Spansk fotball

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    Opprinnelig skrevet av Paddis
    Kan ikke mene alvor??
    Hvor mange av dagens stall spilte i real for 5 år siden....?

    De har hentet Øtzil, Khedira, Ronaldo, Albiol, Benzema, Di Maria, Carvalho, Arbeloa, Kaka, Alonso, Pepe og Lass bare for å nevne noen de siste årene. Sykt! Alikevel har de vunnet NULL.
    Arbeloa hentet Liverpool fra Real Madrid, så han er faktisk deres produkt, selvom han utviklet seg til landslagsspiller i Liverpool.
    Men av de 14 spillerne som var i aksjon for Barca i dag er det hele 10 spillere som har blitt oppdratt på La Masia. Dette er tall som ingen andre toppklubber kan vise til i dag. Barca har definitivt gjort en del store kjøp de siste sesongene i Keirrison, Chygrinsky og Zlatan som ikke har slått til 100%, men har alikevell bygget opp stammen i laget selv. Dette er jo også noe av grunnen til den innsatsen og glede spillerne viste mot Real også, da alle vet hva denne kampen handler om. Jeg tror ikke man skal undervurdere effekten av lokale spillere i sånne kamper.

    Real Madrid er som du sier en stor vits, og bare det at Mourinho leder laget i dag forteller jo en del om det mtp den enorme sesongen Real Madrid hadde i fjor under en av verdens beste managere. De slettet alt av rekorder, og tok 96 av 114 poeng, og scoret 114 mål på 38 kamper, men ble "bare" nr.2 fordi Barcelona tok 99 poeng.

    Alt annet enn seriegull til Real Madrid i år, og Champions League innen 2 år bør bety sparken for "The special one", da managere som Del Bosque og Capello har fått sparken for bedre resultater enn det. Jose Mourinho er deres 11 manager siden Del Bosque fikk sparken i 2003 enda de har vunnet 2 seriemesterskap iløpet av den perioden.

    Hvordan noen som ikke er født og oppvokst i Madrid kan holde med Real Madrid mot Barcelona er for meg en gåte.

    Kommentar

    • Canário
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1471

      Opprinnelig skrevet av xeR
      Hadde de hatt samme ressursene som Madrid så er jeg overbevist om at de hadde brukt like mye penger som Real.
      Jeg vet ikke. Det virker som Real er mer opptatt av "gladiators" og stjernenavn framfor å hente spillere som passer eksakt inn i måten de spiller. Det virker litt mer "random". Barca har en tydelig filosofi, og henter spillere, ofte tidlig og utvikler dem, på bakgrunn av det. Real kjøper "første og beste" stjerne. Det går personlig prestisje i "presidentvalget" om å love de største stjernene. Å sette sammen det beste laget, med spillere som passer sammen og med en balanse i laget kommer i annen rekke.

      En spiller som Beckham kunne Barca for eksempel aldri ha kjøpt, selv om de hadde hatt verdens største seddelbunke. De hadde ikke hatt bruk for en sånn spiller. De vil skape farligheter sentralt i banen, og blåser i glitter og glamor. Det siste er litt sjarmen med Real også.

      Når man ser på midtbanen i går, er liten tvil om hva som tiltaler meg mest. Øzil, Alonso og Khedira når ikke opp. Litt fristende å si at Barcelona vant VM i år - åtte av elleve spillere som stort sett var i elleveren kom fra klubben og det var neppe tilfeldig at treneren beholdt Barca-stammen i laget. De er verdens beste, så enkelt. Samspilte og kjenner hverandre inn og ut. Noe av grunnen, tror jeg, til at Fabregas fikk så liten tillit i sommer.

      Ellers synes jeg Real ga bort for mye gratis og billig, både ved hvordan de opptrådde og taktikken de åpenbart ikke trivdes med, til å kalle det tidenes kamp. En stor kamp av Barca, men en kamp som må ha vært den svakeste på lang tid av Real.

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        Opprinnelig skrevet av Canário
        Jeg vet ikke. Det virker som Real er mer opptatt av "gladiators" og stjernenavn framfor å hente spillere som passer eksakt inn i måten de spiller. Det virker litt mer "random". Barca har en tydelig filosofi, og henter spillere, ofte tidlig og utvikler dem, på bakgrunn av det. Real kjøper "første og beste" stjerne. Det går personlig prestisje i "presidentvalget" om å love de største stjernene. Å sette sammen det beste laget, med spillere som passer sammen og med en balanse i laget kommer i annen rekke.

        En spiller som Beckham kunne Barca for eksempel aldri ha kjøpt, selv om de hadde hatt verdens største seddelbunke. De hadde ikke hatt bruk for en sånn spiller. De vil skape farligheter sentralt i banen, og blåser i glitter og glamor. Det siste er litt sjarmen med Real også.
        Zlatan?
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13271

          Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Zlatan?
          Hysj...!

          Kommentar

          • lillestroom
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2007
            • 1020

            Jeg så Malaga-Mallorca på forrige Lørdag!
            En herlig kamp der nedrykkstruende Malaga imponerende sikret en fortjent 3-0 seier mot Mallorca. Malaga har faktisk fått inn spillere som argentinske Demichelis og brasilianske Julio Baptista. Baptista scora forresten to mål og var banens beste. God stemning var det og. Malaga hadde tydeligvis 2 supportergrupper på hver side av tribunen som samarbeidet godt og lagde høy lyd i forhold til antallet.

            Go Malaga!

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              Opprinnelig skrevet av lillestroom
              Jeg så Malaga-Mallorca på forrige Lørdag!
              En herlig kamp der nedrykkstruende Malaga imponerende sikret en fortjent 3-0 seier mot Mallorca. Malaga har faktisk fått inn spillere som argentinske Demichelis og brasilianske Julio Baptista. Baptista scora forresten to mål og var banens beste. God stemning var det og. Malaga hadde tydeligvis 2 supportergrupper på hver side av tribunen som samarbeidet godt og lagde høy lyd i forhold til antallet.

              Go Malaga!
              Malaga har en rik onkel fra Qatar.
              Malagasupportere er sammen med Osasuna og Sevilla de beste supportera i Spania. Lager bra med liv på tribunen.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • Kimito
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 2600

                Fint å se denne tråden oppe igjen. Jeg har nettopp gjenfunnet en gammel flamme fra 2004, da jeg bodde i Granada. Noen spanske venner og jeg pleide å gå på kamper på Estadio de los Cármenes, hvor vi var de eneste som stolt reiste seg og la hendene på brystet da hymnen ble spilt over den gamle olympiastadion. Laget lå i restitusjon etter å ha fått ryggen brukket med økonomisk mislighold og holdt til i spansk 4. nivå.

                Etter dette har klubben fått økonomien i orden, med god hjelp av Lorenzo Sanz, og rykket opp nivå etter nivå. For øyeblikket ligger Granada CF på play off til Primera, men andre lag er nok favoritter til opprykk. Det spørs også om klubben er klar for opprykket, siden toppscoreren, Alex Geijo, og en bråte andre spillere, bare er utlånt fra Udinese foreløpig. Uansett er de et enormt sterkt hjemmelag, med en sjarmerende stadion og den lokale entusiasmen har potensial (granadinere er veldig stolte). Draktene var forløperne til Atlético Madrid sine (hvite med røde ringer og blå shortser). Laget var det tredje fra Andalusía som rykket opp til Primera i sin tid, men har en lite spektakulær historie. Det tar klubben igjen med sjarm. Jeg gleder meg til et eventuelt opprykk og skjønner nå hvorfor jeg ikke klarte å finne et spansk topplag å holde med mens jeg bodde der. Jeg måtte bare vente på det åpenbare valget.

                En artikkel:

                It would be difficult for one to argue that there is a more intriguing storyline this year in Spanish soccer than the (inevitable) dogfight between Barcelona and Real Madrid...
                Ferdigskåra

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  Opprinnelig skrevet av Kimito
                  Fint å se denne tråden oppe igjen. Jeg har nettopp gjenfunnet en gammel flamme fra 2004, da jeg bodde i Granada. Noen spanske venner og jeg pleide å gå på kamper på Estadio de los Cármenes, hvor vi var de eneste som stolt reiste seg og la hendene på brystet da hymnen ble spilt over den gamle olympiastadion. Laget lå i restitusjon etter å ha fått ryggen brukket med økonomisk mislighold og holdt til i spansk 4. nivå.

                  Etter dette har klubben fått økonomien i orden, med god hjelp av Lorenzo Sanz, og rykket opp nivå etter nivå. For øyeblikket ligger Granada CF på play off til Primera, men andre lag er nok favoritter til opprykk. Det spørs også om klubben er klar for opprykket, siden toppscoreren, Alex Geijo, og en bråte andre spillere, bare er utlånt fra Udinese foreløpig. Uansett er de et enormt sterkt hjemmelag, med en sjarmerende stadion og den lokale entusiasmen har potensial (granadinere er veldig stolte). Draktene var forløperne til Atlético Madrid sine (hvite med røde ringer og blå shortser). Laget var det tredje fra Andalusía som rykket opp til Primera i sin tid, men har en lite spektakulær historie. Det tar klubben igjen med sjarm. Jeg gleder meg til et eventuelt opprykk og skjønner nå hvorfor jeg ikke klarte å finne et spansk topplag å holde med mens jeg bodde der. Jeg måtte bare vente på det åpenbare valget.

                  En artikkel:

                  http://bleacherreport.com/articles/6...ry-of-the-year

                  Det er intet annet enn komisk at Granada har 11 spillere på lån fra Udinese.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • Kimito
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 2600

                    Opprinnelig skrevet av xeR
                    Det er intet annet enn komisk at Granada har 11 spillere på lån fra Udinese.
                    He he! Det virker ganske sprøtt ja. En del av sjarmen med kreative pragmatiske løsninger
                    Ferdigskåra

                    Kommentar

                    • Emil B
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 5921

                      TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

                      Kommentar

                      • lillestroom
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 1020

                        Opprinnelig skrevet av xeR
                        Malaga har en rik onkel fra Qatar.
                        Malagasupportere er sammen med Osasuna og Sevilla de beste supportera i Spania. Lager bra med liv på tribunen.
                        Ahh.. Det visste jeg ikke.

                        Video fra Malagas supportergruppe, Malaka hinchas:
                        La aficion del Malaga,la mejor los boquerones, animando sin parar....MALAGA 2 - 0 ESPANYOL

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          Opprinnelig skrevet av lillestroom
                          Ahh.. Det visste jeg ikke.

                          Video fra Malagas supportergruppe, Malaka hinchas:
                          http://www.youtube.com/watch?v=zsjUff0FNuk
                          Her er den andre gruppen, Frente Bokeron.
                          Video recopilatorio algunas fotos del 2007 y de años atras.

                          Høyrevridd som så mange andre av ultrasgrupperingene i Spania.
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            ▶ SUBSCRIBE HERE http://www.youtube.com/channel/UCBQgzoTPm9583_j0jllNKnw?sub_confirmation=1Valencia vs Real Madrid 3-6 - All Goals / Highlights 2011-04-23Val...


                            Real med et voldsomt reservepreget lag slo Valencia på bortebane. Kun 2 i startelveren starta mot Barca sist match 3-6 endte matchen.
                            Legg merke til Kakas siste mål. Elegant.

                            Forøvrig kan man gratulere Messi med å bli den første spilleren i spania som scorer 50 mål i en sesong og dermed sletter Puskas sin rekord. En stor spiller tar rekorden fra en annen stor spiller.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • El Caco
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2009
                              • 2286



                              Spansk fotball i et nøtteskall spør du meg.
                              Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                              Kommentar

                              • Ketil Cantona
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6813

                                Det der bilde viser meg null. En Alves som setter beinet i bevegelse for å sparke ball mens Pepe løper inn med strakt bein. Ut ifra det bildet så ser det ut som klar filming men han treffer helt klart Alves. Dog rødt?? Eh kjipt - dommer skal ta besluttning på null komma niks.

                                Kommentar

                                • lskgogo
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2010
                                  • 633

                                  Se videoen. Ser det greit at han ikke treffer Alves. Dog farefult spill
                                  Tar seg en pause til mars 2012..

                                  Kommentar

                                  • El Caco
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2009
                                    • 2286

                                    Opprinnelig skrevet av Paddis
                                    Det der bilde viser meg null. En Alves som setter beinet i bevegelse for å sparke ball mens Pepe løper inn med strakt bein. Ut ifra det bildet så ser det ut som klar filming men han treffer helt klart Alves. Dog rødt?? Eh kjipt - dommer skal ta besluttning på null komma niks.
                                    Ganske så sikker på at det er den hysteriske skrikingen og filmingen til Alves som gjør at Pepe får rødt kort. Om han hadde fått rødt kort uten "skaden", får vi aldri vite. Filmingen til Alves fortjener hvertfall et rødt kort det også - hvis ikke mer.
                                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                    Kommentar

                                    • lskgogo
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2010
                                      • 633



                                      Herregud, er det mulig? Jada, Real var like ille. Men faen for en skam.
                                      Tar seg en pause til mars 2012..

                                      Kommentar

                                      • El Caco
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2009
                                        • 2286

                                        Opprinnelig skrevet av lskgogo
                                        http://www.youtube.com/watch?v=ygmGI...layer_embedded

                                        Herregud, er det mulig? Jada, Real var like ille. Men faen for en skam.
                                        Skam er ikke beskrivende nok. Her spiller to av verdens beste, hvis ikke beste så hvertfall underholdende, fotballag foran titalls millioner mennesker - også er det slik de oppfører seg. Hadde det ikke vært for Messi sin out-of-this-world scoring, hadde jeg angra på at jeg brukte 90 minutter på denne kampen.
                                        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3499

                                          Taklingen til Pepe er farlig uansett om ballen ligger imellom. Jeg synes det er latterlig at mange dommere må se ett bein henge og dingle i skinnet for at man skal gi rødt kort for sånne taklinger. Men, enig i at filmingen til spillere som Alves, Busquets og di Maria er skammelig til tider, og dessverre overskygger en del av de fantastiske prestasjonene disse lagene ofte står for. Forøvrig er Real Madrid heldige som slipper unna rødt kort på både Adebayor og Marcelo i denne kampen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎