KFL-banner stjålet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LSKkanari
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Jun 2005
    • 105

    #41
    Opprinnelig skrevet av veiron
    Da kan man vel heller påpeke hvor FÅ de var hjemme i den stygge hallen sin?? For en patetisk liten gjeng med shitkids!
    Nå skal vel ikke vi skryte så voldsomt i dag heller... hehe..
    Men gleder meg til sol og hygge på feltet utover våren. Mens SS får kose seg med klam svettelukt i håndballhallen.

    Er jo koselig at de vil reklamere litt for oss rundt om i Norge
    Bonden i Bjarmanns Bønder / Lillehammer Kanaris

    Kommentar

    • Alzheimer
      Juniormedlem
      Ferskenpels
      • Mar 2009
      • 2

      #42
      Opprinnelig skrevet av reka
      Tja, dette er jo bare skjemmende for SS. Er jo trist at noen unger som muligens er kanarifans brenner ss-effekter på youtube, men når hele SS stiller seg bak tyvegods som en gjeng tjuvpakk på riksdekkende TV får det hele liksom litt annet innhold og proposjoner. Dette blir jo som om hele kfl skulle begått hærværk på klanens tifo i beste sendetid fordi de to drita klansjentene skar i stykker tromma.


      Ellers er det jo hyggelig å høre at SS tar mål av seg til å bli riktig så store. Da var vel ikke dette akkurat reklame for supporterklubben blant nye medlemmer? Med mindre de skal rekrutteres rett fra soningskøen eller ungdomsanstalten?
      "Hele SS" har ikke stilt seg bak dette banneret. En liten gjeng dro opp dette banneret, og de rundt så ikke hva det var før etter litt tid. Da ble det fjerna med mye "debatt".

      Please, ikke gjør en fjær til 5 høns her. I likhet med KFL har vi også en del "ultras" som skal være "kreative", og mye debatt om hvor grensene går. Dette var utvilsomt et overtramp, uansett hva Stabæk87 og andre måtte mene.

      Foreløpig har vi i SS valgt å ikke gi disse gutta med skrikende oppmerksomhetsbehov mer PR enn nødvendig.



      Så det er sagt: KFL sang imponerende bra i hangaren, og bedre hadde det vært uten den patetiske tromma deres. Vi har mye diskusjon om SS skal stå på halve langsida eller flytte til kortsida. Det virker som om kun motsatt langside hører oss, men dette er en for dere uinteressant debatt. I likhet med dere sliter vi med en klubb som tidvis har et helt annet fokus enn supportere ift seter og plassering.

      Kommentar

      • Posse
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Mar 2009
        • 5

        #43
        Du har jo gitt mer skrikende oppmerksomhet enn noensinne Finn, det var vel poster i 8 forskjellige forumer Og nei, vi er ikke "ultras", vi er helt vanlige juletresupportere.

        Bare så dette er sagt:

        Jeg var i bergen, og var med på bannerleken. Jeg er sikker på at alle her skjønner at dette ikke er en krigserklæring mot KFL, som vi som supporterklubb har mye interessant å lære av. Likevel var det litt artig at banneret lå så praktisk til på bortebane i første serierunde, så da måtte man jo nesten. Legg merke til at vi IKKE har sabotert noe av tifoen deres! Vi bruker mange timer på slikt selv og ønsker ikke å sabotere for likesinnede uansett lag. Vi hadde da heller aldri planer om å brenne eller ødelegge banneret, men å vise at vi har det én gang får dere får det tilbake sammen med megafonene. (Det kommer vel senere i dag)

        Jeg skjønner selvsagt at mange synes det er barnslig og unødvendig, og det kan jeg være enig i. Selvsagt var det ikke nødvendig. Men litt vennskaplig erting tåler dere sikkert, sentrale personer har hele tiden gått inn for at dette ikke skal være tyveri og herping. Slik hadde det kanskje ikke vært om dere hadde lagt det igjen på Lerkendal, Brann stadion, eller Ullevaal.

        Kommentar

        • ChriZza
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 4265

          #44
          Opprinnelig skrevet av Posse
          Likevel var det litt artig at banneret lå så praktisk til på bortebane i første serierunde, så da måtte man jo nesten.
          Da blir dere vel å "låne" flere bannere i år da?
          Er jo slik at det vi ikke la inn på forhånd av bannere og slikt ikke kom inn på stadion.
          Så enten måtte vi la det ligge ubevoktet i mange timer, eller drite i å ha det med inn på stadion.
          Regner med at praksisen ikke kun gjelder oss..

          Kommentar

          • Syngende Fugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 415

            #45
            Skulle dere bare låne megafonene og?
            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner! - Send KANARI TIFO til 2401 (30,-)

            Kommentar

            • Posse
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Mar 2009
              • 5

              #46
              Opprinnelig skrevet av ChriZza
              Da blir dere vel å "låne" flere bannere i år da?
              Er jo slik at det vi ikke la inn på forhånd av bannere og slikt ikke kom inn på stadion.
              Så enten måtte vi la det ligge ubevoktet i mange timer, eller drite i å ha det med inn på stadion.
              Regner med at praksisen ikke kun gjelder oss..
              Akkurat det ante nok ingen av oss. Ryktene sa da at dere bare hadde vært naive og tenkt at det gikk sikkert greit. Hvis dere var nødt til å ha ting der på forhånd burde nok vaktene passet på, siden de først krevde at det skulle ligge der ubevoktet.

              I deres tilfelle er det jo best å la det ligge ubevokta fra deres side for å kunne ha det på kampen i det hele tatt.. Vi skal ikke utnytte den typen regler våre arrangører setter.

              Kommentar

              • Fugla- patriot83
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2005
                • 1241

                #47
                Gi oss tilbake det som tilhører oss og kom dere tilbake til den likkista deres. Fy faen jeg er gla' i levende Åråsen!
                -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                Kommentar

                • Bjarne Pedersen
                  Juniormedlem
                  Ferskenpels
                  • Mar 2009
                  • 2

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
                  Gi oss tilbake det som tilhører oss og kom dere tilbake til den likkista deres. Fy faen jeg er gla' i levende Åråsen!
                  Nå er jeg ny både på forumet og på Åråsen. Jeg går på fotballkamper for og oppleve herlig stemning på tribunen og på banen. Jeg må si at Kanarifansen er helt utrolige for om laget spiller dårlig klarer supporterne og lage en slik fantastisk stemmning slik at alle rundt dem får en god og fin fotballopplevelse. Men så er det jo noen som ødlegger for andre slik noen hos SS har gjort med å stjele bannere og andre effekter. Det skaper uvennskap og lite trifsel. Men så må jeg også si at mange her på forumet detter ned på dems sitt nivå med all den banningen og stygge ord, for meg virker det som det er mange unge her som tror det er tøft og banne og slenge dritt om alle andre. Det er litt pupp, rompe tiss humor syntes jeg.

                  Fugla synger best

                  Kommentar

                  • mr.sandass
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2005
                    • 972

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Bjarne Pedersen
                    Nå er jeg ny både på forumet og på Åråsen. Jeg går på fotballkamper for og oppleve herlig stemning på tribunen og på banen. Jeg må si at Kanarifansen er helt utrolige for om laget spiller dårlig klarer supporterne og lage en slik fantastisk stemmning slik at alle rundt dem får en god og fin fotballopplevelse. Men så er det jo noen som ødlegger for andre slik noen hos SS har gjort med å stjele bannere og andre effekter. Det skaper uvennskap og lite trifsel. Men så må jeg også si at mange her på forumet detter ned på dems sitt nivå med all den banningen og stygge ord, for meg virker det som det er mange unge her som tror det er tøft og banne og slenge dritt om alle andre. Det er litt pupp, rompe tiss humor syntes jeg.

                    Fugla synger best
                    Velkommen til Åråsen og hvis du mot formodning ikke liker tiss, promp og bæsj humor så kan jeg garantere at KFL feltet ikke er noe for deg. Ei heller felt P på motsatt side.
                    www.ultrasfeltc.net

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4377

                      #50
                      En lærepenge for KFL/FuglaTifo det her. Vi er i 2009 nå. Det er naivt å tro at alt kan ligge trygt hvor som helst. Ingenting å surve over, ta vare på bannerne fra nå av

                      Banner rapping er en del av gamet, selvom måten stabæk gjorde det på er stusselig. Pakk!
                      ..................

                      Kommentar

                      • ragnarrock
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 937

                        #51
                        syntes det var veldig hyggelig å se at banneret til KFL ble brukt i bergen jeg..
                        særs hyggelig å se at vi blir sett såpass mye opp til!
                        litt trist var det nå at de holdt det opp ned, men så har jeg hørt at lese og skrive kunnskapene i Norge har rast litt nedover... og har pappa penger trenger man ikke følge med alt for mye på skolen tross alt..

                        noen som har tenkt på at SS er en heller uheldig forkortelse?

                        det jeg synes er mest irriterende med denne saken bortsett fra det opplagte av at folk bryter loven ved å stjele ting kun for å "erte" hverandre litt..
                        er.. hvorfor virker det som en overaskelse at det banneret plutselig ble borte og dukket opp iløpet av samme dagen.. ingen som merket at den var borte etter kampen i gymsalen?
                        lei for å si det, men mister litt lyst til å putte penger i TIFO bøssa i fremtiden hvis vi ikke har kontroll på hva som er hvor, og den eneste måten vi kan oppdage at vi har rotet bort noe er at noen smågutter driver og kødder.....

                        forrøvrig takk til visse SS medlemmer (virkelig grusom den forkortelsen) som kom med sakelige inspill her.. og morn til visse SS medlemmer som bare viste seg å være en fjomp..
                        *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                        -RagnarRock-

                        Kommentar

                        • BrutoBrutalis
                          Juniormedlem
                          Bøffel
                          • Oct 2006
                          • 26

                          #52
                          Det er altså ganske utrolig å se den gjentatte overdrevne sutringa som ser ut til å skygge over alt som går utover deres trygge og snevre rammer.. Dere, med plankehuagen, er seriøst nå på god vei til å bli fotballens svar på håndballens venner… Angående SS: Utesteng dem..

                          Kommentar

                          • Petter Ø
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3008

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av BrutoBrutalis
                            Det er altså ganske utrolig å se den gjentatte overdrevne sutringa som ser ut til å skygge over alt som går utover deres trygge og snevre rammer.. Dere, med plankehuagen, er seriøst nå på god vei til å bli fotballens svar på håndballens venner… Angående SS: Utesteng dem..
                            Dette hadde du seriøst greie på ja.. Flott innlegg! Vi reagerer når bortebanneret vårt blir tatt fra ubevoktet bortefeltet som Stabæk tvingte oss å fylle med det vi skulle bruke på kampen 10 timer før avspark. Vi får tilbake banneret idag så det er ikke noe stor sak.

                            4 stk er utestengt for vold på tribunen. Lykke til med videre uttalelser, og håper din utestengelsen fra fra den virkelige verden opphører snart.
                            Petter Ø - Kreativ Kanaris
                            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                            Kommentar

                            • ho ho hooligan
                              Juniormedlem
                              Ferskenpels
                              • Mar 2009
                              • 1

                              #54
                              Du tror ikke det er meningen at det er opp ned a...?

                              Kommentar

                              • KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

                                #55
                                Fra nyhetstråden:
                                Opprinnelig skrevet av KrisB

                                STJÅLET: Dette banneret ble stjålet fra Lillestrøms supportere og holdes her opp av Stabæks supportere under gårsdagens kamp mot Brann. (Foto: Tribunekultur.com)

                                Stjal LSK-banner(23.03.2009 16:12) Print Tips en venn
                                Styabæks supportere stjal Kanarifansens banner forrige helg og tok det med til Bergen.

                                av Kasper Wikestad

                                Da Lillestrøm gjestet Stabæks nye arena på Fornebu til serieåpning sist helg, hadde supporterne KFL med et av sine store banneret som de bruker fast på bortekamp. I den forbindelse hadde de fått beskjed av Stabæk om at bannerne måtte legges inn i hallen på forhånd.

                                LSK-supporterne regnet derfor med at bannerne skulle være trygge etter at de hadde satt de opp, men da de kom tilbake før kampstart var det borte.

                                I går dukket banneret med teksten "Kanari-fansen Lillestrøm" opp igjen. På borteseksjonen på Brann stadion. Det viste seg at det var Stabæk-supportere som hadde vært på ferde, og de holdt opp banneret opp-ned i pausen under gårsdagens kamp i Bergen.

                                - Vi etterlot banneret på tribunen på Telenor Arena etter avtale med Stabæk og regnet med at de hadde kontroll. Da vi kom tilbake var det borte, forteller TIFO-sjef i KFL, Per Arne Kristiansen, til TIPS.

                                - Vi regnet jo med at det var vakter der som passet på, så det må de ta på sin kappe.

                                Det er vanlig blant flere utenlandske supportergrupperinger å prøve og stjele motstander-supporteres bannere for så og holde de opp-ned i neste kamp. Men å stjele et ubevoktet banner som deres egen klubb skulle ha passet på, ligger det liten ære i.

                                Stabæks sikkerhetssjef Jørgen Engebretsen tar selvkritikk;

                                - Vi synes selvsagt dette er beklagelig, sier han til TIPS.

                                - Jeg kan ikke uttale meg om det eksakte hendelsesforløpet, for det har vi ikke klarlagt enda. Vi jobber med det internt, og vi skal lage en rapport. Slike ting som dette skal ikke skje, sier Engebretsen som bekrefter at LSK-supporterne måtte legge igjen banneret flere timer før kampstart for å få det med inn.

                                - Nå skal vi få full oversikt over hva som har skjedd, så skal vi sørge for at dette ikke skjer igjen, sier sikkerhetssjefen.

                                De to supportergrupperingene, KanariFansen og Stabæk Support, har i dag vært i kontakt med hverandre, og banneret, samt to megafoner som også ble stjålet, skal leveres tilbake.


                                - Vi har snakket med dem, og vi får igjen alt som er rappa. Jeg tror ikke de kommer til å gjøre det igjen, sier Kristiansen i KFL.

                                Han forteller at de heller ikke har noen planer om å ta igjen.

                                - Nei, det har vi ingen planer om. Vi vil bare konsentrere oss om å lage vår egen TIFO, avslutter han.


                                http://www.tipsgaming.com/default.asp?menu=18&id=4958

                                Kommentar

                                • Posse
                                  Juniormedlem
                                  Ferskenpels
                                  • Mar 2009
                                  • 5

                                  #56
                                  Ja, det er dumt at det ble slik. Hadde de som var på stadion den formiddagen visst at dere var presset til å legge igjen ting ubevoktet hadde det aldri blitt rørt noe som helst.

                                  Kommentar

                                  • Emil B
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 5921

                                    #57
                                    Etter å ha snakket med en stabæksupporter jeg kjenner så rappet de banneret og megafonene for å ta hevn etter at noen lskfans rappet et stabæk banner før kampen på nadderud i 08 og brant det opp. Stemmer dette eller?

                                    Kommentar

                                    • Posse
                                      Juniormedlem
                                      Ferskenpels
                                      • Mar 2009
                                      • 5

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Emil B
                                      Etter å ha snakket med en stabæksupporter jeg kjenner så rappet de banneret og megafonene for å ta hevn etter at noen lskfans rappet et stabæk banner før kampen på nadderud i 08 og brant det opp. Stemmer dette eller?
                                      Det kan være folk ikke hadde glemt de greiene fra i fjor høst, men forutsetningene for de som henta ting på FA var at ingenting skulle herpes eller forsvinne for godt. Det skulle ikke være kriminalitet, men reversible guttestreker.

                                      Som sagt, det var tuftet på tilsynelatende naivitet fra deres side, ikke en kjedelig situasjon der dere må legge alt dere eier inne hos oss mange timer før kamp. Det kom ikke fram før etter kampen i bergen.
                                      Last edited by Posse; 23.03.2009, 17:59.

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4377

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av BrutoBrutalis
                                        Det er altså ganske utrolig å se den gjentatte overdrevne sutringa som ser ut til å skygge over alt som går utover deres trygge og snevre rammer.. Dere, med plankehuagen, er seriøst nå på god vei til å bli fotballens svar på håndballens venner… Angående SS: Utesteng dem..
                                        Trist, men sant....
                                        ..................

                                        Kommentar

                                        • King_Raymond
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4987

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Emil B
                                          Etter å ha snakket med en stabæksupporter jeg kjenner så rappet de banneret og megafonene for å ta hevn etter at noen lskfans rappet et stabæk banner før kampen på nadderud i 08 og brant det opp. Stemmer dette eller?
                                          Det ble lagt opp 2 filmer på youtube i høst/vinter av bannere til Godsetunionen og Stabæk support som ble stjålet og brent opp. Brukeren het vel stolen banners tror jeg. Det virker som Stabæk er sikre på at det er LSK folk som har gjort dette, men jeg har ikke hørt noe om det, og ettersom jeg har god kontakt med det som er av fotballramp på Romerike så regner jeg med at det ikke stemmer.
                                          Ultras Felt C Lillestrøm

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎