Andrefugla (LSK 2)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3186

    Vindbjart - LSK2: 1-1 (1-1)

    Litt seint, men likevel:

    Lars Sutterud
    Christoffer Jørgensen-Eirik Bertheussen-Ruben Gabrielsen-Torje Slettli
    Fredrik Gulbrandsen-Marius Pierau-Espen Søgård-Mathis Bolly
    Ciise Aadan Abshir-Arild Sundgot

    Trym Bogen inn for Jørgensen de siste 26 minutter.
    Setar Salimi inn for Gulbrandsen de siste 35 minutter.

    0-1 ved Bertheussen etter 5 minutter; Vindbjart utlikna etter 18 minutter. Vindbjart har bare tapt på hjemmebanen (i Vennesla ved Kristiansand) for topplagene Randaberg og Stavanger hittil i sesongen.

    Frode Birkeland var godt fornøyd med spillerne, og RB gir, basert på hans vurderinger og omtale, alle som spilte mer enn en halv time stjerner, fordelt slik: Chris 3, Lars, Biffen, Ruben, Torje, Marius og Espen 2, Fredrik, Mathis, Ciise, Arild og Setar 1 stjerne hver.

    LSK 2 på 8. plass har nå 24 poeng, det samme som Mandalskameratene og Vindbjart på 6. og 7. plass, mens Fana og Fyllingen på 4. og. 5. plass har 27 poeng. Nedover har vi Åsane på 23, Ålgård på 22, Os på 21 før Vard Haugesund på nedrykksplassen med 19; Nest-Sotra har 17 og Viking 2 har 12 peong på 14. og siste plass. Stavanger, Randaberg og Fløy topper med 43, 37 og 32 poeng. Birkeland planlegger, ambisiøst nok, å ta tre poeng fra Fløy i neste kamp.

    RB i dag har for øvrig et oppslag om 17-årige Mathis Bolly, fra Oppsal og Lyn før familien, med norsk mor og far fra Elfenbenskysten, flytta til Holmlia. Forbildet er Ronaldinho, og han regner seg som nesten like god med begge bein, selv om han er mest høyrebeint. (Jeg regner med at RSP legger ut dette hvis det, noen ganger med litt strev, kan finnes på RBs nettsider.)

    gilbert

    Kommentar

    • Fuglegutt
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2008
      • 863

      Opprinnelig skrevet av gilbert
      Litt seint, men likevel:

      Lars Sutterud
      Christoffer Jørgensen-Eirik Bertheussen-Ruben Gabrielsen-Torje Slettli
      Fredrik Gulbrandsen-Marius Pierau-Espen Søgård-Mathis Bolly
      Ciise Aadan Abshir-Arild Sundgot

      Trym Bogen inn for Jørgensen de siste 26 minutter.
      Setar Salimi inn for Gulbrandsen de siste 35 minutter.

      0-1 ved Bertheussen etter 5 minutter; Vindbjart utlikna etter 18 minutter. Vindbjart har bare tapt på hjemmebanen (i Vennesla ved Kristiansand) for topplagene Randaberg og Stavanger hittil i sesongen.

      Frode Birkeland var godt fornøyd med spillerne, og RB gir, basert på hans vurderinger og omtale, alle som spilte mer enn en halv time stjerner, fordelt slik: Chris 3, Lars, Biffen, Ruben, Torje, Marius og Espen 2, Fredrik, Mathis, Ciise, Arild og Setar 1 stjerne hver.

      LSK 2 på 8. plass har nå 24 poeng, det samme som Mandalskameratene og Vindbjart på 6. og 7. plass, mens Fana og Fyllingen på 4. og. 5. plass har 27 poeng. Nedover har vi Åsane på 23, Ålgård på 22, Os på 21 før Vard Haugesund på nedrykksplassen med 19; Nest-Sotra har 17 og Viking 2 har 12 peong på 14. og siste plass. Stavanger, Randaberg og Fløy topper med 43, 37 og 32 poeng. Birkeland planlegger, ambisiøst nok, å ta tre poeng fra Fløy i neste kamp.

      RB i dag har for øvrig et oppslag om 17-årige Mathis Bolly, fra Oppsal og Lyn før familien, med norsk mor og far fra Elfenbenskysten, flytta til Holmlia. Forbildet er Ronaldinho, og han regner seg som nesten like god med begge bein, selv om han er mest høyrebeint. (Jeg regner med at RSP legger ut dette hvis det, noen ganger med litt strev, kan finnes på RBs nettsider.)

      gilbert

      flott oppdatering. takk for supert innlegg
      På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

      Kommentar

      • hoyt
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 2850

        Opprinnelig skrevet av gilbert
        Litt seint, men likevel:

        Lars Sutterud
        Christoffer Jørgensen-Eirik Bertheussen-Ruben Gabrielsen-Torje Slettli
        Fredrik Gulbrandsen-Marius Pierau-Espen Søgård-Mathis Bolly
        Ciise Aadan Abshir-Arild Sundgot
        Flott referat! Men spilte Slettli venstreback? Trodde han var best på høyreback, eller han god på begge backer?
        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
        - Nosa

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3186

          Veit ikke mer om lagoppstillinga enn jeg kan lese i RBs referat (der jeg har antatt at de bare glemte ut Ruben Gabrielsen som midtstopper).

          Hvem som helst som får RB i abonnement eller kjøper i løssalg, kan skrive, og gidder, kan jo egentlig legge ut dette, men jeg har nå en gang tatt på meg dette, siden jeg leser avisa (iallfall fuglarelevante nyheter) til frokost. Og jeg kan skrive. Og jeg gidder.

          gilbert

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            Opprinnelig skrevet av gilbert
            Forbildet er Ronaldinho, og han regner seg som nesten like god med begge bein, selv om han er mest høyrebeint.
            Like god som Ronaldinho med begge bein? Dette blir saker :-)

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              LSK2 - Fløy, 7. september, kl. 18.00, LSK-Hallen

              Ikke glem dagens match i LSK-Hallen. Følgende A-spillere bør vel være klare for innsats: Gilbert, Fetsundrånern og Biffen. I tillegg er det vel ikke umulig at Riise, PSA, Fellus og JML er klare for innsats, men det har jeg ingen informasjon om.
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                Viktig møt opp i dag kl 1800 , det er ikke noe på tvn da så hva er vell bedre en å se fugla spille kamp.

                Kommentar

                • Emil B
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 5921

                  LSK2-Flekkerøy
                  Starter med Grodås-Jørgensen-Gabrielsen-Bertheussen-Sletti-Gulbrandsen-Søgård-Pireau-Bolly-Ciise-Sundgot

                  Er 0-1 til pause.
                  Last edited by Emil B; 07.09.2008, 17:50.

                  Kommentar

                  • Kanarifugl84
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2007
                    • 2319

                    0-2 nå. Ser dårlig ut med tanke på poeng her. Skuffende.

                    Kommentar

                    • pondus
                      Juniormedlem
                      Bøffelpromp
                      • Mar 2006
                      • 13

                      0-4 slutt

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        Opprinnelig skrevet av pondus
                        0-4 slutt
                        Skuffende, men ikke overraskende. Åge Hareide nivå.

                        Hadde forventet litt mer med tanke på at vi stilte sterkt lag.

                        Men, det er kanskje trivelig å sitte på benken, ettersom man ikke legger inn en solid søknad på startplass.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3186

                          LSK 2 - Fløy: 0-4 (0-1)

                          Andrefugla stilte fra start med:

                          27 Sondre Grodås
                          2 Christoffer Jørgensen-4 Eirik Bertheussen-23 Ruben Gabrielsen-3 Torje Slettli
                          11 Fredrik Gulbrandsen-7 Espen Søgård-8 Marius Pierau-14 Mathis Bolly
                          12 Ciise Abshir-18 Arild Sundgot

                          (Fire fra A-stallen: Biffen, Espen, Arild og Ciise)

                          Chris var kaptein for anledningen, sikkert som belønning for god innsats i forrige kamp. Men han sleit meget tydelig med skaden fra forrige kamp. Han halta mer og mer merkbart utover i andre, og burde vært bytta ut før 64. minutt da Trym Bogen (13) kom inn som midtstopper, tok kapteinsbindet og skøyv Ruben ut på HB. Da var allerede Fredrik bytta ut etter 57 minutter med Setar Salimi (16), etter ikke å ha fått til særlig mye på sin høyrekant. Setar tok spissplass sammen med Arild, mens Ciise tok høyrekanten. LSK 2 gjorde sitt siste bytte alt etter 67 minutter, da Marius gitt ut til fordel for Henrik Hansen (5).

                          Fløy tok ledelsen etter 8 minutter ved glipp i markeringa rett foran mål ved innlegg fra Fløys høyre side.
                          0-2 kom etter frispark og feilberegning av keeper 5 minutter inn i andre omgang.
                          0-3 etter 72 minutter etter balltap i egen sone fra Torje Slettli, som ellers la de fleste dødballene med sin høyre fot, stor sett ganske brukbare.
                          0-4 kom etter nytt brudd i egen sone i siste spilleminutt, to minutter på overtid.

                          Fløy var opplagt bedre samspilt enn vårt andrelag, der Mathis Bolly viste seg fram offensivt en rekke ganger, særlig i første omgang. Han fikk en trøkk som nesten sendte ham ut med skade omkring 20 minutter før slutt, uten flere innbyttere, men var alt før det noe bleikere i andre enn i første, da han i perioder herja med Fløy-forsvaret. Resten av laget har jeg ikke lyst til å si så mye om, men det må jo sies at Fløy er et av de tre topplagene, etter Stavanger og Randaberg.

                          gilbert

                          PS. Romerikes Blads oppslag dagen etter kampen fokuserer på Ruben Gabrielsen, overgangen fra 3. divisjon til 2. divisjon, og at han er mer vant til å spille midtstopper enn høyreback. RB gir Ruben og Ciise ei stjerne hver, og ingen til noen av de andre spillerne (heller ikke til Mathis Bolly, som mange av oss nok syntes var den som viste seg fram mest, rett nok særlig i første omgang). DS
                          Last edited by gilbert; 08.09.2008, 07:14. Begrunnelse: Post Scriptum om RBs referat mandag morra.

                          Kommentar

                          • erlando
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 858

                            Hvordan var Ciise?
                            At du ikke ønsket å kommentere de andre spillerne tyder vel på at han ikke akkurat banker på døra til førstelaget, men heller har satt seg godt til rette i sofagruppa?
                            Ja til pause i pausen!

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              Opprinnelig skrevet av erlando
                              Hvordan var Ciise?
                              At du ikke ønsket å kommentere de andre spillerne tyder vel på at han ikke akkurat banker på døra til førstelaget, men heller har satt seg godt til rette i sofagruppa?
                              Ciise hadde et par vasse sjanser, men ingen nettkjenning. Startet som spiss samme med Gilbert, men ble flyttet ned på kant etter at Salimi kom inn. Kant passer absolutt ikke for Ciise.

                              Utfordringen for Ciise i denne kampen var manglende baller å jobbe med. Gilbert var ekstremt stillestående og vant knapt en eneste duell hele kampen, dette gjorde at det heller ikke ble noe rom for Ciise. Han viste prov på ekstremt god teknikk et par ganger, men et par ganger driblet han seg også vekk mens han førte ballen lags Fløys sekstenmeter (lært av Occean?).

                              Jeg synes han absolutt bør banke på døre med hensyn til innhopp på A-laget og med formen Gilbert er i nå, er han aktuell som innbytter både for Occean og Mykle i kampen mot Molde nå til helga. Mener i alle fall jeg...
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

                                Opprinnelig skrevet av gilbert
                                PS. Romerikes Blads oppslag dagen etter kampen fokuserer på Ruben Gabrielsen, overgangen fra 3. divisjon til 2. divisjon, og at han er mer vant til å spille midtstopper enn høyreback. RB gir Ruben og Ciise ei stjerne hver, og ingen til noen av de andre spillerne (heller ikke til Mathis Bolly, som mange av oss nok syntes var den som viste seg fram mest, rett nok særlig i første omgang). DS
                                Ruben gjorde seg ikke vekk, men jeg synes ikke han spilte noen stor kamp mot Fløy. At det ble verre som høyreback er en korrekt vurdering fra RB.

                                Mathis burde fått en stjerne basert på sin første omgang, men led jo voldsomt under manglende støtte hele andre omgang.

                                Ellers synes jeg også at Lille-Bukken var tidvis frisk i første omgang, han har noe far aldri hadde, nemlig hurtighet.

                                Kampen led veldig av at A-lagsstjernene ikke glimtet til. Søgård var anonym, Biffen mer hasardiøs enn på lenge og Sundgot var usedvanlig blek. Og når dette kommer fra meg, var de trolig enda dårligere, da alle de får automatisk noen karmapoeng når jeg vurderer dem...
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

                                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                Kommentar

                                • egil
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 1119

                                  Ja, det var ihvertfall lite karma over A-lags spillerne i går. Så ut som om om Sundgot gikk rundt å tenkte på hva han skulle ha til middag. Jeg var ikke så veldig imponert over Ciise som RB`s utsendte tydeligvis var. Bolly hadde en ganske bra første omgang, ellers var dette dessverre nitrist.
                                  KFL - medlem nr 23

                                  Kommentar

                                  • tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

                                    Med den innsatsen som Arild la ned i dag, tror jeg ikke han hadde fått plass på Lsk 3 ... Hva faen skjer med a-lagspillerne som spiller på 2 laget...

                                    Kommentar

                                    • Latvijan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2005
                                      • 360

                                      Sondre Grodås...

                                      Helt enig i at a-lagsspillerene skuffet både med manglende innsats og evner i denne kampen, men det er vel dessverre ikke noe nytt at en del av gutta fra 1. laget mangler motivasjonen i disse kampene. Gir et lite pluss til Søgård som i hvert fall dirigerte unggutta og ga dem instrukser og klare beskjeder gjennom hele kampen. Sundgot virket som andre her har nevnt totalt uinteressert i det hele.

                                      Når det gjelder de yngre gutta gledet jeg meg til å se Sondre Grodås i aksjon da jeg ikke har sett ham i kamp enda. Dessverre ble gleden kortvarig for han skuffet enormt! Han var meget usikker i det aller meste han foretok seg, selv om det for all del skal nevnes at han ikke fikk mye hjelp fra forsvarsfireren sin som han jo i hvert fall prøvde å dirigere. En lobb fra midtbanen ble unødvendig slått til corner i stedet for å plukke ballen. Et par ganger ruste han ut i feltet uten å nå ballen og bare flaks gjorde at det ikke førte til flere mål imot. Han hadde også et utkast som han ikke engang sendte ut av egen 16-meter! Kastet gikk rett i beina til en Fløy spiller som på utrolig vis missbrukte sjansen og satte ballen utenfor målet. For all del ingen enkel kamp for unge Grodås, men hvis innsatsen i går var i nærheten av representativ bør han stille langt langt bak i keeper køen.

                                      Kommentar

                                      • WAK
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 960

                                        Synes ikke Søgård var så dårlig. God innsats men briljerte ikke akkurat. Ellers synes jeg Ruben Gabrielsen var god helt til han ble flyttet til back.

                                        Det er jo ingen tvil om at det "bor" noe i "Mattis" Bolly men synes han er alt for ujevn og borte i store deler av kampen. Dårlig innsats deffensivt og veldig dårlig til å følge mannen sin på dødballer i mot. Har bra teknikk og bra fart og hvis han bare vil tror jeg han er en god ballvinner. Så han løp opp et par spillere og vant ballen i går og jeg tror ikke fysikken er så dårlig som det kanskje kan se ut som.

                                        Kommentar

                                        • aspelund
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Apr 2006
                                          • 78

                                          ålgård - lsk2 4 - 1 slutt

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎