Facebookgruppen "Vi som ønsker UFC tilbake på feltet, som ULTRAS."

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LasseN
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2005
    • 1610

    #61
    Det nevnes hele tiden at begge parter har vært villige til å gjøre kompromisser for at UFC skal få komme tilbake på feltet.
    Men jeg kan ikke si jeg har sett noe "liste" over hvilke kompromisser hver av partene har gått med på?
    Er det sånn som det nesten virker som, at ting som UFC kan gå med på, er mye kortere enn det KFL er villig til å gå med på?
    LasseN

    Kommentar

    • Grim19
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Nov 2008
      • 106

      #62
      nei det veit jeg faktisk ikke om, men viss de har blitt enige kansje noen ting også har de blitt uenige igjen pga av at det er noen ting de har vært uenige i da, så syns jeg det burde fokuseres på det som de kansje er enig i, og heller leve med det.
      Christina Victoria Grimsmo
      <3 LSK- I Hjertet og I Sjelen <3

      Kommentar

      • UltraFo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2007
        • 800

        #63
        Jeg skrive på vegne av meg selv nå og ikke UFC fordi jeg nok engang blir litt oppgitt!

        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Det er vel liten tvil om at UFC vil forsøke å få tilbake forsangerstolen med deg som capo. Forslaget om å starte med at UFC var forsangere på bortebane kom vel så sent som i år. Usikker på om KFL er klar for å bli ledet av sinte, unge menn med Burberry-capser, Stone Island Piquet og Adidas Sneakers. Om det er det imaget man ønsker å kommunisere ut.
        All honør til at du gidder å stå der oppe Onkel R men både DU og flere andre har jo sagt at dere savner både Tommy og Tony som forsangere så om Tony + 70 mann står å gauker TOGSTASJON er vell ikke så farlig?
        Desuten er det vell flere som har sagt at det har vært bedre liv på bortebane en hjemme bane? Eller er det noe folk bare sier det kanskje?

        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Hvor lurt det er av KFL å åpne for at UFC skal få rekruttere nye medlemmer på tribunen på bekostning av KFL, er jeg også svært usikker på. Det er jo slik at er man UFC så er man ikke KFL og visa versa.

        Min største frykt er alikevel at vi kommer tilbake til det vi hadde pre Nadderud. Dersom UFC kommer tilbake og vokser, er veien kort til at det skapes nye grupper som en motkonjuktur. Med tanke på all den stridigheten vi opplevde da, synes jeg det ikke er rart i det hele tatt at en del av oss som har vært med noen år er skeptiske...
        Det som er rart er at jeg tror ikke du skal bekymre deg for at vi vokser noe særlig vis vi kommer på feltet og står side ved side med tåpelige hodeplagg og andre krabater, UFC og diverse styremedlemer lærte mye av nadderud episoden. Var jo faktisk ikke Ultras gutta som var værst i det hele tatt. Noe som er vesentlig er at Ultras miljøet har vokst (som ekspertene sa kom til å skje) veldig ETTER at vi ble utestengt. Så bedre som LSK sier å ha oss på feltet og ha kontroll på oss

        UFC rekruterer ikke, vi står der og synger og folk kommer til oss. Ellers kunne vi jo stått å delt ut

        Opprinnelig skrevet av ChriZza
        Jupp. Sålenge man ikke setter opp konkurrerende busser, men heller "kaprer" en kfl-buss, bidrar der man kan og ikke setter seg selv over noen andre supportere så er jeg nøjd.
        Det har jo også vært forslått at KFL setter opp en egen "Ultras buss" der vi får fylle en av deres busser men det ble heller ikke noe av. Sikkert vår skyld det og...
        Og hva er farlig med at vi har egne busser? Er det fordi vi klarer å få de billigere? eller fordi det ikke er så mye fyll osv på vår?
        Viktigste må jo være at det ruller opp en buss til på Stadion med da igjen enda flere supportere?
        UFC ~ Gulsvarte Brødre

        Kommentar

        • Tony
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4737

          #64
          Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Det er vel liten tvil om at UFC vil forsøke å få tilbake forsangerstolen med deg som capo. Forslaget om å starte med at UFC var forsangere på bortebane kom vel så sent som i år. Usikker på om KFL er klar for å bli ledet av sinte, unge menn med Burberry-capser, Stone Island Piquet og Adidas Sneakers. Om det er det imaget man ønsker å kommunisere ut.
          Vel, her er det vel tribunegruppa som bestemmer og ikke UFC. Og nei, jeg vil ikke bli forsanger på den måten.

          Så kommer vi tilbake er dín plass trygg.

          Kommentar

          • Kvittre
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 265

            #65
            Opprinnelig skrevet av silje89
            Dette er blitt dratt for langt.. Virker som svært få fokuserer på det viktigste her, nemlig LSK, laget vårt, støtte gutta til 3 poeng!!
            Nettopp!!! Da kan jeg ikke for mitt bare liv, skjønne hvorfor UFC på død og liv skal trumfe gjennom sin egen "agenda"! Vi vil ditt og vi vil ha datt og får vi ikke som vi vil, gidder jaffal ikke vi å stå med KFL.. Seriøst ass!
            Helt enig med deg Silje, det viktigste må jo være å støtte LSK! Rettningslinjene er allerede staket ut på grunnlag av det flertallet vil, jeg forstår at det er vanskelig å svelge for noen, men sånn funker det i det siviliserte samfunnet.

            Kommentar

            • Dinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 884

              #66
              Opprinnelig skrevet av ChriZza
              Ønsker de hjertelig velkomne jeg, men da uten den "oss" og "dere" mentaliteten. Da må man tenke VI. Det er forskjell på en undergruppe som UFC og en som LKT, om man ikke ser det så har man virkelig ikke fulgt med.
              Hvis det hadde vært en integrering av oss inn i KFL og ikke en ekskludering som det nå er, så hadde det vært mye enklere å si VI, enn oss og dere. Hvordan kan jeg synge "vi er kanari-fansen holder aldri kjeft" per dags dato? når det vi blir bedt om er; kanskje ikke bokstavelig talt, men dog å holde kjeft. Det er da ikke unaturlig at det er en forskjell på UFC som undergruppe i forhold til LKT; se på omstendighetene, personene i gruppen, osv. Greit det har ikke gått på skinner, men det er bak oss, vi ønsker et felles LSK, vi ønsker å synge VI er kanarifansen, men, det er litt bittert og litt surt, det må jeg si, å synge det akkurat i dag. Men jeg håper at den bitterheten kan gå bort. For jeg som dere, er oppvokst med KFL. Jeg meldte meg ikke ut av KFL når jeg gikk med i UFC for snart 4 år siden, det jeg ville at KFL skulle bli best i Norge på tribunen, at LSK skal være best i ALT, og det står jeg for i dag, jeg støtter LSK i alt og ønsker fremgang på alle områder. Og DET står UFC også for. Og ikke kom å tro noe annet, UFC er ikke en konkurrent til KFL, vi ønsker å være en del av grunnlaget, noe som kan hjelpe å støtte, å bygges på, å være en positiv innvirkning på alt som drives på supportersiden i LSK, vi ønsker å bidra og hjelpe til. Og jeg forstår ikke hvorfor ikke det kan gå ann, å komme tilbake uten kakia som vi sier på gresk, ondskap eller nag mot hverandre. Fremover!
              Last edited by Dinho; 22.12.2009, 00:24.
              twitter @amundsakis
              ΘΥΡΑ 13

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #67
                Opprinnelig skrevet av Tony
                Vel, her er det vel tribunegruppa som bestemmer og ikke UFC. Og nei, jeg vil ikke bli forsanger på den måten.

                Så kommer vi tilbake er dín plass trygg.
                Jeg gir mer en gjerne opp min plass, jeg har ingen prestisje eller intenst ønske om å være capo. Det vet du også, da jeg absolutt ikke har hatt noe i mot når du hjelper til på bortebane.

                Kom tilbake i KFL som det joviale juletreet jeg husker deg som da du kom inn i fansen, så skal du se at megafonen fort skifter hender.

                Det gjelder forøvrig de fleste andre i UFC, juletrær og komikere hele gjengen, dere har bare fortrengt det. Men jeg glemmer ikke
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Dinho
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2006
                  • 884

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                  Jeg gir mer en gjerne opp min plass, jeg har ingen prestisje eller intenst ønske om å være capo. Det vet du også, da jeg absolutt ikke har hatt noe i mot når du hjelper til på bortebane.

                  Kom tilbake i KFL som det joviale juletreet jeg husker deg som da du kom inn i fansen, så skal du se at megafonen fort skifter hender.

                  Det gjelder forøvrig de fleste andre i UFC, juletrær og komikere hele gjengen, dere har bare fortrengt det. Men jeg glemmer ikke
                  huff, dropp klær og juletrær, snakk om det som er viktig. Jeg tror alle må senke stoltheten et hakk pa begge sider hvis vi skal komme i mål før 2012 og verdensende.
                  twitter @amundsakis
                  ΘΥΡΑ 13

                  Kommentar

                  • Johnny Sack
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Jun 2007
                    • 127

                    #69
                    ...hvor ble det av takhøyden? "some kind of monster" med metallica minner litt om situasjonen her synes jeg. Var et rockeband, ble et diktatur med for store egoer som skal bestemme hvem som skal gjøre hva, når de skal øve etc...

                    Kommentar

                    • Highlander
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Apr 2008
                      • 60

                      #70
                      Jeg er en gammel mann på over 40, og er en ivrig tilhenger av levende tribuneliv og det meste av ultras kulturen. Jeg forstår også at en del av dere unge, synes at vi i styre i KFL er snevre å gammeldagse og att regler er noe tull, men det er en del av det å være ung.

                      Men vi har ett ansvar ovenfor alle våre medlemmer, er du 3 år eller 90, så skal du føle at du er en del av ett fellesskap. Vi har alle ett felles mål, som er å støtte sportsklubben og det gjøres etter min mening best under ett flagg.

                      Jeg har personlig arbeidet mye med at de unge skal føle seg hjemme, bli tatt med i forskjellige utvalg, tatt med på råd når det gjelder tribune, tifo og kreativt arbeid, satt opp egen familie buss for at flest mulig av de unge under 18 fikk lov til å være med på tur.
                      I en organisasjon som KFL skal det være stor takhøyde, noe jeg mener det er.
                      Til slutt så mener jeg personlig, att noen burde tenke litt over dette.

                      Jan P. Myrvold
                      Last edited by Highlander; 22.12.2009, 10:22. Begrunnelse: ,feil
                      From the Dawn of time; We came moving silently down through the centuries, living many secret lives, struggling to reach the time of the Gathering; when the few who remain will battle to the last. No one has ever known we were among you... until now.

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av UltraFo
                        All honør til at du gidder å stå der oppe Onkel R men både DU og flere andre har jo sagt at dere savner både Tommy og Tony som forsangere så om Tony + 70 mann står å gauker TOGSTASJON er vell ikke så farlig? Desuten er det vell flere som har sagt at det har vært bedre liv på bortebane en hjemme bane? Eller er det noe folk bare sier det kanskje?
                        He, he, Onkel R. Den liker jeg

                        Jeg er redd du er blitt noe preget av miljøet du vanker i. Stemingen på bortebane i år har nok generelt sett ikke vært bedre enn hjemme, men vi hadde en deilig topp borte mot Godset med årets første trepoenger. Ellers har LSKs supportere levert jevnt bra, tross bedriten sportslig sesong.

                        Nå tar jeg juleferie og lar Ultras være Ultras, UFC være UFC mens THK fortsatt er konger på tribunen.

                        Noe av det beste som er kommet ut av denne sesongen er at på tross av at vi er uenige om noen få ting, er i hvert fall debatten langt mer saklig nå. I tillegg har vi tross alt fått festet sammen, pratet, ledd og sunget sammen på bortebane. Man går ikke å skuler på hverandre og på det personlige planet går vi godt sammen.

                        Det er uansett et skritt i riktig retning, så får vi se hva tiden fremover bringer.
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎