Andrefugla (LSK 2)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • heg
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Oct 2007
    • 112

    #21
    Husar skadet ? ikke alvorlig?:???:

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      #22
      Slutt; 2-2.
      Fellus utliknet for oss fem min før slutt. Visstnok på et kjempefrispark, i følge RB-live: http://www.rb.no/fotball/live/?lfKey=1867&tdKey=2936

      Mvh
      Gammer`n
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      • CFD
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2319

        #23
        Vi har ingenting av utstyr for øyeblikket. Vi har et par balkongflagg og tenke å kjøpe noe stoff og lage en OH eller et stort flagg. Får man plastrør på Clas Ohlson? Finner kun 30-7383 ,men dette har 32mm i diameter, dette virker veldig mye iforhold til balkongflagget
        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

        Kommentar

        • Robiwan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2006
          • 603

          #24
          Kunne det vært en ide å la flere av A-lag spillerene få spille to "Andrefugla" for å spille på seg litt selvtillit? Få tilbake den "gode følsen" og vinne litt kamper osv.?
          Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            #25
            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            Slutt; 2-2.
            Fellus utliknet for oss fem min før slutt. Visstnok på et kjempefrispark, i følge RB-live: http://www.rb.no/fotball/live/?lfKey=1867&tdKey=2936

            Mvh
            Gammer`n
            Fellus så veldig bra ut det lille han fikk spille ,veldig rask og bra teknikk . Tror fatisk at han kan vere en løsning på venstre kantproblemet våres .

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3172

              #26
              LSK 2 - Fyllingen: 2-2 (1-0)

              Opprinnelig skrevet av gilbert
              Til dagens kamp er vel følgende A-lagsspillere aktuelle: Moldskred som keeper - Bergan-Foss, Bertheussen og Husar i backrekka - Sundgot, Gundersen, Ciise i angrepsrekka. Men alle disse sju spiller neppe. gilbert
              ...og der tok jeg altså feil; lagoppstillinga fra start var:

              Lars Ivar Moldskred
              Nickolas Sparby-Eirik Bertheussen-Lasse Bergan-Foss-Martin Husar
              Jørgen Slorafoss-Tore Andreas Gundersen-Trym Bogen-Sindre Preststulen
              Ciise Abshir-Arild Sundgot

              Etter ca 15 minutter ble Martin skada, selv om det ikke så veldig alvorlig ut der han etter ei stund sto oppreist og tøyde og strakk beinet på sidelinja. Michael Omoijunafo kom inn som midtstopper mens Lasse tok venstrebacken. De to andre byttene var Christopher Jørgensen* som kom inn for TAG midtveis i andre omgang, og Dan Fellus som kom inn for Slora fem minutter før ordinær tid var ute (og umiddelbart markerte seg svært positivt). En Fyllingenspiller fikk sitt andre gule kort etter 81 minutter, og også våre spillere fikk etter hvert en del gule, men kulepennen min gikk totalt tørr midtveis i andre, så jeg fikk ikke gjort alle mine vanlige notater, og neste gang skal jeg ha med reserve.

              Første omgang var ikke særlig velspilt, med mange lange upresise oppspill mot våre antatt hodesterke spisser i 4-4-2 pluss TAG, men vi leda likevel, ikke ufortjent, til pause etter et innkast fra høyre etter 42 minutter, stussa fra Ciise til TAG som stussa til Arild, som stussa ballen videre og inn i mål.

              Andre omgang var langt mer velspilt, ikke minst takket være unggutta, de som alt var på banen samt innbytterne. Fyllingen utlikna likevel etter 52 minutter etter et innlegg fra vår venstreside og grov tellefeil i forsvaret. Deretter hadde andrefugla en meget god periode med minst tre kjempesjanser. Ciise kom seg først fri fra og forbi to forsvarere og burde skåra aleine med keeper. (For et steg den mannen har, minner faktisk litt om TL og Diallo !) Så dro Chris* igang et fint angrep på høyresida rett etter han kom inn og tok høyre kant (og Slora gikk inn sentralt med Trym). Arild fikk ballen pent servert på femmetern og la den enda penere til rette for Ciise, som også her burde skåra.

              Istedet skårte Fyllingen på nytt rot i forsvaret etter innlegg/dødball (? fillepenn !) fra høyre - sin andre genuine målsjanse i kampen. Vi hadde vel totalt seks, så andrelaget skaper iallfall målsjanser. Vi fortsatte imidlertid med ganske brukbart spill, og straks etter Fyllingens utvisning kom Fellus inn for Slora og tok den offensive rollen på sentral midtbane TAG og så Slora hadde hatt før ham i kampen.

              Han sørget for en høyst velfortjent utlikning på et praktfullt frispark jeg ikke har sett maken til på andrelaget (for ikke på snakke om A-laget) siden Andreas Thorud satte to av tre frispark rett i kassa og det tredje i tverrliggeren etter at han kom fra Skjetten langt tilbake i tid, høsten totusen og grønnkål: Skrudd over muren og rett i krysset !

              Spillervurderinger av de aktuelle for A-laget: Moldskred er fortsatt ingen reell utfordrer for Otto, men en habil keeper med flere gode redninger, mangler litt på rutinen og sikkerheten. Eirik har rett nok vært lenge skada, men han blir etter min vurdering aldri god nok for A-laget: En murbrekker og duellspiller uten ballfølelse og noen offensive egenskaper, som dessuten altfor lett blir overtent. Lasse og Trym Bogen gjør grei innsats, Trym i en krevende og uvant rolle (mest midtstopper i fjor, og da omtrent på nivå med Lasse, syntes jeg), men ikke akkurat klar for A-laget ennå. Sundgot gjør sin vanlige innsats, og selv om det er enklere i 2. divisjon kan jeg ikke unngå å se at han er et bedre oppspillspunkt og ballfordeler enn Occean. Skal A-laget spille som de har gjort i det siste kan vi heller bruke ham; Occean har sin styrke mer rettvendt (men nå vil jeg helst ikke vi skal spille på den måten vi har gjort i det siste, for ikke å si det langt sterkere). Gundersen viste ikke mye, men var rett nok i en uvant posisjon, som den fremste i en tilnærma "diamant" på midten. Ciise burde skåra minst to ganger, men samtidig fikk han sjansene fordi han var der han var og gjorde det han gjorde, som var meget bra.

              (Det sies at Ciise ble kampklar fra NFF i går, også for A-laget, såvidt jeg forstår.)

              Beklager litt rotete kampreferat, men kulepennen kræsja altså, og jeg er nok litt kampreferat-rusten siden forrige referat i fjor høst.

              Andre med mer greie på fotball får supplere meg.

              gilbert

              *PS: RB tirsdag 14. april oppgir at det var Fredrik Gulbrandsen som kom inn for TAG, ikke Christopher Jørgensen. Så da lærte jeg det. DS
              Last edited by gilbert; 15.04.2008, 06:59. Begrunnelse: Feilidentifsert innbytter: Skal være Fredrik, Bukkens sønn

              Kommentar

              • Kimito
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 2600

                #27
                Selv om det ble tap med 0-1, er det vel kanskje ikke så negativt med tanke på at Mandalskameratene nylig var et ganske godt adeccoligalag. Håper noen kan komme med et lite referat etter hvert.
                Ferdigskåra

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Kimito
                  Selv om det ble tap med 0-1, er det vel kanskje ikke så negativt med tanke på at Mandalskameratene nylig var et ganske godt adeccoligalag. Håper noen kan komme med et lite referat etter hvert.
                  Eneste som får godkjent av meg er Karim som spilte indreløper.

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3172

                    #29
                    Startoppstilling:

                    Lars Ivar Moldskred
                    Nickolas Sparby - Eirik Bertheussen - Lasse Bergan-Foss - Trym Bogen
                    Karim Essediri - Steinar Gjersvoll - Sindre Preststulen
                    Dan Fellus - Tore Andreas Gundersen - Ciise Abshir

                    Innbyttere: Henrik Hansen for Trym Bogen (ut med skulderskade etter 52 min.), Setar Salimi for Steinar Gjersvoll (etter 80 min.), Fredrik Gulbrandsen for Ciise (etter 65 min.).

                    ManKams mål kom etter 17 minutter fra spillende trener Kjetil Rutherford Pedersen (eks-Start, eks-Odd). Frode Birkeland mener våre spillere ikke er samspilte fordi de ikke trener sammen (og han er ikke den første som har sagt det om andrelaget).

                    Alt dette etter RB i dag, som gir TAG, Karim og Trym Bogen ei stjerne hver.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2115

                      #30
                      Lillestrøm 2 leder 1-0 over Nest-Sotra til pause. Målscorer Karim Essediri.
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                      Endelig er mørketida over.

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13244

                        #31
                        Fortjent 1-0 seier til andrefugla i dag i følge RB. Håper positiviteten slår ut alle veier.

                        Kommentar

                        • CFD
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2319

                          #32
                          Jeg kan bekrefte det RB har skrevet. Scoringen til Essediri var glimrende , Hel Volley hvis jeg husker rett. Det var mange spillere som er aktuelle på A-laget som skuffet idag , at RB gir TAG en stjerne forstår jeg rett og slett ikke etter det spillet han viste idag. Han holdt absolutt nivået til Nest Sotra ,men dårlig innsatsvilje.

                          Fortjent seier ,men Nest Sotra hadde et par gode angrep som fort kunne resultert i scoring. Ble ikke overbevist over at noen utenom Essediri hører hjemme i tippeligaen.

                          Moldskred fikk seg en hard smell måtte bli hjulpet ut etter kampen. Hvor alvorlig det er vet jeg ikke, men han lå nede relativt lenge. Ellers ble kampen litt amper på slutten og det ble delt ut slag og litt knuffing, men det røde kortet uteble.

                          Bergen Kanaris skuffet stort. SKJERPINGS FOLKENS! Jeg dro opp alene og laget ikke mye liv ettersom jeg var ganske opptatt med å ta bilder av kampen. Jeg lovet LSK trenerne minst 5syngende supportere mot Åsane!

                          Dagens opptur: På vei hjem fra kampen ble jeg kjørt til Sartor Senter av Petter Bakke , et navn som faktisk burde være ganske kjent. Han har spilt for Sogndal og har scoret mot lillestrøm
                          http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...ta/kamp64.html <- Scoring mot LSK på Fosshaugane. Han var tilogmed VIF supporter ,men absolutt en trivelig kar.
                          Last edited by CFD; 06.05.2008, 21:00.
                          Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3172

                            #33
                            Nest-Sotra - LSK 2: 0-1 (0-1)

                            Startoppstilling:

                            Lars Ivar Moldskred
                            Christoffer Jørgensen-Eirik Bertheussen-Lasse Bergan-Foss-Nickolas Sparby
                            Karim Essediri-Henrik Hansen-Steinar Gjersvoll-Jørgen Slorafoss
                            Tore Andreas Gundersen-Dan Fellus

                            Sindre Preststulen fikk 20 minutter for Slora, og Setar Salimi de siste 5 for Dan Fellus.

                            Andrelaget, med 5 (må være 4-7) A-lagsspillere fra start, valgte 4-4-2 formasjon ut fra banedekke og motstander.
                            Karims mål på et flott langskudd kom etter 15 minutter. Totalt hadde andrefugla 9 målsjanser (fem i første omgang) mot motstanderens fire (tre i andre omgang).

                            Trener Frode Birkeland var fornøyd og trakk spesielt fram Gundersen og Bertheussen, samt midtbaneduoen Hansen og Gjersvoll.

                            Alt dette etter RB i dag (papirutgaven).

                            gilbert

                            Kommentar

                            • CFD
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2319

                              #34
                              Jeg drister meg til å legge ut noen bilder jeg knipset på LSK2 kampen mens jeg satt på tribunen med hotdog. Kampen ble spilt på Ågotnes stadion som har 64 sitteplasser (2rader a 28stoler delt opp i 2 kolonner) og resten ståplasser uten bølgebrytere , eller sitteplasser som det sikkert heter her på vestlandet. Pølsene var gode og kan absolutt anbefales til de som kommer til å ta seg turen ut til Ågotnes til neste år.


                              Stadion


                              Et nydelig frispark med god skru. Alikvell rett i klypene til moldskred

                              Jeg undres over hva som har skjedd i feltet her. Moldskred hopper av glede mens en Nest spiller slår ut med armene.



                              Nedslag som passer 20 i stil etter en hodeduell

                              Gundersen litt i ubalanse når han skyter
                              Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                              Kommentar

                              • WAK
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 959

                                #35
                                Håper de kan fortsette og ta poeng framover. Hjelper på selvtililliten. Når er neste kamp for gutta?

                                Kommentar

                                • Kjelstad
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2007
                                  • 352

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                                  Trener Frode Birkeland var fornøyd og trakk spesielt fram Gundersen og Bertheussen, samt midtbaneduoen Hansen og Gjersvoll.
                                  Dette kommer til å bli vår nye stjernespiller på midtbanen!
                                  -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                                  Kommentar

                                  • Stabellmaster
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • May 2008
                                    • 112

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
                                    Dette kommer til å bli vår nye stjernespiller på midtbanen!
                                    Den utviklinga han har hatt siden han kom som en spinkel liten tass fra trøndelag, og til nå er enorm.

                                    Kommentar

                                    • tilt
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2007
                                      • 813

                                      #38
                                      Bra Bilder



                                      Veldig fine bilder CFD ! Krispy og bra Situasjoner. Likte særlig frisparkbildet.
                                      Så trivelig ut der også. Bra jobba mann !
                                      livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                      https://twitter.com/#!/KjetiI

                                      Kommentar

                                      • CFD
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2319

                                        #39
                                        Takk for positive tilbakemeldinger. Nå blir jeg nok nødt til å ta frem kamera til neste kamp også. Neste kamp på vestlandet er mot OS i starten av juni, ca 30-40km unna Bergen Sentrum
                                        Tok forresten en bildeserie på det siste bildet du nevner tilt. Satt det sammen til en liten animasjon. 1sekund av animasjonen = 1sekund i virkeligheten
                                        Last edited by CFD; 13.05.2008, 18:45.
                                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                        Kommentar

                                        • McGuffy
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 5092

                                          #40
                                          Fellus putta nettopp hjemme mot Ålgård. 1-0 på straffe.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎