Utvidelse av Kanarifeltet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dal-kanari
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Dec 2005
    • 136

    #21
    Jeg er helt enig i at feltet må utvides, men allikevel vil jeg tipse folk som synes det er VELDIG trangt om å prøve helt ytterst på felt a, inntil veggen. Der er det sjeldent helt fullt, og man ser bedre enn forventet. I tillegg trengs det flere syngende og hoppende der Men altså, feltet trenger utvidelse, og jeg tror nok at det er pressen som må flytte seg.
    Lucky nr. 11

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #22
      Opprinnelig skrevet av superbøffel
      Hva da med de som har sesongkort på det neste feltet (felt D?) ?
      Hva tror du? Flytt dem videre også.

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        #23
        Opprinnelig skrevet av Lars
        Hva tror du? Flytt dem videre også.
        På tide å se på økonomien og det praktiske i dette? NFF og UEFA ønsker All-seaters, dessuten; hvor mye kan man ta betalt for ett sete (2600) kontra ett sesongkort på feltet (fyll inn, anyone?)

        Om det kanskje hadde vært fett med mye større felt er det lite sannsynlig er jeg redd...

        Hva med ett nytt felt i andre enden av Notar? Dvs TO felt?

        Kan løse mange utfordringer; få sesongkort der borte og oftest den "tomme" delen av stadion. Kan jo gi mange muligheter (og utfordringer) på synginga og tifo...
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • Thomas fugl
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Nov 2003
          • 137

          #24
          klubben burfe bare prise seg lykkelige for at vi stadig vokser spør du meg!
          - Venter på en ny storhetstid

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #25
            Opprinnelig skrevet av Thomas fugl
            klubben burfe bare prise seg lykkelige for at vi stadig vokser spør du meg!
            Det er det jo absolutt ingen tvil om at klubben gjør, så å stille spørsmål ved det er det bare å drite i. Det er jo ikke det som er diskusjonen.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • vollafugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2006
              • 978

              #26
              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              På tide å se på økonomien og det praktiske i dette? NFF og UEFA ønsker All-seaters, dessuten; hvor mye kan man ta betalt for ett sete (2600) kontra ett sesongkort på feltet (fyll inn, anyone?)

              ,..
              Jeg synes ikke det er rimelig å sammenligne et sete med ett sesonkort. Det er jo plass til flere stående enn sittende. Mer 2:1 vil jeg anta.

              Kommentar

              • vollafugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2006
                • 978

                #27
                Opprinnelig skrevet av Dal-kanari
                Jeg er helt enig i at feltet må utvides, men allikevel vil jeg tipse folk som synes det er VELDIG trangt om å prøve helt ytterst på felt a, inntil veggen. Der er det sjeldent helt fullt, og man ser bedre enn forventet. I tillegg trengs det flere syngende og hoppende der Men altså, feltet trenger utvidelse, og jeg tror nok at det er pressen som må flytte seg.
                Det er kanskje enn grunn til at det er litt glissent helt øverst på felt A...

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av vollafugl
                  Jeg synes ikke det er rimelig å sammenligne et sete med ett sesonkort. Det er jo plass til flere stående enn sittende. Mer 2:1 vil jeg anta.
                  Gjerne - hva koster kortet på feltet?
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av vollafugl
                    Jeg synes ikke det er rimelig å sammenligne et sete med ett sesonkort. Det er jo plass til flere stående enn sittende. Mer 2:1 vil jeg anta.
                    Når UEFA vil ha All-seaters, så kan vel ikke klubben selge flere sesongkort til stående enn det er seter? Ergo ikke plass til flere stående enn sittende når det blir gjennomført? Men det er bare hvordan jeg har tolket det, kan hende noen andre her vet bedre?

                    Kommentar

                    • vollafugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2006
                      • 978

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Henrik
                      Når UEFA vil ha All-seaters, så kan vel ikke klubben selge flere sesongkort til stående enn det er seter? Ergo ikke plass til flere stående enn sittende når det blir gjennomført? Men det er bare hvordan jeg har tolket det, kan hende noen andre her vet bedre?
                      Kan hende du har rett, men det er da vitterlig plass til flere stående tilskuere på et fullsatt KFL-felt, enn det hadde vært med bare sitteplasser (til å sitte på) ?

                      Kommentar

                      • Henrik
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2006
                        • 2110

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av vollafugl
                        Kan hende du har rett, men det er da vitterlig plass til flere stående tilskuere på et fullsatt KFL-felt, enn det hadde vært med bare sitteplasser (til å sitte på) ?
                        Det er det sikkert, men hvis det er slik jeg tror er ikke det en aktuell problemstilling. Uansett om det er plass til dobbelt så mange hvis man står kommer det ikke ti å bli det. Grunnet regelen om at man bare kan selge 1 plass per sete. Ergo blir det like mange om man sitter på setet sitt, eller står ved setet sitt. Fortsatt meg forbehold om at jeg har oppfattet det riktig.

                        Kommentar

                        • veiron
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6267

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av iL
                          det er da ikke noe problem å stå 2 på samme rad!
                          Er ikke så jævlig kult om man får en høy stake foran seg. Og så er det vanskeligere å klappe og løfte henda da. Så det er IKKE optimalt!

                          Kommentar

                          • veiron
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6267

                            #33
                            Hva skjer under kampene mot RBK og VIF i år? Blir det Kanarifelt også på kortsiden, sånn som mot vif i fjor??

                            Kommentar

                            • Harald_88
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 550

                              #34
                              Feltet bør uten tvil utvides, det er ikke optimalt sånn det er nå.
                              En variant er å lage ett felt på RB, slik det ble forsøkt i fjor.
                              Alt For Fugla

                              Gå Av Grønlund

                              Kommentar

                              • krisruds
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 839

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Harald_88
                                Feltet bør uten tvil utvides, det er ikke optimalt sånn det er nå.
                                En variant er å lage ett felt på RB, slik det ble forsøkt i fjor.
                                Det hadde vært perfekt hvis vi kunne fått et felt på RB også, helst ikke i midten der det var før, men det feltet som er nærmest kfl.
                                Hvis det er noen undergrupper som er villige til å stå der er det jo en veldig god start.

                                Jeg mener målet burde være om 2-3år at vi har feltet slik det er nå pluss at store deler av RB er også kfl.
                                krisruds medlem av KFL siden 1996


                                OI OI OI nå har vi det morro :)

                                BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                Kommentar

                                • mr.Jordbakke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3845

                                  #36
                                  Om man ikke ønsker å fjerne setene, kunne man istedet fjernet ryggen, de er jo stort sett tråkket istykker uansett. Kanskje det ville blitt bedre plass ved at noen stod på setene?
                                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                  Mvh
                                  Mr.Jordbakke

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                    Om man ikke ønsker å fjerne setene, kunne man istedet fjernet ryggen, de er jo stort sett tråkket istykker uansett. Kanskje det ville blitt bedre plass ved at noen stod på setene?
                                    Hadde sikkert funka det, men jeg tviler på at det er i tråd med FIFA/UEFA/NFF (stryk det som ikke passer) reglementet...
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av veiron
                                      Hva skjer under kampene mot RBK og VIF i år? Blir det Kanarifelt også på kortsiden, sånn som mot vif i fjor??
                                      Det blir et ekstra kanarifelt på RB som tar 700 stk. Feltet blir nærmest Kanarifeltet, ikke på midten slik som i fjor.

                                      Kommentar

                                      • Canário
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1471

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av krisruds
                                        Det hadde vært perfekt hvis vi kunne fått et felt på RB også, helst ikke i midten der det var før, men det feltet som er nærmest kfl.
                                        Hvis det er noen undergrupper som er villige til å stå der er det jo en veldig god start.
                                        Tror ikke KFL per i dag er sterke nok til å splittes i to felt, og mener et samla felt gir bedre stemning. Og hva er poenget med å dannet et ståfelt nærmest KFL? Skal man ha et felt på RB må det i så tilfelle være på midten for å få med folk og spre stemninga på tribunen - og det er det jeg regner med også er intensjonen. Et felt nærmest KFL blir bare en forlenga arm av Kanarifeltet og er bare ødeleggende, samtidig som det er null poeng. Kommunikasjonen, starting av sanger osv. svekkes og ditto med totalstemninga. Da er det bedre med et samla, høyrøsta KFL-felt enn to "halvveis" felt. En utvidelse av feltet er tiltrengt, men tror ikke vi er sterke nok til å splitte oss på to tribuner uten at det svekker helheten. Å få utvida i bredden på Notar hadde sådan vært fantastisk. Håper det ses på løsninger og det pushes for utvidelse for et "sprengt" KFL-felt, for forum løser ingenting.

                                        Kommentar

                                        • Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

                                          #40
                                          Enig i mye av det du sier, men at kommunikasjonen og sanstarting blir vanskeligere ved å ha feltet nærmest Kanarifeltet er bare tull. Det blir mye lettere enn når det er 50 meter mellom feltene. Jeg tror løsningen med et felt nærmest Kanarifeltet er bedre enn løsninga med et felt midt på.

                                          Kommentar

                                          Working...