Andrefugla (LSK 2)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fridtjof
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2005
    • 2120

    Jeg, Rathsmeister, Lars og Jan Jensen registrerte bare to mål av Jon før vi ble enige om trykk av "Jeg så Midtun Lie putte hat-trick"-t-skjorter. Det forløsende tredjemålet fikk vi aldri med oss.

    Noen som har fasiten?
    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

    Kommentar

    • FUGlinho
      KFL styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2454

      Opprinnelig skrevet av vermu
      Har akkurat sett en imponerende kamp av LSK 2 hvor de slo Fana 9-1.

      Lagoppstilling:

      L.I Moldskred

      N. Sparby E. Bertheussen P.S Andresen C. Jørgensen

      Ciise T.Bogen H.Hansen

      imponerende å slå de 9-1 med bare 7 utespillere!
      Kim
      Styremedlem KFL

      Kommentar

      • dennis
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 872

        Opprinnelig skrevet av vermu
        Har akkurat sett en imponerende kamp av LSK 2 hvor de slo Fana 9-1.

        Lagoppstilling:

        L.I Moldskred

        N. Sparby E. Bertheussen P.S Andresen C. Jørgensen

        Ciise T.Bogen H.Hansen
        Ikke værst når vi kun spilte med 8 spillere

        Kommentar

        • Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921


          Moldskred
          -

          Jørgensen
          -

          Bertheussen
          -

          Andresen
          -

          Sparby
          -

          Aadan Abshir
          -

          Hansen
          -

          Bogen
          -

          Midttun Lie
          -

          Sundgot
          -

          Salimi

          Kommentar

          • dennis
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 872

            Da ble det plutselig ikke så bra når vi spilte med 11 spillere

            Kommentar

            • FUGlinho
              KFL styremedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 2454

              TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video.
              Kim
              Styremedlem KFL

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                Jeg, Rathsmeister, Lars og Jan Jensen registrerte bare to mål av Jon før vi ble enige om trykk av "Jeg så Midtun Lie putte hat-trick"-t-skjorter. Det forløsende tredjemålet fikk vi aldri med oss.

                Noen som har fasiten?
                Vi glemte frisparket hans. Forøvrig en utrolig prestasjon av keeperen å slippe inn den.

                Kommentar

                • Birk
                  Juniormedlem
                  Ferskenpels
                  • Sep 2008
                  • 6

                  Eneste minuset jeg fant var det typiske:
                  "Vi venter lengst mulig med å slippe til unggutter på benken" "Det er jo ikke sikkert 6-0 ledelse holder"

                  Hei Birk her... for å forklare hvorfor unggutta ble satt innpå sent er..pkt 1. vi har 3 div kamp imorgen, junior interkrets kamp torsdag og 3 div kamp fredag.

                  vi har i de 6 siste kampene før kampen mot Fana ikveld brukt 3 92 modeller fra start, 3 90 modeller 1 89 og 1 88 modell fra start av.. så de som sier at vi IKKE slipper til unggutter har ikke fulgt med i timen.

                  idag starter Setar, Chris, Henrik, Nikko og Trym. det er vel 5 ung gutter???


                  Vi har 2 spillere på G 16 landslags kvalik nå denne uken.

                  Før sesongen var Dan Fellus i rekruttstallen.. igår startet han mot Brann
                  Mathis Bolly spilte 4 div for holmlia ifjor.. han kom til oss i desember og visste ikke hva lagorgansiering var.
                  nå har han proff kontrakt, debutert i tippeligaen og spiller stort sett fast i 2 divisjon.

                  hvorfor de ikke spiller HVER kamp er fordi unge spillere varierer i prestasjonene og da er det greit at de lykkes på jr.laget en kamp eller to før de kommer opp igjen...

                  HVIS FOLK HER INNE ER INTERESSERT I Å KOMME Å HØRE HVORDAN VI JOBBER SÅ ER DERE ALLE VELKOMMEN.... VI TRENER HVER DAG KL 16. VI HAR STORT SETT 3 KAMPER I UKEN SÅ DET ER BARE Å KOMME Å SE HVOR BRA DET GROR UNDER A-LAGET.

                  HILSEN BIRKEN...

                  Kommentar

                  • iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

                    takk for ett informativt og bra innlegg Birkeland.
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                    Kommentar

                    • Kimito
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 2600

                      Hei sveis Birk!

                      Takk for at du tar deg tid til å kommentere her inne. Det settes definitivt pris på, og jeg synes forklaringene dine er gode.

                      En ting bare; uten å mene det uhøflig eller på noen annen måte for å kritisere. Det er god forumkutyme å ligge unna Caps Lock . Vi leser det bedre uten å få store typer blåst i fjeset.

                      Håper på fortsatt fremgang for unggutta, og liker veldig godt å se at klubben tar ungdomsatsingen seriøst.

                      Med vennlig hilsen Kim.
                      Ferdigskåra

                      Kommentar

                      • Birk
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Sep 2008
                        • 6

                        Mottatt
                        skriver innlegget fordi at jeg ønsker at dere som ser kampene får forståelse for at vi i trener teamet må vurdere belastningen på spillerne fra uke til uke... vi har som sagt 3 kamper i snitt i uken og da må noen spille 2 kamper i uken..
                        Og selvom unggutta aldri sier at de er slitne så viser prestasjonene deres i noen kamper at de har godt av å hvile...
                        Den vurderingen tar meg og Lars hver uke i forhold til belastning...

                        Håper alle dere som skriver mye bra om rekruttlaget tar turen på treninger og kampene og ser utviklingen til de kommende tippeligaspillerene til LSK.

                        Birk

                        Kommentar

                        • rødstrupe
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Jul 2008
                          • 126

                          Birk, takk for at du tar deg tid til å oppklare et par ting her inne.

                          Hvis du har tid en kveld hadde det vært veldig gøy om du kunne skrevet et par linjer om spillerne i rekruttstallen for oss som ikke har tid til å dra på 2.lagskamper og treninger. Hadde vært veldig ålreit å bli litt mer "kjent" med de unge spillerne.
                          STOP CHILDREN WATCHING VÅLERENGA

                          Join the cause:
                          Bli med i denne:

                          http://apps.facebook.com/causes/216376?m=cc366e79

                          Kommentar

                          • Fridtjof
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2005
                            • 2120

                            Strålende at du skriver, Frode.

                            Jeg var på kampen i dag, og har vært på en del andrelagskamper tidligere, men må innrømme at det å kunne følge så godt med på hva som skjer rundt Sportsklubben at jeg vet når 16-åringene kan prioriteres i forhold til 3. laget, interkrets osv, det har jeg rett og slett ikke tid til i min hverdag. Strålende at informasjonen da kommer førstehånds fra deg!

                            Keep up the good work og pass deg for fotoboksene!
                            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Kommer her med en spillerbørs fra Fana kampen...
                              Lars Iver Moldskred 5 ingen ting å gjøre,kan ikke lastes for målet.
                              Christopher Jørgensen 5 sleit litt med plassering ,men eller prikkfri.
                              Steffi 7 deilig å se a lagsgutter gjøre en innsats på b laget.
                              Biffen 5 grei kamp ,trekker ned et poeng for et par horible taclinger.
                              Nico Sparby 6 Bra kamp her har vi en kommende back for a laget.
                              Ciise 6 2 målgivende ,men hadde en utrolig bom på åpent mål.
                              Bogen 6 Bra kamp rett og slett. Fint mål.
                              Henrik Hansen 5 så han ikke så mye ,men et fint mål på han også.
                              Jooooonnn 8 3 mål+3ass kjempekamp......
                              Arildo 7 Startet dårlig men plutselig stemte alt et mål,årets framspill til Jooon og årets bom på åpent mål.
                              Setar Samili 8 3 mål bra fart og utrolig teknikk, her har vi en spennende spiller type(Birken ta godt vare på han)..

                              Tar også med innbytterne.
                              Bolly 6 gjør backen svimmel gang etter gang ,bra teknikk. Mangler litt tøffhet men det kommer.
                              Steffen Hjelmtveidt og Torje Slettli får en 5 begge to ,så ikke nok av dem.

                              Birken får en 7 Bra satt opp lag,a -lagspiller som gjør en innsats,bra bytter savna bare en Bolly fra start men i dag var det stor konkurannse om plassene og som Birken har sakt det er mange kamper framover.....Kanarifansen får en svak 1er på tide og skape litt liv her også? Lurte på og trekke Birken noen poeng for å kjøre fort i tunnellen,men han har vell fått straff nok tror jeg...

                              Kommentar

                              • Canário
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1471

                                Opprinnelig skrevet av rødstrupe
                                Hadde vært veldig ålreit å bli litt mer "kjent" med de unge spillerne.
                                Synes det hadde vært fint med en presentasjon av spillerne på lsk.no. Det beste hadde naturligvis vært å se flest mulig kamper, men litt mer informasjon hadde uansett gjort seg etter min mening. Gledelig å se at vi har mange spillere blant de beste i sin aldersgruppe. Positivt at Bolly allerede har fått innhopp, hadde vært morsomt om flere hadde fått prøvd seg så sant - og med en gang - plassen er sikra. Gode talenter har som regel det å heve seg med oppgaven bare de får tilliten til å gjøre det. Får flere av dem tillit etter hvert på a-laget tror jeg vi får glede av og bygge laget rundt mange dem etter hvert. Det er i hvert fall mer positivt enn å kjøpe inn for eksempel spillere som ikke er mer enn nesten god nok annensteds fra. 9-1-seieren betyr vel uansett at andrefugla har kommet unna den verste nedrykkstriden. Flott med svar fra Birkeland, forresten!

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  Deilig å se at Bergensfotballen sliter. De har halmstrået Brann, et klassisk rævalag, og det var det.

                                  Strålende at andrelaget slår til slik at de nevnes med utropstegn.
                                  Det må være et par spillere som har meldt seg på i førstelagsdiskusjonen igjen, slik at det er kamp om plasser. Det er bare sunt.

                                  Plassen er vel på det nærmeste sikret, og det er viktig for hele klubben og ha et rekruttlag i 2. div, ikke 3. div slik endel tippeligarivaler nå har/kommer til å få.
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • CFD
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 2319

                                    Jeg tar meg turen til Varden med teleobjektivet mitt for å ta bilder den 10oktober Har gått glipp av 2stk 2.lagskamper i sommer pga jobb ,men skal nå prøve å få tatt noen matchbilder. Har blitt stoppet i tippeligaen og 1.div ,men har aldri hørt noe på 2.div kampene jeg har vært innom.
                                    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      Har lenge håpet å få se spissduoen med de fantastiske navnene Dan Albert(o) og Arild Gilbert. Kommer til å skremme vannet av hvem som helst med de på topp.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • 007

                                        Opprinnelig skrevet av Canário
                                        9-1-seieren betyr vel uansett at andrefugla har kommet unna den verste nedrykkstriden.
                                        Hvis/når man (Birken og de andre i LSK) føler at 2-laget stort sett har sikret plassen, er det vel snart på tide å sørge for at 3-laget heller IKKE rykker ned...
                                        Det er vel også VELDIG viktig for rekrutteringa??

                                        Kommentar

                                        • Birk
                                          Juniormedlem
                                          Ferskenpels
                                          • Sep 2008
                                          • 6

                                          Så skal jeg forklare litt av den problematikken for dere her inne i forhold til 2 div, 3 div og junior interkrets.

                                          for det første så trenger vi minst 3 poeng til for å være helt sikker... i denne avdelingen vinner alle mot alle... nå skal fana opp mot vard haugesund, der kan alt skje for å si det sånn...

                                          I år har vi i snitt hatt 3 kamper i uken, 2 div, 3 div og jr.interkrets. Lars og Jeg er ansatt i Lsk for å produsere Tippeligaspillere... å drive spillerutvikling handler ikke bare om å spille kamper.. det må trenes mye på detaljer, taktisk og teknisk. Det skal være en konkurranse om å få spille kamper, pr.dags dato er det ikke noe konkurranse.. alle får spille, enten 2 div, 3 div eller jr.interkrets.
                                          skal ta et eks.
                                          denne uken er det 2 div (tirsdag) 3 div onsdag (idag) pluss a-laget skal ha oppvisningskamp mot skjetten (åpning av nye kunstgresset der) der må noen av rek gutta være med, torsdag er det jr.interkrets og fredag er det 3 div igjen.
                                          neste uke. Mandag 2 div, tirsdag 3 div torsdag jr interkrets fredag 3 div.

                                          dvs vi går fra kamp til kamp uten å få trent skikkelig da driver vi ikke med spiller utvikling.
                                          Vi har spilt de fleste 3 div kampene med 16-17 åringer og det har vært god trening for dem. men jeg og Lars mener at de som holder nivået får prøvd seg gjennom 2 div. og med god trening mellom kampene kan vi også utvikle spillerene mer..

                                          Håper det var utfyllende nok.
                                          Birk

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎