Boikott av Haugesundkampen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frode Thai
    KFL styremedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 380

    #21
    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
    En idè at et par hadde dratt opp og lagt ut et banner og gått ut igjen?
    Ellers vil ingen skjønne hvorfor det ikke er noen der.

    Det er også endel av planen..

    Frode
    Frode Johansen
    styremedlem KFL

    Kommentar

    • UltraFo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2007
      • 800

      #22
      Burde egentlig oppfordrert alle til å boikotte/aksjonere hver mandagskamp. Maakeberget er tydeligvis utelukket men.
      UFC ~ Gulsvarte Brødre

      Kommentar

      • Petter Ø
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3008

        #23
        Kunne ikke dy meg. Sendte følgende melding til Arild Flesjå på Facebook
        Hei Arild

        Takk for støtten din fjott. Denne sommeren har mandagskampene tilfeldigvis gått utover oss. Senere kan det være dere det går utover. Og med deres gjennomsnittelig reisevei så skøyt du deg vel rimelig i foten med kommentaren til Haugesunds Avis.

        Petter Ødemark
        medlem KFL
        Petter Ø - Kreativ Kanaris
        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

        Kommentar

        • ChriZza
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 4265

          #24
          Denne kampen hadde jeg egentlig pekt ut som "Årets kamp" for min del. Men når den flyttes til en mandag er det umulig for meg å reise uansett. Så en boikott passer meg greit gitt.. En mandagskamp i ny og ne kan man leve med, men i det siste har det blitt for mange!

          Kommentar

          • Raskolnikov
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1452

            #25
            Opprinnelig skrevet av gja
            Ikke hvis samtlige supportere gjør det samme som oss, hver mandagskamp.
            Tror strengt tatt det eneste som betyr noe er hvor mange som faktisk ser kampen på TV2 Zebra. Nesten litt komisk at det ikke oppfordres til å boikotte tv-sendingen.
            Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

            Kommentar

            • holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

              #26
              Fra mitt ståsted: Stor tommel opp for boikott av kamper på mandager, liten tommel ned for valg av akkurat denne kampen.

              Dessverre er jeg redd for at denne boikotten har svært lite å si for de som bestemmer at fotball faktisk skal spilles på mandager. FKH-LLSK er uansett en kamp det er lite interesse for. Tror effekten hadde blitt markant merkbar dersom dette ble gjennomført i et større oppgjør, feks. LSK-VIF, men de kampene tør vel aldri tv2 å flytte til mandager uansett. Det er bare å innse det først som sist, her er det tv2, sponsorene og pengene som bestemmer. Og selv om det er faen så feil, så er det sånn det er, dessverre.
              Hilsen Anders

              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                #27
                Opprinnelig skrevet av holmiz
                Fra mitt ståsted: Stor tommel opp for boikott av kamper på mandager, liten tommel ned for valg av akkurat denne kampen.

                Dessverre er jeg redd for at denne boikotten har svært lite å si for de som bestemmer at fotball faktisk skal spilles på mandager.
                Det var ergelig for det at det ble boikott av akkurat denne kampen.

                Jeg tror mediaoppmerksomheten denne saken vi få fører til at flere supportergrupperinger rundt om i landet vil reagere. Kanskje vi vil få flere lignende saker i fremtiden. Blir det nok saker kan ikke NFF lengre overse dette. Mandagskampene vil nok aldri forsvinne. Men ett nytt regelverk kan man kanskje håbe på. Ett max antall bortekamper ett lag kan få på mandager, samt at mandagskampene skal bli berammet mye lengre tid i forveien.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • glasgow
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 1251

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av holmiz
                  Fra mitt ståsted: Tror effekten hadde blitt markant merkbar dersom dette ble gjennomført i et større oppgjør, feks. LSK-VIF, men de kampene tør vel aldri tv2 å flytte til mandager uansett. Det er bare å innse det først som sist, her er det tv2, sponsorene og pengene som bestemmer. Og selv om det er faen så feil, så er det sånn det er, dessverre.

                  Problemet er jo uansett ikke kamper i oslo området. De får mann med seg.

                  Kommentar

                  • Petter Ø
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3008

                    #29


                    Uploaded with ImageShack.us
                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                    Kommentar

                    • iL
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 10771

                      #30
                      Hold kjeft a Tony

                      Leser jeg det riktig; at det er Fotball Media som bestemmer oppsettet av kamper? Og de er ett datterselskap av NFF ?
                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                      Kommentar

                      • HolterKanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 1603

                        #31
                        Må gi en stor tommel opp til vår nye fotballpresident som går ut med de uttalelsene. Han innrømmer å ikke ha nok innsikt i hvordan TV2 setter opp kampene og viser vilje til å gjøre noe med problemet. Kjempemessig Yngve!
                        ***Større baller enn vett***

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                          Må gi en stor tommel opp til vår nye fotballpresident som går ut med de uttalelsene. Han innrømmer å ikke ha nok innsikt i hvordan TV2 setter opp kampene og viser vilje til å gjøre noe med problemet. Kjempemessig Yngve!
                          Bra utsagn, men jeg venter med å sprette sjampisen før han evt kommer med noe mere konkret.
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • HolterKanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 1603

                            #33
                            Det er klart. Er lang vei fra noen uttalelser i avisen til det å faktisk gjøre noe med problemet.
                            ***Større baller enn vett***

                            Kommentar

                            • Tony
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4737

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av iL
                              Hold kjeft a Tony

                              Leser jeg det riktig; at det er Fotball Media som bestemmer oppsettet av kamper? Og de er ett datterselskap av NFF ?
                              For å svare deg ordentlig:

                              Ja, man kunne fått en mye bedre aksjon rundt dette hvis det hadde vært en kort bortetur. Men av de gjenstående kampene så er det ingen som er/ser ut til å bli mandagskamp og da hadde det ikke blitt noe protest. Man kunne boikotta Skien, men tror ingen var innom den tanken før man fikk en ny en. Det var mange som skulle til Haugesund, men som fikk problemer da det ble en ny mandagskamp.

                              Målet med denne boikotten er å skape debatt, få oppmerksomhet rundt problemet i media og få de som velger kamper til å ta litt mere fornuftige valg med tanke på reiseavstand osv. Klarer vi å få andre grupper til å være med og gjøre noe lignenede også så har vi fått til noe med denne boikotten.

                              At lederen for Maakeberget går ut å sier det han sier, er bare så tragisk at jeg gidder ikke å bry meg om det engang. Viser bare hvor lang avstanden mellom Haugesund og Fugla miljøet-og godt er det!

                              Kommentar

                              • Stray Cat
                                Moderator
                                • Aug 2008
                                • 5914

                                #35
                                Jeg synes at ideen om et enslig banner på en ellers naken tribune var strålende. Effektfullt og ville garantert fange TV-kameraene, selv om protesten rettes rett mot TV2.

                                Er det mulig å få det til, holmiz?
                                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                  Jeg synes at ideen om et enslig banner på en ellers naken tribune var strålende. Effektfullt og ville garantert fange TV-kameraene, selv om protesten rettes rett mot TV2.

                                  Er det mulig å få det til, holmiz?
                                  Lengre opp i tråden så sier vel Frode Thai at det er en del av planene for aksjonen at ett banner skal plasseres på tribunen.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • siljelille
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Jul 2006
                                    • 152

                                    #37
                                    bra ide

                                    ja det er en god ide
                                    jeg, kristin,charlotte, og camilla skal ditt.vi kunne evt fiksa et banner hvis folk er enig om dette?
                                    vi skal selvf sitte nøytralt på en nøytral side...
                                    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                    Jeg synes at ideen om et enslig banner på en ellers naken tribune var strålende. Effektfullt og ville garantert fange TV-kameraene, selv om protesten rettes rett mot TV2.

                                    Er det mulig å få det til, holmiz?

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      #38
                                      Jeg synes vi skal legge ved ett banner for å vise støtte til gutta i tillegg til anti tv2bannere. Noe ala "vi er med dere, selvom vi ikke vi er tilstede".
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • merch
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2007
                                        • 938

                                        #39
                                        Første tanke var "hvorfor i heite skal vi aksjonere ved å ikke være tilstede?" Må da være bedre å gjøre noe form for aksjon mens man er på plass! Men etter å ha satt meg litt inn i aksjonen lest rb-artikkelen og flere av meninger her i tråden så full støtte til denne!

                                        En ting som irriterer meg personlig langt over mandagskamper er prisene enkelte klubber opererer med på bortefeltet! Kun en og samme pris(voksen-billett) Som på telenor arena hvor guttungen på 10år betalte 180kr for inngang Først betalte vi 100kr i parkering meg, en nevø på 15 og stesønn på 10 billetter til 540kr. Utrolig familievennlig nesten så man ikke får lyst å dra med guttungen på bortekamp! Samme opplegget var det i Lerkendel. Nå skal jeg ikke kuppe tråden over på noe annet men det finnes flere ting å ta tak i når det gjelder å si ifra om meninga si. Har vurdert å ringe opp de ulike tippeligaklubbene og høre hvor mange andre klubber som opererer med voksenpris for alle på bortefeltet! Så får jeg syte og klage litt til NFF.

                                        Blir tv-kamp mot Haugesund da, igrunn ganske synd for Haugesund er sikkert vært turen selvom det nå ville vært på en mandag!
                                        lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                                        sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                                        Kommentar

                                        • Tony
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4737

                                          #40
                                          UFC sender 1-2 biler som har med bannere. Der vil man også se til at ingen går inn på bortefeltet.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎