Hvem bør være kaptein?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sigurdsen
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 1818

    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
    Jeg er verken en del av spillergruppa eller flue på veggen i garderoben. Jeg representerer kun meg selv i debattene her på forumet som jeg opplever har stor takhøyde. Jeg antar det samme gjelder deg?
    Joda, beklager krassheten, pga. promille, men hvordan kan du være bastant på at han er det ubestridte lederen i spillergruppa?

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3967

      Opprinnelig skrevet av sigurdsen
      Joda, beklager krassheten, pga. promille, men hvordan kan du være bastant på at han er det ubestridte lederen i spillergruppa?
      Det er min personlige oppfatning, det inntrykket jeg har fått, basert på det jeg har sett på banen og på filmsnutter (blant annet fra garderoben) og det jeg leser av uttalelser fra de to. For alt jeg vet kan det godt hende det er en tredje person som er den reelle lederen i gruppa.
      Jeg ser at det lett kan oppfattes som om jeg sier "sånn er det bare". Det var ikke hensikten. Jeg burde nok ha skrevet For meg virker det som at Petter er...osv
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • rulfi
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2007
        • 982

        Opprinnelig skrevet av Leif A
        Tror ikke jeg ville tatt på meg å dra i gang et heiarop om jeg hadde brukket noen ribben, heller...
        Det er ikke digg med brukket ribbein, men bruk ikke det som unnskyldning. Jeg har sett hockeyspillere trene og spille kamper med bristet ribbein(selvfølgelig ikke anbefalt), og du ser syklister fullføre etapper med bristet og brukne ribbein, for å håpe det ikke er så farlig. En klarer fint å være med på et jubelrop, selv med brukket eller bristet ribbein, selv om det er langt fra deilig.
        En trenger ikke ta av like mye som PVM heller, og det var sykt deilig å se hvordan han går foran som kaptein både på og utenfor banen.

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          En sak har som regel minst to sider, men om man bare vil se en så...
          Knurr...

          Kommentar

          • HolterKanaris
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 1603

            Stopp nå Leif. Du nekter bare å innse at Kippes tid er forbi og at det er på tide at en ny, klarere kaptein tar over.
            ***Større baller enn vett***

            Kommentar

            • Seb.R
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 4159

              Opprinnelig skrevet av Leif A
              Tror ikke jeg ville tatt på meg å dra i gang et heiarop om jeg hadde brukket noen ribben, heller...
              Men herregud, han må da ikke brøle ut for full munn? Det er jo tiltaket som betyr noe.

              Opprinnelig skrevet av Leif A
              En sak har som regel minst to sider, men om man bare vil se en så...
              Er du selv villig til å se begge sider av denne saken da?

              Ingenting ville gledet meg mer med Frode fra start på Lerkendal, som tryggheten selv, en stor lederskikke - og som står fram når det butter imot. Men det har nesten buttet i mot hele denne sesongen hvor Frode har vært kaptein, og jeg har ikke sett en sjef som drar med seg alle gutta i samme retning utpå banen. Snarere tvert imot.

              Jeg mener Haglund har gjort to store blemmer denne sesongen:

              1. Kapteinsbindet gikk altfor lett til Frode Kippe. Helt ukritisk, uten prestasjonskrav.
              Ingen som husker pre-season? Kapteinen vår var kanskje den som leverte verst av alle.

              2. Kjøpet av Westerberg. Jeg ser kvalitetene hans, men mangelen på hurtighet i en forsvarsrekke som allerede er temposvakt har rett og slett vært en svak vurdering.
              Last edited by Seb.R; 15.07.2012, 17:53.
              www.sebastianramsland.com
              www.twitter.com/sebramsland

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Kippe fikk beholde bindet fordi det var beleilig, men dessverre, kanskje mest av alt fordi det var det lettvinte. Med store utskiftninger kan man si at Kippe står for kontinuiteten og sjela i klubben, men jeg mistenker Haglund rett og slett spilte sikkert og ikke ville risikere å skape murring i systemet tidlig i en allerede vanskelig prosess.

                Og at vi har en kaptein uten lederegenskaper, men som likevel er et symbol på kontinuitet, kunne funka tålelig det. Hvis kapteinen hadde prestert. Men det har han jo ikke gjort, hverken i forsesesong eller sesong. Og bak ham står solide vinnerskaller og sterke personligheter som PVM og Sead.

                Kippe lider under det faktum at han ikke har en makker som kan bidra til å kamuflere hans svake sider. To nærmest klin like midtstoppertyper med samme svakheter og en ung en som har et stykke igjen til å prestere jevnt på nivået. Og det er vanskelig å finne slike stoppere, der ligger mye av problemet.

                Jeg håper ikke Kippe avviste PVMs oppfordring av den grunn at han føler han ikke har hatt noen del i disse to seirene, men både hans uttalelser og kroppsspråk ser overhode ikke bra ut. Hverken i garderoben eller sesongen sett under ett.

                Kommentar

                • plantemiddel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2012
                  • 801

                  Vel, Solbakken startet kariereren i Köln med å degradere kapteienen. Skapte jo nesten ikke noe murring i det hele tatt...

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                    Stopp nå Leif. Du nekter bare å innse at Kippes tid er forbi og at det er på tide at en ny, klarere kaptein tar over.
                    Om du virkelig er av den oppfatning, vil jeg anbefale deg å lete noen ÅR bakover i "Hvem bør være kaptein"-tråden. Da vil du se at jeg mente at dagens kaptein burde vært byttet ut for lenge siden. Så velkommen etter!
                    Det behøver allikevel ikke medføre at en sak bare har en side.
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      Opprinnelig skrevet av Seb.R
                      Er du selv villig til å se begge sider av denne saken da?.
                      I større grad enn det store flertallet som har fråtset i negativitet på dette forumet de siste månedene ihvertfall.
                      Det er jo litt fantastisk å bli beskyldt for ensidighet bare fordi man legger frem en alternativ forklaring.
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5914

                        Tror vi skal være glad for at det er Haglund som avgjør hvem som skal være kaptein og ikke forumet.
                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          Jeg har ingen fastlåst mening om hvem som bør være kaptein. Jeg (i likhet med vel de fleste av oss?), ser neppe hele bildet. Treneren, som er tett på og følger samspillet i gruppa i diverse andre sammenhenger, har selvsagt det beste grunnlaget for å peke ut en kaptein. Jeg tror ikke det er rent tilfeldig at ulike trenertyper som f.eks. Rösler, Nordlie, Berg og Haglund, har valgt Kippe. Skulle Haglund bestemme seg for å bytte kaptein - har han sikkert gode grunner. På samme måte som hvis han beholder Kippe som kaptein...

                          Jeg reagerer på måten Kippe omtales på, som avlegs, apatisk, for dårlig. Mye fortjener ikke engang en kommentar. Men til det sportslige; Kippe har gjennom år vært blant tippeligaens beste stoppere (dette er grundig dokumentert i andre innlegg på forumet). Preseason var dårlig for hele laget, inkl. Kippe. Så startet serien med to gode kamper før det ramlet sammen for hele kollektivet. Mot Rosenborg, hvor han var blant våre beste med 6 poeng i RB:
                          Fått mye kritikk, men er et soleklart valg. Lite trøbbel før pause. Ble rundet én gang da LSK var i ubalanse. Greie valg og kvalitet med ball før pause. Like ruvende i duellene som på sitt beste. Knallsterk i møte med Prica da han ble kastet innpå. Sterk kamp mot en god motstander.
                          Mot Vålerengen, 5 poeng i RB:
                          Siste LSK-spiller som ble matchvinner mot Vålerenga. Marerittstart med tidlig baklengsmål og da Pedersen løp fra alt og alle. Ble bedre da fireren skjønte at det var lurt å falle av litt tidligere av. Som vanlig veldig duellsterk.

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                            Tror vi skal være glad for at det er Haglund som avgjør hvem som skal være kaptein og ikke forumet.
                            Helt enig, og det er vel heller ingen som hevder at det hverken er eller bør være annerledes. Men vi har jo alle våre egne meninger også, heldigvis. Slik som at det er gode grunner for å bytte kaptein når man først endevender en hel tropp og der flere er hentet inn for å løfte laget inn i toppen. Ergo er det typer som automatisk stikker seg frem som gode kapteinsemner, noe vi ikke hadde før.

                            Kommentar

                            • Yellow-not-jella
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2009
                              • 1606

                              Syns ikke eksemplene til rsp er særlig gode jeg da. Du ser jo at ting ikke stemmer hverken på banen, eller som type i garderoben. Han er jo sjefen for gutta utpå der, og prestasjonene har falt veldig. Helt til skaden kom, PetterVM inn igjen, og laget presterer plutselig.

                              Allikevel tar gif for hardt i. Denne gangen.

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Jeg har aldri kalt ham avleggs, det er bare pisspreik ihvertfall. Det tror jeg heller ingen kritikere har kalt ham. Apatisk? Visst faen ja, det er slik han har fremstått i store deler av sesongen og uttalelsen om hvor kjipt det var å spille ball satt liksom to streker under det. Som kaptein så han slagen ut, et forferdelig dårlig signal ovenfor oss og hele klubben i situasjonen vi var i, og forsåvidt ennå er. Sjekk forøvrig tråden hans og hvem som gratulerte ham med plass på årets lag på VG-børsen i fjor.

                                Og sist men ikke minst, når man diskuterer på nett kan ting lett fremstå krassere enn det er ment.

                                Kommentar

                                • KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

                                  Jeg er litt usikker på hvor mye en kaptein egentlig har å si. Vinner vi flere fotballkamper dersom vi bytter kaptein? Måten PVM tacklet å få frispark mot seg mot TIL, selv om det var billig, var vel heller ikke et eksempel til etterfølgelse for de andre på laget (mælte ballen langt vekk). Å få gult kort for sånt tull bør ikke en kaptein gjøre. Alt i alt tror jeg det har lite å si hvem som er kapein. I teorien bør det ha ingenting å si.

                                  Kommentar

                                  Working...
                                  😀
                                  😂
                                  🥰
                                  😘
                                  🤢
                                  😎
                                  😞
                                  😡
                                  👍
                                  👎