Den deilig lattervekkende vålerengatråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OppsalKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2008
    • 1881

    Opprinnelig skrevet av reka
    Den lever!

    Enn så lenge
    Nå bosatt på Rasta !!!!!

    Alltid Celtic og LSK

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13272

      Hafslund har gitt bort over 50.000 billetter til søplas kamper de siste årene. På hafslunds hjemmesider er det bare å be om billett, du kan velge å stå sammen med Klansapene om du vil.

      Kommentar

      • Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

        Opprinnelig skrevet av reka
        Hafslund har gitt bort over 50.000 billetter til søplas kamper de siste årene. På hafslunds hjemmesider er det bare å be om billett, du kan velge å stå sammen med Klansapene om du vil.
        Faen som det irriterer meg at jeg må bruke Hafslunds strømnett.

        Kommentar

        • *46*

          Jenta var hos legen. "Doktor, kan man bli gravid av analsex?"
          "Selvsagt," svarte legen. "Hvor tror du Klanen kommer fra?"

          Kommentar

          • Emil B
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 5921

            Hater enga 7 dager i uka!

            Kommentar

            • *46*

              Hønefoss.

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                Faen som det irriterer meg at jeg må bruke Hafslunds strømnett.
                Minner samtidig om at Norgesenergi også er hafslund. Det er et datterselskap de har opprettet for å ha konkuransedyktige priser samtidig som de kan loppe folk som har hafslund.

                Så har du Norgesenergi så bytt.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13272

                  Farsen fortsetter:
                  - Vurderer å sparke Einar Gelius


                  (VG Nett) Kirken vil reise avskjedssak mot sognepresten i Vålerenga menighet i Oslo, Einar Gelius, ifølge NRK.



                  Håper endelig han beholder jobben.

                  Kommentar

                  • morten
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 2156

                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                    Minner samtidig om at Norgesenergi også er hafslund. Det er et datterselskap de har opprettet for å ha konkuransedyktige priser samtidig som de kan loppe folk som har hafslund.

                    Så har du Norgesenergi så bytt.
                    Jeg har topp 5 garanti..skal jeg da gidde å bytte? Blir vel nødt!
                    Badekar
                    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                    Kommentar

                    • Trondeo
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3062



                      - Håper Gelius ikke havner på trygd
                      Han er for viktig til det, mener Klanen.

                      Kommentar

                      • *46*

                        Opprinnelig skrevet av Trondeo
                        http://www.dagbladet.no/2010/11/17/n...lius/14334056/

                        - Håper Gelius ikke havner på trygd
                        Han er for viktig til det, mener Klanen.
                        Han skal vel ikke ha det noe bedre enn de andre i klanen? Klarer ikke helt å se poenget dems....

                        Kommentar

                        • jerven
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2007
                          • 272

                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Han skal vel ikke ha det noe bedre enn de andre i klanen? Klarer ikke helt å se poenget dems....
                          Han snakker vel av erfaring. Det er vanlig at folk som har havnet på skråplanet ikke ønsker sine venner det samme livet.

                          Gelius har vel vært et stort forbilde i Klanen. Han har tross alt hatt en "sikker" jobb i det offentlige. Noe som fremstår som en fjern drøm for mange i den gjengen der.

                          Kommentar

                          • OppsalKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2008
                            • 1881

                            Opprinnelig skrevet av jerven
                            Han snakker vel av erfaring. Det er vanlig at folk som har havnet på skråplanet ikke ønsker sine venner det samme livet.

                            Gelius har vel vært et stort forbilde i Klanen. Han har tross alt hatt en "sikker" jobb i det offentlige. Noe som fremstår som en fjern drøm for mange i den gjengen der.
                            Mange i Søpla klanen gjør alt som de kan for å unngå en "sikker jobb"

                            Fy faen... de gjør samene til å se ut et arbeidsvillige folkeslag.
                            Nå bosatt på Rasta !!!!!

                            Alltid Celtic og LSK

                            Kommentar

                            • Percy Nilegård
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 5146

                              Opprinnelig skrevet av morten
                              Jeg har topp 5 garanti..skal jeg da gidde å bytte? Blir vel nødt!
                              Det skal du så absolutt. Selv er jeg forpliktet via arv og lokalpatriotisme til å annbefale deg Gudbrandsdal Energi. De har forsåvidt også vært en av de billigste leverandørene de siste åra.
                              Top 5 garantien er sikkert betryggende for enkelte, men den er ikke verdt stort mer enn papiret den er skrevet på.
                              Klipper og limer litt fra nettet og egen hukommelse:

                              Din kraftpris vil på årlig basis alltid være én av de 5 rimeligste målt mot en representativ referanseliste over konkurrentene våre - listen dekker 4 av 5 av landets husstander(Problemet er selvsagt at det er strømleverandøren selv som velger hvem som skal stå på denne referanselista).

                              Så lenge de største strømleverandørene også tenderer mot å være de dyreste, har en slik avtale liten verdi som lavprisgaranti, og det er forholdsvis lett å komme bedre ut ved simpelthen selv å abonnere på de billigste landsdekkende leverandørene. Disse vil sjelden være å finne blant de 20 største.

                              Så vet dere det
                              "Alltid blodsprengt"!
                              Fong/Macho

                              Even Nordlien

                              Kommentar

                              • sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

                                Kommentar

                                • *46*

                                  Ei jeg kjenner har en sønn som er stor fan av søpla. Hun ønsket hjelp med ei lampe i taket som hadde slutta å fungere. Kuppel var skrudd av, lokk på lysbryter var fjernet osv. Jeg tro til med multimeter og alle kunnskapene jeg har fra min jobb som kontorist Var strøm hele veien til lampa. Skrudde ut lyspæra og så på den - så da hel ut.... Skrudde den inn på nytt. Voila! Det ble lys. Var bare sønnen som ikke hadde skrudd inn pæra.... Kjempebra!

                                  Kommentar

                                  • Stray Cat
                                    Moderator
                                    • Aug 2008
                                    • 5914

                                    Opprinnelig skrevet av *46*
                                    Ei jeg kjenner har en sønn som er stor fan av søpla. Hun ønsket hjelp med ei lampe i taket som hadde slutta å fungere. Kuppel var skrudd av, lokk på lysbryter var fjernet osv. Jeg tro til med multimeter og alle kunnskapene jeg har fra min jobb som kontorist Var strøm hele veien til lampa. Skrudde ut lyspæra og så på den - så da hel ut.... Skrudde den inn på nytt. Voila! Det ble lys. Var bare sønnen som ikke hadde skrudd inn pæra.... Kjempebra!
                                    Du tenkte ikke på å teste pæra, før du kjørte på med hel pakke selv,da :-D
                                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                      Du tenkte ikke på å teste pæra, før du kjørte på med hel pakke selv,da :-D
                                      Bytta aldri pæra eller kjøpte ny. Skrudde bare inn den jr. til bekjenten hadde satt inn....

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        Ble lurt av en ondsinnet link på vgd inn på en vpn.no sak.

                                        For at andre ikke skal gå i samme fella poster jeg her:

                                        John Fredriksen ute av VIF

                                        22. november 2010 11.10
                                        | Mer


                                        John Fredriksen er i praksis ikke lenger Vålerenga-investor. Fredriksens høyre hånd, Tor Olav Trøim, har tatt over aksjene og satser selv videre som langsiktig aksjonær.

                                        VPN har intervjuet London-baserte Trøim på e-post. 47-åringen er sentral i Fredriksen-selskapene Frontline Management, Aktiv Kapital, MarineHarvest, Nol Invest og Norse Energy Corp. Men det er gjennom Bryggegata AS John Fredriksen har vært Vålerenga-investor.
                                        - Fortsetter Bryggegatas engasjement for Vålerenga Fotball ?
                                        - Rent formelt eier han (John Fredriksen) eller Bryggegata ingen aksjer i Vålerenga og har ikke gått inn med penger i det nye selskapet. Sett i lys av hva han har lagt inn i klubben tidligere, har jeg vel en forståelse med John at dersom dette går bra, får vi dele litt. Han er fremdeles ihuga Vålerenga-fan, og han følger med.
                                        - Bryggegata var reelt sett ute av Vålerenga for fire-fem år siden,men undertegnede har tatt over og har til hensikt å være langsiktig aksjonær i Vålerenga. Alle aksjene skal etter siste emisjon være overført til meg privat eller Drew Investments, som er mitt private selskap. Totalt skal det være ca 65 prosent. Bryggegata har i dag ikke aksjer i selskapet.
                                        - Men blir det investert ytterligere i klubben/spillere dersom aktuelle spillerkjøp dukker opp?
                                        - Det vil bli investert i nye spillere i 2011-sesongen. Aksjonærene er positive til dette, blant annet sett utifra de midler som ble frigitt gjennom Moa-salget. Det blir dog intet frislipp av økonomien. Inntekter og kostnader må henge sammen.
                                        - Hva er dine tanker rundt sportslig og økonomisk drift av klubben?
                                        - Sportslig drift har jeg ikke rede på. Når det gjelder økonomisk drift har ansettelsen av Rune Riberg vært fantastisk. Han har gjort en kjempejobb. Han er dedikert, nøye og har sammen med Pål Breen og styreformann Jon Håkon Pran ryddet opp i økonomien og fått total oversikt. Det er en forutsetning for videre utvikling av klubben,skriver Trøim i eposten.
                                        Rune Riberg ble ansatt i Vålerenga i mars i fjor. Han kom da fra stillingen som økonomisjef i Norges Fotballforbund, en stilling han hadde i mange år og som ga han unik innsyn i norske klubbers økonomi. Da Riberg ble ansatt ble han omtalt som den personen med mest kunnskap om fotballøkonomi i hele Skandinavia.
                                        Jon Håkon Pran er en gammel studiekamerat av Tor Olav Trøim. De studerte sammen på NTH iTrondheim, og i 1985 reiste de på seks ukers tur til Kina for å skrive diplomoppgave og kartlegge den kinesiske verftsindustrien. I dag håndterer begge store pengebeløp i yrkeslivet. Pran er sentral i Møller-gruppen og som daglig leder i investeringsselskapet Katalysator.
                                        Tor Olav Trøim skriver videre i sin epost til VPN:
                                        - Vålerenga har i dag et utrolig godt administrativt utgangspunkt. Vi har ingen gjeld, vi har noen penger på bok, vi har en god stall, godt inntektsgrunnlag, et fornuftig kostnadsnivå og en meget god økonomi-styring. La oss bare passe på at det forblir slik, da vil vi etter hvert vinne sportslig også. Konkurransen på den økonomiske siden er ikke veldig hard om dagen..., avslutter Trøim.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • kimmern
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2005
                                          • 1174

                                          Da er gelius også på trygd. det måtte jo skje før eller siden...

                                          Kommentar

                                          Working...