Kanarifeltet - hvor skal vi stå?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • krisruds
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 839

    #61
    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
    Da ser vi det bildet på 2 helt forskjellige måter.

    Du har beskrevet det du ser, jeg ser et felt som ikke er bratt nok, det er for avlangt i tillegg kommer lyden til å forsvinne alle veier. Vi i UFC stod der i 2006 og var rundt 70 mann på det meste og det var jævlig tungt å synge der og man fikk ikke til noe trøkk. Når man står 70 mann på feltet å synger så blir det et helt annet trykk.

    Feltet vi har nå er dårligere enn Diadora tribunen og det er grunnen til at Klanen stort sett vinner tribunekampen på Åråsen, men hvis vi flytter oss til RB tribunen så kommer vi til å tape tribunekampen langt oftere enn det vi gjør nå.

    Joda, greit nok at det ikke er så bratt som man vil ha det. Men vi lever ikke i en optimal verden. Jeg tror Legea svingen aldri blir noe alternativ pga det blir mye vanskeligere og "sluse" bortesupporters inn på RB tribunen enn det er på Legea.

    Men skjønner ikke hvorfor Legea er SÅ mye bedre enn RB.

    Legea har 13 rader, RB har 15 rader.
    Legea går helt ned til bakken, RB har løfta 1-2m opp.
    Legea har ikke noe mere vegger enn RB, sett bort ifra over den betongklossen ved storskjermen. Noe som tar 3 timer og fikse, + jobb ifra tifo gruppa.

    Noen vil jo påstå at veggen bak Legea er viktig, joda, hvis man står med ryggen til banen så er det viktig. Lyden går det veien man roper den.

    Poenget til slutt er jo at KFL feltet er jo kanskje det dårligste stedet på Åråsen når det kommer til det å lage stemning og være visuell.

    Når klanen kan synge oss ut fra Diadora, med slakker tribunen med omtrent samme vegger, så synes jeg det er rart at RB er så sykt mye dårligere.

    menmen,det er min mening.
    krisruds medlem av KFL siden 1996


    OI OI OI nå har vi det morro :)

    BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

    Kommentar

    • King_Raymond
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4987

      #62
      Opprinnelig skrevet av krisruds
      Joda, greit nok at det ikke er så bratt som man vil ha det. Men vi lever ikke i en optimal verden. Jeg tror Legea svingen aldri blir noe alternativ pga det blir mye vanskeligere og "sluse" bortesupporters inn på RB tribunen enn det er på Legea.

      Men skjønner ikke hvorfor Legea er SÅ mye bedre enn RB.

      Legea har 13 rader, RB har 15 rader.
      Legea går helt ned til bakken, RB har løfta 1-2m opp.
      Legea har ikke noe mere vegger enn RB, sett bort ifra over den betongklossen ved storskjermen. Noe som tar 3 timer og fikse, + jobb ifra tifo gruppa.

      Noen vil jo påstå at veggen bak Legea er viktig, joda, hvis man står med ryggen til banen så er det viktig. Lyden går det veien man roper den.

      Poenget til slutt er jo at KFL feltet er jo kanskje det dårligste stedet på Åråsen når det kommer til det å lage stemning og være visuell.

      Når klanen kan synge oss ut fra Diadora, med slakker tribunen med omtrent samme vegger, så synes jeg det er rart at RB er så sykt mye dårligere.

      menmen,det er min mening.
      Du skal selvfølgelig få ha din egen mening, men akustikk har jævlig mye å si. Det er ikke så enkelt som at "lyden går den veien man roper". Man er avhengig av å ha vegger bak og ved siden av seg. Det er det på KFL feltet og Diadora, men ikke på RB tribunen.
      Ultras Felt C Lillestrøm

      Kommentar

      • krisruds
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 839

        #63
        Opprinnelig skrevet av King_Raymond
        Du skal selvfølgelig få ha din egen mening, men akustikk har jævlig mye å si. Det er ikke så enkelt som at "lyden går den veien man roper". Man er avhengig av å ha vegger bak og ved siden av seg. Det er det på KFL feltet og Diadora, men ikke på RB tribunen.
        Vegger på siden har vi, da er det vegg bak som gjelder.
        Hvorfor ikke har store KFL seil bak på RB da. Tipper ikke Åråsen har noen avtaler med de i bygget bak, slik at de skal ha utsikt over matta.

        Vegger eller ikke, så tror jeg at RB er ganske mye bedre enn feltet slik det er idag. (uten takduk)
        krisruds medlem av KFL siden 1996


        OI OI OI nå har vi det morro :)

        BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

        Kommentar

        • krisruds
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 839

          #64
          Siden det er snakk om dårlig stemning for tiden, så kanskje denne burde tas opp igjen?

          Mener fortsatt at RB er bedre enn feltet, selv slik RB er idag, uten ekstra "vegg" mot storskjermen og seil mot bygg bak RB.

          Her har vi kjempe muligheter til å sette preg på RB med nye store bannere mot storskjermen og mot bygget bak.

          Nå vil det komme noen kamper fremover hvor det trolig kommer bare 4-5,000 på kampene, så hvorfor ikke prøve det ut hvis LSK gir oss muligheten til det..


          Ihvertfall i evt 2-3-4 runde i cupen, hvis vi kommer så langt.
          krisruds medlem av KFL siden 1996


          OI OI OI nå har vi det morro :)

          BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

          Kommentar

          • FUGlinho
            KFL styremedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 2454

            #65
            Det er uaktuelt å bytte felt! Og hvertfall til RB.

            Hvis man noengang skal bytte felt så syns jeg Legea skal vurderes foran RB.
            Kim
            Styremedlem KFL

            Kommentar

            • Dinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 884

              #66
              Jeg må innrømme at jeg har tenkt endel på å bytte over til RB i det siste. Det er ikke mye som skal til for å bedre akustikken der. to rader høyere. Fjerner man alle setene og bygger vegger bak tribunen/ setter opp pleksiglass plater eller lignende vil det trøkke bra. Stort felt, billige plasser og samle de meste engasjerte i midten. Vi burde stå bak mål.
              twitter @amundsakis
              ΘΥΡΑ 13

              Kommentar

              • ragnarrock
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 937

                #67
                jeg kan garantere at jeg aldri kommer til å flytte meg bak mål kun for å være med og flytte meg bak mål.
                Jeg våger å påstå at jeg synger mer, og skriker høyere enn folk flest, men holder gjerne kjeften lukket om alternativet er å betale penger for å henge bak et mål kun for å "være en av gjengen"...
                tror man fort oppdager at man enten får et ønske om flere supporter felt, eller en plutselig og relativt merkbar reduksjon i antall stående/syngende supportere.. ingen av delene er vel strengt talt ønskelige?
                Får helelr fokusere på å ta i skikkelig når man er på feltet, og bruke fritiden på å få med seg flere på match!
                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                -RagnarRock-

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎