LSK - Viking 22. mars kl. 18.00, Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    En ting er sikkert, uansett hvordan tribnunematchen går, om så KFL skulle gruse apeberget, så vil det komme mange folkelige enkeltpersoner med "konstruktiv" kritikk.
    Jøsses. Var nå fælt å folk støtta den da. Man må tåle å få kommentarer når ting ikke er som forventa. Men den eneste kritikken jeg evt. Kommer med er hvis man ikke prøver tribunene mot hverandre etter enga kampen. Enkelte tåler ikke konstruktiv kritikk!

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      litt enig med Ronnie her, kommer en del småelige angrep ja.

      Jeg synes heller ikke det er forsanger sin feil at det var labert i denne matchen. En feil var kanskje at vi prøvde og dytte mest mulig punche folk rundt Ronnie, som gjorde at det ble veldig bra rundt ham.
      Felt A falt tilbake til gamle synder da vi ikke hadde noe felt her.

      Blir ikke bedre av å bytte forsanger Ronnie, men skjønner godt du har lyst på en pause.
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

        Jeg hører til stadighet at 05/06-sesongen var så ekstremt mye bedre enn alt annet i ettertid. En liten grad av sannhet ligger muligens i dette, men at det var den store forskjellen som enkelte skal ha det til kjøper jeg ikke.

        Fjoråret var en katastrofe sesong på banen, og det er da også ikke rart at det gir noen utslag på tribunen. Men det var også godt oppmøte i hele fjor og KFL sto på til siste slutt. Dette er noe som vi har fått skryt for flere steder.

        Jeg kan da heller ikke se at det er negativt å ha en "skrytetråd". Folk flest tror jeg blir stolte for å få positive tilbakemeldinger, og det gir også oss en pekepinn på hvordan vi oppfattes av andre. Noe som faktisk ikke er ubetydlig. Jeg i det minste blir enda mer gira på å yte mer og vise at vi best, men det er klart at enkelte andre kan ha det på en annen måte.

        Nå har vi hatt en hjemmekamp og det for tidlig til å la øksa falle. Jeg er enig i at det til tider var dårligere trøkk enn hva man kunne håpe og tro på, men at dette automatisk skulle være et tegn på en generell dårlige standard kjøper jeg ikke sånn uten videre og jeg tror vi vil løfte oss til neste match.
        Bølerkanaris

        Kommentar

        • KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

          Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Alltid en utfordring når folk på feltet ikke er lojale mot sangene som draes i gang. Gjentar nok en gang, folk må gi seg sjøl, ikke klage/oppfordre til at andre skal synge. Og det gjelder kanskje spesielt til de folka på Felt C som er verdensmestere i å oppfordre andre til å bidra til stemninga.
          Jeg stod på C-feltet et par rader over forsangerstolen og syntes synging og hopping fungerte ganske så godt. En god del hadde løfta seg mange hakk fra det jeg opplevde var langt under pari borte mot Stabæk. Sjøl om ikke alt var optimalt tilrettelagt var det tamt i åpningskampen. Altså et solid skritt framover i mine øyne, og det var hyggelig å være på plass på Åråsen igjen.

          Etter matchen hadde jeg inntrykk av at hele KFL-feltet hadde levert bra, men det er alltid vanskelig å ha en klar formening om hvordan ting virker helhetlig. I denne tråden er vel hovedessensen at A-feltet er et lite problembarn, og at det må diskuteres framover hvorvidt det er verdt å bruke energi på kunstig åndedrett der eller om dette er et sted å anbefale flagghatere å oppholde seg sånn at supportere på B- og C-feltet kan få lov til å la seg rive med uten å få kjeft for at noen får forringa sikten sin en liten smule.

          Bortsett fra et par uttrykte ønsker om sangskifte i løpet av 90 minutter opplevde ikke jeg noen illojalitet til hovedforsangerfeltet, og som jeg tidligere har uttrykt mener jeg at stemninga og bidraget var bra.

          Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Dersom psykopaten og feltet rundt ham ikke gidder å være lojale, kan jeg ikke forvente noe som helst fra andre deler av feltet. (...) Det mest naturlige slik jeg ser det er at psykopaten og feltet rundt ham tar forsangeransvar den kampen.
          Det virker på meg etter flere psykopathentydninger at det er tid for noen interne diskusjoner blant forsangerne hvis hovedforsanger føler seg motarbeida. Kampen mot Enga er vel ikke akkurat som skapt for å prøve ut helt nye konstellasjoner på tribuna vår?

          Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Jeg er ikke forsanger mot søpla, vi har prøvd det nå og vet at det ikke funker, på tide å slippe løs psykopaten og Felt C.
          Vi har prøvd, og det funker svært så godt i forhold til de ressursene vi har nå i mine øyne. Til tross for full forståelse for det personlige ønsket om å kunne oppleve matchene som vanlig supporter, så vil jeg ha mer av det samme! Det er ikke på tide å slippe til noen andre. (Er det tida for noe så må det være å rense lufta, og da er vel ikke dette forumet den best egna plassen?)

          Får vi inn en sveiser så er det meninga å få flytta ned forsangerstolen til Ronnie før matchen mot vif. Dette har vært pekt på som en fordel tidligere, og jeg håper at dette kan bidra til at det blir lettere å få med fler folk.

          Forøvrig er det min personlige mening at forsangere ellers på tribunen skal være videreformidlere av hovedforsangerfeltets initiativ og være et eksempel for resten av feltet. Det er viktigere å få fram hva som synges og hvorvidt det skal klappes, hoppes, roes ned eller gi jernet enn å skrike at folk må delta.
          Vidar Evje

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3376

            Opprinnelig skrevet av Tony
            Fra våres sittested på felt p så hørte man viking supportera samtidig som KFL sang. Jeg lurer da hvordan det blir når enga fyller hele Diadora...
            Enga er jeg ikke så bekymret for. Den kampen vet alle at det ikke holder med 60% og innsatsen vil øke. Viking tror jeg bar mye preg av første hjemmekamp og tidlig på året, så det vil bli bedre med varmegradene.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • UltraFo
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2007
              • 800

              Opprinnelig skrevet av MortenA
              Enga er jeg ikke så bekymret for. Den kampen vet alle at det ikke holder med 60% og innsatsen vil øke. Viking tror jeg bar mye preg av første hjemmekamp og tidlig på året, så det vil bli bedre med varmegradene.
              uenig, om det er første serierunde, kald, tidlig på året, regn, vind, søppla eller ODD hjemme. Innsatsen skal være 110% uansett så gutta som spiller kampen på bannen får støtten de trenger.
              UFC ~ Gulsvarte Brødre

              Kommentar

              • Mauer
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 270

                Opprinnelig skrevet av iL
                litt enig med Ronnie her, kommer en del småelige angrep ja.

                Jeg synes heller ikke det er forsanger sin feil at det var labert i denne matchen. En feil var kanskje at vi prøvde og dytte mest mulig punche folk rundt Ronnie, som gjorde at det ble veldig bra rundt ham.
                Felt A falt tilbake til gamle synder da vi ikke hadde noe felt her.

                Blir ikke bedre av å bytte forsanger Ronnie, men skjønner godt du har lyst på en pause.
                Jeg har forståelse for at både Ronnie og Per A stod på felt C, men var det en spesiell grunn til at Per A stod der? Og kommer han til å stå der fast?

                Kommentar

                • Macho-Morten
                  Ikke KFL-styremedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2687

                  Opprinnelig skrevet av Mauer
                  Jeg har forståelse for at både Ronnie og Per A stod på felt C, men var det en spesiell grunn til at Per A stod der? Og kommer han til å stå der fast?
                  Regner med at du mener felt B, eller hovedforsangerfeltet. Per Arne sto der fordi Ronnie liker å få input fra ham, samt at vi skulle prøve å samle så mange gærninger som mulig på hovedfeltet. Regner med at Per Arne står der mot vif også.

                  Kommentar

                  • Mauer
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2007
                    • 270

                    Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                    Regner med at du mener felt B, eller hovedforsangerfeltet. Per Arne sto der fordi Ronnie liker å få input fra ham, samt at vi skulle prøve å samle så mange gærninger som mulig på hovedfeltet. Regner med at Per Arne står der mot vif også.

                    ja, mente selvfølgelig felt B.. Okei, men håper alikevell man kan få til god stemning på felt A videre også, felt A avslutta med veldig bra stemning ifjor, så håper de kan komme opp mot det nivået i år også....

                    Kommentar

                    • KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

                      Slenenger inn denne, statestikk hvordan publikumstalla har vært i første hjemmekamp de siste årene

                      LSKs hjemmeåpninger de siste årene:

                      8117 mot Viking i 2009. (1-1 borte mot Stabæk i runden før)
                      10024 mot TIL i 2008. (1.runde)
                      11460 mot FFK i 2007. (1.runde)
                      10316 mot RBK i 2006. (1.runde)

                      Dårligste i en hjemmeåpning siden 2005. Klar nedgang fra 2008. Nedgangen fra 2007 og 2006 kan delvis forklares med hhv langt flere bortesupportere mot FFK og mer interessant motstander (og flere bortesupportere) mot RBK. Kun fire kamper i fjor trakk færre tilskuere på Åråsen enn årets første hjemmekamp. Har hatt nedgang i premieren to år på rad.

                      Kommentar

                      • Mauer
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2007
                        • 270

                        Er det noen som veit hva den sangen som blei spilt rett før kampstart heter? Den rett før 'Welcome to the jungle' når spillera står i spillertunellen..

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          O Fortuna (Fra Carl Orffs Carmina Burana)

                          Kommentar

                          • mr.sandass
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2005
                            • 972

                            Dette var seriestart( Kampen i hallen kan kun sies være en treningskamp da den ble spilt i en hall) så jeg syns det var relativt godkjent jeg.

                            Jeg savna selvfølgelig "klikke" verset på "femogtredve år"( den sangen er null uten et klikke vers) men ellers så var det greit fra KFL.

                            Seriestart er alltid rævva. Det blir nok bedre neste kamp.
                            www.ultrasfeltc.net

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3376

                              Opprinnelig skrevet av UltraFo
                              uenig, om det er første serierunde, kald, tidlig på året, regn, vind, søppla eller ODD hjemme. Innsatsen skal være 110% uansett så gutta som spiller kampen på bannen får støtten de trenger.
                              I en ideell verden så har du helt rett, men det er lett å ikke være like gira midt i mars, noe mesteparten av feltet bar preg av.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • CFD
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2319

                                Opprinnelig skrevet av KrisB
                                Slenenger inn denne, statestikk hvordan publikumstalla har vært i første hjemmekamp de siste årene
                                Hvor har du hentet den fra? Jeg tør nesten å sette store penger på at du har hentet fra bataljonenforumet. Er en der som er helt totalt oppsatt på tilskuertall og mobber alle andre enn Brann når det kommer til slike tall.

                                Men det meste er uansett artig lesing.
                                Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎