LSK - Søpla

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5914

    Jeg har sans for bluss. Jeg har ikke sans for svidd menneskekjøtt på tribuner hvor vi har satt av plasser for juniorgjester både oppe og nede. Jeg har heller ikke sans for tinnsoldatblussing. Det jeg lurer på da, er om noen har prøvd ut pyroreglementet til NFF? Går det an å få en bra visuell effekt uten å pådra seg store bøter, eller å utsette medsupportere for større risiko?

    Sikkerhetsreglementets vedlegg om pyroteknikk :
    2. Forbundsstyret kan etter søknad fra arrangørklubb, gi arrangerende klubb tillatelse til å benytte
    - stjerneskudd(Roman Candles)før, under og etter kampen på området som er reservert for arrangørklubbens supportere
    - bengalske lys under forutsetning av at disse benyttes av autorisert personell på en plass som er godkjent av anleggseier og politi/brannvesen.
    Både stjerneskudd og bengalske lys må være godkjent norske myndigheter.
    Bruken gjelder kun ved lagenes innmarsj før kampen.
    Bortelaget kan ikke søke om bruk av pyroteknikk.


    Det står ingenting om at det må skje på indre bane, kun at det må være godkjent av anleggseier, og politi/brannvesen. Jeg mener da bestemt at det har vært prøvd ut på tribune med en liten sikkerhetssone rundt blusseren, noe som ikke er langt unna det NSA ba om i 2008.
    Skinke, eller noen, fikk NSA noen gang svar på forslaget til blussreglement de sendte inn da?
    Last edited by Stray Cat; 19.09.2011, 13:14.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • A.Bilet
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2005
      • 808

      Fantastisk med bluss i går! Verdt boten som kommer. Når man først skal blusse og få bot, er det riktig å gjøre det skikkelig. Et pluss at det gjøres på en høstkveld som gir best effekt også.
      A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

      Twitter-bruker

      Kommentar

      • UltraFo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2007
        • 800

        Hadde Fugla vunnet 3-0 i går og Holter ikke hadde skrevet om de på Felt C hadde ingen klaget, det er trist at noen ble skadet men bra av KFL og ta tak i det etterpå. Boten blir betalt uten at LSK får noe pes så ingen grunn til bekymring. Og nei vi får ikke poengtrekk, enga har mye mer historie de siste årene på pyro enn oss og enda ikke fått noe. Så slapp av folkens og nyt Norges beste fans på youtube ett par ganger ekstra istedet
        UFC ~ Gulsvarte Brødre

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av UltraFo
          Og nei vi får ikke poengtrekk, enga har mye mer historie de siste årene på pyro enn oss og enda ikke fått noe.
          Flott at du garanterer det da.

          Kommentar

          • nyvalth
            Medlem
            Hoffnarr
            • Oct 2007
            • 43

            Sånnsett riktig og bra at klubben ikke må betale bota, siden det ser ut som den kan bli høy hvis man ser på forrige straff søpla fikk (80 000,-): fra NFF. Legg merke til: "Utvalget legger i skjerpende retning vekt på at bruken av pyroteknikk foregikk på selve kampområdet og således blant publikum. Dette innebærer at handlingen hadde et større skadepotensiale."

            Det så kult ut da, men håper dere som blusser viser litt hensyn og sier fra til de som står i nærheten så man har mulighet til å komme seg bort litt.

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5914

              VIF fikk redusert bota til 50.000,- uten at det blir småpenger av den grunn. Bota fikk de på grunn av bluss OG kasting på banen. Legger ikke ved klanslenke.
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • Seb.R
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 4159

                Av toget:


                Flere bilder fra gårsdagen her:
                www.sebastianramsland.com
                www.twitter.com/sebramsland

                Kommentar

                • HolterKanaris
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 1603

                  Opprinnelig skrevet av nyvalth
                  Sånnsett riktig og bra at klubben ikke må betale bota, siden det ser ut som den kan bli høy hvis man ser på forrige straff søpla fikk (80 000,-): fra NFF. Legg merke til: "Utvalget legger i skjerpende retning vekt på at bruken av pyroteknikk foregikk på selve kampområdet og således blant publikum. Dette innebærer at handlingen hadde et større skadepotensiale."Det så kult ut da, men håper dere som blusser viser litt hensyn og sier fra til de som står i nærheten så man har mulighet til å komme seg bort litt.
                  Jeg kan hvertfall garantere at jeg sier ifra neste gang og at jeg er ennå mer nøye med håndteringen av pyroen. (bluss OPP, blinkers NED)
                  ***Større baller enn vett***

                  Kommentar

                  • robbie_fanzine
                    Juniormedlem
                    Bøffel
                    • Jul 2006
                    • 24

                    Syyyykt fett med blussing i går,, JEG støtter 110 % opp om blussing på tribunen så lenge ikke klubben blir skadelidene.. Håper at det blir flere slike opplegg og kommer garantert til å støtte opp om en hver initiativtaker for blussing på felte... Nr.1 i Norge.....

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4376

                      Må få lov til å kritisere LSK's vakter sterkt her.. Hele KFL feltet blusser, men vaktene går rett opp til felt a der UFC står og skal begynne å plukke ut folk, såvidt jeg kunne se var de ingen andre steder på feltet for å ta ut folk. (mulig jeg tar feil). Greit nok at de ikke liker ultras, men når det er opplagt at dette er et felles opplegg for hele feltet så blir det for dumt det greiene de holdt på med i går..
                      ..................

                      Kommentar

                      • Simeone
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2008
                        • 761

                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                        Må få lov til å kritisere LSK's vakter sterkt her.. Hele KFL feltet blusser, men vaktene går rett opp til felt a der UFC står og skal begynne å plukke ut folk, såvidt jeg kunne se var de ingen andre steder på feltet for å ta ut folk. (mulig jeg tar feil). Greit nok at de ikke liker ultras, men når det er opplagt at dette er et felles opplegg for hele feltet så blir det for dumt det greiene de holdt på med i går..
                        De klarte også å kaste ut en som IKKE blussa, godt gjort!
                        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                        para gritarle a la FIFA:
                        ¡Que ellos son el gran ladrón!

                        Kommentar

                        • skotten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 1794

                          Opprinnelig skrevet av _Jonern
                          Må få lov til å kritisere LSK's vakter sterkt her.. Hele KFL feltet blusser, men vaktene går rett opp til felt a der UFC står og skal begynne å plukke ut folk, såvidt jeg kunne se var de ingen andre steder på feltet for å ta ut folk. (mulig jeg tar feil).
                          Der tror jeg du tar feil. Det stormet opp minst to vakter som jeg så oppover felt B. Om de tok med seg noen, fikk jeg ikke med meg.

                          Kommentar

                          • HolterKanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 1603

                            HÆ? Når detta er i regi av kfl/ufc er det vel litt tåpelig av kfl sine egne vakter å storme opp. De visste garantert om detta på forhånd. På samme måte som "befølerne" ved inngangen... Har aldri vært borti makan til slapp visitering før kamp. Rimelig tydelig at det var mange om å sikre at pyroen kom inn. Vaktene til kfl gjorde vel det bare for å "redde ansikt" ovenfor LSK og at det ikke vil få noen videre konsekvenser for de som ble "tatt"
                            ***Større baller enn vett***

                            Kommentar

                            • Boing
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2005
                              • 711

                              Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                              HÆ? Når detta er i regi av kfl/ufc er det vel litt tåpelig av kfl sine egne vakter å storme opp. De visste garantert om detta på forhånd. På samme måte som "befølerne" ved inngangen... Har aldri vært borti makan til slapp visitering før kamp. Rimelig tydelig at det var mange om å sikre at pyroen kom inn. Vaktene til kfl gjorde vel det bare for å "redde ansikt" ovenfor LSK og at det ikke vil få noen videre konsekvenser for de som ble "tatt"
                              Tåpelig av vaktene å storme opp, var bare flaks att ikke noen ble alvorlig skadd i trappene ved felt a når folk begynte å falle ned trappene. Vaktene kan heller vente til pausen eller att en går opp og henter ned vedkommende, ikke starte brytekampe oppi en fullpakket tribune.

                              Vis ikke du ble godt befølt i inngangen så var du heldig, jeg ble ransaket som om jeg var på flyplassen og omtrent like bra som onkel politi gjør. Manglet bare en sånn scanner ved siden av. Synes LSK skal bare kutte ut den ransakingen, da bluss og fyrverkeri kommer seg inn hvis en eller flere har lyst nok.

                              Kommentar

                              • Kanariz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2005
                                • 2507

                                Opprinnelig skrevet av skotten
                                Der tror jeg du tar feil. Det stormet opp minst to vakter som jeg så oppover felt B. Om de tok med seg noen, fikk jeg ikke med meg.
                                De ble borte i all røyken

                                Kommentar

                                • Marit
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2010
                                  • 885

                                  Opprinnelig skrevet av Boing
                                  Vis ikke du ble godt befølt i inngangen så var du heldig, jeg ble ransaket som om jeg var på flyplassen og omtrent like bra som onkel politi gjør. Manglet bare en sånn scanner ved siden av. Synes LSK skal bare kutte ut den ransakingen, da bluss og fyrverkeri kommer seg inn hvis en eller flere har lyst nok.
                                  Jeg ble også visitert jævlig grundig og de tok ut og sjekka absolutt alt jeg hadde i veska mi (og det var mye!). Ikke noe er som å vente 40 min i kø for å bli grundig klådd på.

                                  Hvis de må holde på sånn må det ihvertfall være flere folk som sjekker. Jeg rakk heldigvis kampstart, men føler virkelig med alle som ikke gjorde det.

                                  Ellers var det bra trøkk fra feltet, men enig i at klanen hadde toppene. Min personlige favoritt var "Veigar er et rasshøl".
                                  Andas in och andas ut
                                  Orkar jag så orkar du

                                  Kommentar

                                  • Frode Thai
                                    KFL styremedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 380

                                    Flere fakta feil i ditt innlegg Jonnern, HolterKanaris..
                                    Jeg trodde vi snart var ferdig med "vaktene liker ikke ultras", de er bare uten etter å ta oss."
                                    Det er ikke LSK sine vakter som står foran KFL-feltet, her er det KFL supportere som står, på samme måte som vi bistod under fuglatoget, til det beste for alle.
                                    Det gikk opp vakter på alle inngangene når blussene, røyken og knallskuddene mm gikk av, med det for mål å sørge for at de glødene blussrørene og annet ikke skulle utgjøre ytterligere fare etter at de hadde slukket.
                                    Alle må vel forstå det at når man kjører kaostifo, papirkanoner, ruller sammen med varme, utgjør dette en relativ stor fare når så mange mennesker står tett som man gjorde på feltet i går, Dette så man tydelig da det tok fyr i et stort banner på felt a.
                                    Når enkelte av de som håndterer pyro på tribunen tydlig viser at de ikke veit hva de driver med, kombinert med en noe uoversiktig promille, er det engang sånn at man må prøve å hjelpe og i værste fall fjerne personer fra KFL-feltet om man mener det er nødvendig.
                                    Visuelt er det "kult" med stort og heftig pyro på tribuen, det lager en egen ramme rundt det som skjer, ingen tvil om det.
                                    Men for de to som ble sendt til legevakten og Ahus med skader, samt de som fikk sine klær ødelagt oppfattes det nok ikke sånn.


                                    Frode Johansen
                                    Frode Johansen
                                    styremedlem KFL

                                    Kommentar

                                    • Boing
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2005
                                      • 711

                                      Jeg sto rett ved trappen ved siden av felt a, og jeg kan ikke si att det så ut som det var sikkerheten til tilskuerne som var grunnen til turen opp på tribunen. Da dere gikk opp, så ble det bråk, og jeg så minst 2 stk, en vakt og en supporter datt nedover mot andre tilskuere. Hvis det var på sikkerhetsmessige årsaker dere gikk opp ved felt a, så ble det i allefall ikke tolket slik av meg og en del andre som sto og så på.

                                      Har ingenting i mot vaktene, men noe gikk galt, hva som gikk galt vet bare vaktene selv. Uansett så er ikke dette så alvorlig att det er noe poeng å lage en stor sak av dette.

                                      Kommentar

                                      • UltraFo
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2007
                                        • 800

                                        Tok ikke fyr i noe stor banner på felt a heller, var banner posen som fikk noen hull av ett varmt bluss som hadde kommet borti, var aldri flammer inn i bildet heller. Ulma litt som gjorde at det ble litt røyk men dette ble fort tatt hånd om og dere vaktene fikk posen for å kaste den. Det som jeg så ble gjort når man la ned blussa var å sparke bort papierene sånn at det ble "bar bakke" å legge ned blussene på.
                                        UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                        Kommentar

                                        • Emil B
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2006
                                          • 5921

                                          Fikk vifsupportere sitte andre steder enn på bortetribunen?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎