Hvem skal trene LSK? (Var: Tom N. ferdig som trener...)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Eilert
    Juniormedlem
    Bøffelpromp
    • Jul 2007
    • 13

    Hva med Bakkemo? merkelig at han ikke er nevnt er jo tross alt assisterende trener...
    I med og Motgang vi er LILLESTRØM

    Kommentar

    • frua
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Nov 2005
      • 151

      Hvem er JJ??

      Nå kommer Ståle Solbakken og redder klubben i sitt hjerte!!!!!

      Kommentar

      • gj
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3359

        Bakkemo er Nordlies mann. Nei takk.

        Kommentar

        • Percy Nilegård
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 5146

          Er nok en god grunn til at Bakkemo er nettopp det. Ser ikke for meg han i en sjefsrolle. Blir litt tusseladd for min del.
          "Alltid blodsprengt"!
          Fong/Macho

          Even Nordlien

          Kommentar

          • MoBee
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 958

            Har et veldig ambivalent forholde til dette. JA, TN har hovedansvaret for laget og han har en overaggressiv måte å snakke til folk på, som tærer veldig og som til slutt gjør at folk ikke har respekt for ham lenger. Men, jeg er ikke særlig fornøyd med spillernes INNSATS heller. Nå, når de selv har fått fjernet ham forventer jeg så jævlig at de BLØR for Lsk!

            Kommentar

            • erlando
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 858

              Bakkemos rolle har vel stort sett vært å trøste de som har fått en skyllebøtte av Tom.... good cop/bad cop, lissom.
              Ja til pause i pausen!

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                Etter å ha sett på pressekonferanse fremstår det som veldig tydelig at mannen er sparka. Han har ikke trukket seg, han er sparka.

                Forøvrig pinlig å se på at TV2 har rett til å stille så mange spørsmål dem bare orker(forøvrig sedvanlig dårlige spørsmål) før noen andre slipper til. Tipper NFF har solgt rettigheter til det også. Der i gården er det også en god gjeng som bør kastes på hue og ræva ut.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2600

                  Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg synes om dette. Har hatt mye tro på Nordlie underveis, men selv en ukuelig (ikke bokstavelig talt sant skjønner jeg) optimist som meg har seriøst begynt å tvile i det siste. Når spillet har vært til de grader dårlig i det siste, er det lett å miste troen. Uavgjort og få sjanser mot HamKam hjemme, i en situasjon hvor laget virkelig trengte poengene, er ikke et sunnhetstegn. Og hvis spillerne ikke tror på det lenger, så hjelper ikke grepene treneren prøver uansett.

                  Problemet er å finne en god nok trener, og jeg støtter Grusom B i at jeg ønsker Steinar Nilsen, men jeg tviler på at han går midt i sesongen.

                  Derfor hadde det kanskje vært best å se om Johnsen får dugelige resultater og kan sitte ut sesongen, for så å prøve å hente Nilsen. Men da har man problemet som norskpoker skisserte. Folk begynner å bli glad i Johnsen. Johnsen får selv smak på topptrenerjobben osv.

                  Det er viktig at man gjør fornuftige grep fremover. Altfor mange lag har gått i fella da en midlertidig trener har gitt laget et løft. Les: ansette han på slutten av sesongen, for så å sparke han i den påfølgende.
                  Ferdigskåra

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    Steinar Nilsen. Steinar Nilsen. Steinar Nilsen. Steinar Nilsen. Steinar Nilsen.

                    Ser ikke flere alternativer.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • Harix
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • May 2006
                      • 118

                      Sture Fladmark

                      Kommentar

                      • Kimito
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 2600

                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                        Etter å ha sett på pressekonferanse fremstår det som veldig tydelig at mannen er sparka. Han har ikke trukket seg, han er sparka.
                        Han sa nettopp at han og Bakkemo trakk seg...
                        Ferdigskåra

                        Kommentar

                        • AG-3
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2006
                          • 1081

                          Hjelper ikke hvem som trener den late, uinspirerte - og kanskje til og med uprofessjonelle gjengen med spillere vi har sett de siste kampene. Det er spillerne som må prestere og for betalt for å gjøre det. Spillerne har nå fått viljen sin - nå er det opp til bevis. Blø for drakta!

                          Takk for cupen, Tom og lykke til videre.

                          Ny trener inn, nytt spillesystem, nye visjoner, nytt opplegg...here we go again...

                          Kommentar

                          • aguado
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 448

                            Trist dag for Tom Nordlie. Pinlig dag for LSK. Trist å se at alle langssiktige mål kastes på hue etter så kort tid, pga søken etter kortsiktig suksess. Alle vet at det tar tid å bygge noe nytt og skadesituasjonen i klubben har neppe gjort det noe lettere. At Tom Nordlie var den første treneren på 18 år som har levert en pokal til Åråsen gjør bare saken enda mer pinlig.

                            Håper bare ikke ledelsen tror alle problemene forsvant med Tom Nordlie, men fortsetter ryddejobben i egne rekker.

                            Tusen takk for den tiden du har vært her Tom, lykke til videre.

                            Kommentar

                            • hamkamboy
                              Juniormedlem
                              Bøffel
                              • Sep 2006
                              • 26

                              Jaja, det gikk jo som det måtte gå med Tom i Lillestrøm. Ikke første gang det går til helvete med Nordlie. Han ser ut til å være en tidsinnstilt bombe, før eller senere går alt til helvete.
                              Lillestrøm har godt av et trenerbytte, får håpe og tro at den nye treneren er en god motivator både på trening og under kampeene. Rart at ingen har nevnt Arne Erlandsen her ennå, han er vel ikke akkurat hatet i distriktet?
                              Lykke til fremover Lillestrøm, måtte vi begge overleve.

                              Forøvrig diskuteres trenerspørsmålet her også: http://www.footballunlimited.net/sho...787#post293787

                              Kommentar

                              • stiandahl
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Apr 2004
                                • 61

                                Trist dag for Lillestrøm

                                La det være sagt med en gang. Det var helt riktig av Tom Nordlie å trekke seg som trener. Resultater,utvikling og liten støtte i spillergruppa gjorde at situasjonen ble håpløs. Det er tross alt resultater som teller i fotball.

                                Men ikke minst er dette bare en trist dag uansett.
                                Synd at ikke Tom fikk det til i LSK.
                                Han har tross alt LSK blod i seg.

                                Hva så videre? Jeg er av den klare oppfatning at Jan Åge Fjørtoft også burde trekke seg. Ikke fordi han har noe direkte med de sportslige resultater som har vært men fordi den mannen også har et ansvar for de veldige dårlige valg klubben har gjort den siste tiden(overganger,behandlig av Strand,spillere som ikke vi har fått til kontrakt med etc....)

                                Jeg vil meget tydelig presisere at "krisen" på Åråsen ikke er over selv om Tom Nordlie har gått av. Hvis man nå tror dette vil det bare være med på å forverre situasjonen. Her må flere komme ut av skapet å sette klubben foran seg selv.

                                Er det riktig det Tom Nordlie sier til media om at spillerne eller spilleutvalget ikke har uttrykt noen mistillit til han vil det likeså være en stor skandale. Overbetalte fortballspillere som ikke har prestert enn dritt i år som gjemmer seg bak sitt eget speil og klager,men ikke går direkte til Tom, det kaller jeg uverdig.De kan like gjerne forsvinne.
                                Spillerne har også et stort ansvar for det som har skjedd og jeg håper at det også blir fokus på deres prestasjoner den siste tiden.
                                Her mener jeg vi supportere må være krystallklare og kreve at det å spille i Lillestrøm drakt er et meget stor ansvar.
                                Syntes suppporterne til nå har vært altfor snille ovenfor de 11 som tross alt løper å spiller fotball og representerer Lillestrøm.

                                Håper det til slutt kommer noe godt ut av dette.

                                Kommentar

                                • pasirasi
                                  Juniormedlem
                                  Bøffelpromp
                                  • Nov 2006
                                  • 18

                                  Erland Johnsen og Frode Grodås er jo flinke til å trene lag ned en divisjon. Lykke til med jobben...

                                  Kommentar

                                  • hoyt
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 2850

                                    Av norske trenere tror jeg kun disse er aktuelle:

                                    Henning Berg
                                    Steinar Nilsen
                                    Ståle Solbakken

                                    Men, jeg håper vi satser friskt på en kar fra utlandet, for jeg tror ikke de norske alternativene er riktig på lang sikt. Da kan vi heller gamble litt, og se til utlandet.
                                    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                    - Nosa

                                    Kommentar

                                    • Robban
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • May 2006
                                      • 56

                                      Knut Torbjørn Eggen ble akkurat ledig på markedet...

                                      Selv om etternavnet er en belastning sier "alle" at han er en drivende dyktig fotballtrener. Dessuten kjenner han Fjøra godt fra før.
                                      Robban


                                      Mr Owl ate my metal worm

                                      Kommentar

                                      • Dommeren
                                        -AaFK-supporter-
                                        Bøffelpromp
                                        • May 2008
                                        • 15

                                        Nordlies forklaring på hva som gikk galt på Åråsen:

                                        - Hovedårsaken til at jeg trekker meg med umiddelbar virkning. Vi har to sjefer i LSK, Jan Åge og meg, som er fundamentalt uenige. Det er ikke heldig at situasjonen er sånn. Med tanke på de siste ukers resultater og arbeidssituasjon, så velger jeg å trekke meg. Dette er ikke heldig for LSK, sier Tom Nordlie.

                                        - Jeg kan ikke trene laget med total uenighet mellom to ledere. Jeg har 22 år i bransjen og en identitet og integritet å ta vare på. Da må jeg trene laget som jeg ønsker.

                                        - Det at klubben har en manager som mener mye, var en av grunnene til at jeg kom hit. Det er ikke sånn at jeg ble fratatt noen myndighet eller mandat. Hadde det skjedd, da hadde jeg trukket meg for lenge siden.

                                        - Du blir alltid glad i de folka som jobber i en klubb, enten det er kokken Thomas eller vaskehjelpen jeg møter hver dag. Når det er moderklubben, er følelsene ekstra sterke.

                                        - I denne bransjen her blir man enige om eventuelle kompensasjoner og sånne ting når du blir ansatt. LSK har vært veldig ryddige her, men dette er et forhold mellom arbeidsgiver og arbeidstaker.

                                        - Hvis den faglige uenigheten blir sånn at jeg ikke får ut maks av meg selv, så er ikke det nødvendigvis Jan Åges skyld. Men jeg tar nå konsekvensen av det.

                                        - Vi hadde noen barrierebrytende resultater i fjor, vi slo Aalesund 7-0, Rosenborg 4-1 og vi vant cupfinalen. Men det var ikke så jevnt i fjor. Det hadde jeg håpet vi skulle få til i år. Nå har vi jo vært jevne, men ikke jevnt bra.

                                        - Dette er ingen personlig konflikt, det er snakk om faglig uenighet.

                                        - Hvis alle i LSK jobber med det de skal, inkludert Jan Åge, kommer dette til å gå bra. Om andre enn meg bør gå, det får dere spørre andre om.

                                        - Dette er ikke spill og gamling. Det vi har gjort er bygd på faglighet, grundighet og analyser.

                                        - Jeg er helt sikker på at de snur for LSK. Det hadde det gjort med meg, og det vil det gjøre uten meg.

                                        - Jeg føler fjorårssesongen var meget vellykket, men vi har ikke klart å ta de stegene videre vi ønsket i år. Faktorer som skader har selvfølgelig spilt inn her. Ved å tenke litt nytt, er det alltid en risiko for at ting går galt. Det siste steget er ikke noen sikker aksje du investerer i. Ting vi gjør treningsmessig, er for å ta det siste steget. Da balanserer du på en knivsegg, og det er du nødt til for å bli best.

                                        - Den faglige uenigheten er egentlig ikke så interessant, for det er jeg som er faglig ansvarlig. Jeg tror det er viktig at stillingsinstruksene er klare på hvem som har ansvar for hva. Jeg tar ansvaret og går, fordi jeg synes ikke det er sånn at jeg får ut det beste av meg selv. Det kan være mange årsaker til det.

                                        - Jeg er med på dette fordi jeg synes det er gøy, og den dagen det ikke er gøy, da er det viktig å gjøre noe annet.

                                        - Mitt valg å trekke meg. For Lillestrøms del er det viktig å ha uenighet, men i motgangsperioder er det viktig å stå samlet.

                                        - Jeg kommer nok til å holde en del foredrag framover, jeg har mange forespørsler. Så får vi se om det blir noe mediajobbing.

                                        - Jeg har ikke noe vondt å si om Jan Åge som person, men jeg føler ikke at uenigheten vår bringer oss videre, og da blir dette et riktig steg.

                                        - Hvis jeg skal forandre grunnfilosofien i hvordan jeg tenker, da er det bedre at noen andre trener laget. Det er ikke mange måneder siden vi ble cupmestere, så noe riktig har man vel gjort på veien.

                                        - Jeg føler jeg har hatt nok spillerstøtte i gruppa totalt sett. At noen er misfornøyd skulle bare mangle.

                                        - Ved siden av Viking, er vel Lillestrøm den mest profesjonelle klubben jeg har vært i. Jeg ble vel medlem her da jeg var sju år, så det er tøft.

                                        - Jeg føler at jeg ikke får maks ut av meg selv, og da blir dette det beste for LSK og meg, og kanskje også for min familie.

                                        - Det er selvfølgelig ikke noe moro, men jeg er offensiv i hodet.

                                        - Jeg er nesten overrasket over at det ikke er flere enn et par spillere som er misfornøyd. Så sånn sett har ikke spillergruppa noen avgjørende betydning for denne avgjørelsen. Jeg føler jeg har tillit i hoveddelen av spillergruppa.
                                        AaFK-Supporter, men ikke medlem av Stormen. Medlem av Fredagsklubben - Speakers Corner!

                                        Kommentar

                                        • tilt
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2007
                                          • 813

                                          Her er det bare en mann som gjelder og som norsk fotbal tyr til når krisene nærmer seg.

                                          Benny Lennartsson !

                                          Gleder meg til han sitter i bilen utafor treningsfeltet og tuter til spillerne før han sveiver ned vinduet og roper Gul gubbe til gul gubbe !
                                          livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                          https://twitter.com/#!/KjetiI

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎