuseres på videre. På grekern ser det veldig bra ut når alle klapper med henda over huet. Hvis man kan klare å få inn en kultur hvor alle gjør det alle sangene så blir det bra. Det er vanskelig, men man kan alltids bli bedre!

          Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.


          Her er et klasseeksempel på hvordan man kan se bra ut visuellt uten både 2stangs og flagg. Forøvrig jævlig bra fans (Dinamo Dresden) også har de riktige farger
          ..................

          Kommentar

          • Kanariz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2005
            • 2507

            Regner med at det blir ett flagghav oppe i trondheim om 1 ukes tid. Kan KFL ta med de store flaggene? Vi har et men ser litt stusselig ut med bare ett flagg på 5x5 meter

            Kommentar

            • UltraFo
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2007
              • 800

              Opprinnelig skrevet av Kanariz
              Vi har et men ser litt stusselig ut med bare ett flagg på 5x5 meter
              så lenge du skal ha det på tribunen og ikke indre bane så trenger du ikke så store på lerkendal
              UFC ~ Gulsvarte Brødre

              Kommentar

              • Kanariz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2005
                • 2507

                Opprinnelig skrevet av UltraFo
                så lenge du skal ha det på tribunen og ikke indre bane så trenger du ikke så store på lerkendal
                Funka fett på lerkendal i fjor

                Kommentar

                • UltraFo
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2007
                  • 800

                  Opprinnelig skrevet av Kanariz
                  Funka fett på lerkendal i fjor
                  Nå husker jeg ikke helt åssen det var på lerkendal ifjor ettersom jeg var Russ men ikke glem at vi ikke er på samme tribune så er ikke helt sikker på hvordan det er der vi er nå
                  UFC ~ Gulsvarte Brødre

                  Kommentar

                  • UltraFo
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2007
                    • 800

                    stemmer det at folk fikk beskjed om å IKKE flagge av vaktene i dag??

                    hva er det forno? det er ett STÅFELT, det er en tribune for hopping, flagging, klapping, skjerf osv. Vis folk vil på død og liv se kampen koser bilett på RB omtrent ikke mer.
                    Folk må få opp øyna og skjønne at det er en tribune for flagging! sorry folkens med det må man bare skjønne! Masse plass på felt a idag for de som ikke så noe..

                    At folk som er 15 og yngre skal bli trua med grisebank og får beskjed av vakter om å ikke flagge på en ståtribune der det er halve vitsen er bare pinlig. Håper det blir en slutt på det.

                    Ikke meningen å virke sur og bestemt men skremmende å se at såå unge gutter skal få så mye kjeft og piss fordi de flagger på ett ståfelt der det burde være helt lovlig.
                    UFC ~ Gulsvarte Brødre

                    Kommentar

                    • ragnarrock
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 937

                      uten å kjenne til episoden, men ettersom jeg er langt fra noen fan av flagging (bortsett fra før/etter kamp, og ville, midt i matchen jubelsimpuls flagging rodi vi slkter enga eller et annet tullelag..)
                      Så, kan man alltid se det fra den motsatte siden.. og kanskje samle alle flagg på felt a hvor det ofte er en tendens til å være litt laber synging uansett, så kan de som er keene på å synge OG faktisk se kampen stå på b og c, så kan de som vil flagge få gjøre det så mye de vil på felt a....
                      grunnen til at jeg her velger flaggerne på felt a, er rett og slett at man ser banen bedre jo nærmere midten man kommer.. og jo mindre flagg som er i veien, jo mere man ser.. gyldne tider..
                      *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                      -RagnarRock-

                      Kommentar

                      • Seb.R
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 4159

                        Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                        uten å kjenne til episoden, men ettersom jeg er langt fra noen fan av flagging (bortsett fra før/etter kamp, og ville, midt i matchen jubelsimpuls flagging rodi vi slkter enga eller et annet tullelag..)
                        Så, kan man alltid se det fra den motsatte siden.. og kanskje samle alle flagg på felt a hvor det ofte er en tendens til å være litt laber synging uansett, så kan de som er keene på å synge OG faktisk se kampen stå på b og c, så kan de som vil flagge få gjøre det så mye de vil på felt a....
                        grunnen til at jeg her velger flaggerne på felt a, er rett og slett at man ser banen bedre jo nærmere midten man kommer.. og jo mindre flagg som er i veien, jo mere man ser.. gyldne tider..
                        Hvorfor skal de som bidrar mest til stemning og tribuneliv bøte for alle andre på et ståfelt?

                        Altså, er seriøst folk så vanvittige dumme? Jeg lurer på hvordan disse personene håndterer en situasjon der de havner bakerst i et klasserom og ikke ser hva som står på tavla...
                        www.sebastianramsland.com
                        www.twitter.com/sebramsland

                        Kommentar

                        • mrognan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2008
                          • 845

                          Opprinnelig skrevet av UltraFo
                          det er ett STÅFELT, det er en tribune for hopping, flagging, klapping, skjerf osv. Vis folk vil på død og liv se kampen koser bilett på RB omtrent ikke mer.
                          Folk må få opp øyna og skjønne at det er en tribune for flagging! sorry folkens med det må man bare skjønne! Masse plass på felt a idag for de som ikke så noe..
                          Flagging hører til på et ståfelt, men syns enkelte flaggere burde følge litt med på hvor dem flagger. Like jævla nervøs hver gang når noen foran meg vifter med flagget og pinnen sneier trynet mitt.
                          Morten

                          Kommentar

                          • UltraFo
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2007
                            • 800

                            Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                            uten å kjenne til episoden, men ettersom jeg er langt fra noen fan av flagging (bortsett fra før/etter kamp, og ville, midt i matchen jubelsimpuls flagging rodi vi slkter enga eller et annet tullelag..)
                            Så, kan man alltid se det fra den motsatte siden.. og kanskje samle alle flagg på felt a hvor det ofte er en tendens til å være litt laber synging uansett, så kan de som er keene på å synge OG faktisk se kampen stå på b og c, så kan de som vil flagge få gjøre det så mye de vil på felt a....
                            grunnen til at jeg her velger flaggerne på felt a, er rett og slett at man ser banen bedre jo nærmere midten man kommer.. og jo mindre flagg som er i veien, jo mere man ser.. gyldne tider..

                            kan skjønne at alle ikke er kjempe fan av konstant flagging, og man trenger ikke flagge absolutt hele matchen. For all del. MEN å kjefte og true ned gutter som ikke er 15 engang fordi de flagger på ett felt som er der for å vise gutta på banen visuell støtte blir helt feil. Skulle likt å sett mange av ferdrene på feltet synes det er kult å se voksne menn true sine unge gutter på feltet. Se det fra de sin side og da, det ekke fett å være 13-15 å få massivt kjeft av en voksen mann fordi du flagger på ett stå felt.
                            UFC ~ Gulsvarte Brødre

                            Kommentar

                            • ChriZza
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 4265

                              Det var ikke vaktene som ba dem om å ikke flagge, men voksne folk som stod bak. VAktene ba om variasjon, that's all. De voksne folka som kjefta på JK (om vi fortsatt får kalle dere det?) derimot bør ta seg en spasertur...

                              Kommentar

                              • Frode Thai
                                KFL styremedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 380

                                "De gamle i JK" stod i dag på felt B, første rad.
                                Dette fordi nye "yngre" krefter skal stå på felt c.

                                Det er riktig at en person "skulle knekke alle flagga" om de ikke slutta å flagge hele kampen.
                                Han ble tilsnakket og bedt om å "ta det litt roligere.

                                Samtidig anbefalte KFL-vaktene flaggerne om å flagge når ballen er ute av spill, og selvfølgelig ved skåringer.


                                Frode Johansen
                                Frode Johansen
                                styremedlem KFL

                                Kommentar

                                • Håkon Henriksen
                                  Administrator
                                  • Nov 2003
                                  • 6411

                                  Det var et par karer som ba vaktene om å be de slutte å flagge, og vaktene ba de roe ned litt, problemet med flagingen i dag var de flagget mest når spillet var nede ved cornerflagget ved diadora/nordea tribunen, da er det mange som ikke får se, mens når spillet var på midten, mot SS tribunen flagget de ikke..

                                  som jeg sa i et tidligere innlegg her, dere skal flagge, men flagg med hodet..
                                  Håkon Henriksen
                                  -
                                  Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                  -
                                  ALT FOR FUGLA

                                  Kommentar

                                  • Tony
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4737

                                    Tragisk å se og lese at det faktisk er sånn. Vurderer sterkt å bidra med juniors neste hjemmekamp etter hva jeg har hørt om i dag!

                                    Kommentar

                                    • KFL109
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 1958

                                      Flagging rundt hovedforsangerfeltet er en selvfølge i mine øyne og bør framelskes.

                                      Feltet er stort nok til at de som bare ønsker å ta en trall kan se. På Felt C er det best oversikt over banen og ganske brukbar sikt, og som påpekt kan Felt A trenge et løft med folk som er gode til å synge.
                                      Vidar Evje

                                      Kommentar

                                      • ragnarrock
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 937

                                        FULT enig med at fokus på denne samtalen akkurat nå bør være om at hvis små barn (eller noen andre for den saks skyld) ble truet mens de sto på feltet.. da har vi faktisk litt problemer synes jeg.. spent på å følge med mens sanheten rulles ut, her bør vi få en nulltolleranse!

                                        alt som følger i resten av dette inlegget går mere på flagging, så er det ikke av interesse, ikke les videre!

                                        jeg tror ikke jeg har lest i den supporter bibelen som visse andre her har om at flagging bidrar mest til liv på tribunen, godt mulig det gjør det for noen, men virkelig ikke for alle. Bare fordi dere har sett noen youtube videor fra italia, så betyr det jo ikke at hele fotball norge også synes det er jævelig kult.

                                        Personlig skulle jeg helst sett at vi klarte å utvikle en egen tribunekultur som skiklte seg ut litt fra både sør europa, england, og ja, selv danmark som vi er så glade i å herme etter. men, ting tar vel litt tid...

                                        Jeg ser mange folk som har vært VELDIG aktive med på synging, dansing, hopping og klapping på feltet i mange år som holder kjeft og trekker seg ut av feltet pågrunn av "de jævla flagga", og at de føler seg som skyte skiver hvis de ytrer seg om at de ikke liker det.....
                                        hvis målet vårt er å skape liv og stemning, så er det kanskje greit å fokusere først på hvordan kan vi få så mange som mulig til å bidra så mye som mulig.
                                        *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                        -RagnarRock-

                                        Kommentar

                                        • Seb.R
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 4159

                                          Kall meg gjerne objektiv, partisk, whatsoever. Men her finnes det kun en eneste korrekt løsning:

                                          De som klager på "flaggerne" bruker sitt eget hode framfor alt annet og flytter seg til steder på feltet med bedre sikt. Du skriker jo etter siktproblemer ved å stelle deg rett bak "klumpen" på Felt B.
                                          www.sebastianramsland.com
                                          www.twitter.com/sebramsland

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎