Facebookgruppen "Vi som ønsker UFC tilbake på feltet, som ULTRAS."

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Petter Ø
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3008

    #41
    Iselin: Nå skal det legges til at diskusjonen du har klippet fra er fra våren 2008 og mye har skjedd etter det. Innleggene til Vidar og Arild må sees på i den sammenhengen.

    Så lenge gutta i UFC innordner seg etter KFLs regler og bidrar positivt i organisasjonen så er de hjertelig velkommen for min del hvertfall. Men det har vi sett lite til etter våren 2008. Håper dette endrer seg og at vi kan starte "på nytt" igjen som en hel supoorterklubb der felleskapet setter premissene og ikke en liten fraksjon(hverken den ene eller den andre). Har hele tiden sagt at hvis UFC vil endre hvordan supportermiljøet i Lillestrøm er bør de gjøre det gjennom å engasjere seg i KFL. Å isolere seg som en liten klubb på felt P kommer man ikke langt med
    Petter Ø - Kreativ Kanaris
    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

    Kommentar

    • Frode Thai
      KFL styremedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 380

      #42
      Når du klipper og limer som du gjør, bør du henvise til hvor du henter tingene og i hvilken sammenheng vedkommende du siterer velger å si det de sier.


      Frode


      Opprinnelig skrevet av Iselin88
      "Vidar Evje: Presenterer seg som en som er altfor mye på nett. Diskusjonene har engasjert mye. Står fortsatt for alt han har skrevet og vil ikke redigere det. I motsetning til andre talere er han meget glad i UFC. Så 25 kamper ifjor og spesiellt på borteturene så han det engasjemanget de unge(UFC) står for. Våre undergrupper har i hovedsak stått for positive ting. Stussa over hva styret la i å ta KFL tilbake. Hvordan ønsker KFL å jobbe for de positive tingene rundt undergruppene? Vi trenger alltid noen som er litt i opposisjon og står for noe annet. Er enig i at ACAB er noe forbanna tull, men mener det er ett sidespor. Hadde hatt større tiltro til LSKs dialog med KFL. Dette møte er genialt for å sette standarden på tribunen. Vi trenger den positive delen av ultraskulturen. Samma hva de heter, den typen engasjement må det være plass til på feltet. Ikke bli en sidrumpa gjeng som tupper UFC. Vi trenger alle også de som bruker kampen som treningstudio og de som svikter i kneea. Vi må holde oss uavhengige. LSK skal ikke sette vedtektene. Har alltid vært stolt av alle i styret og tillittsvalgte. Vi skal ikke få bøter, men heller ikke bli nikkedukker. Stå opp for hva vi supportere synes er viktig."

      "Arild Myklebust (kommentar): Vi er og blir en uavhengig organisasjon. Folk har dårlige og gode kvaliteter. Det dårlige må ut, og det betyr ikke at undergruppene ikke skal være med på det. Det positive i høysete inkl meg og alle. KFL er til på grunn av LSK."

      Det er i bunn og grunn dette vi også mener, UFC skal selvfølgelig innordne seg KFL og at KFL selvfølgelig skal være enerådende styrende organ, og ikke KFL/UFC!

      Men om de kommer tilbake på feltet med en genser med logoen ufc05 e.l, har det så mye å si så lenge de ikke ser seg selv som konkurrent til KFL, men er der for å bidra med det positive? (må igjen påpeke at LKT står med egne gensere;altså ikke KFL relaterte effekter, uten at de har vært til bry for noen)

      Jeg mener da igjen, at de selvfølgelig ikke skal være noe alternativ til KFL, men få stå som egen gruppe UNDER KFL og bidra til positiv stemning og liv osv..
      Frode Johansen
      styremedlem KFL

      Kommentar

      • UltraFo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2007
        • 800

        #43
        Opprinnelig skrevet av Iselin88
        Men om de kommer tilbake på feltet med en genser med logoen ufc05 e.l, har det så mye å si så lenge de ikke ser seg selv som konkurrent til KFL, men er der for å bidra med det positive?
        Jeg mener da igjen, at de selvfølgelig ikke skal være noe alternativ til KFL, men få stå som egen gruppe UNDER KFL og bidra til positiv stemning og liv osv..
        Lurer på hvor mange ganger UFC må fortelle at vi IKKE vil/prøver å være en konkurent til KFL men at vi ser på oss som undergruppe og at vi står der for å hjelpe til med å heve stemingen så gutta på banen får den støtta de trenger. Men etter nok ganger så går det kanskje inn

        Det er jo det alt dreier seg om, støtte de på banen. Uansett om man er Ultras, LKT, Kanari, Junior etc etc. så står man der for å gi 100% til de der ute. Samme faen hva det står på klærne, flagga eller annet, man synger for en felles ting, hjelpe de på banen til å vinne kampen. Man kan like/mislike han ved siden av så mye man vil, men i de 2x45 minutene kampen pågår er alle venner og sånn burde det være.
        Skal ikke grave opp i gamle ting, men ikke glem at UFC er 5 år neste år, alle snakker om at man ikke vil ødelegge alt arbeidet som er blitt lagt ned 05-07 osv. ALL honør til de som la inn/legger inn masse arbeid i LSK/KFL, men dere som roper høyest må ikke glemme at flere i UFC var ganske sentrale i det da
        UFC ~ Gulsvarte Brødre

        Kommentar

        • Tony
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4737

          #44
          Nok engang, så er det bare å sette seg ned og diskutere litt om hvordan man skal forholde seg videre ved en evt. tilbakekomst. Det er da ikke mange punkter det stopper opp på.

          Man har selv sagt at det ble for mye UFC/ultras relatert da man holdt på. Derfor har man nå gitt styret meget klar beskjed om at mesteparten av flagg og bannere vil være LSK retta og ikke UFC. Ordet ULTRAS kommer man til å droppe på bannere/flagg, men noen flagg/bannere med UFC, UFC 05 etc kommer det til å være ved en tilbakekomst.

          Det det hele spinner i er at vi vil fortsette å være UFC på feltet, mens KFL ikke tillatter andre grupper(hørte jeg LKT?)

          Og sånn vil det fortsette i det uendelige. Selvom folk står på feltet og vil ha oss tilbake, må de som er sterkest imot godta at folk vil det uten å drive med ditt og datt. Det samme gjelder motsatt vei.

          Iløpet av sesongen 2009, hva er det vi i ultras miljøet har gjort som har vært konkurerende med KFL?

          Chrizza: Vi og dere mentaliteten vil være borte og alle vil bli medlemmer i KFL igjen. Da er vel du happy?

          Kommentar

          • Tony
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4737

            #45
            Opprinnelig skrevet av Rønnern
            Men, jeg er absolutt ikke klar for å få inn en egen gruppering i KFL med en egen agenda. Det er ikke forenlig med den jobben som er blitt gjort de siste åra med å samle KFL som en enhet der alle drar i samme retning.
            Og takke seg til alle som har kommet med de siste årene som ikke var der fra før. Ikke noe mer gleder et gammelt styremedlem!

            Hvilken agenda er det vi vil ha som "resten" ikke vil da?

            Den enste agendaen en hver aktiv tribunesliter i fuglamiljøet bør og skal være, er alltid å prestere i hver kamp, være mange på turer og fokusere på å være best hele tida. Hvis alle har denne innstillingen, er det da greit for deg at vi kommer tilbake som UFC når du vet at vi har ingen agenda bortsett fra å være med i norges beste syngende fanskare og bidra med vi kan? Det er jo nettopp det vi vil, bidra og videreutvikle alt rundt tribunekulturen til nye høyder!

            Kommentar

            • FUGlinho
              KFL styremedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 2454

              #46
              Opprinnelig skrevet av Iselin88
              Men om de kommer tilbake på feltet med en genser med logoen ufc05 e.l, har det så mye å si så lenge de ikke ser seg selv som konkurrent til KFL, men er der for å bidra med det positive? (må igjen påpeke at LKT står med egne gensere;altså ikke KFL relaterte effekter, uten at de har vært til bry for noen)
              Det står vel i tribunereglementet til LSK at det ikke er tillatt med med ultrasrelaterte klær o.l. Såvidt meg bekjent er vel ikke LKT ultras? Derfor kan ikke det sammenlignes at de står med egne gensere...

              Ultrasgrupper er uønsket på Åråsen. Grupper med tilknytning til LSK som kommer uniformert som eller for øvrig opptrer som ultras vil bli bortvist fra Åråsen.
              Kim
              Styremedlem KFL

              Kommentar

              • ChriZza
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 4265

                #47
                Opprinnelig skrevet av Tony
                Chrizza: Vi og dere mentaliteten vil være borte og alle vil bli medlemmer i KFL igjen. Da er vel du happy?
                Jupp. Sålenge man ikke setter opp konkurrerende busser, men heller "kaprer" en kfl-buss, bidrar der man kan og ikke setter seg selv over noen andre supportere så er jeg nøjd. Da kan jeg nevne egne fanziner osv. Jeg har ingenting imot en egen sladdet To toast og en juice, men om man har en skribent i magen må det da også være mulig å hjelpe til når man vet Buggen etterlyser skribenter. - Som et eksempel på hvordan flere av dere, som er dyktige på forskjellige områder kan bidra.

                Jeg vil jo gjerne ha dere tilbake på feltet, men mener fremdeles at feil har blitt gjort begge veier. Akkurat Ultras-begrepet har jeg forresten ingenting i mot heller (om noen har fått for seg det). Jeg mener begrepet er blitt misforstått av LSK, men det er nok vanskelig å få gjort noe med over natta (eller sesongen) uansett.

                Kommentar

                • Iselin88
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • May 2009
                  • 125

                  #48
                  Jeg siterer nå fra UFC sitt åpne brev til KFL styret, datert den 20.08.2009.. Link til dette brevet finner man her; http://ultrasfeltc.net/index.php

                  "Vi må få lov til å bruke våre egne klær som det står Ufc og ultras felt c på. (på samme måte som LKT som går rundt på feltet med egne gensere). Vi kan godt kutte ut å bruke ultras på bannere og to stangs, evt flagg så lenge vi kan bruke gruppe navnet UFC / UFC 05."

                  Dette er det eneste kravet de har satt for videre samarbeid.. De sier også at dette ikke skal bli noen overdreven bruk, slik det har vært!

                  Så jeg spør igjen; Hva er det som er så galt med at de får igjennom denne ene tingen, om å gå med egne gensere o.l???

                  Da sier de at de vil de innordne seg i KFL sitt øvrige reglement(og LSK forsåvidt!), og da synes jeg ikke det bør være umulig å kanskje gi de en sjans?! Det er faktisk enklere for alle, for ikke å snakke om mindre energi krevende hvis denne ENDELØSE diskusjonen kunne endt, og man kunne funnet en løsning som alle kan se seg fornøyde med!

                  Kommentar

                  • Tobben
                    Jeg elsker å kjøre trikk
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2005
                    • 1666

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av ChriZza
                    Jupp. Sålenge man ikke setter opp konkurrerende busser, men heller "kaprer" en kfl-buss, bidrar der man kan og ikke setter seg selv over noen andre supportere så er jeg nøjd.
                    Det eneste formålet vi hadde med å sette opp egne turbusser var å få med så mange som mulig på borteturer. Og det kommer alltid til å være et av våre mål.

                    Som vi har nevnt i det uendelige, så har vi aldri hatt noen som helst intensjon om å være en konkurrent mot KFL. Om vi får komme tilbake som gruppe så kommer vi også til å bidra med det vi kan. Som Tony skrev i en post over her så ønsker vi å bidra til å bli best i Norge som en samlet supportergruppe, Kanari-Fansen Lillestrøm.

                    Opprinnelig skrevet av ChriZza
                    Da kan jeg nevne egne fanziner osv. Jeg har ingenting imot en egen sladdet To toast og en juice, men om man har en skribent i magen må det da også være mulig å hjelpe til når man vet Buggen etterlyser skribenter. - Som et eksempel på hvordan flere av dere, som er dyktige på forskjellige områder kan bidra.
                    Det må være plass til flere fanziner i supportermiljøet i Norge, noe som det er et stort manko på. Heldigvis har det kommet flere fanziner de siste årene. Det er en del av supporterkulturen. Dette har også blitt nevnt før; 2T&1J har heller ingen intensjon om å konkurrere ut "Buggen".

                    Opprinnelig skrevet av ChriZza
                    Jeg vil jo gjerne ha dere tilbake på feltet, men mener fremdeles at feil har blitt gjort begge veier. Akkurat Ultras-begrepet har jeg forresten ingenting i mot heller (om noen har fått for seg det). Jeg mener begrepet er blitt misforstått av LSK, men det er nok vanskelig å få gjort noe med over natta (eller sesongen) uansett.
                    Det er flott at du vil ha oss tilbake En sak har alltid to sider, så det er klart at det er blitt gjort feil fra vår side også. Men jeg håper snart at tiden er inne for at vi kan komme tilbake på feltet.

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Tony
                      Hvilken agenda er det vi vil ha som "resten" ikke vil da?

                      Den enste agendaen en hver aktiv tribunesliter i fuglamiljøet bør og skal være, er alltid å prestere i hver kamp, være mange på turer og fokusere på å være best hele tida. Hvis alle har denne innstillingen, er det da greit for deg at vi kommer tilbake som UFC når du vet at vi har ingen agenda bortsett fra å være med i norges beste syngende fanskare og bidra med vi kan? Det er jo nettopp det vi vil, bidra og videreutvikle alt rundt tribunekulturen til nye høyder!
                      Det er vel liten tvil om at UFC vil forsøke å få tilbake forsangerstolen med deg som capo. Forslaget om å starte med at UFC var forsangere på bortebane kom vel så sent som i år. Usikker på om KFL er klar for å bli ledet av sinte, unge menn med Burberry-capser, Stone Island Piquet og Adidas Sneakers. Om det er det imaget man ønsker å kommunisere ut.

                      UFC har lojalitet til gruppa som et av sine krav til sine medlemmer, noe som kan komme i konflikt med det KFL står for. Spesielt med tanke på blussing og andre kjøreregler angående bannere osv. som KFL har en felles linje på.

                      Hvor lurt det er av KFL å åpne for at UFC skal få rekruttere nye medlemmer på tribunen på bekostning av KFL, er jeg også svært usikker på. Det er jo slik at er man UFC så er man ikke KFL og visa versa.

                      Min største frykt er alikevel at vi kommer tilbake til det vi hadde pre Nadderud. Dersom UFC kommer tilbake og vokser, er veien kort til at det skapes nye grupper som en motkonjuktur. Med tanke på all den stridigheten vi opplevde da, synes jeg det ikke er rart i det hele tatt at en del av oss som har vært med noen år er skeptiske...

                      Som "ikke uniformerte" personer i en herlig blanding i Klumpen elsker jeg dere og den fantastiske mentaliteten de fleste av dere står for. Det er med på å løfte KFL et hakk. Jeg er mer skeptisk til UFC som en gruppe.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • FUGlinho
                        KFL styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2454

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Iselin88
                        Jeg siterer nå fra UFC sitt åpne brev til KFL styret, datert den 20.08.2009.. Link til dette brevet finner man her; http://ultrasfeltc.net/index.php

                        "Vi må få lov til å bruke våre egne klær som det står Ufc og ultras felt c på. (på samme måte som LKT som går rundt på feltet med egne gensere). Vi kan godt kutte ut å bruke ultras på bannere og to stangs, evt flagg så lenge vi kan bruke gruppe navnet UFC / UFC 05."

                        Dette er det eneste kravet de har satt for videre samarbeid.. De sier også at dette ikke skal bli noen overdreven bruk, slik det har vært!

                        Så jeg spør igjen; Hva er det som er så galt med at de får igjennom denne ene tingen, om å gå med egne gensere o.l???

                        Da sier de at de vil de innordne seg i KFL sitt øvrige reglement(og LSK forsåvidt!), og da synes jeg ikke det bør være umulig å kanskje gi de en sjans?! Det er faktisk enklere for alle, for ikke å snakke om mindre energi krevende hvis denne ENDELØSE diskusjonen kunne endt, og man kunne funnet en løsning som alle kan se seg fornøyde med!
                        Hvis de skal innordne seg etter LSK og KFL sitt reglement, så vil jo det si at de ikke får lov til å gå med gensere som det står ufc på, da dette er ultras uniform som LSK kaller det i sitt reglement...

                        Forøvrig enig med Rønnern sitt forrige innlegg
                        Kim
                        Styremedlem KFL

                        Kommentar

                        • King_Raymond
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4987

                          #52
                          Snakker kun for meg selv nå, og ikke for hele UFC.

                          Jeg savner å stå på feltet på Åråsen, det er det ingen tvil om. Men hvis "prisen jeg må betale" for å komme tilbake på KFL feltet er at jeg må slutte å gå i Adidas sneakers, ikke kunne få være med å lage egen fanzine, ikke få lov til å pushe folk til å dra på turer utenom kfl regi, Ikke få lage min egen 2stangs uten at Fuglatifo må godkjenne den, Ikke få lage stemningsfilm sålenge det ikke er i Kreativ Kanaris regi osv osv så sitter jeg heller på Felt P sammen med mine 30 nærmeste fuglakamerater.

                          Jeg synes det er hyggelig at folk vil ha oss tilbake igjen på feltet, for det er det jeg aller helst vil selv også, men hvis den eneste måten å komme tilbake igjen på feltet er på en måte som jeg ikke mener kommer til å dra Lillestrøms supporterkultur et steg videre så ser jeg ingen hensikt i det.
                          Ultras Felt C Lillestrøm

                          Kommentar

                          • MartinRE
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2008
                            • 738

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Det er vel liten tvil om at UFC vil forsøke å få tilbake forsangerstolen med deg som capo. Forslaget om å starte med at UFC var forsangere på bortebane kom vel så sent som i år. Usikker på om KFL er klar for å bli ledet av sinte, unge menn med Burberry-capser, Stone Island Piquet og Adidas Sneakers. Om det er det imaget man ønsker å kommunisere ut.
                            Mener du at de vil tilbake for å få Tony tilbake som forsanger?
                            "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

                            Kommentar

                            • silje89
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Oct 2008
                              • 10

                              #54
                              Dette er blitt dratt for langt.. Virker som svært få fokuserer på det viktigste her, nemlig LSK, laget vårt, støtte gutta til 3 poeng!!
                              Herregud, det må da vel for f*** meg lov i å akkurat hvordan klær man vil?!? Hvordan merke man vil og med den logoen med evt.det standpunktet man ønsker å stå for selv! Hvilket årtusen lever vi egentlig i?? Skal ett styre bestemme hvordan flokken sin skal gå kledd? Hva vi skal mene, hvorfor vi mener det og hvordan vi skal komme oss til og fra kamp.

                              Og om det er mulighet til flere forsangere, så må da det bare være en fordel!? (ikke misforstå, Ronnie gjør en kjempe jobb som forsanger) Men det har da blitt bytta på med hvem som er forsanger før også (Ronnie og Per Arne) Om det er andre som har ett stort ønske om å bidra her, så må det da være rom for det!!

                              Kommentar

                              • Jesse Livermore
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Nov 2009
                                • 93

                                #55
                                Er det rart det er krig i verden?

                                Løsningen er enkel. La alle stå på Kanarifeltet. La de som står der gå med klærne de vil og bruke de flagg/bannere de vil. Glem fortiden - la alle starte med blanke ark.

                                Derimot må alle alvorlige regelbrudd slås hardt ned på. Rasisme, voldsbruk, kasting av gjenstander inn på banen osv MÅ slås knallhardt ned på. Slike hendelser er ingen tjent med.

                                Kommentar

                                • Tobben
                                  Jeg elsker å kjøre trikk
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2005
                                  • 1666

                                  #56
                                  Det er dessverre som jeg fryktet. Det er ingen rom for oss i KFL.

                                  Kommentar

                                  • ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av Tobben
                                    Det er dessverre som jeg fryktet. Det er ingen rom for oss i KFL.
                                    Jo da KFL skryter jo på seg at de er så folkelige så noe plass må det vel være til dere

                                    Kommentar

                                    • Grim19
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Nov 2008
                                      • 106

                                      #58
                                      det er plass til dere, men ikke plass til dere som en undergruppe....men dette kan jo prøve å løses viss det ingåes ett kompromiss, så klart viss begge parter er for det så kan man jo møtes for å snakke om det å kansje komme fram til en løsning for begge
                                      Christina Victoria Grimsmo
                                      <3 LSK- I Hjertet og I Sjelen <3

                                      Kommentar

                                      • UFM1
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 2008

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Grim19
                                        det er plass til dere, men ikke plass til dere som en undergruppe....men dette kan jo prøve å løses viss det ingåes ett kompromiss, så klart viss begge parter er for det så kan man jo møtes for å snakke om det å kansje komme fram til en løsning for begge
                                        tror du ikke UFC og kfl har sittet i møte før for å prøve å løse opp i dette?
                                        Lillestrøm

                                        Kommentar

                                        • Grim19
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Nov 2008
                                          • 106

                                          #60
                                          jo men tydeligvis så har det ikke hatt noe effekt.
                                          Christina Victoria Grimsmo
                                          <3 LSK- I Hjertet og I Sjelen <3

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎