Hønefoss - Lillestrøm, Hønefoss Stadion, lørdag 24. mars, kl 18:00

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5914

    Hønefoss - Lillestrøm, Hønefoss Stadion, lørdag 24. mars, kl 18:00

    Siden den ene etter den andre av bortekampene legges ut på forumet, bør kanskje "bomba" sleppes også?

    Seriestarten mot Hønefoss går av stabelen lørdag 24. mars, klokka 18:00, noe som passer meg perfekt, siden jeg må nordover igjen søndag kveld.

    Stadion har dårlig med plass og LSK er tildelt 519 plasser. Diskusjonen om fordelingen av disse plassene foregår alle andre steder enn hvor den burde være, så herved plasseres den på sin rettmessige plass.

    Langveisfarende KFL'ere får en medlemsfordel og kan forhåndsbestille. Kortveisfarende joflere og (øvrige?) ultras reagerer sterkt og mener at LSK-medlemmer og sesongkortsinnehavere bør ha fortrinnsrett til billettene, etter tidligere cupfinaletradisjon. LSK, via okb på Twitter, mener at denne fordelen finnes.

    For min del er det en god ting. Kampbilletten min er temmelig mye dyrere enn de fleste andres, siden flybilletten er kjøpt uten at jeg aner om jeg kommer meg inn.

    Prinsippdebatten går uansett og den kan like gjerne foregå åpent her, som noe annet sted. Kom igjen Jofle, ballen er din.
    Last edited by Stray Cat; 12.02.2012, 10:06.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    #2
    Cupfinalefordelinga burde være greia ved alle kamper det er rift om billetter.

    Første: Sesongkort
    Andre: LSK/KFL medlemmer
    Tredje: Åpent salg

    2 lukka salgsdager, før det evt. åpnes for alle hvis det er igjen noe

    At kfl har latt "far away" holde av billetter til de som er langveisfra, før salget har starta og sesongkort spiller ingen rolle, er en skandale. Selvom det evt. bare er en liten kvote på 20-30 stk.

    Hadde det vært riktig, kunne kvoten bare vært holdt av, og de som bor "far away" kunne bestilt samme dag som salget av billetter starter

    Kjenner dette gjør meg sykt irritert.

    Kommentar

    • Felt C
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 776

      #3
      Opprinnelig skrevet av Tony
      Cupfinalefordelinga burde være greia ved alle kamper det er rift om billetter.

      Første: Sesongkort
      Andre: LSK/KFL medlemmer
      Tredje: Åpent salg

      2 lukka salgsdager, før det evt. åpnes for alle hvis det er igjen noe

      At kfl har latt "far away" holde av billetter til de som er langveisfra, før salget har starta og sesongkort spiller ingen rolle, er en skandale. Selvom det evt. bare er en liten kvote på 20-30 stk.

      Hadde det vært riktig, kunne kvoten bare vært holdt av, og de som bor "far away" kunne bestilt samme dag som salget av billetter starter

      Kjenner dette gjør meg sykt irritert.
      Får blodtrykk av dette ja

      Mener cupfinalefordelinga var at sesongkortholdere med LSK/KFL medlemskap var først i rekka.Mulig jeg husker feil.
      Poenget mitt er at sesongkortinnehavere er de mest lojale man har og de bør få fordelen før noen som kun er medlem av en uavhengig supp.klubb eller kun klubben.
      Det vil i verste fall bety at en som ikke er så opptatt av Fugla,men vil på en fylletur med gutta melder seg inn i KFL,stiller seg i kø og får billett på lik linje med en som har betalt for alle hjemmekampene.Lojaliteten ved å kjøpe sesongkort skal belønnes med lojalitet fra klubben.
      Jeg er veldig enig med OKB at dette ytterst sjelden er et problem for oss,men det er fortsatt et viktig prinsipp for meg.

      Kommentar

      • Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

        #4
        Ja, LSK/KFL medlemmer stod også på lik linje, men da var det flere billetter. Når det er minimalt med billetter, som til seriestarten, burde sesongkort ha første prioritert, åkke som!

        Derfor burde det vært 2 lukka salgsdager

        PS: Fornøyd nå Katta? Får du debatten din her også, selvom ingen her inne er enig

        Kommentar

        • Stray Cat
          Moderator
          • Aug 2008
          • 5914

          #5
          Opprinnelig skrevet av Tony


          PS: Fornøyd nå Katta? Får du debatten din her også, selvom ingen her inne er enig
          Synes det er greiere å ha debatten her enn Twitter, FB og gata.
          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

          Kommentar

          • Tony
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4737

            #6
            Opprinnelig skrevet av Stray Cat
            Synes det er greiere å ha debatten her enn Twitter, FB og gata.
            Kan fint diskutere det andre steder enn på dette forumet, for her får man ingen løsninger

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #7
              Opprinnelig skrevet av Tony
              Kan fint diskutere det andre steder enn på dette forumet, for her får man ingen løsninger
              Det får man på FB og Twitter?
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • Felt C
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2004
                • 776

                #8
                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                Det får man på FB og Twitter?
                Drit nå i hvor man skal diskutere dette da.Nå diskuterer vi det her og hva folk vil twitre eller mene på sine egne profiler på face får man ta der.

                Er dette en rettferdig fordeling av billetter?

                1.KFL-medlemmer som bor i langtvekkistan
                2.LSK/KFL medlemmer og sesongkortinnehavere
                3.Resten

                Bør ikke sesongkortinnehavere ha førstevalget uavhengig av bosted?
                Bør ikke sesongkortinnehavere ha førstevalget før de som kun er KFL/LSK medlemmer?

                Et rungende JA fra min side.

                Kommentar

                • maurakanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2005
                  • 635

                  #9
                  Ser ikke helt problemet. Kampen blir neppe utsolgt, så det er jo bare å kjøpe billett til et annet sted på tribunen. Hvis det er viktig å stå sammen med KFL, hvorfor er man da ikke medlem?? 519 billetter er forbeholdt supporterklubben, så kan menigmann kjøpe billett på sittan.
                  VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av maurakanari
                    Ser ikke helt problemet. Kampen blir neppe utsolgt, så det er jo bare å kjøpe billett til et annet sted på tribunen. Hvis det er viktig å stå sammen med KFL, hvorfor er man da ikke medlem?? 519 billetter er forbeholdt supporterklubben, så kan menigmann kjøpe billett på sittan.
                    Når fikk KFL et eget felt på AKA Arena? Bortefeltet er for bortesupportere...

                    Kommentar

                    • Vestfold Kanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Oct 2004
                      • 4583

                      #11
                      Jøss, dette høres merkelig ut. er det virkelig sånn at en med kfl-medlemsskap kommer før en som er medlem av LSK og har sesongkort? Alle andre steder prioriteres sesongkortholdere først, men ikke i LSK? Kanskje ikke så rart klubben ikke selger flere sesongkort, når man stiller på lik linje eller foran med et medlemsskap i en uavhengig supporterklubb!
                      LOUD
                      PROUD
                      ULTRA

                      Kommentar

                      • Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5914

                        #12
                        Registrerer en pussig ekkolali blant Ultras nå. Det er "medlem av en uavhengig supporterklubb", som om det skulle være en tilfeldig sammenrasket gjeng.

                        Nå er det vel sånn at det er den supporterklubben som LSK samarbeider med og som er tildelt eget ståfelt på LSKs tribuner.

                        Er noen virkelig bekymret for å ikke få billett, eller er det viktigst å ri prinsipper?
                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                        Kommentar

                        • Felt C
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2004
                          • 776

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                          Registrerer en pussig ekkolali blant Ultras nå. Det er "medlem av en uavhengig supporterklubb".

                          Nå er det vel sånn at det er den supporterklubben som LSK samarbeider med og som er tildelt eget ståfelt på LSKs tribuner.

                          Er noen virkelig bekymret for å ikke få billett, eller er det viktigst å ri prinsipper?
                          Bare for å presisere.Jeg er ikke medlem av UFC eller noen annen supp.klubb eller gruppe.Jeg har venner i hele kanarimiljøet og de aller aller fleste av mine venner synes denne fordelingen er feil.Uavhengig av hvor man står,sitter eller er medlem.

                          Jeg er ikke veldig bekymret for å ikke få billett siden jeg er medlem i LSK og har sesongkort,men det er et viktig prinsipp for meg.

                          Kommentar

                          • King_Raymond
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4987

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Stray Cat

                            Er noen virkelig bekymret for å ikke få billett, eller er det viktigst å ri prinsipper?
                            Selvfølgelig er man nervøs for å ikke få billett. Det er seriestart, på en Lørdag, kun halvannen time unna og folk er mere gira og forhåpningsfulle enn på mange år. De billettene kommer til å gå fort unna. Jeg vet ikke hvordan det er nå for tiden, men i "gamle dager" når jeg var med i tifogruppa og var mye med på KFL ting så var det sånn at det ble holdt av en del billetter til den aktive kjerne, hvis det fortsatt er slik og at det kanskje går med 20-30 billetter til langveisfarende kanaris så er det ikke fryktelig mange billetter som kommer ut på det åpne markedet og da er man selvfølgelig nervøs for å ikke få seg billett.
                            Ultras Felt C Lillestrøm

                            Kommentar

                            • *46*

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Felt C
                              Jeg er ikke veldig bekymret for å ikke få billett siden jeg er medlem i LSK og har sesongkort,men det er et viktig prinsipp for meg.
                              Blir nok sitteplass på meg, da jeg skal ha med muttern (1/2 Hønefossing), men synes prinsippet er viktig. En forfordeling av billettene burde uansett gå på dem som har sesongkort - uavhengig av medlemskap.

                              Det er mitt standpunkt. Enkelt og greit.
                              Last edited by Gjest; 12.02.2012, 21:56. Begrunnelse: En stygg trykkleif som ga litt feil mening...

                              Kommentar

                              • Felt C
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2004
                                • 776

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                Selvfølgelig er man nervøs for å ikke få billett. Det er seriestart, på en Lørdag, kun halvannen time unna og folk er mere gira og forhåpningsfulle enn på mange år. De billettene kommer til å gå fort unna. Jeg vet ikke hvordan det er nå for tiden, men i "gamle dager" når jeg var med i tifogruppa og var mye med på KFL ting så var det sånn at det ble holdt av en del billetter til den aktive kjerne, hvis det fortsatt er slik og at det kanskje går med 20-30 billetter til langveisfarende kanaris så er det ikke fryktelig mange billetter som kommer ut på det åpne markedet og da er man selvfølgelig nervøs for å ikke få seg billett.

                                Jeg får for Ståles skyld håpe de ikke holder av billetter på denne måten nå.Da blir det tungt å få billett.Kan noen i KFL svare på om de går for denne varianten på seriestarten?

                                Kommentar

                                • Kanariz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 2507

                                  #17
                                  Foreslår at folk som ikke vanligvis er i klumpen på felt B, klumpen på felt C og ultras kjøper billetter på felt A/B. Her har vi en mulighet til å få en sving med lsk supportere.

                                  Kommentar

                                  • Skinke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2007
                                    • 3914

                                    #18
                                    Om det skulle være noe tvil så har KFL stoppet "langveis dealen", vi hadde satt en intern stopp på 10 billetter, noe som ikke kom heeeeeelt tydelig frem i facebøk meldingen. uansett, nå er det stopp på det og ting løper som vanlig igjen.

                                    nå er det 509(!) billetter igjen


                                    Felt C/Raymond:
                                    Vi går selvsagt for førstemann til mølla prinsippet, mer info er rett rundt hjørnet om alt sammen også dette med sesongkort\kfl-medlemskap\lsk-medlemskap debatten.



                                    Daukjøtt Felt C

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9365

                                      #19
                                      Storm i vannglass ass.

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av knut
                                        Storm i vannglass ass.
                                        Ja. Inntil det skjer at sesongkortholdere ikke får billetter fordi det er holdt av til langveisfarende er det storm i vannglass. Nettopp derfor er det viktig at diskusjonen tas nå, ikke når problemet har oppstått.

                                        Forøvrig en skandale at Facebook brukes fremfor kfl.no til å kommunisere om billettsalg.
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎