Den generelle Tippeliga-tråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4304

    Opprinnelig skrevet av BD

    De har en litt liten tropp. Det er kanskje litt ugreit å håpe på at spillere skader seg, men gråter ikke dersom noen av de faste hos dem pådrar seg kortvarig skade eller sykdom og akkurat går glipp av finalen.
    Klapper fort sammen uten Heltne Nilsen, ja.

    Kommentar

    • Dole
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 1521

      Heroisk innsats av Sandefjord i Bergen i kveld. Sterkt gjort å ta poeng både der og i Trondheim.

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9370

        Opprinnelig skrevet av knut
        Ruben Kristiansen er most improved player siden jeg har sett'n sist ass.

        Bla elllendig i enga, og Rune Bratseth nå for tia.
        Eide Akor hele kampen i dag. Out-muscla'n for faen og var omtrent frimerke.

        Og når han ikke hadde Akor i baklomma, gjorde han seg spillbar for sine forvarskolleger.

        Banens desidert beste, selv om Finne fikk den fordi han skåra et mål.
        ​​​​​

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4304

          Opprinnelig skrevet av knut

          Eide Akor hele kampen i dag. Out-muscla'n for faen og var omtrent frimerke.

          Og når han ikke hadde Akor i baklomma, gjorde han seg spillbar for sine forvarskolleger.

          Banens desidert beste, selv om Finne fikk den fordi han skåra et mål.
          ​​​​​
          Kristiansen var enorm, men Adams er ærlig talt ikke en spesielt god spiller. En god målscorer, jo da, men ikke en god spiller. Fikk masse kritikk før han ble skada i fjor, og har ikke forbedra seg i det hele tatt , kanskje utenom målscorerevnen. Får vi 50 mill i sommer er det bare å ta penga og løpe. Faller glatt gjennom på høyere nivå.

          Sånn, det var kveldens kontroversielle mening.

          Kommentar

          • Nosferatu
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 672

            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

            Kristiansen var enorm, men Adams er ærlig talt ikke en spesielt god spiller. En god målscorer, jo da, men ikke en god spiller. Fikk masse kritikk før han ble skada i fjor, og har ikke forbedra seg i det hele tatt , kanskje utenom målscorerevnen. Får vi 50 mill i sommer er det bare å ta penga og løpe. Faller glatt gjennom på høyere nivå.

            Sånn, det var kveldens kontroversielle mening.
            Tillat meg å slenge meg på her. For jeg er helt enig med deg, og med knut, men - 50 millioner for Akor? Drøm a. Jeg mener ikke å fnyse av deg som foreslår det, Kanarivogel89 - du og jeg er som regel helt på linje om ting, har jeg lagt merke til - men det er ærlig talt ganske provinsielt av folk å mase om at Adams er så jævla fantastisk, og det har jeg sett meg jævlig lei på. (Jada, «det er ikke noe som er mer provinsielt enn å påpeke at ens landsmenn er provinsielle,» ja ja ja, bla bla bla.) Men jeg påstår at det er ingen som kan fotballens ABC som ikke legger merke til at Adams kan den i høyst gjennomsnittlig grad i norsk målestokk, med andre ord Ganske Dårlig. Det er bare å se på ham under kampene. Der er det mye dust som skjer, hver gang.

            For ordens skyld: har jeg nå sagt at Akor er evig og uopprettelig dårlig? Nei. Dessuten gjelder det ikke bare ham. Forslag: la for eksempel Adams og Lehne konkurrere om én plass i stedet for å fôre dem begge med at de er uunnværlige og fantastiske og alltid skal starte hver kamp hvis de er skadefrie. Sannheten er at de begge to har flust av ting å jobbe med. Så SETT. I. GANG.

            Folk må pinadø klare å huske på at klubben skriver sine egne presseskriv, og passer på å holde seg til å rose sine egne spillere utad med vilje (jeg undrer meg på hvor skarpe de faktisk er innad. Jeg vet ikke. Kanskje er de det. Men noen brukte ordet «kompisstemning» i kamptråden til cupfinalen - det syntes jeg dessverre at klang faen så treffende), og norsk fotballjournalistikk overhyper sitt eget produkt og alt som har med det å gjøre herfra og til helvete for å selge, med fullt overlegg (og mye mer hyl og skrik etter hvert som årene går, kan vi konstatere), og mange av oss fans hyper våre egne fordi vi har lyst til å selge oss selv inn på vårt eget kjæledeggeri og svelge vår eget skryt (i forlengelsen: selvskryt, skryt av det som er vårt og som vi kan identifisere oss med) med søkke og snøre - folk, organisasjoner og instanser produserer seg selv. Dette er gammelt nytt nå, jeg pløyer ingen ny mark her. Men man får vær så god evne å gjennomskue seg selv og de motivene man selv har for at man sier det man sier. Det klarte LSK da de rykket ned og ble tvunget til de, da lærte de det, men bare én gang, og nå har de alt begynt å glemme litt av den lærdommen, så da skjer det igjen. Selvgodhet har alltid gode vekstvilkår hvis man ikke passer på, ikke minst på Romerike, og nå har det vært tilløp til å drive og skulle ruse seg på egen tarmgass igjen, altså. Og da blir man til latter til slutt. Nå kostet dette «bare» en tapt cupfinale og ikke et nedrykk, men vondt lukter det åkke som.

            Det får være avsporing god nok fra meg. Formen påvirkes formodentlig i noen grad av gårsdagen; innholdet står jeg inne for sju dager i uka.
            For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

            Kommentar

            • Zindrinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2019
              • 455

              dEnga-fansen chanter Ut med Fagermo etter tapet i dag.
              2-2 borte mot stabekk gjør det rimelig usikkert hvilken trener vi møter i det som kan bli vår neste kamp 9 juli på lerkendal..

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4304

                Ser ut til at Viking fort mister store deler av midtforsvaret i sommer. Brekalo selges nærmest garantert, mens Stensness har signalisert at han ikke kommer til å signere ny kontrakt. Hans nåværende løper ut neste sommer, så da vil nok Viking selge mens de kan.

                Vil være en betydelig svekkelse av en av medaljeutfordrerne.

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9370

                  Bodø Glimt er nye RBK:

                  Hva har skjedd med Bodø-Glimts underholdende spillestil siden 2020, hvor nesten hele Europa trykket laget til sitt bryst? Riktig nok leder de Eliteserien for tiden ganske komfortabelt, men det er stort sett uten å underholde flere, meg inkludert...

                  Hva har skjedd med Bodø-Glimts underholdende spillestil siden 2020, hvor nesten hele Europa trykket laget til sitt bryst? Riktig nok leder de Eliteserien for tiden ganske komfortabelt, men det er stort sett uten å underholde flere, meg inkludert. Dette er sikkert bra for spenningen til bortesupporterne, men det skal vel ikke vi bry oss om. Hvor er det blitt av rytmen i spillet og de raske angrepene dere hadde i 2020? Riktig nok er flere spillere solgt og nye kommet inn, men «GlimtDNA-et» fra dette året bør vel fortsatt være med laget.


                  ​​​​​​

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4304

                    Opprinnelig skrevet av knut
                    Bodø Glimt er nye RBK:

                    Hva har skjedd med Bodø-Glimts underholdende spillestil siden 2020, hvor nesten hele Europa trykket laget til sitt bryst? Riktig nok leder de Eliteserien for tiden ganske komfortabelt, men det er stort sett uten å underholde flere, meg inkludert...

                    Hva har skjedd med Bodø-Glimts underholdende spillestil siden 2020, hvor nesten hele Europa trykket laget til sitt bryst? Riktig nok leder de Eliteserien for tiden ganske komfortabelt, men det er stort sett uten å underholde flere, meg inkludert. Dette er sikkert bra for spenningen til bortesupporterne, men det skal vel ikke vi bry oss om. Hvor er det blitt av rytmen i spillet og de raske angrepene dere hadde i 2020? Riktig nok er flere spillere solgt og nye kommet inn, men «GlimtDNA-et» fra dette året bør vel fortsatt være med laget.


                    ​​​​​​
                    Er ikke lov å klage når man leder serien med 9 poeng ved halvspilt sesong, ass. Gjeng.

                    Kommentar

                    • Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2871

                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                      Er ikke lov å klage når man leder serien med 9 poeng ved halvspilt sesong, ass. Gjeng.
                      Mange supportere skal alltid klage på noe, sjøl når det går bra, eller bedre enn bra. Fuglafansen er ikke dårligst i klassen i den øvelsen. Om vi hadde vunnet seriegull et par år på rad, hadde vi blitt helt uspiselige.

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4304

                        Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                        Om vi hadde vunnet seriegull et par år på rad, hadde vi blitt helt uspiselige.
                        Jeg skal gi deg denne. Dette er helt sant.

                        Kommentar

                        • Dole
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 1521

                          Jeg forstår godt at vi ønsket Helstrup. Imponerende hva han får ut av dette Tromsø-mannskapet.

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4304

                            Vi skal være godt fornøyde med at vi kjørte over Sandefjord. Slett ingen kasteball!

                            Kommentar

                            • Zindrinho
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2019
                              • 455

                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                              Vi skal være godt fornøyde med at vi kjørte over Sandefjord. Slett ingen kasteball!
                              Det handler om feighet i mine øyne. De (vi) som tør å stå høyt på dem med nok folk når de på død og liv skal spille seg ut bakfra får gavepakker utav intet, som Lehne. De som lar SF spille seg ut møter et helt ok tippeligalag som har en helteaktig innsats.
                              Jeg har nå sett 4 moldekamper på kort tid, helsinkitapet dems så helt grusomt ut, mot stb hadde de griseflaks som ikke slapp inn, klaksvik trenger ingen kommentar og SF i dag fortsetter moille å trille i bakre rekker. Er det detta skvipet Røkke bruker alle skattepenga mine på?! Det er så drita kjedelig å se på at jeg tar pauser midt i omganger for å henge opp klesvask! True fact.

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4304

                                Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                                Det handler om feighet i mine øyne. De (vi) som tør å stå høyt på dem med nok folk når de på død og liv skal spille seg ut bakfra får gavepakker utav intet, som Lehne. De som lar SF spille seg ut møter et helt ok tippeligalag som har en helteaktig innsats.
                                Jeg har nå sett 4 moldekamper på kort tid, helsinkitapet dems så helt grusomt ut, mot stb hadde de griseflaks som ikke slapp inn, klaksvik trenger ingen kommentar og SF i dag fortsetter moille å trille i bakre rekker. Er det detta skvipet Røkke bruker alle skattepenga mine på?! Det er så drita kjedelig å se på at jeg tar pauser midt i omganger for å henge opp klesvask! True fact.
                                Ja, du kan ha et poeng det altså. Moen Foss var solid. Tror han blir en fin tilvekst.

                                Lenge siden Molde har imponert meg. Synes egentlig Moe er en ganske begrensa trener. Han må gjerne holde på så lenge han vil, for han er ikke i nærheten av å få ut potensialet til troppen sin.

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4304

                                  Jeg liker veldig godt åpenheten i klubben vår, som står som en sterk kontrast til det Glimt holder på med. At Pellegrino ikke engang ble informert om at det har kommet bud med ei lønnspakke på 30-40 millioner, er rett og slett ræva av arbeidsgiver. Forstår ikke at Glimt tror de er tjent med å holde på sånn. Nå får de ingen penger på bok, og har i tillegg en skuffet og sint spiller i klubben. Han sier selv at han vil trenge noen uker på å omstille seg, for med dette tilbudet kunne han sikret familien for resten av livet økonomisk. Pelle har vært en trofast tjener og signert kontrakter med Glimt selv om det har vært stor interesse fra andre klubber. Vi lot Lehne gå for småpenger i samme situasjon slik at han fikk muligheten til å sikre framtiden.

                                  Elendig personalbehandling av Glimt. Håper de får det rett i fleisen resten av sesongen!
                                  Last edited by Kanarivogel89; 15.08.2023, 05:38.

                                  Kommentar

                                  • plantemiddel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2012
                                    • 801

                                    Skulle gjerne vært enig, men vet ikke egentlig. Selvfølgelig skal man behandle mennesker med respekt, men spørsmålet er hva som gir best sportslig og økonomisk gevinst på kort og lang sikt. Sålenge Glimt fortsetter å levere på banen så vil spillerne uansett dra dit og da kan de også tåle å behandle spillerne som de gjør. I tillegg er det toppidrett dette her og ikke et teateroppsett på folkehøyskolen.

                                    Overbevis meg gjerne om det motsatte, da jeg også synes måten klubben opptrer på er helt super, jeg bare er ikke helt overbevist om at det gir bedre resultater enn den mer breialle og harde løpet Glimt kjører.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4304

                                      Midtjylland med bud pålydende 46 mill. NOK for Brekalo. Helt spinnvilt og litt betenkelig mtp. hva vi fikk for spesielt Ogbu, men også Akor. Håper disse klausulene i Ogbu-overgangen det har vært mye snakk om er ekstremt gode. Samtidig er det jo maks klaff for Viking at det tilsynelatende er budkrig mellom Midtjylland og Coventry på gang.

                                      Og bare så det er sagt: Jeg klager ikke altså.

                                      Edit: Viking avslår budet! Dette er høyt spill. Modig av siddisene
                                      Last edited by Kanarivogel89; 22.08.2023, 14:27.

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9370

                                        Viking går for gull

                                        Kan'ke selge for småpenger da!

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3349

                                          Må innrømme at jeg ser heller gullet gå til Stavanger eller Tromsø fremfor Bodø eller Molde.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎