Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vestfold Kanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Oct 2004
    • 4583

    Det er helt feil å straffe klubb for det som skjer på tribunen. Hvis noen virkelig vil blusse på tribunen, kan ingen stoppe det.
    LOUD
    PROUD
    ULTRA

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      Opprinnelig skrevet av Xavi
      Nå gikk NFF tydelig ut å sa at hvis de blusser igjen kan de på poengstraff, må være virkelig tett i nøtta hvis man blusser etter det.

      Det er heller ikke feil å straffe klubbene direkte for utenomsportslige hendelser, det er VIF sitt ansvar å hindre at de får med seg bluss på stadion.

      (Bare for å nevne NFF gjør latterlig mye dumt også)
      Jeg er fullstendig klar over at NFF har regler som åpner for å trekke poeng fra et lag som følge av blussing på tribunen.
      Men det hindrer meg ikke i å være uenig i denne regelen, vel?
      Sist jeg sjekket er fortsatt følgende formulering gjeldende norsk lov:

      "Frimodige Ytringer om Statsstyrelsen og hvilkensomhelst anden Gjenstand ere Enhver tilladte. Der kan kun sættes slige klarlig definerede Grændser for denne Ret, hvor særlig tungtveiende Hensyn gjøre det forsvarligt holdt op imod Ytringsfrihedens Begrundelser."
      Knurr...

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        Å være uenig i NFF's regler rundt blussing er greit nok, men å koble det mot ytringsfriheten er beste fall søkt og mildt sagt irrelevant.
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • Simeone
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2008
          • 761

          Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Å være uenig i NFF's regler rundt blussing er greit nok, men å koble det mot ytringsfriheten er beste fall søkt og mildt sagt irrelevant.
          Hele poenget er jo at hvem som helst kan gå inn på en tribune, slippe ett bluss mellom beina og gå.

          Hvis man ikke tørr å stå opp mot gubbeveldet i NFF i saker som det her mener jeg at man like gjerne kan "ta en Frank Grønlund" å legge ned hele supporterklubben.

          Fotballen må og skal alltid avgjøres på banen.
          Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
          para gritarle a la FIFA:
          ¡Que ellos son el gran ladrón!

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            Opprinnelig skrevet av Simeone
            Hele poenget er jo at hvem som helst kan gå inn på en tribune, slippe ett bluss mellom beina og gå.

            Hvis man ikke tørr å stå opp mot gubbeveldet i NFF i saker som det her mener jeg at man like gjerne kan "ta en Frank Grønlund" å legge ned hele supporterklubben.

            Fotballen må og skal alltid avgjøres på banen.
            Selvfølgelig kan alle slippe et bluss på en tribune og gå, og det er ingen tvil om at man har et poeng i å stå opp mot "gubbeveldet" i NFF. Du har rett i alt du skriver, men det er fremdeles ingen grunn eller relevans til å skrive på ytringsfriheten for å blusse. Ytringsfriheten kan du ta i bruk når du tegner banner med slagord mot NFF, ikke når du fyrer bluss.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • Xavi
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 1275

              Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
              Det er helt feil å straffe klubb for det som skjer på tribunen. Hvis noen virkelig vil blusse på tribunen, kan ingen stoppe det.
              Sant, men her ser man klart at dette ble godkjent av Klanen siden ingen reagerte for å stoppe blusserne. Hvis NFF vil stoppe slik blussing er nok poengstraff det eneste som kan få disse blusserne til å tenke to ganger. Grunnen NFF velger å være så strenge på akkurat dette er vel at de mener at bluss utgjør en sikkerhetsrisiko.

              Dessuten lag har blitt straffet for ting deres supportere har gjort. Eksempel på det var Heysel Stadium i 1985, for å ta det på spissen.
              Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
              Anders, Tidligere styremedlem KFL

              Kommentar

              • Vestfold Kanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Oct 2004
                • 4583

                Opprinnelig skrevet av Xavi
                Sant, men her ser man klart at dette ble godkjent av Klanen siden ingen reagerte for å stoppe blusserne. Hvis NFF vil stoppe slik blussing er nok poengstraff det eneste som kan få disse blusserne til å tenke to ganger. Grunnen NFF velger å være så strenge på akkurat dette er vel at de mener at bluss utgjør en sikkerhetsrisiko.

                Dessuten lag har blitt straffet for ting deres supportere har gjort. Eksempel på det var Heysel Stadium i 1985, for å ta det på spissen.
                Det er ingen krav til klansmedlemsskap såvidt jeg veit i øvre bandit, hvordan mener du klanen godkjente pyroen?

                Grep du inn under pyroen vår sist cupfinale?

                Håpløst å sammenligne med det som skjedde på Heysel. Dog er det interessant at blant alle de arresterte etter Heysel, var kun et fåtall fra Liverpool. Dessuten ble vel alle Englands klubber straffa med e-cupnekt etter Heysel.

                For å sette det litt på spissen så mener du at alle klubbene i eliteserien skal få poengtrekk pga. pyro fra enga?
                LOUD
                PROUD
                ULTRA

                Kommentar

                • Xavi
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 1275

                  Det med Heysel var bare for å bringe fram et eksempel på at ting på tribunen har gitt sportslige reaksjoner.

                  Nå virker det som jeg er helt anti blussing og pro NFF, har ikke noe i mot blussing selv, men jeg forstår at NFF vil ta i bruk poengstraff for å håndtere det de ser på som en sikkerhetsrisiko innen fotballen.

                  Trur hvis Klanen og VIF går inn for å identifisere og utestenge de som blusset vil de også sleppe en eventuell poengstraff. Hadde LSK hatt samme trussel hengende over seg hadde jeg blitt rimelig forbanna hvis noen tok seg friheten og blusset alikevel.
                  Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                  Anders, Tidligere styremedlem KFL

                  Kommentar

                  • Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

                    Zvezda må spille sin cupkamp i Serbia imorgen uten tilskuere pga blussing. Andre gang i år de blusser, og etter bot første gang blir det kamp uten tilskuere denne gangen. Skal nevnes at blussene ble kastet ut på banen, og at det var to tilskuere som stormet utpå også.

                    Smederevo, som var hjemmelag, blir også straffet med kamp uten tilskuere siden blusserne klarte å få med seg blussen inn på kampen. Lukter mange kamper for flere lag uten tilskuere i år når både arrangør-klubb og laget som har tilskuere som blusser blir straffa.

                    Kommentar

                    • Vestfold Kanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Oct 2004
                      • 4583

                      Tviler vel på at pyroen stopper av den grunn i Serbia

                      Mnogo smo jaci
                      LOUD
                      PROUD
                      ULTRA

                      Kommentar

                      • MobBoss
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 900

                        Hvis man vil så klarer man å blusse uansett.
                        Beste eks er cupfinalen hvor det til og med sto i morgen avisen på lørdagen før kamp.
                        Alle visste det men det var ingen som klarte å stoppe det.
                        Viser abre at hvis man vil det nok så får man det til

                        Invicta

                        Ingen er større en klubben

                        Kommentar

                        • Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

                          Opprinnelig skrevet av MobBoss
                          Hvis man vil så klarer man å blusse uansett.
                          Beste eks er cupfinalen hvor det til og med sto i morgen avisen på lørdagen før kamp.
                          Alle visste det men det var ingen som klarte å stoppe det.
                          Viser abre at hvis man vil det nok så får man det til
                          Eller Norge-Bosnia på Ullevål. Der snakket de om aksjonen til de Bosniske supporterne i flere uker før kampen.

                          Kommentar

                          • King_Raymond
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4987

                            Alltid godt å ha Hafslund vaktene på sin side
                            Ultras Felt C Lillestrøm

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Å være uenig i NFF's regler rundt blussing er greit nok, men å koble det mot ytringsfriheten er beste fall søkt og mildt sagt irrelevant.
                              Synd du ikke gadd å se innlegget i sammenheng med dialogen over.....

                              Jeg kommer med et tilsvar til Xavi sitt svar til meg. Og mitt poeng var at like meget som jeg er klar over at NFF har rett til å trekke poeng for blussing, så har jeg like mye rett til å kritisere at de trekker poeng for slike ting.
                              Ergo: jeg påstår ikke at å blusse har noe med ytringsfriheten å gjøre. Det eneste jeg påpeker er min og alle andre sin rett til å uttrykke hva vi mener om å trekke poeng dersom det skjer.
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • Ytre
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2008
                                • 773

                                Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                Alltid godt å ha Hafslund vaktene på sin side
                                Hafslund smugla bluss mot Haugesund!!
                                I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

                                Kommentar

                                • Xavi
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 1275

                                  Opprinnelig skrevet av Leif A
                                  Synd du ikke gadd å se innlegget i sammenheng med dialogen over.....

                                  Jeg kommer med et tilsvar til Xavi sitt svar til meg. Og mitt poeng var at like meget som jeg er klar over at NFF har rett til å trekke poeng for blussing, så har jeg like mye rett til å kritisere at de trekker poeng for slike ting.
                                  Ergo: jeg påstår ikke at å blusse har noe med ytringsfriheten å gjøre. Det eneste jeg påpeker er min og alle andre sin rett til å uttrykke hva vi mener om å trekke poeng dersom det skjer.
                                  Sa vel aldri at du ikke fikk si det, bare at jeg var uenig med deg. Jaja, samme det hehe.
                                  Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                  Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                  Kommentar

                                  • Tony
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4737

                                    Det er synd å lese at folk her inne ønsker poengtrekk for bluss. Men det overrasker meg ikke.

                                    Vil man blusse, så klarer man det. At det blir en bot ut av det vet alle, men å straffe med poengtrekk, og så bruke blussebilder i media osv. i ettertid viser jo bare hvor lite forståelse forbundet/Vålerenga sitter inne med.

                                    Hvorfor nevner jeg Vålerenga? Fordi dem tidligere i år, etter blussinga på Åråsen viste litt bluss på storskjerm. Det var tilogmed ETTER at Pål Breen hadde gått hardt ut å nevnt livstids utestengelse blant annet på de som blussa.

                                    Men så fort Klanen tok kontakt med klubben ble det en helt annen holdning fra Enga sin side.

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      Opprinnelig skrevet av Tony
                                      Det er synd å lese at folk her inne ønsker poengtrekk for bluss. Men det overrasker meg ikke.

                                      Vil man blusse, så klarer man det. At det blir en bot ut av det vet alle, men å straffe med poengtrekk, og så bruke blussebilder i media osv. i ettertid viser jo bare hvor lite forståelse forbundet/Vålerenga sitter inne med.

                                      Hvorfor nevner jeg Vålerenga? Fordi dem tidligere i år, etter blussinga på Åråsen viste litt bluss på storskjerm. Det var tilogmed ETTER at Pål Breen hadde gått hardt ut å nevnt livstids utestengelse blant annet på de som blussa.

                                      Men så fort Klanen tok kontakt med klubben ble det en helt annen holdning fra Enga sin side.
                                      Trur svært få her inn ønsker poengtrekk for bluss. At søpla får det er en helt annen sak.

                                      Fordelen ved at de får det nå er at da trur jeg ingen av våre kommer til å gjøre det så vi blir laget som blir brukt for å statuere et eksempel.

                                      Bluss er helt konge i de rette sammenhengene (RBK i fjor anyone), men så lenge det går utover klubben når man gjør det får man bare gi faen.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • UltraFo
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2007
                                        • 800

                                        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                        Bluss er helt konge i de rette sammenhengene (RBK i fjor anyone), men så lenge det går utover klubben når man gjør det får man bare gi faen.
                                        Poenget er at klubben skal ikke bli straffet med poeng fordi fansen feirer som for eks RBK hjemme i fjor eller cupfinalen. At vi ferier fordi vi vinner gull eller beholder plassen osv skulle bare mangle. Se det fra en annen side, de har fans som står der uansett vær, forhold og tabell som støtter de uansett hva, da er ikke 50 000 i moderne fotball mye å betale fordi de feiret den ene gangen på 18 år vis du skjønner? Ingen vits å si 50 000, vi har folk i klubben så får mer i lønn uten å fortjene det.

                                        Bare å blusse, men gjør det i rette tidpunk så ser ikke klubben på det så ille, ta for eks cupfinalen 07 da folk høyt oppe i LSK systemet håpet vi blusset. Da blir det sett helt anderledes på.

                                        Og litt pirk bare til vaktene neste gang noen blusser, sørg for at INGEN kommer opp før blussene er HELT slukket hehe.
                                        UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                        Kommentar

                                        • Vestfold Kanaris
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Oct 2004
                                          • 4583

                                          Aah.. Den dagen nøff truer med poengtrekk for at supporterne står på tribunene rundt om i landet kommer nok den også. Og da er det vel bare å akseptere det også?
                                          LOUD
                                          PROUD
                                          ULTRA

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎