Stemning i USA m.m. (Var: Bedre stemning på Åråsen enn på Ullevaal)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dinho
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2006
    • 884

    #41
    Collage football trekker flere tilskuere enn NFL, mer patriotisme. De fleste lagene som er i top 50 i collage rankingen i USA trekker normalt 60000 eller flere. Det er flere som fOlger fanatisk med pA collage sports enn proff i Statene.
    twitter @amundsakis
    ΘΥΡΑ 13

    Kommentar

    • LSK-supp.
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 1023

      #42
      Opprinnelig skrevet av Dinho
      Collage football trekker flere tilskuere enn NFL, mer patriotisme. De fleste lagene som er i top 50 i collage rankingen i USA trekker normalt 60000 eller flere. Det er flere som fOlger fanatisk med pA collage sports enn proff i Statene.
      Men hadde NFL lagene kunne laget gode fasiliteter for enda fler enn det de har i dag hadde de lett fylt opp stadion på det dobbelte, hver kamp.

      Hadde vi hatt tilsvarende liga i fotballen så hadde vi nok hatt langt høyere tilskuertall her også. Man har jo CL, men det blir ikke det samme. I NFL er det kun lag som oppfyller kriteriene til franchisen som får delta, og da får ikke byer og lag uten stor oppslutning delta, lik det den som vil.
      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

      Kommentar

      • ketil
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Feb 2004
        • 246

        #43
        NFL er den utendørsidretten i verden med flest tilskuere i snitt (67 000), og jeg tror de fleste av dere vil bli overrasket over trykket på en del av kampene. Men det er digg å mislike amerikanere. Stort sett er de jo overvektige, fordomsfulle, og kler seg som klovner mens dem drikker enorme mengder dårlig øl. (Her kunne jeg i grunn sitert meg selv fra litt lenger oppe i tråden.)

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          #44
          Opprinnelig skrevet av ketil
          NFL er den utendørsidretten i verden med flest tilskuere i snitt (67 000), og jeg tror de fleste av dere vil bli overrasket over trykket på en del av kampene. )
          Kunstig "trykk" trigget av speaker og musikk er ikke noe jeg håper å oppleve i Norge/Europa i fotball. Det kan håndball og andre idiotsporter få ha i fred.

          Kommentar

          • iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

            #45
            var på 2 baseball kamper for 3 år sida, og alle mine fordommer ble fulgt. Speaker stemning, mye folk, popcorn, øl, hotdogs.

            Ræva stemningsmessig i forhold til hva vi er vant til, men det så ut til at de fleste amerikanere koste seg.
            Kanarifugla flyr høyt i år!

            Kommentar

            • ketil
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Feb 2004
              • 246

              #46
              Baseball er noe annet, men med unntak fra øl - så er det vel ikke direkte ulikt en del kamper her hjemme. For meg er ikke amerikansk fankultur noen fanesak, men jeg ble veldig positivt overrasket over trykket på amerikanske fotballkamper - og det er ikke bare speakerbasert. For å spille djevelens advokat, det er vel ikke så langt fra tromme og megafon til speaker?

              Kommentar

              • CFD
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2319

                #47
                Ehh jo? Tromme brukes for at folk skal holde takten. Volumet på en speaker er hinsides og fansen har ofte store problemer med å overdøve dette. Som feks "GOOOOOOOO" for at hele publikum skal rope STEELERS (som supperbowl? , supper? No supper? Ahh.. Youre talking about The annual handegg competition!" Why didnt you say so right away?)

                Tenk deg like høyt volum som lagoppstillingen fra speakeren. Nå er det ikke bare under scoringer og lagoppstilling ,men igjennom HELE kampen. Grøss..
                Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                Kommentar

                • Larsk
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 1053

                  #48
                  det er da litt mentalitet i amerikansk ''soccer'' å
                  !!Gunners!!

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3377

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Lars
                    Kan du dokumentere dette? Tviler ikke på at collagekamper er populært, men at de i snitt har flere tilskuere enn Bundesliga, tviler jeg på.
                    University of Florida hadde over 90.000 på football-kampene sine i fjor.

                    Opprinnelig skrevet av Emil B
                    Det er aldri verden over 40000 tilskuere på collegekamper!
                    Du tar nok feil, Emil. Florida kunne solgt ufattelig mange flere billetter på de store kampene sine. Over hele Florida er de fleste sportspuber fylte med folk som ikke fikk billetter. Etter å ha bodd der borte i fem år kan jeg bekrefte at det er et sinnsykt engasjement som overgår det meste Europa kan skilte med.

                    Opprinnelig skrevet av CFD
                    Jeg vil heller ha i overkant av 10.000 engasjerte kanarifans som hopper på setene enn 110.264 fans som sitter på en tribune og småsnakker om hvem som pulte hvem og taster på mobiltelefonen og sender zmz samtidig som man SITTER med en pølse og cola og stapper i seg et daglig overskudd av karbohydrater.
                    Vi kan vel kanskje skilte med 100 av dine engasjerte fans, og selv der er ikke pølsa og colaen så veldig langt unna.

                    iL: Baseball er et merkelig fenomen. Grunnserien har 182!!! kamper før sluttspillet drar seg til, så om du har sett et par av vårkampene, så er det ikke rart at folk ikke er like engasjerte
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      #50
                      For å støtte forrige innlegg: Dette er gjennomsnittet til forskjellige college football lag ifjor:

                      2008 College Football
                      Attendance Leaders

                      1. Michigan 108,571
                      2. Penn State 108,254
                      3. Ohio State 104,976
                      4. Tennessee 101,448
                      5. Texas 98,046
                      6. Georgia 92,746
                      7. LSU 92,383
                      8. Alabama 92,138
                      9.
                      Florida 90,544
                      10. Auburn 86,915

                      Kommentar

                      • iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

                        #51
                        Det er amerikansk football ikke sant? ikke MLS ?
                        Er interesert i tallene der.
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                        Kommentar

                        • ulfpulf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2506

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av iL
                          Det er amerikansk football ikke sant? ikke MLS ?
                          Er interesert i tallene der.
                          Fra http://web.mlsnet.com/stats/index.js...=mls&year=2008
                          Kode:
                          CLUB ATTENDANCE REPORT
                                                        HOME GAMES                  ROAD GAMES
                                                 DATES      TOTAL  AVERAGE   DATES      TOTAL  AVERAGE
                          Chicago Fire              15    255,511   17,034      15    264,652   17,643
                          Chivas USA                15    226,717   15,114      15    255,975   17,065
                          Colorado Rapids           15    204,884   13,659      15    220,131   14,675
                          Columbus Crew             15    219,332   14,622      15    227,115   15,141
                          FC Dallas                 15    195,356   13,024      15    281,712   18,781
                          D.C. United               15    297,531   19,835      15    233,133   15,542
                          Houston Dynamo            15    254,083   16,939      15    214,773   14,318
                          Kansas City Wizards       15    160,286   10,686      15    237,319   15,821
                          Los Angeles Galaxy        15    390,132   26,009      15    421,978   28,132
                          New England Revolution    15    263,706   17,580      15    211,938   14,129
                          New York Red Bulls        15    238,925   15,928      15    234,331   15,622
                          Real Salt Lake            15    242,690   16,179      15    231,367   15,424
                          San Jose Earthquakes      15    205,695   13,713      15    210,563   14,038
                          Toronto FC                15    301,793   20,120      15    211,654   14,110
                          MLS Totals               210  3,456,641   16,460     210  3,456,641   16,460

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9390

                            #53
                            Må huske på stadionstørrelse og når man prater om MLS.

                            Kansas City Wizards fyller sin tribune med plass til ca 10 000 folk, mens stakkars New England Revolutions spiller på en stadion med ca 50 000 ledige plasser hver gang. Så stemninga varierer nok kraftig fra sted til sted.

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av knut
                              Så stemninga varierer nok kraftig fra sted til sted.
                              Stemmer nok det. Var i Toronto i høst. Fikk beklageligvis ikke med meg en hjemmekamp der, men det ryktes at fansen er bra (http://toronto.fc.mlsnet.com/t280/fa...porters_clubs/).
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • Loddet
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2004
                                • 325

                                #55
                                Jeg var i Madison Square Garden tidligere i år og så hockeymatch mellom Rangers og Penguins. Selvfølgelig er det ikke den stemninga som er på fotballkapmer i Europa, men så ille var det ikke. Spesielt når det ble slosskamp var stemninga riktig så bra.

                                Når det er sagt, en ting kan man definitivt lære av hvordan ting foregår over sjøen. Logistikkmessig er det en en helt annen verden. 15000 inn og 15000 ut uten antydning til kø. Det er en litt annen verden enn Åråsen..

                                Kommentar

                                • BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Loddet
                                  Når det er sagt, en ting kan man definitivt lære av hvordan ting foregår over sjøen. Logistikkmessig er det en en helt annen verden. 15000 inn og 15000 ut uten antydning til kø. Det er en litt annen verden enn Åråsen..
                                  Har en magefølelse av at opplegget rundt salg av sesongkort er en liten smule proffere der også...
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                  Kommentar

                                  • Loddet
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2004
                                    • 325

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                    Har en magefølelse av at opplegget rundt salg av sesongkort er en liten smule proffere der også...
                                    Tror opplegget var at straks sesongkortet var bestilt, fikk du det levert hjem med bud. Generelt var arrangementet sinnsykt professjonelt gjennomført. Men fy f og det koster. Det nå man legge inn når man tenker på hvor profesjonelt opplegget var..

                                    Kommentar

                                    • CFD
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2319

                                      #58
                                      En kamerat som jeg har overtalt til å dra på MLS og se Amerikanske fotballkamper sendte meg denne mailen igår:

                                      That was awesome last night! And I was impressed with the crowd of U.S. supporters at the sports bar...the fan base is definitely increasing!!!


                                      Ser ut som at de fatter fornuften etterhvert
                                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                      Kommentar

                                      • Matti
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 895

                                        #59
                                        Beaver Stadium goes insane after Notre Dame's QB gets sacked. Zombie Nation...

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎