Dommertråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    #61
    Opprinnelig skrevet av Børge
    Ken Henry skal dømme LSK - SKB.... Går kaldt nedover ryggen min.

    Edit:


    Fri? Nei, Edvartsen er klar for større oppgaver. Han er i utlandet. Dømmer England - Sverige i U17 EM i kveld.
    Muligens enda verre: kampleder i Drammen heter Tom Harald Hagen. En mann med så lite ryggrad at han ikke skulle vært i stand til å stå oppreist. Fryktelig feig type og skikkelig hjemmedommer. Akkurat som den bortebanen ikke er vanskelig nok som det er.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • LasseN
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2005
      • 1610

      #62
      Enkelte dommere, blant annet Tommy S. er så ræva at de burde blitt sponset av RFSU så det er mindre sjangs for at de får formere seg.
      Og da har jeg moderert meg veldig.
      LasseN

      Kommentar

      • Oddis
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 2744

        #63
        Det er helt ubegripelig hvis ikke Skjerven får karantene etter dette. Beit meg spesielt merke i en situasjon. Jacobsen blir dytta i ryggen i duell, får ingen ting, så skjer akkurat det samme mot Viking kun 1 sekund senere og de får frispark. Er sånne små dritting hele veien. Fugla kan takke seg selv for å ikke få poeng, men det må være flere år siden vi hadde en så dårlig dommer på Åråsen.
        Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          #64
          Skjerven var svak, men det gikk begge veier og jeg tror alt i alt vi kom heldigst ut av det. Bonke kunne fort vært sendt av tidlig i første omgang, da hadde vi måttet klare oss med 10 mann i nærmere 1 time. Skogseid og Jacobsen slipper også unna to krystallklare gule kort. Utrolig at ikke Austbø på et tidspunkt også blir utvist.

          Svak dommerprestasjon, men ikke dommers skyld at vi taper.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • OlaG
            Oversetterdrone
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 875

            #65
            Ellers minnes jeg å huske at i år skulle det slås hardt ned på "ansamlinger rundt dommeren". Jeg syns ikke Viking gjorde noe annet i går jeg (når de ikke lå nede og var skada da).
            Kan ikke huske at jeg har sett noen andre dommere ta dette ordentlig heller, og så fortsetter vi bare å ha en liga hvor det er helt normalt for mer eller mindre voksne menn å samle seg rundt dommeren og syte som drittunger etter enhver avgjørelse.

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2857

              #66
              Da jeg var på Åråsen, var jeg overbevist om at vi fikk tidenes billigste straffe. Jeg satt 15 meter unna der det skjedde, omtrent på høyde med situasjonen, og kunne banne på at forsvarsspilleren var rent på ball, og at Erling snublet over ham etter at ballen var stoppet. nå har jeg sett situasjonen på nytt på Sumo, og er slett ikke så sikker lenger. der ser jeg det lille tøtsjet Erling gjør på ballen rett før backen kommer seilende, og jeg tror ikke han er borte i ballen. Da ser straffen grei ut, og Skjerven gjorde faktisk en veldig god jobb der.

              Frisparket før 1-2, derimot... Hjerneblødning av dommeren!

              Kommentar

              • Bondepunk
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Nov 2015
                • 140

                #67
                Spe på med at Viking, og da spesielt Austbø, drøyer tiden så til de grader uten at det får reaksjoner..... Fotballen er i utvikling, bare synd dommerstanden står på stedet hvil, og har gjort det i mange mange år nå....

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9365

                  #68
                  Edvardsen trår til for nabo-gutten:

                  Kommentar

                  • Percy Nilegård
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 5146

                    #69
                    Skulle gjerne ha kjørt over han der med en go-cart.
                    "Alltid blodsprengt"!
                    Fong/Macho

                    Even Nordlien

                    Kommentar

                    • Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2526

                      #70
                      Intervju med dommer-favoritten til mange:

                      Sint og tverr på felt N

                      Kommentar

                      • vermu
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2008
                        • 1729

                        #71
                        Ken Henry med en av tidenes dårligste dommeravgjørelser i kampen mellom Molde-Odd. Han står og ser på to hodeskader uten å blåse av. Imens putter Molde med legepersonell inne på banen. Utrolig!

                        Kommentar

                        • Oddis
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 2744

                          #72
                          I år har jeg sett så mye rart fra den norske dommerstanden at det er bare en ting å gjøre. Legg ned hele dritten og begynn på nytt.
                          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                          Kommentar

                          • Superstefan
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 2180

                            #73
                            Forstår ikke åssen han får lov til å domme Tippeligaen jeg. helt uforstårlig .
                            Fotograf Kreativ Kanaris

                            KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                            Kommentar

                            • LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3320

                              #74
                              Eneste dommeren jeg har litt respekt for er Tom Harald Hagen. Resten er så ubrukelig at det er en skam for norsk toppfotball.

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5092

                                #75
                                Trygve Kjensli. Denne fyren gjør så mye rart i løpet av en kamp at jeg får helt mark!

                                Noen få eksempler, kun hentet fra matchen i går:

                                Tidlig i andre omgang mister Malo ballen, han ender opp i en skulder mot skulder-duell med en Viking-spiller, taper den, men sklir og takler så reint på ball. Vi får en stor overgangsmulighet, men Kjensli blåser, ser veldig forvirret ut og dømmer frispark FOR oss.

                                Han gjør også om på to avgjørelser etter han har dømt i går. Det ene er et frispark, etter 52 min, som han gir til oss, etter en duell mellom Malec og Ibrahim. Viking-spillerne reagerer, og etter en stund så gjør han om på avgjørelsen, og gir frispark til Viking. Vet ikke om han så på storskjermen eller hva han tenker, men han gjør om på avgjørelsen.

                                Mot slutten av kampen så er den en innkastsituasjon, som Kjensli gir til Viking. Ingen av våre spillere ser dette, mener det er vårt kast og Skogseid plukker opp ballen for å ta innkastet. Dette ser Kjensli, og markerer da for vårt kast. Jonevret, som har fått med seg hva Kjensli har dømt, går naturlig nok bonkers på sidelinja.

                                Jeg skal ikke henge meg opp i at han gir en billig straffe, og at frisparklinja hans er fryktelig inkonsekvent. Dette er dårlig dømming, og det er man vant med i Tippeligaen. Mine største ankepunkter mot Kjensli er alt det rare han gjør.

                                I tillegg har en holdning og oppførsel på banen som provoserer spillere. Han blåser så hardt han bare klarer, roper og skriker, og er oppe i trynet på folk. Han hadde vel en absurd krangel med Jostein Grindhaug for noen år siden, der han som fjerdedommer skjelte ut Grindhaug etter noter.

                                Kommentar

                                • Rune
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2008
                                  • 1229

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                  Trygve Kjensli. Denne fyren gjør så mye rart i løpet av en kamp at jeg får helt mark!

                                  Noen få eksempler, kun hentet fra matchen i går:

                                  Tidlig i andre omgang mister Malo ballen, han ender opp i en skulder mot skulder-duell med en Viking-spiller, taper den, men sklir og takler så reint på ball. Vi får en stor overgangsmulighet, men Kjensli blåser, ser veldig forvirret ut og dømmer frispark FOR oss.

                                  Han gjør også om på to avgjørelser etter han har dømt i går. Det ene er et frispark, etter 52 min, som han gir til oss, etter en duell mellom Malec og Ibrahim. Viking-spillerne reagerer, og etter en stund så gjør han om på avgjørelsen, og gir frispark til Viking. Vet ikke om han så på storskjermen eller hva han tenker, men han gjør om på avgjørelsen.

                                  Mot slutten av kampen så er den en innkastsituasjon, som Kjensli gir til Viking. Ingen av våre spillere ser dette, mener det er vårt kast og Skogseid plukker opp ballen for å ta innkastet. Dette ser Kjensli, og markerer da for vårt kast. Jonevret, som har fått med seg hva Kjensli har dømt, går naturlig nok bonkers på sidelinja.

                                  Jeg skal ikke henge meg opp i at han gir en billig straffe, og at frisparklinja hans er fryktelig inkonsekvent. Dette er dårlig dømming, og det er man vant med i Tippeligaen. Mine største ankepunkter mot Kjensli er alt det rare han gjør.

                                  I tillegg har en holdning og oppførsel på banen som provoserer spillere. Han blåser så hardt han bare klarer, roper og skriker, og er oppe i trynet på folk. Han hadde vel en absurd krangel med Jostein Grindhaug for noen år siden, der han som fjerdedommer skjelte ut Grindhaug etter noter.
                                  Fjerdedommer i går. Klikka selvfølgelig på Runar Kristinsson (Jostein Grindhaug-style). Slet lenge med å bytte inn Sheriff og greide ikke å se at ballen var ute før utligninga til 0dd. Ellers greide han seg bra.

                                  Serr, hvor er det NFF finner disse folka? Det er jo matchavgjørende feil i hver eneste kamp. Hadde vært bedre om man kuttet ut dommerne helt, og lot trenerne på hvert lag få dømme en omgang hver. Ballguttene kan være linjedommere.

                                  Er det de same folka som dømmer i OBOS-ligaen, eller blir det bedre der?
                                  "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3320

                                    #77
                                    Hobber Nilsen er den verste av dem alle i mine øyne.

                                    Noen som husker hjemmekampen mot AAFK for to år siden? Jeg får fortsatt brekninger av den dømminga i den kampen.

                                    Kommentar

                                    • Oddis
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 2744

                                      #78
                                      Dømmingen i går er faktisk en like stor skandale som spillet LSK har vist denne sesongen. Ingen linje å forholde seg til og 2 avgjørende feil.
                                      Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                      Kommentar

                                      • Rune
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2008
                                        • 1229

                                        #79
                                        Hver.jævla.runde.
                                        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                        Kommentar

                                        • Oddis
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2006
                                          • 2744

                                          #80
                                          Hva er egentlig greia med at det har blitt greit å drøye tiden? Faen, gi det gule kortet allerede da de begynner etter 30 (!!) min er spilt, spesielt til keeper, så er du kvitt problemet.
                                          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎