Kanaris lager bråk i Sandvika

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ChriZza
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 4265

    Opprinnelig skrevet av MoBee
    Det stemmer UFM1. Helt til straffen blir gjort om til å ikke gjelde de to i styret og UFC og MB.
    Rettelse:

    Dette gjelder til utestengelsen for de to styremedlemmene er spesifisert og til MB og UFC er ønsket tilbake på tribunen.

    Kommentar

    • Simeone
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2008
      • 761

      Jeg håper dere som har meninger om saken kommer på Martins på torsdag og sier deres mening. Alle vil bli hørt.

      Tastaturryttere kommer aldri til å bli hørt. Still opp og si hva du mener når man har anledning og man vinner så utrolig mye på det.
      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
      para gritarle a la FIFA:
      ¡Que ellos son el gran ladrón!

      Kommentar

      • Fæssundrånern
        Medlem
        Hoffnarr
        • Aug 2007
        • 53

        Jeg må si meg enig i at det ikke er bra at uskyldige folk blir utestengt, og de dette gjelder har min sympati. Når det er sagt synes jeg at disse undergruppene har fått ganske mange sjanser til å rydde opp i egne rekker og sette klare grenser for hva som aksepteres når man representerer LSK og kanarifansen og ikke.
        Jeg mener at det har vært jobbet for dårlig i Kfls ledergruppe med å sette klare grenser og jobbe med holdningene rund ting som f.eks. blussing. Når folk i styret i kfl gir uttrykk for at det er "helt greit" å blusse under cupfinalen, så legges lista deretter. Jeg mener man har ventet alt for lenge med å ta problemet med undergrupperinger, blussing, bruk av hets osv på alvor.

        En annen ting er at folk her inne mener det ikke kommer til å bli det samme å gå på kamp uten de utestengte.
        Jeg er så utrolig lei av at noen i kfl tillegnes å være bedre supportere enn andre. Det er mange av oss som faktisk går på kamp, synger og støtter klubben og ikke gjør så mye mer ut av seg, men i så måte er eksemplariske supportere.
        Dette er et problem jeg har sett lenge. Det at det på en måte gir status enten det er å ødelegget et sete på ullevaal, fyre opp en bluss eller hetse politiet, har etterhvert blitt et problem som ikke styret i kfl har tatt skikkelig tak i.

        Noen boikott i noen som helst kampe kommer uansett ikke til å bli aktuelt for min del fordi jeg primært går på kamp for å støtte klubben i mitt hjerte. Mitt kjære LSK.

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          Politiet gjør feil,Lsk styret gjør feil, alle andre en oss selv gjør feil osv osv .Er vel en grunn til at alle gjør feil,luk bort uønska elementer fra Åråsen for godt vi trenger dere ikke .Og til alle dere som er uskyldig berørt stå på videre .

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            Er det noen her som gidder og liste opp hvor mange undergrupper det finnes i Kfl og hva de forskjellige står for .

            Kommentar

            • OppsalKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2008
              • 1881

              Opprinnelig skrevet av Jaffa
              Håper dere utestengte får hivd vekk Donald Duck-styret i LSK så fort som mulig. En helt ufattelig håpløs beslutning. Det blir ikke det samme å dra på kamp på søndag. Hadde sett fram til en av årets stemningskamper, men styret til arrangørklubben ødela det. Jeg kunne jubla over at vi nå vinner tribunekampen lett, men dette går på supporteres rettigheter.

              Jaffa (Enga)
              Jaffa (det samme Jaffa fra Isko Boys???) Når vi har Isko Boys som sier at LSK tar feil, så har vi rett.

              Hils kollegene dine der nede på Gamle Christiania.
              Nå bosatt på Rasta !!!!!

              Alltid Celtic og LSK

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                Lsk prøver i hvertfall å rydde opp selv om det går utover mange uskyldige,det er noe annet enn det vif gjør (disko girls).Gi alt stå på Lsk.

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  Jeg foreslår at vi er helt stille når spillerne varmer opp og de første 15 min av kampen,etter det så begynner vi med skal du vil du være vill du være Lsk fan ,for deretter gå rett over i Gi alt stå på Lsk.

                  Kommentar

                  • Fæssundrånern
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Aug 2007
                    • 53

                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Jeg foreslår at vi er helt stille når spillerne varmer opp og de første 15 min av kampen,etter det så begynner vi med skal du vil du være vill du være Lsk fan ,for deretter gå rett over i Gi alt stå på Lsk.

                    Hvorfor skal spillerne og LSK lide fordi enkeltpersoner og grupperinger i kfl ikke har klart å oppføre seg og vist dårlige holdninger.
                    Jeg synes vi skal gjøre det som faktisk er hensikten til kfl, nemlig å støtte klubben 100 %. Spillerne trenger vår støtte i denne motgangen.

                    Jeg synes vi heller skal bevise at kfl klarer seg fint uten enkeltpersoner og heller trykke til ekstra og holde stand som norges beste supportere.

                    Kommentar

                    • chrissp
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 2403

                      Dette kom som en overraskelse. Blant alle forbanna, oppgitte, skuffede og sinte forumbrukere så skal jeg forsøke å holde meg innenfor grensen av vanlig folkeskikk. Skal du kalle meg ulike nedsettende betegnelser, gjør så på pm eller ansikt til ansikt på torsdag.

                      KFLs avgjørelse skuffer meg. Fordi det er spillerne vi først og fremst skal støtte i en vanskelig tid. Dialogen med klubbens administrasjon og styret kan man ta på veldig mange andre måter. Men å nedlegge nærmest hele tribunelivet er feil.

                      For meg blir også dette et eksempel hvordan KFL har feilet i sin håndtering av undergruppene. Jeg har nevnt det tidligere i tråden, og skriver det igjen:

                      UFC og MB har hatt flere sjanser til å rydde opp. Gjennom å ta signalene, har anledningene vært mange til å tone ned den aggressive symbolbruken og kommunikasjonsformen man omgir seg med. Dette gjelder logoer, bilder, språk, manglende innlevelse om at hærverk er og blir hærverk (jf. ødelagte seter etc.).

                      LSK har vært imøtekommende ved flere anledninger. Vi har fått et utvidet kanarifelt. UFC ble tatt inn i varmen igjen etter den tidligere utestengelsen og KFL har høstet mange lovord fra klubben og står sterkt.

                      Klubben har min fulle støtte i det å sende et klart signal om at nok er nok. KFL har ikke maktet dette selv, og klubben må dermed ta tak. En upopulær, men riktig avgjørelse for fremtiden. Så er det viktig at dialogen kan videreføres og de utestengte kan komme tilbake raskest mulig.

                      Men i det så er kravene til KFL større en noen gang. KFL må utarbeide retningslinjer for hvordan undergrupper skal fremstå. Kravene må gjelde hva som kan tillates av navn, symboler, uniformering osv. osv.

                      I dette ligger det ikke for min del en avskriving av den innsatsen mange undergrupper gjør stemning på kamper. For det skal dere ha ros for. Min motstand ligger heller ikke i bruk av bluss, som jeg selv kan støtte. Men den ligger derimot i de signaler dere sender ut gjennom det jeg har nevnt over. At dette er problematisk, og justert kurset deretter, burde dere for lengst av innsett.

                      Dere andre får gjøre hva dere vil. Jeg for min del stiller på feltet søndag og synger, hopper som vanlig fordi spillerne trenger oss nå. Vi sees der.
                      Bølerkanaris

                      Kommentar

                      • Stomperudbanden
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Oct 2007
                        • 58

                        Jeg vil herved gratulere styret i LSK med deres avgjørelse!
                        Maken til innkompetanse trodde jeg man skulle lete lenge etter, men styret har overgått seg selv, virkelig: Gratulerer.

                        Sier som en god venn av meg:
                        Makt... Betyr bare en ting; adgang til å påføre andre smerte.
                        Ach: Den blødende!
                        Er ikke blitt felt en bloddråpe på forumet siden Ach frydet vår hverdag!

                        Kommentar

                        • Harald_88
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 550

                          Lyst til å komme med følgende spørsmål til dere som er enige i styrets avgjørelse

                          Hva hvis akkurat du en dag plutselig skulle bli utestengt fra klubben i ditt hjerte totalt uten grunn?

                          Hadde du da syntes dette var rettferdig?

                          Hadde du da syntes det hadde var greit med litt støtte fra vennene dine i Kanari-Fansen?

                          Jeg vet ihvertfall at jeg hadde støtta deg, for jeg hater at man misbruker makt til å straffe uskyldige folk.

                          Tenk litt over det
                          Alt For Fugla

                          Gå Av Grønlund

                          Kommentar

                          • Vegar Hjermundrud
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 423

                            Såvidt jeg har forstått dreier utestengelsen seg om både grupperinger og enkeltpersoner og det er på ubestemt tid. Overkill. Jeg vil tro at LSK har stor handlefrihet på egen eiendom, men kollektiv straff på ubestemt tid trekker fokus bort fra kjernen i saken her. Det å straffe kollektivt oppleves urettferdig og det å straffe på ubestemt tid oppleves uklart.

                            Vel, jeg er også medlem av klubben og man får prøve å påvirke der en kan. E-post sendes nå.
                            Last edited by Vegar Hjermundrud; 08.04.2008, 09:56.
                            Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                            Kommentar

                            • OppsalKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2008
                              • 1881

                              Opprinnelig skrevet av Harald_88
                              Lyst til å komme med følgende spørsmål til dere som er enige i styrets avgjørelse

                              A:Hva hvis akkurat du en dag plutselig skulle bli utestengt fra klubben i ditt hjerte totalt uten grunn?

                              B:Hadde du da syntes dette var rettferdig?

                              C:Hadde du da syntes det hadde var greit med litt støtte fra vennene dine i Kanari-Fansen?

                              D:Jeg vet ihvertfall at jeg hadde støtta deg, for jeg hater at man misbruker makt til å straffe uskyldige folk.

                              Tenk litt over det
                              Følgende svar er:

                              A) Det finnes en grunn for at noen ble utestengt. Noen har blitt stemplet som skyldig og er uskyldig, men det finnes en risiko hvis du holder med Ultras. Se Italia (sælig Sicilia-klubbene ).
                              B) Hadde jeg fortjente det, så er det "tough luck".
                              C) Nei. Fordi jeg hadde fortjente det. Kanari Fansen gjør opprydding (som er faktisk 1 år for seint etter min mening.) og noen må bli offret.
                              D) Hvis du er unnskyldig, så har du dypest sympati.
                              Last edited by OppsalKanari; 08.04.2008, 10:17. Begrunnelse: grammar
                              Nå bosatt på Rasta !!!!!

                              Alltid Celtic og LSK

                              Kommentar

                              • chrissp
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 2403

                                Opprinnelig skrevet av Harald_88
                                Lyst til å komme med følgende spørsmål til dere som er enige i styrets avgjørelse

                                Hva hvis akkurat du en dag plutselig skulle bli utestengt fra klubben i ditt hjerte totalt uten grunn?

                                Hadde du da syntes dette var rettferdig?

                                Hadde du da syntes det hadde var greit med litt støtte fra vennene dine i Kanari-Fansen?

                                Jeg vet ihvertfall at jeg hadde støtta deg, for jeg hater at man misbruker makt til å straffe uskyldige folk.

                                Tenk litt over det
                                1) Nei sikkert ikke. Så ærlig skal jeg være. Men jeg hadde nok også innsett at være medlem i UFC eller MB, så burde jeg ha sett dette komme og tatt tak tidligere.

                                2) Jeg støtter dere i den forstand at jeg håper dere raskt er tilbake, men jeg støtter også klubben som må ta en vanskelig avgjørelse.

                                Til slutt så støtter jeg ikke deres symbolbruk og kommunikasjonsform, og mitt krav tilbake til dere er at for at jeg skal ønske dere velkommen tilbake så må dere endre på dette.
                                Last edited by chrissp; 08.04.2008, 10:21. Begrunnelse: Litt bedre formulering.
                                Bølerkanaris

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4377

                                  Jeg blir kvalm av den arrogansen som styret i LSK viser ovenfor sine supportere. Mange av de som er utestengt er på samtlige 26 kamper i året, og bruker mesteparten av tiden og pengene sine på klubben. Hva får man igjen??
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

                                    Faen skulle jo tro at det var styret i Lsk som var den store stygge ulven,men det er det faktisk ikke det er det di idiotene som ikke greide og oppføre seg i sandvika som er .Slutt og legg skylda på Lsk styret ta heller og tenk dere om og inse fakta hadde ikke ting skjedd i sandvika så hadde dette aldrig hvert et tema......

                                    Kommentar

                                    • Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

                                      Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                      Jeg blir kvalm av den arrogansen som styret i LSK viser ovenfor sine supportere. Mange av de som er utestengt er på samtlige 26 kamper i året, og bruker mesteparten av tiden og pengene sine på klubben. Hva får man igjen??
                                      Ikke misforstå meg, jeg støtter ikke LSKs kollektive utestengelse, ei heller det faktum at den er på ubestemt tid. Men det kan aldri bli noen formildende omstendighet at man er på +/- 26 kamper i året, ei heller at man har verv i KFL eller noen av aktivitetene KFL arrangerer.

                                      Uansett hvor ivrig og aktiv man er, skal det være like regler for alle.
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

                                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                      Kommentar

                                      • iL
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 10771

                                        Norge ler av oss, igjen, håper virkelig dere er stolte nå. Hva i aller huleste er det dere tenker på?
                                        Samtidig kjører LSK styret ett vanvittig overkill. Utesteng de som slengte røykbomba på pøbben i Sandvika, utesteng de som var agressive og "sloss" med politiet. Utesteng den personen som blusset, men ikke ta alle over en kam!
                                        Utestengningen av de 2 styremedlemenne er såvidt jeg skjønner, også totalt feil.

                                        Synes samtidig at det er feil av KFL og legge ned alle aktiviteter. Skal vi legge oss ned å dø?

                                        Møter opp på torsdag for å diskutere dette.
                                        All sympati til dere som er feilaktig utestengt!
                                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                                        Kommentar

                                        • Percy Nilegård
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 5146

                                          Møtet på torsdag er en glimrende anledning for de som vil ta over aktivitetene til de utestengte til å melde seg. En stor tifo blir vel vanskelig å stable sammen på så kort tid, men noen nye forsangere bør kunne melde seg.
                                          "Alltid blodsprengt"!
                                          Fong/Macho

                                          Even Nordlien

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎