Andrefugla (LSK 2)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13271

    Slutt 1-1

    Kommentar

    • KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

      Det ble 1-1. Vi ligger farlig nære nedrykk....

      Kommentar

      • KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

        Leser på oddstips hos Dagbladet at de to beste 12. lagene i 2. divisjon vil klare seg.

        Dagbladets Oddstips gir deg daglige tips og analyser - hver eneste dag, hele året - på både store og små sportsarrangement


        Kampen mellom Vard-Haugesund og Os sies dette

        De to poengmessig beste 12-erne i de fire avdelingene overlever, og det kan bli vertenes redning.
        Dette gjaldt i fjor, men hvorfor gjelder det iår? Noen som vet om dette er riktig, og i så fall hvorfor?

        Dersom dette stemmer, øker jo sjansene betraktelig for at vi klarer oss, selv om jeg ikke helt skjønner hvorfor dette stemmer. Sånn som det ligger an nå er det ingen 2. lag som blir tvangsflyttet ned i 3.div. Er det nye sammenslåinger?

        Kommentar

        • KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

          Fant svaret.



          På grunn av at det kun rykker to ned lag fra adeccoen til 2.divisjon vil de to beste 12.lagene klare seg...

          Det betyr jo at sjansene for at LSK 2 klarer seg blir betraktelig bedre.

          En avdeling er sjanseløs på å få flere poeng enn LSK2. Da er det 3 avdelinger igjen.

          Her blir det jevnt og det kan altså holde om vi får 12. plass. På 28 poeng. Det holder nok definitivt med en seier til. Vi bør slå Os hjemme i neste kamp.

          For tabeller i 2.div se www.nifs.no

          Det er ingen 100 % garanti for at dette stemmer, men det virker jo logisk.

          Kommentar

          • Kanarifugl84
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2007
            • 2319

            Neste livsviktige kamp for 2.fugla på lørdag mot Os må helst vinnes. LSK ser alvoret i situasjonen og stiller intet mindre enn 8 mann i troppen, jfr nyhetstråden. Med Kippe, Sundgot, Essediri, JML, Moldskred, Fellus, Cisse og Johnsen i troppen/på laget bør vi absolutt sikre oss 3 poeng hjemme mot et middelmådig 2.divisjonslag...

            Info om kampen:
            LSK2-Os spilles på Åråsen lørdag klokka 13:00. Inngangspris er 50,- for voksen, og gratis for barn/honnør. Med sesongkort på Åråsen kommer du også inn gratis.

            Kommentar

            • KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

              LSK2 spiller nå

              Moldskred
              Sparby, Kippe, Gabrielsen, Johnsen

              Ciise, Bogen, Hansen, Essidiri

              Fellus Sundgot

              LSK tok ledelsen 1-0 ved Gilbert. Viktig da Vard også tok ledelsen.

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                Opprinnelig skrevet av KFL41
                LSK2 spiller nå

                Moldskred
                Sparby, Kippe, Gabrielsen, Johnsen

                Ciise, Bogen, Hansen, Essidiri

                Fellus Sundgot

                LSK tok ledelsen 1-0 ved Gilbert. Viktig da Vard også tok ledelsen.
                Ingen Jooooon altså.

                Betyr dette:
                a) skadet?
                b) spares fordi han skal starte mandag?

                Treningsrapporter kan vel tyde på at b er rett.
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

                  Veldig viktig at vi vinner denne. Vard Haugesund opp i 2-0.
                  Last edited by KFL41; 18.10.2008, 13:48.

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    Vi kan jo ta benken også

                    Sutterud, Jørgensen, Pierau, Bolly, Gulbrandsen, JOOOOOON, Salimi


                    JML er altså på benken.

                    Følg kampen her.

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13271

                      PS: Ull/Kisa kan rykke opp, leder nå mot RBK 2.

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        Gilbert ut Jooon inn. Er nok med tanke på kampen på mandag.

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          Opprinnelig skrevet av KFL41
                          Gilbert ut Jooon inn. Er nok med tanke på kampen på mandag.
                          faen i helvete at ikke Lsk kan annonsere kampene litt bedre .

                          Kommentar

                          • KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

                            Vi brenner mye sjanser. Fellus og Ciise har vært alene igjennom.

                            Kommentar

                            • KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

                              2-0 Ciise 79 minutter

                              Kommentar

                              • gamle-perta
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2418

                                Veldig jevnt i denne avdelingen. I øyeblikket er vi nummer åtte, men det er bare tre poeng ned til 13. plass. Det er også lite som skiller lagene i målforskjell.
                                Med andre ord spennende til siste slutt.
                                Mvh
                                Gammer´n (Per T)

                                Kommentar

                                • KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

                                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                  Veldig jevnt i denne avdelingen. I øyeblikket er vi nummer åtte, men det er bare tre poeng ned til 13. plass. Det er også lite som skiller lagene i målforskjell.
                                  Med andre ord spennende til siste slutt.
                                  Pga at to av lagene som ender på 12. plass klarer seg fordi det kun rykker ned 2 lag fra adeccoen, tror jeg LSK 2 er 100 % klare for 2 divisjon 2009.

                                  Os møter Nest sotra i siste kamp og dermed kan ikke begge de to ta igjen LSK 2 slik at vi ender på 13. plass. Dermed kan vi minimum ende på 12. plass men vi er blant de to beste 12. lagene uansett.

                                  Ergo vi er klare for 2 div neste år.

                                  Vi får vente og telle opp etter at dagens kamper er slutt, men i avdeling 4 og i avdeling 1 kan ikke det beste 12. laget nå 31 poeng.

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13271

                                    Gledelig å se at Marius Johnsen spilte.

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3186

                                      LSK 2 - Os: 2-0 (1-0)

                                      Andrefugla stilte fra start med

                                      Lars Ivar Moldskred
                                      Nickolas Sparby (k) - Ruben Gabrielsen - Frode Kippe - Marius Johnsen
                                      Ciise Abshir - Trym Bogen - Henrik Hansen - Karim Essediri
                                      Arild Sundgot - Dan Fellus

                                      Regelen om 4-7 A-lagsspillere (LIM, FK, MJ, CA, KE, AS, DF) ble fulgt, også da Arild gikk ut etter pause for å slippe inn Jon Midttun Lie, som tok Karims plass på venstre, mens Karim gikk over (og trivdes klart bedre) på høyre, og Ciise gikk opp som spiss sammen med Dan Alberto. Etter 80 minutter kom Marius Pierau inn for Henrik Hansen, og Fredrik Gulbrandsen kom inn på topp for Dan etter 87 minutter.

                                      Sundgot putta et "ferdigskåra" mål etter en oppvisning og strålende innlegg fra Dan på høyre side etter 13 minutter. Andrelaget hadde det meste av spillet og de klart største sjansene, selv om også Os hadde en del fine kontringer og en del brukbare målsjanser (de hadde blant annet et klart overtak i hjørnespark, selv om jeg ikke telte). Men litt uheldige og dårlige avslutninger da vi flere ganger kom aleine med keeper og vant hodeduellene på dødballer gjorde at vi måtte vente til 78. minutt på 2-0 målet, som Ciise skårte med huet etter enda et vakkert innlegg.

                                      Moldskred virker nå langt sikrere på tilbakespill og utspill (når vi husker på at alt er relativt) enn tidligere, og var også ellers stort sett trygg og god. Kippe gikk som vanlig i det siste foran og skapte trygghet i den bakre fireren, og gikk også framover på banen langt oftere enn jeg noen gang har sett tidligere. Ruben og dagens kaptein Nicko var begge gode, Nicko kom fram offensivt vel så ofte som Marius Johnsen på den andre sida. Det var godt å se at Marius spilte en hel kamp igjen, men det er et godt stykke igjen til toppform og kampform, selv om han ble klart bedre og mer offensiv i andre omgang - han kunne/burde også satt inn en heading han vant på en dødball, med god innsats, men så vidt over tverrliggeren.

                                      Midtbanedirigentene Trym og Henrik jobba begge godt, selv om jeg denne gangen særlig la merke til mange gode initiativ, dueller og god ballbehandling fra Trym. Karim funker ikke på venstresida: Alle vet at han må gå innover, med høyrefot, og (nesten) aldri prøver på å gå forbi langs streken eller legge innlegg med venstre. I andre omgang var han bedre, og dødballene var sånn noenlunde gode, sett under ett. Også Ciise kom mer til sin rett som spiss i andre; selv om han jobba aktivt på høyrekanten også i første, kom det lite ut av det, så vidt jeg minnes.

                                      Sundgot gjorde jobben sin, og spares vel til mandag, fra start eller for et tidlig innhopp. Dan Alberto hadde en god dag på fotballbanen, fikk vist fram både fart og bakromsinitiativ samt innleggsfot, men kunnne/burde skåra minst ett mål de gangene han kom aleine med keeper eller til avslutning på annen måte.

                                      Jooon skapte fart og initiativ på venstresida, og hans innhopp bidro nok også til at gamle lagkamerat Marius var langt mer offensiv i andre omgang. Samspillet mellom disse to, Fellus og Ciise, og noen ganger Trym, var til tider en fryd å se på. I en periode i andre omgang rett før 2-0 herja vi grovt med høyresida til Os og kunne skårt både før og etter målet som satte spikeren i kista.

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Gledelig å se at Marius Johnsen spilte.
                                        Enig i det. 2009-sesongen innen rekkevide? Kanskje noen minutter på tampen av 2008 hadde gjort Johnsen godt.

                                        Ellers savner jeg nyheter om den illusoriske lønnsvinneren fra Østerrike. Vi kunne hatt fantastiske Marek Sapara, og endte opp med en rullator-bruker. Takk, Jan Åge & co!!!

                                        Det går fly fra Gardermoen til Wien daglig, såvidt meg bekjent, og Gardermoen er ikke så altfor mange steinkastene fra Lillestrøm. Denne mannen belaster vårt lønnsbudsjett med millioner, og har ikke gjort en dritt for klubben. Se til helvete å få han vekk.

                                        Ellers flott at andrelaget spiller 2.div også neste år, det er viktig for klubben.
                                        LSK Norges beste lag

                                        Kommentar

                                        • Bekkis
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 441

                                          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                          Enig i det. 2009-sesongen innen rekkevide? Kanskje noen minutter på tampen av 2008 hadde gjort Johnsen godt.

                                          Ellers savner jeg nyheter om den illusoriske lønnsvinneren fra Østerrike. Vi kunne hatt fantastiske Marek Sapara, og endte opp med en rullator-bruker. Takk, Jan Åge & co!!!

                                          Det går fly fra Gardermoen til Wien daglig, såvidt meg bekjent, og Gardermoen er ikke så altfor mange steinkastene fra Lillestrøm. Denne mannen belaster vårt lønnsbudsjett med millioner, og har ikke gjort en dritt for klubben. Se til helvete å få han vekk.

                                          Ellers flott at andrelaget spiller 2.div også neste år, det er viktig for klubben.
                                          etterlønn er også dyrt. neste års lønnsvinner heter nok fortsatt tom nordlie...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎