Spansk fotball

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Nå har jeg sympatiene mine i Barcelona, men det som har gledet meg mest med Carlo Ancelotti i Real Madrid kontra Jose Mourinho er at det igjen har blitt den gentlemansklubben de egentlig alltid har vært.
    Måten han har fått det beste ut av en fantastisk spillertropp og utviklet Angel di Maria fra å være en filmende idiot til å bli en elegant playmaker har imponert meg mer enn noe annet i det laget i år. Luca Modric er også en spiller som ser ut til å trives langt bedre under dagens manager enn han gjorde under Jose Mourinho.

    Er uansett gledelig å se to lag fra Madrid og Spania i finalen, selv om jeg naturligvis vil krysse alle fingre for at Atletico stikker av med trofeet til slutt. Diego Simeone er som tatt rett ut av en Quentin Tarantino film, og har en spillergruppe som viser hva innsats og entusiasme kan bety i fotball.
    Jeg drittlei folk med barcasympatier som klager over filming når man har Pedro og Busquets i troppen.

    Det var mye støy rundt Madrid/barca når Mou var i klubben, men barca må ta sin del av ansvaret de også. De slapp stort sett unna siden folk lot seg blende av alle trofeene. Men Madrid fremstod ikke slik de skulle gjøre og det var for mye sirkus rundt Mou. Jeg digger fyren, men jeg savner han ikke.

    Når det er sagt så er jeg enig med deg, Ancelotti er en langt finere fyr en Mourinho. Di Maria og Modric som du nevner er jo rett og slett genialt. Han fortjener kred for å ha fått Ronaldo og Bale til å fungere så bra sammen også. Taktiske genistreker så vi jo også i de to kampene mot bayern. La seg lavt og lot bayern trille ball og ta dem på kontringer hjemme for så å snu det helt på hodet i kampen i går med å gå rett i strupen på bayern og latterligjøre de totalt..

    To Madrid lag i finalen er fabelaktig, selv om kongens klubb stort sett taper alle finaler mot atletico. Diego Simone har gjort en fabelaktig jobb, men jeg tror mange undervurderer kvaliteten i laget. Atletico har mange gode spillere, men det er lett å fly litt under Real/barcaradaren i Spania. Får håpe laget ikke går i oppløsning i neste transfervindu for jeg setter pris på litt konkurranse i toppen igjen.
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3499

      Opprinnelig skrevet av xeR
      Jeg drittlei folk med barcasympatier som klager over filming når man har Pedro og Busquets i troppen.

      Diego Simone har gjort en fabelaktig jobb, men jeg tror mange undervurderer kvaliteten i laget. Atletico har mange gode spillere, men det er lett å fly litt under Real/barcaradaren i Spania. Får håpe laget ikke går i oppløsning i neste transfervindu for jeg setter pris på litt konkurranse i toppen igjen.
      Busquets er det vel ingen Barcelona folk som prøver å forsvare. Pedro er jeg ikke enig med deg i at er noe mer ille enn hvilken som helst annen fotballspiller, men Alexis Sanchez og Dani Alves er derimot er pinlige å se på til tider. Nå er det jo flere av disse i Madrid også med Pepe som kanskje den styggest av alle fotballspillere i verden, men poenget mitt var faktisk å skryte av hvilken utvikling Angel di Maria har hatt under Carlo Ancelotti.

      Vi får nok bare være uenige om Jose Mourinho, men faktum er at "alle" eksperter i Spania mener at han var med på å ødelegge ryktet til både Real Madrid som klubb og den Spanske ligaen med sin væremåte. Inkludert mange Real Madrid supportere. Jeg hadde også delvis sansen for fyren den første perioden i Chelsea når han var "classy cocky", men de siste årene synes jeg han bare har blitt sutrete og opptatt av å løfte opp sine egne prestasjoner og rakke ned på andre sine, eller legge skyld på dommere, forbund eller media når det går dårlig.

      Er forøvrig helt enig med deg når det kommer til kvaliteten på Atletico Madrid laget, da det må sies at de til tider underpresterte kraftig før Diego Simeone kom også. De vant vel også Europaligaen ett år rett før han kom, som viste noe av potensialet i laget. Courtois, Godin, Koke, Costa er en sentrallinje i verdensklasse som de fleste misunner de.

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        Opprinnelig skrevet av Totti21
        Busquets er det vel ingen Barcelona folk som prøver å forsvare. Pedro er jeg ikke enig med deg i at er noe mer ille enn hvilken som helst annen fotballspiller, men Alexis Sanchez og Dani Alves er derimot er pinlige å se på til tider. Nå er det jo flere av disse i Madrid også med Pepe som kanskje den styggest av alle fotballspillere i verden, men poenget mitt var faktisk å skryte av hvilken utvikling Angel di Maria har hatt under Carlo Ancelotti.

        Vi får nok bare være uenige om Jose Mourinho, men faktum er at "alle" eksperter i Spania mener at han var med på å ødelegge ryktet til både Real Madrid som klubb og den Spanske ligaen med sin væremåte. Inkludert mange Real Madrid supportere. Jeg hadde også delvis sansen for fyren den første perioden i Chelsea når han var "classy cocky", men de siste årene synes jeg han bare har blitt sutrete og opptatt av å løfte opp sine egne prestasjoner og rakke ned på andre sine, eller legge skyld på dommere, forbund eller media når det går dårlig.

        Er forøvrig helt enig med deg når det kommer til kvaliteten på Atletico Madrid laget, da det må sies at de til tider underpresterte kraftig før Diego Simeone kom også. De vant vel også Europaligaen ett år rett før han kom, som viste noe av potensialet i laget. Courtois, Godin, Koke, Costa er en sentrallinje i verdensklasse som de fleste misunner de.

        Jeg har ikke tall på hvor mange alovorlige hodeskader pedro har blitt spontanhelbredet fra. Saken er vel det at stort sett alle lag i spania har slike folk.

        Vi er nok ikke veldig uenige om Mournho, han var en klovn. Jeg ville bare frem til at barca var med på å helle bensin på bålet. Det var snakk om at Mourinho veldig fort gikk lei av den spanske pressen og derfor mer eller mindre prøvde å sparke seg selv gjennom klovneoppførsel.. Jeg var helt i 100 da han ble ansatt i Madrid, men vinden snudde fort. Måten flere av spillerene ble behandlet på var jo horribel.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • Oddis
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 2744

          Det Mourinho gjør som har en veldig positiv effekt er at han tar nesten all fokus bort fra egne spillere. Han får masse dritt selv, men lever godt med det da spillerne ofte går fri for mye det kunne blitt satt fokus på. F.eks filmingen til Drogba i Chelsea hadde nok fått Bale-proporsjoner hvis ikke Mourinho hadde tatt oppmerksomheten.
          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            Opprinnelig skrevet av Oddis
            Det Mourinho gjør som har en veldig positiv effekt er at han tar nesten all fokus bort fra egne spillere. Han får masse dritt selv, men lever godt med det da spillerne ofte går fri for mye det kunne blitt satt fokus på. F.eks filmingen til Drogba i Chelsea hadde nok fått Bale-proporsjoner hvis ikke Mourinho hadde tatt oppmerksomheten.
            I Madrid så tok han alltid pressekonferansene etter tap selv, men etter seier så var det alltid Aitor Karanka som tok pressekonferansene. Måten han bryr seg om spillerene liker jeg veldig god, men behandlinga Benzema og Casillas fikk synes jeg var usmakelig.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              Noen fine linker hvor man ofte finner nyheter som ikke finner veien til norske aviser.

              The page you were looking for doesn't exist or has been moved.




              I tillegg så finnes det flere fine folk man kan følge på twitter. Petter Veland og Sid Lowe f.eks som har meget god innsikt.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • Fredenburg91
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2013
                • 377

                Anbefaler Petter Veland ja, en dyktig kommentator og journalist med stor innsikt i spansk fotball. Utprega hyggelig kar også som det er lett å diskutere fotball med. Han skrev nylig en sak om Atlético Madrid på bloggen sin som illustrerer på en perfekt måte at fotball handler om mye mer 22 mann som jager en ball.

                Ønsker man troverdig informasjon om spanske lag, er ikke alltid Marca verdens beste kilde. Da er det bedre å lete i lokal- eller regionsavisene i det området laget man holder med kommer fra. Det finnes også en del engelske utgaver av spanske aviser, slik som Diario Sur. El Dersmarque Málaga er en fin kilde for Málaga og andre lag i Andalucía, noe også La Opinión de Málaga er. Dette er selvfølgelig mest aktuelt for Málaga-supportere, men alle områder har sine egne tilsvarende aviser som ofte har bedre kontakter i alle klubbene enn mange av de større avisene (som har en tendens til å fokusere på de største klubbene). Gidder man å lete, finner man fort bestemte journalister med svært god innsikt i klubbene på twitter, og da får man gjerne litt innsideinformasjon om man følger med.
                Utover det, er sidene du nevner absolutt gode alternativer.
                ---------------------------------------------------------------------
                Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                ---------------------------------------------------------------------

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  Valencia har allerede hentet inn Sevilla sitt forsprang etter 25 minutter.
                  Kampen går på canal9 for de som er interessert.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    gud bedre for en dramatisk semi. Valencia lå under 2-0 etter første kamp. Henter inn forspranget relativt kjapt og øker til 3-0 senere i kampen. 4 min på overtid så reduserer Sevilla og er videre på bortemål med 3-3 sammenlagt.

                    Spansk fotball, love it!
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • Serbern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 5496

                      Var ganske dramatisk i den andre semifinalen også, hvor Benfica klarte 0-0 i Torino mot Juventus. 3 røde kort, 2 av dem til spillere som satt på benken, Benfica spilte siste 10 minuttene med 9 mann. Blir en bra finale om 2 uker.

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        Herregud for en avslutning på sesongen vi har fått i Spania.
                        Først roter Barcelona bort sin ledelse på overtid hjemme mot nedrykkstruede Getafe, og alle avskriver de naturligvis fullstendig. Dagen etterpå taper først Atletico Madrid mot ferdigspilte Levante før Real Madrid må inn i overtiden for å berge uavgjort mot ett annet ferdigspilt lag, nemlig Valencia. Fortsatt ligger fordelen hos Atletico Madrid som kan avgjøre selv med seier i sine to siste kamper, og Real Madrid som vil vinne om Barcelona tar poeng fra Atletico Madrid på hjemmebane i siste serierunde så lenge de gjør jobben i mellomtiden.
                        Den fordelen røyk alllerede i går der Valladolid klarte å karre seg over nedrykkstreken med en sen utlingning hjemme mot Real Madrid, og dermed serverte en muligens helt avgjørende kamp i siste serierunde.
                        Barcelona møter Atletico Madrid hjemme, og hvis de begge vinner sine kamper i helgen (noe man definitivt ikke kan ta for gitt i en sesong som dette), så vil Atletico vinne ligaen med seier eller uavgjort på Camp Nou, mens Barcelona blir ligamester med seier på innbyrdes oppgjør, da det første oppgjøret mellom lagene endte 0-0.


                        De som sier at La Liga er forutsigbar har kanskje hatt rett et par sesonger som Barcelona har hatt ett utenomjordisk lag, som ville gjort absolutt alle ligaer lite spennende.
                        Denne sesongen, med en Barcelona tropp som kanskje er over toppen har vært utrolig spennende, og alle topplagene har avgitt flere poeng mot lagene helt nederst på tabellen. Nå er det bare å krysse fingrene for at begge lag oppnår samme resultat i helgen, slik at vi får den store finalen om to uker på Camp Nou som vil overgå avslutningen i samtlige Europeiske ligaer.

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                          Herregud for en avslutning på sesongen vi har fått i Spania.
                          Først roter Barcelona bort sin ledelse på overtid hjemme mot nedrykkstruede Getafe, og alle avskriver de naturligvis fullstendig. Dagen etterpå taper først Atletico Madrid mot ferdigspilte Levante før Real Madrid må inn i overtiden for å berge uavgjort mot ett annet ferdigspilt lag, nemlig Valencia. Fortsatt ligger fordelen hos Atletico Madrid som kan avgjøre selv med seier i sine to siste kamper, og Real Madrid som vil vinne om Barcelona tar poeng fra Atletico Madrid på hjemmebane i siste serierunde så lenge de gjør jobben i mellomtiden.
                          Den fordelen røyk alllerede i går der Valladolid klarte å karre seg over nedrykkstreken med en sen utlingning hjemme mot Real Madrid, og dermed serverte en muligens helt avgjørende kamp i siste serierunde.
                          Barcelona møter Atletico Madrid hjemme, og hvis de begge vinner sine kamper i helgen (noe man definitivt ikke kan ta for gitt i en sesong som dette), så vil Atletico vinne ligaen med seier eller uavgjort på Camp Nou, mens Barcelona blir ligamester med seier på innbyrdes oppgjør, da det første oppgjøret mellom lagene endte 0-0.


                          De som sier at La Liga er forutsigbar har kanskje hatt rett et par sesonger som Barcelona har hatt ett utenomjordisk lag, som ville gjort absolutt alle ligaer lite spennende.
                          Denne sesongen, med en Barcelona tropp som kanskje er over toppen har vært utrolig spennende, og alle topplagene har avgitt flere poeng mot lagene helt nederst på tabellen. Nå er det bare å krysse fingrene for at begge lag oppnår samme resultat i helgen, slik at vi får den store finalen om to uker på Camp Nou som vil overgå avslutningen i samtlige Europeiske ligaer.

                          Det har vært en freak avslutning på sesongen. I går så man tydelig at Madrid kun tenker på CL finalen 24. mai. De så uinspirerte ut allerede fra start. Nå tar nok atletico gullet. Synd, men fortjent. De har spilt god fotball i år og resultatene er imponerende om man tar ressursene til klubben i betraktning. Hele stallen har vel kostet atletico rundt 300 mill totalt. Det er litt mer enn det Real Madrid betalte for Asier Illaramendi og han er crap.
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • Fredenburg91
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2013
                            • 377

                            La Liga er riktig spennende denne sesongen, ja. Atlético møter Málaga i neste runde, og det på hjemmebane. Det er en kamp Atlético bør klare å vinne, men som Málaga-fan håper jeg på en overraskelse (så lenge det ender med seriemesterskap for de rød-hvite fra Madrid til slutt).
                            ---------------------------------------------------------------------
                            Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                            Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                            ---------------------------------------------------------------------

                            Kommentar

                            • kimmern
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2005
                              • 1174

                              Dæven de greide det! Gratulerer med et MEGET fortjent seriegull til Atletico Madrid!

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                Kult! Kult! Kult! Kult! Kult!
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  Jeg nekter å gratulere, men jeg har ingen problemer med å si at det var fortjent.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    Jeg som Barca supporter tar av meg hatten for dette laget. Med tanke på summer som Barca og Real M har brukt, stormaktene i Spania ble for små. Helt rått.

                                    Noen som vet åssen det går med Costa? Misser han finalen eller vm?

                                    Kommentar

                                    • Fredenburg91
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2013
                                      • 377

                                      Fullt fortjent, og meget positivt for spansk fotball.
                                      ---------------------------------------------------------------------
                                      Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                                      Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                                      ---------------------------------------------------------------------

                                      Kommentar

                                      • Oddis
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 2744

                                        Så vanvittig deilig!!
                                        Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9412

                                          Følger ikke med på spanske fotball, men detta ble for dumt:



                                          Så da blei det 1 aksje.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎