Boikott av Haugesundkampen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5914

    #61
    Opprinnelig skrevet av Tony
    Var det Hoyt eller TV2 du sa dust til nå?
    Sånn går det når man hisser seg opp over idioter. Kjære Hoyt, jeg anser deg for å være alt annet enn dust. Denne gikk til Herr Sportsredaktøren og TV2.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      #62
      Herlig innlegg på vgd.

      "Man burde kun tillate hjemmekamper på mandager."
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        #63
        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        "Man burde kun tillate hjemmekamper på mandager."
        Hehe..

        Jeg mistenker faktisk TV3 for å rekrutere deltagere til Paradise Hotel på VGD.

        Jeg synes forøvrig boikotten er ett kjempetiltak, men som nevnt i innlegget mitt med linken til klanen, så mener jeg at man burde prøve å få med flere på dette. Det vil i mine øyne gjøre tribunene utrolig fargeløse uten bortesupportere, uansett om det er 12 stk fra Bodø eller 1500 fra Trondheim.

        Kommentar

        • skotten
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 1794

          #64
          Litt på siden av mandagskampsituasjonen vil jeg også få skyte inn at Yngve Hallén unndrar seg å nevne at åttekampen på søndag ikke bare er upopulær blant bortesupportere med reisevei, men også svært mange hjemmesupportere som kunne tenkt seg å ta med seg barna på kamp.
          Last edited by skotten; 02.09.2010, 15:16.

          Kommentar

          • holmiz
            The kjøkken-kanariz
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6064

            #65
            Haugesunds avis sin mest leste sak er p.t. faktisk nettopp at kanari-fansen (de skriver det forøvrig uten bindestrek) boikotter FKH sin kamp, så noe medieomtale har ihvertfall denne saken medført.

            Selv er jeg usikker på hva det blir til for undertegnede, jeg har selvsagt meget lyst til å se fugla når de først kommer på besøk i byen her, men har samtidig stor forståelse for frustrasjonen folk har (meg inkludert) ovenfor kamper på mandager, og vurderer å holde meg hjemme i sympati med resten. Det blir uansett aldri det samme å dra på match når kanari-fansen ikke møter opp, noe jeg selvfølgelig synes er trist, men jeg forstår godt hvorfor.

            Møter jeg opp gjør jeg trolig som HolterKanaris, finner meg et digert og tåpelig hodeplagg.

            Hilsen en skuffet Anders.
            Hilsen Anders

            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

            Kommentar

            • Oddis
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 2744

              #66
              Bare tenker på hvordan det kommer til å se ut på tv-bildene hvis vi scorer! Man zoomer jo alltid inn på fansen, så skal bli moro å se en tom tribune med enkelte bannere! DET blir herlig det!
              Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

              Kommentar

              • Petter Ø
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3008

                #67
                Østlandsendingen med intervju av Vidar Evje 53min ut i klippet
                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                Kommentar

                • King_Raymond
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4987

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                  Lag som har fått mandagskamper:
                  0 kamper:
                  Strømsgodset og Haugesund

                  2 kamper:
                  RBK, Stabæk, Aalesund, Tromsø, Hønefoss og Sandefjord

                  3 kamper:
                  Brann og Odd

                  4 kamper:
                  Viking, Start og Lillestrøm

                  5 kamper:
                  Molde og vif


                  Sortert på Hjemmekamper
                  0 kamper:
                  Strømsgodset og Haugesund

                  1 kamp:
                  rbk, viking, Lillestrøm, Start, Tromsø og Hønefoss

                  2 kamper:
                  Brann, molde, stabæk, Aalesund og Odd

                  4 kamper:
                  vif


                  Sortert på Bortekamper
                  0 kamper:
                  Strømsgodset og Haugesund

                  1 kamp:
                  Brann, Hønefoss, rbk, tromsø, odd og vif

                  2 kamper:
                  Sandefjord

                  3 kamper:
                  Viking, Start, molde og Lillestrøm
                  Vi har vel hatt 4 mandagskamper på bortebane?

                  Tromsø, Odd, Hønefoss og Haugesund.
                  Ultras Felt C Lillestrøm

                  Kommentar

                  • FUGlinho
                    KFL styremedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2454

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                    Vi har vel hatt 4 mandagskamper på bortebane?

                    Tromsø, Odd, Hønefoss og Haugesund.
                    kampen er jo ikke spilt enda, så den teller vel sikkert ikke enda..

                    Edit: I tillegg har vi vel hatt 2 bortekamper midt i uka og? 'vinger og Start...
                    Kim
                    Styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • skotten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 1794

                      #70
                      Får vel nesten be om hjelp til å oppsummere, så suppler meg mer enn gjerne. I løpet av dagen har protestsaken mot mandagskamper foreløbig vært berørt med store eller små innslag i:

                      -RB, og videredistribuert til en rekke samarbeidende lokale nettaviser
                      -NRK Nett
                      -NRK Radio (Østlandssendingen, Rogalandssendingen)
                      -Nettavisen
                      - div lokalpresse på Haugalandet

                      Håper det kommer flere etterhvert (har en sørgelig følelse av at VG og Dagbladet m fl hadde interessert seg mer om det var klanen eller skarrefansen). Men allerede vil jeg konkludere med at protesten er svært vellykket i form av medieomtale og som grunnlag for å løfte denne debatten ut av vårt eget forum. Effekten av det tror jeg er uvurdelig, sammenlignet med om vi skulle stilt med 20-50 stk på bortefeltet i Haugesund...
                      Last edited by skotten; 02.09.2010, 21:44. Begrunnelse: Spedd på med info andre har supplert

                      Kommentar

                      • Petter Ø
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3008

                        #71
                        Jeg tror det hadde vært bra om NSA hadde kommet med en kommentar snart. Da får vi en vinkling som sikkert gjør det lettere for flere supportegrupperinger å følge opp også. Er rimelig sikker på at det er enighet gjennom supporterNorge at dagens løsning er uholdbar, men at det går på æren løs å gå ut å støtte oss.
                        Petter Ø - Kreativ Kanaris
                        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                        Kommentar

                        • Petter Ø
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3008

                          #72
                          fra tribunekultur:

                          Dette var den samme lederen som tidligere i år stilte seg kritisk til Haugesund - Brann på en lørdag. http://fotball.bt.no/eliteserien/article173683.ece
                          Quote:
                          – Det er ikke bra at denne kampen er lagt til en lørdag, noe som kan føre til mye alkohol. Det er ingen bra kombinasjon. Det kommer sikkert 500 bergensere. Jeg har bedt politiet se på dette som en høyrisikokamp, sier Maakebergets leder Arild Flesjå.



                          Denne Arild mot lørdag og for mandag for en god talsman for supporterenes sak.
                          Petter Ø - Kreativ Kanaris
                          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                          Kommentar

                          • HolterKanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 1603

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Oddis
                            Bare tenker på hvordan det kommer til å se ut på tv-bildene hvis vi scorer! Man zoomer jo alltid inn på fansen, så skal bli moro å se en tom tribune med enkelte bannere! DET blir herlig det!
                            Det satt jeg også å tenkte på, men jeg lurer på om jeg ikke skal se kampen i det hele tatt... Husk det folkens at hvis vi alle ser på kampen hjemme så har tv2 oppnådd akkurat det de ønsker, nemlig at folk ser kampene deres på tv. De bryr seg fint lite om det er tomt på stadion... Det er kun penger som står i hodene til folka i tv2.
                            ***Større baller enn vett***

                            Kommentar

                            • KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                              Vi har vel hatt 4 mandagskamper på bortebane?

                              Tromsø, Odd, Hønefoss og Haugesund.
                              Start borte var også en Zebra-kamp, men den serierunden gikk jo i midtuka.

                              Kommentar

                              • *46*

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Oddis
                                Bare tenker på hvordan det kommer til å se ut på tv-bildene hvis vi scorer! Man zoomer jo alltid inn på fansen, så skal bli moro å se en tom tribune med enkelte bannere! DET blir herlig det!
                                Gleder meg vilt til å se Holter-Kanaris gå berserk med tromme og trompet!

                                Kommentar

                                • holmiz
                                  The kjøkken-kanariz
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6064

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av xeR
                                  Holmiz bor der oppe, han gjør det sikkert mot at han får siste nummer av et eller annet kjøkkenblad
                                  Det ser ut til at det kun blir team Kjøkken-kanariz på denne matchen, så (kanskje, ikke umulig at jeg holder meg hjemme og støtter KFL i denne saken) så stiller undertegnede alene på bortetribunen med følgende tifo:
                                  TV2 og NFF vil helst at folk flest ser fotball på tv, det er jeg IKKE enig i. NEI til kamper på mandager!
                                  Hilsen Anders

                                  Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                  Kommentar

                                  • KFL109
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1958

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av skotten
                                    -RB
                                    -NRK Nett
                                    -NRK Radio (Østlandssendingen)
                                    -Nettavisen
                                    - div lokalpresse på Haugalandet
                                    NRK Radio (Rogalandssendingen) - intervju med undertegnede og lederen for Måkeberget, som gjorde en svært mye bedre figur på radio enn de uheldige kommentarene i morges.

                                    RB har i tillegg sendt ut saken i ANB-nettverket, noe som gjør at artikkelen er spredt på over 40 nettsteder over hele landet. Stor takk til Romerikes Blad!
                                    Vidar Evje

                                    Kommentar

                                    • Oddis
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 2744

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                      Det satt jeg også å tenkte på, men jeg lurer på om jeg ikke skal se kampen i det hele tatt... Husk det folkens at hvis vi alle ser på kampen hjemme så har tv2 oppnådd akkurat det de ønsker, nemlig at folk ser kampene deres på tv. De bryr seg fint lite om det er tomt på stadion... Det er kun penger som står i hodene til folka i tv2.

                                      Må også tenke på noe som er sagt før. Uten Kanari-Fansen, mister de jo en del av totalproduktet. En ganske stor del da vi kanskje er Norges beste supportere!
                                      Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                      Kommentar

                                      • KFL109
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1958

                                        #79
                                        Brev fra Kanari-Fansen til Norsk Supporterallianse (NSA)

                                        Vedrørende mandagskamper

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm har i styrevedtak vedtatt å boikotte den kommende bortekampen mellom Haugesund og Lillestrøm. Dette innebærer at vi ikke tilbyr noe turopplegg til våre medlemmer, samt at vi oppfordrer LSK-supportere til å la være å møte på stadion.

                                        Bakgrunnen er at LSK i våre fem siste bortekamper er satt opp med fire mandagskamper (inkludert den kommende 20. september).

                                        Kampene har vært mot Tromsø, Hønefoss, Odd (Skien) og altså Haugesund. Bare mot Hønefoss er reiseveien så kort at supportere som jobber normalarbeidsdag uproblematisk kan rekke kampen ved å følge Kanari-Fansens turopplegg.

                                        Boikotten er i utgangspunktet rettet mot TV2 og deres valg av kamper til TV-visning mandager. Imidlertid må også NFF/Norsk Toppfotball kunne sette krav til hvordan kamper velges ut ved reforhandling av dagens avtale.

                                        Vi ønsker at Norsk Supporterallianse setter problematikken med bortefans' mulighet for å støtte klubben sin på dagsorden. Særlig er dette problemet tilstede på mandagskamper, men TV-kamp kl 20 søndag er heller ikke i supporternes interesse.

                                        Kanari-Fansen Lillestrøms innspill i en slik debatt:

                                        1. Primært nei til mandags- og ukekamper.
                                        2. Sekundært et gjennomarbeidet og gjennomtenkt kampoppsett som tar hensyn til supporteres mulighet til å komme seg til og fra kamp med minimal belastning og en fordeling som tar hensyn til både lagenes antall mandags- og ukekamper og hjemme-/bortebane.

                                        Det ville overraske oss stort hvis ikke oppsettet av mandagskamper skaper problemer også for andre supporterklubber tilsluttet NSA og ber dere om å ta opp problemstillingen gjennom de kanaler dere har til rådighet.
                                        Vidar Evje

                                        Kommentar

                                        • okb
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 2377

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av skotten
                                          Håper det kommer flere etterhvert (har en sørgelig følelse av at VG og Dagbladet m fl hadde interessert seg mer om det var klanen eller skarrefansen).
                                          Nja. Mange av avisene har fokus på landslaget akkurat nå. Derfor kunne boikottaksjonen fått mer oppmerksomhet hadde den kommet i tiden før kampen.

                                          Likevel bør temaet være såpass spennende og aktuelt at de riksdekkende avisene snur seg rundt. Levetiden vil nå være lenger, og man kan samle mer støtte i tiden fram mot kampen.
                                          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎