LSK - Søpla

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Opprinnelig skrevet av Emil B
    Fikk vifsupportere sitte andre steder enn på bortetribunen?
    Ja. Plenty med drakt og/eller skjerf på Lillestrøm Torv.

    Kommentar

    • Marii
      KFL styremedlem
      Møteplager
      • Jun 2009
      • 83

      Opprinnelig skrevet av Emil B
      Fikk vifsupportere sitte andre steder enn på bortetribunen?
      Det så vi jo klart og tydelig når de scorte. Så søppel reise seg og juble overalt.

      Kommentar

      • Serbern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 5496

        Søppel overalt, og søppel som blir hedret på banen i pausen.

        Kommentar

        • Simeone
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2008
          • 761

          Opprinnelig skrevet av Frode Thai
          Flere fakta feil i ditt innlegg Jonnern, HolterKanaris..
          Jeg trodde vi snart var ferdig med "vaktene liker ikke ultras", de er bare uten etter å ta oss."
          Det er ikke LSK sine vakter som står foran KFL-feltet, her er det KFL supportere som står, på samme måte som vi bistod under fuglatoget, til det beste for alle.
          Det gikk opp vakter på alle inngangene når blussene, røyken og knallskuddene mm gikk av, med det for mål å sørge for at de glødene blussrørene og annet ikke skulle utgjøre ytterligere fare etter at de hadde slukket.
          Alle må vel forstå det at når man kjører kaostifo, papirkanoner, ruller sammen med varme, utgjør dette en relativ stor fare når så mange mennesker står tett som man gjorde på feltet i går, Dette så man tydelig da det tok fyr i et stort banner på felt a.
          Når enkelte av de som håndterer pyro på tribunen tydlig viser at de ikke veit hva de driver med, kombinert med en noe uoversiktig promille, er det engang sånn at man må prøve å hjelpe og i værste fall fjerne personer fra KFL-feltet om man mener det er nødvendig.
          Visuelt er det "kult" med stort og heftig pyro på tribuen, det lager en egen ramme rundt det som skjer, ingen tvil om det.
          Men for de to som ble sendt til legevakten og Ahus med skader, samt de som fikk sine klær ødelagt oppfattes det nok ikke sånn.


          Frode Johansen
          En liten hei du: Det er ikke alltid lett å se forskjell (eller vite forskjell) på KFL og LSK sine vakter. For meg som er relatitvt aktiv sliter jeg selv av og til med å oppfatte hvem som egentlig har hvilke oppgaver.
          Akkurat som UFC for noen alltid vil være fotballpøbler pga tidligere historie vil KFL vakter oppfattes som "ute etter Ultras" pga tidligere historie.

          Jeg tror KFL generelt, KFL vaktene og egentlig alle i supportermiljøet hadde vært tjent med MYE tydeligere skillelinjer mellom de to vaktstyrkene.

          En mann ble ihvertfall kastet ut for å ha blussa, han var med i UFC og hadde ikke blussa. Jeg kjøper ikke at det er tilfeldig.
          Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
          para gritarle a la FIFA:
          ¡Que ellos son el gran ladrón!

          Kommentar

          • Bukkenbruse
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 515

            Angående tilbakemelding til Rønnern.

            Jeg er en av de "kjedelige", men trofaste, som har sesongkort på felt G (sitter omtrent rett ved midtstreken). Aner ikke om det var noe med vinden i går, men hørte faktisk KFL dårligere enn det jeg pleier, til tross for at jeg pleier å høre KFL relaltivt bra til vanlig og jeg er oppegående nok til å se at det var flere folk og mer liv enn på en vanlig kamp. I tillegg hørte jeg Klanen ekstremt godt i går, til og med når de ikke trøkka til. Tror derfor at vindforhold osv må ha gjort noe med saken å gjøre, var faktisk en litt merkelig opplevelse og jeg er helt sikker på at min opplevelse ikke er representativ for volumet som ble presentert de respektive steder.

            I tillegg lurer jeg litt på om det er mer gunstig å stå bak et mål og få lyden utover banen i lengderetning fremfor sånn som det er nå hvor lyden går mer i banens bredderetning, men er kanskje andre ting som er viktigere enn det (som vegger rundt/tak osv)

            Ingen kritikk, bare min gjengivelse fra midt på langsiden på samme side som KFL står.

            Kommentar

            • HolterKanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 1603

              Opprinnelig skrevet av Serbern
              Søppel overalt, og søppel som blir hedret på banen i pausen.
              Det er det verste jeg har sett på Åråsen iløpet av mine 10 år. Jeg har sendt en sint mail til LSK for akkurat det der er ikke akseptabelt. Frode: Tror du misforsto meg. Jeg sa ingenting om at vaktene var fra LSK eller at de var ute etter noen. Jeg sa at dere muligens "simulerte" handling for å ha ren samvittighet ovenfor LSK slik at vi kan fortsette praksisen med å ha egne vakter
              ***Større baller enn vett***

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                I tillegg lurer jeg litt på om det er mer gunstig å stå bak et mål og få lyden utover banen i lengderetning fremfor sånn som det er nå hvor lyden går mer i banens bredderetning, men er kanskje andre ting som er viktigere enn det (som vegger rundt/tak osv)

                Ingen kritikk, bare min gjengivelse fra midt på langsiden på samme side som KFL står.
                Plassering har selvfølgelig noe å si. KFL "lider" av sin plassering på Åråsen, men det er noe man har valgt å fortsette med kontra å søke om andre plasseringer på Åråsen. Gjestende supportere har en fordel av akustikken.

                Forøvrig godt å få en tilbakemelding fra noen som ikke er på feltet. Synes det var ok trøkk i går, men akustikken på feltet gjør at vi som står der blir litt lurt fordi lyden slår tilbake på feltet. Uansett, må vi vel si at selv om det kanskje ikke var så høyt i går som det kan være, så var det lite pauser i synginga!
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Frode Thai
                  KFL styremedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 380

                  Opprinnelig skrevet av Simeone
                  En liten hei du: Det er ikke alltid lett å se forskjell (eller vite forskjell) på KFL og LSK sine vakter. For meg som er relatitvt aktiv sliter jeg selv av og til med å oppfatte hvem som egentlig har hvilke oppgaver.
                  Akkurat som UFC for noen alltid vil være fotballpøbler pga tidligere historie vil KFL vakter oppfattes som "ute etter Ultras" pga tidligere historie.

                  Jeg tror KFL generelt, KFL vaktene og egentlig alle i supportermiljøet hadde vært tjent med MYE tydeligere skillelinjer mellom de to vaktstyrkene.

                  En mann ble ihvertfall kastet ut for å ha blussa, han var med i UFC og hadde ikke blussa. Jeg kjøper ikke at det er tilfeldig.

                  LSK-Vert er merket LSK-Vert.
                  KFL-sikkerhet er merket Kanari-Fansen Vakt.
                  Fargekodene er de samme, pga kravspesifikasjoner, men vi kan se på løsninger om det kan bedre ting.

                  Om noen er kastet ut feilaktig, skal vi bestrebe oss med å få hvitvasket vedkommende.
                  Det gjelder for alle som står på KFL-feltet borte som hjemme.
                  Frode Johansen
                  styremedlem KFL

                  Kommentar

                  • HolterKanaris
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 1603

                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    Plassering har selvfølgelig noe å si. KFL "lider" av sin plassering på Åråsen, men det er noe man har valgt å fortsette med kontra å søke om andre plasseringer på Åråsen. Gjestende supportere har en fordel av akustikken.Forøvrig godt å få en tilbakemelding fra noen som ikke er på feltet. Synes det var ok trøkk i går, men akustikken på feltet gjør at vi som står der blir litt lurt fordi lyden slår tilbake på feltet. Uansett, må vi vel si at selv om det kanskje ikke var så høyt i går som det kan være, så var det lite pauser i synginga!
                    Jeg tror faktisk det er én vesentlig fordel til med å stå bak mål. Dårligere plassering i forhold til det å se kampen vil kanskje føre til at de stumme supporterne som benytter seg av feltet grunnet billige billetter, blir borte og vi får en mer samlet koseklump slik vi har på bortekamper
                    ***Større baller enn vett***

                    Kommentar

                    • Boing
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2005
                      • 711

                      Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                      Jeg tror faktisk det er én vesentlig fordel til med å stå bak mål. Dårligere plassering i forhold til det å se kampen vil kanskje føre til at de stumme supporterne som benytter seg av feltet grunnet billige billetter, blir borte og vi får en mer samlet koseklump slik vi har på bortekamper
                      Hvis vi flytter feltet, så vil nok LSK sette opp seter fort som faen, og ta noen ekstra kroner der også. Så jeg tror nok de stumme kommer etter oss.

                      Kommentar

                      • *46*

                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                        Forøvrig godt å få en tilbakemelding fra noen som ikke er på feltet. Synes det var ok trøkk i går, men akustikken på feltet gjør at vi som står der blir litt lurt fordi lyden slår tilbake på feltet. Uansett, må vi vel si at selv om det kanskje ikke var så høyt i går som det kan være, så var det lite pauser i synginga!
                        Synes det var bra trøkk fra min plass fra Lillestrøm Torv tribuna. Klanen hadde til tider mer volum, men synes dere hadde jevnere trykk. Som vanlig var det en fryd å følge med på dere fra orkesterplass

                        Kommentar

                        • KFL109
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1958

                          Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                          Dårligere plassering i forhold til det å se kampen vil kanskje føre til at de stumme supporterne som benytter seg av feltet grunnet billige billetter, blir borte
                          Har til tider vært romslig på Kanarifeltet. Publikumsnedgangen er påtakelig også hos oss.

                          Tror påstander om at folk strømmer til feltet kun for å få billige billetter er sterkt overdrevent. Pris på feltet er 190 kroner. For samme pris kan du sitte ytterst på begge langsidene og på store deler av RB.

                          Fortsatt er størsteparten av de på feltet fotballinteressert, og det er ingen tvil om at plassering på langsida er konge i forhold til å gå på kamp. Lydmessig har bortesupporterne de beste forutsetningene, men på grunn av logistikk vil vi aldri kunne bruke den kortsida. For å få til det visuelle står vi knallbra på Kanarifeltet.
                          Vidar Evje

                          Kommentar

                          • FUGlinho
                            KFL styremedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 2454

                            Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                            Frode: Tror du misforsto meg. Jeg sa ingenting om at vaktene var fra LSK eller at de var ute etter noen. Jeg sa at dere muligens "simulerte" handling for å ha ren samvittighet ovenfor LSK slik at vi kan fortsette praksisen med å ha egne vakter
                            Dette faller på sine egen urimelighet. Og er direkte feil.
                            Kim
                            Styremedlem KFL

                            Kommentar

                            • Speeder
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 951

                              Opprinnelig skrevet av KFL109
                              Har til tider vært romslig på Kanarifeltet. Publikumsnedgangen er påtakelig også hos oss.
                              Hvordan var salget av billetter på feltet i går? Total var det jo heller dårlig.
                              Tore Galgerud

                              Kommentar

                              • UltraFo
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2007
                                • 800

                                Europa får en smak av Norge og, det er bra! Ikke mange som vet om oss tror jeg.


                                Edit: Tyskland klappinga er henta herfra, tror det kan bli bra trøkk og bra visuelt! Vi er flinke med hender!
                                02.37 og 06.17
                                UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                Kommentar

                                • KFL109
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 1958

                                  Så tok det altså bare et halvt år før det første surmaga, alt var bedre før-innlegget var på plass:

                                  Er jævlig skuffa over at den, i mine øyne, ubrukelige sangen om han karen som kom drita full fra Martin's "med merkeklær og med Stanley-kniv" og tok ett og ett Enga-liv runga både inne på Martin's og blei brukt offentlig på Torget.

                                  Når begynte KFL å identifisere seg med sånt?
                                  Vidar Evje

                                  Kommentar

                                  • skotten
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 1794

                                    Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                    HÆ? Når detta er i regi av kfl/ufc er det vel litt tåpelig av kfl sine egne vakter å storme opp. De visste garantert om detta på forhånd. På samme måte som "befølerne" ved inngangen... Har aldri vært borti makan til slapp visitering før kamp.
                                    Prat for deg selv.

                                    For det første så har ihvertfall jeg aldri opplevd å bli befølt av KFL eller LSK-vakter, derimot av vektere. (Ikke spesielt vanskelig å se forskjell heller...)

                                    For det andre kan jeg ikke huske en kamp jeg har blitt befølt grundigere på enn i går...

                                    Kommentar

                                    • FUGlinho
                                      KFL styremedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 2454

                                      Opprinnelig skrevet av KFL109
                                      Så tok det altså bare et halvt år før det første surmaga, alt var bedre før-innlegget var på plass:

                                      Er jævlig skuffa over at den, i mine øyne, ubrukelige sangen om han karen som kom drita full fra Martin's "med merkeklær og med Stanley-kniv" og tok ett og ett Enga-liv runga både inne på Martin's og blei brukt offentlig på Torget.

                                      Når begynte KFL å identifisere seg med sånt?
                                      Helt enig med deg. Dette er ikke en sang KFL skal identifisere seg med. Jeg gjør det hvertfall ikke..

                                      KFL sine forsangere skal ikke starte sånne sanger! At enkelte medlemmer liker den og synger den er ikke noe vi får gjort så mye med...
                                      Kim
                                      Styremedlem KFL

                                      Kommentar

                                      • gutt94
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2007
                                        • 3271

                                        Da jeg har mye skolearbeid nå denne uken håper jeg det kan godtas noe ventetid på bildene. Men kan da fylle på med noen bilder hver dag.

                                        Her er 3 nye bilder.



                                        KnutHSolberg

                                        Kommentar

                                        • Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

                                          Opprinnelig skrevet av KFL109
                                          Så tok det altså bare et halvt år før det første surmaga, alt var bedre før-innlegget var på plass:

                                          Er jævlig skuffa over at den, i mine øyne, ubrukelige sangen om han karen som kom drita full fra Martin's "med merkeklær og med Stanley-kniv" og tok ett og ett Enga-liv runga både inne på Martin's og blei brukt offentlig på Torget.

                                          Når begynte KFL å identifisere seg med sånt?
                                          Synes vel ikke "for vi betaler deres metadon" vitner om spesielt høy klasse eller humor heller. Grei tribuneprestasjon igår, skuffende at det er så tynt med folk, hjemme mot Vålerenga er liksom en av kampene man forventer at feltet er fullt og at stemninga koker. Synd noen ble skadet av blussene i går, til tross for at det er dyrt og ulovlig er det jææævlig fett på kveldskamper som igår med flomlys og piskende regnvær.

                                          Gårsdagens største kaktus går til arrangementsansvarlig Kjell Hulby. Jeg finner det utrolig at det kommer et gigantisk tog med Kanarifans som LSK tydelig ikke er forberedt på da de stilte med hele 3(!) vakter til å foreta en sikkerhetssjekk jeg ikke har sett maken til siden jeg skulle fly utenlands fra Heathrow. Køene var enorme bak meg da jeg kom inn ca 15 minutter før kampstart etter en drøy halvtime i kø med billetten i hånda. Hvordan man ikke kan forutse at dette kommer til å skje når et tog kommer gående er for meg en gåte. At selveste Hulby selv trasker rundt på området rundt dassene uten å lette en finger for at tilskuerne som har betalt for et produkt ikke skal få igjen for dette er faen meg utrolig og ikke minst provoserende. LSK trenger desperat de som gidder å komme på kamp, tilskuertallene faller stadig og 0-1 tap hjemme mot Vålerenga bedrer ikke situasjonen. Hvem gidder å komme tilbake på Åråsen når de ikke rekker kampstart selv om de stiller seg i kø en halvtime før fløyta går? I drittværet blei folk kliss våte, mens vaktene chilla under et minitelt som bare dekka egne huer. Helt utrolig at man velger å bruke så lang tid på å sjekke hver enkelt når det er synlig for enhver at mange ikke vil rekke kampen. Samtidig er det heller ikke bluss-smuglerne som stiller seg i køen 15 minutter før kampstart, det er familiesupporterne som driter i å synge under oppvarming.

                                          Jeg synes Boing oppsummerte det hele ganske godt tidligere i tråden. Ønsker man å få med bluss inn på stadion, så får man det inn på et vis. Den talentløst lange sikkerhetssjekken vaktene kjører er helt bak mål og man opplever knapt maken andre steder. LSK burde stramme opp rutinene dersom de ønsker at folk skal gidde å komme tilbake igjen. Det er tross alt mange som ikke er så interesserte at de gidder å finne seg i 45 minutter kø i plaskregnet når resultatene går i mot.
                                          Lauken er vår venn!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎