lage marinade av klanen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

    Jeg både bor for langt unna og har vært for sjelden på match de siste åra til å skulle uttale meg om årsaken til "labert" tribuneliv på en match som denne. Men jeg husker fortsatt godt sist jeg var på Åråsen og stod sammen med gamle kjente på felt A, og forsåvidt en del liknende saker fra mange matcher når jeg har stått i nærheten av KFL.

    Det jeg tenker på er:
    Det var veldig mye kjefting som kom fra personer nærmere midten på feltet, et par eksempler er vel "KOM IGJEN Å SYNG A FOR F**N JÆVLA P*IKKHUER!!!!", " F**N; DETTA ER FOR DÅRLIG AV DERE JÆVLA TAPER F***ER", "HEI! FØLG MED A!!! SYNG JÆVLA H*RUNGER!!!", noe om bedre flagging und so weiter, und so weiter.
    Ikke at jeg tok meg spesielt nær av det, jeg prøvde bare å bidra så godt jeg kunne samtidig som jeg fikk med meg det som skjedde på banen, jeg har som nevnt ikke kommet meg på match i nærheten av så ofte som jeg skulle ønske.

    Men for å snu på flisa. Hva skjer når noen bare får kjeft og dritt slengt etter seg hele tiden? Velger de:
    1. Gi etter for kjeftinga og bidrar som faen. Eller
    2. Blir drittlei og gir faen.

    Edit: Beklager noe rotete tekst, dette ble skrevet mens jeg tøyde ut etter en meget sjelden gjestevisit på det lokale treningssenteret.
    Last edited by holmiz; 18.04.2012, 17:57.
    Hilsen Anders

    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

    Kommentar

    • Petter Ø
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3008

      Det må lages og deles ut flyers!
      Petter Ø - Kreativ Kanaris
      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

      Kommentar

      • A.Bilet
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2005
        • 808

        Opprinnelig skrevet av holmiz
        Det var veldig mye kjefting som kom fra personer nærmere midten på feltet, et par eksempler er vel "KOM IGJEN Å SYNG A FOR F**N JÆVLA P*IKKHUER!!!!", " F**N; DETTA ER FOR DÅRLIG AV DERE JÆVLA TAPER F***ER", "HEI! FØLG MED A!!! SYNG JÆVLA H*RUNGER!!!"
        Alltid sett på dette som en del av sjarmen ved å stå på feltet
        A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

        Twitter-bruker

        Kommentar

        • Oddis
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 2744

          Opprinnelig skrevet av A.Bilet
          Alltid sett på dette som en del av sjarmen ved å stå på feltet
          Enig med Holmiz. Ser ikke sjarmen i det og er en av grunnene til at jeg mest sannsynlig kommer til å sitte nå som jeg flytter tilbake og kan få med meg kamper igjen. Jeg vil gjerne stå men gidder ikke bli kjefta på når jeg "bare" er med og synger på la oss si 80% av sangene.
          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

          Kommentar

          • Kopperud
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2006
            • 1697

            Å stå på feltet forplikter enkelt og greit!

            Står du der synger du, hvis du ikke gidder å bidra så sett deg ett annet sted.

            Ferdig snakka
            Ultras Felt C 2005x2015

            Lillestrøm & Bajen

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              Enkelt triks mot "drittslenging". Syng så høyt å klikk så mentalt at du overdøver de rundt deg. Da er det plutselig folk rundt deg som blir smitta også.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                Opprinnelig skrevet av holmiz
                Men jeg husker fortsatt godt sist jeg var på Åråsen og stod sammen med gamle kjente på felt A...
                Nå er det faen meg lenge siden du har vært på kamp.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5914

                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                  Nå er det faen meg lenge siden du har vært på kamp.


                  Er en kamp nært holmizen ganske snart, så da dukker han vel opp. Eller hva, holmiz?
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    Synes det er direkte flaut disse sangene vi har om og bli pult osv osv..Jeg står sammen med unga på juniorfeltet og det er flaut når voksne kjefter på unga og forlanger at dem skal synge med på disse sangene ...Ellers så er jeg enig alt alt for mange som ikke bidrar på feltet og dette må tribune gruppa ta tak i med en gang.....Tipper at så mange som 50% ikke synger i det hele tatt.

                    Kommentar

                    • holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      Nå er det faen meg lenge siden du har vært på kamp.
                      Det har du helt rett i, og det er faen meg på tide å se dere igjen også!
                      Last edited by holmiz; 19.04.2012, 07:49. Begrunnelse: det var positivt ment altså :)
                      Hilsen Anders

                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        Takt og tone, god smak og en viss dannelse er ikke å forakte selv på en fotballarena. Det er det som skiller oss fra amøbene i nettopp klanen. At folk forlanger at småunger på juniorfeltet skal være med på diverse obskøne sanger er totalt uakseptabelt, og å skrike til folk at de er forbanna pikkhuer om de ikke synger høyt nok er så upedagogisk og uintelligent at det er direkte flaut. Vi er KFL, ikke klanen eller kjernen. God smak er ikke forbudt.

                        Forøvrig baserer jeg meg på det som blir skrevet ettersom jeg ikke er nok på kamp selv heller. Jeg bor også langt unna og har nytt hus og tre unger. Da bruker man ikke tusener man ikke har på fotballkamper man ikke er hjemme fra før tre-fire om natta før jobb.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Ellers så er jeg enig alt alt for mange som ikke bidrar på feltet og dette må tribune gruppa ta tak i med en gang
                          Synes ikke man skal vente på at en eller annen tribunegruppe skal ta tak, synes folk skal gå i seg sjøl og kanskje vurdere hva man selv kan bidra med.

                          Jeg veit, siden jeg står og ser på dere under kampene, at det er mange tribunetøffinger som slett ikke er med i 100% av sangene, ikke 80% en gang. Ta ansvar for din egen innsats, ikke vent på at "tribunegruppa" skal komme med løsningen for dere.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            Opprinnelig skrevet av Oddis
                            Enig med Holmiz. Ser ikke sjarmen i det og er en av grunnene til at jeg mest sannsynlig kommer til å sitte nå som jeg flytter tilbake og kan få med meg kamper igjen. Jeg vil gjerne stå men gidder ikke bli kjefta på når jeg "bare" er med og synger på la oss si 80% av sangene.
                            80% vil være mer enn mye av det daukjøttet som var på feltet mot søpla presterte. Dersom du kan stå inne for 80%, så er du mer enn velkommen.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • FUGlinho
                              KFL styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2454

                              Opprinnelig skrevet av tullebukk
                              Synes det er direkte flaut disse sangene vi har om og bli pult osv osv..Jeg står sammen med unga på juniorfeltet og det er flaut når voksne kjefter på unga og forlanger at dem skal synge med på disse sangene ...Ellers så er jeg enig alt alt for mange som ikke bidrar på feltet og dette må tribune gruppa ta tak i med en gang.....Tipper at så mange som 50% ikke synger i det hele tatt.
                              Det blir helt feil at voksne skal stå og kjefte på de som f.eks er med junioraksjonen (regner med at det er disse du siktet til) hvis de ikke synger. Akkurat der tror jeg det vil få en helt motsatt effekt og rett og slett skremme unga fra å bli med videre...

                              Når det er sagt så syns jeg ikke det gjør noe at ordbruken i sanga er sånn.. Det skal smelle litt fra feltet og syns at såpass får man tåle.
                              Kim
                              Styremedlem KFL

                              Kommentar

                              • Seb.R
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 4159

                                Jeg tar posten her, selvom den forsåvidt ikke bare gjelder til kampen mot Søpla, men også andre tilsvarende storkamper.

                                Førsteprioritet for å heve stemningsnivået må jo være å fjerne alt daukjøttet? Jeg er helt overbevist over at dersom man havner omringet rundt en gjeng stumme sulliker med armene i kors, så smitter det negativt over på deg selv og alle rundt. Det blir på en måte akseptabelt å ikke synge/klappe/hoppe, siden ikke alle andre gjør det heller.

                                Sett opp prisen på kanarifeltet tilsvarende kortsida. Eventuelt senk prisen på kortsiden tilsvarende kanarifeltet, så er man kvitt de aller fleste "gratis"-passasjerene.
                                Last edited by Seb.R; 18.04.2012, 21:50.
                                www.sebastianramsland.com
                                www.twitter.com/sebramsland

                                Kommentar

                                • lega66
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Oct 2006
                                  • 57

                                  Hvis folk prøver med positiv forsterkning så skal en se at det plutselig er fler som synger Folk blir veldig overrasket hvis noen sier noe positivt til hverandre, og den atferden vil derfor gjenta seg. Bare prøv.... Kjenner at jeg begynner å bli litt lei all dette mase om hvor dårlig stemningen er, og hvor dårlige vi er på feltet. Det er kanskje på tide å prøve en annen strategi, så da foreslår jeg at det blir å forsøke med positiv forsterkning
                                  http://www.youtube.com/watch?v=JtZ68gBz8S8

                                  Kommentar

                                  • Tony
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4737

                                    Hele feltet som står mellom oppgangene på felt-a og felt-b, spesielt fra midten av feltet og nedover står forankra med arma i kors stortsett hele tiden og bidrar på svært lite. Er dem med, så er det over nesten med en gang. Det ser jeg gang etter gang etter gang på filmene i ettertid.

                                    Kommentar

                                    • Speeder
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 951

                                      Opprinnelig skrevet av Tony
                                      Hele feltet som står mellom oppgangene på felt-a og felt-b, spesielt fra midten av feltet og nedover står forankra med arma i kors stortsett hele tiden og bidrar på svært lite. Er dem med, så er det over nesten med en gang. Det ser jeg gang etter gang etter gang på filmene i ettertid.
                                      Hva om dere, som nevnt tidligere i tråden, tar plass på andre siden av trappa?
                                      Tore Galgerud

                                      Kommentar

                                      • glasgow
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2007
                                        • 1251

                                        Hva med og prøve og plassere de som synger mest øverst. Som et forsøk. Og se om det er lettere å få med de som vanligvis står deg når de må stå lenger ned.

                                        Kommentar

                                        • maurakanari
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2005
                                          • 637

                                          Opprinnelig skrevet av glasgow
                                          Hva med og prøve og plassere de som synger mest øverst. Som et forsøk. Og se om det er lettere å få med de som vanligvis står deg når de må stå lenger ned.
                                          Her er vi inne på noe. Trur mange andre supporterklubber har forsangerfelt øverst på tribunen. Synes også det er mange på de øvre rekkene som ikke bidrar. Hva med at ufc flytter til øvre felt B, altså over klumpen. ?
                                          VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎