Hvem skal trene LSK? (Var: Tom N. ferdig som trener...)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    Opprinnelig skrevet av Robban
    Knut Torbjørn Eggen ble akkurat ledig på markedet...

    Selv om etternavnet er en belastning sier "alle" at han er en drivende dyktig fotballtrener. Dessuten kjenner han Fjøra godt fra før.
    = 4-3-3. Nei takk.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Kimito
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 2600

      Opprinnelig skrevet av Grusom B
      Steinar Nilsen. Steinar Nilsen. Steinar Nilsen. Steinar Nilsen. Steinar Nilsen.

      Ser ikke flere alternativer.
      Ikke jeg heller, og hvis det stemmer at han har lyst på større utfordringer så er det jo bare å slenge seg på røret. Av norske klubber sitter trenerne relativt trygt i de fleste potensielt store klubbene, så det burde være mulig å lokke han ned.

      Edit: Og til folk som foreslår Henning Berg i spann med Bjarmann osv. Kan dere i det minste gi ett godt argument som ikke er basert på at de har fortid i LSK (og i Bergs tilfelle, Manchester United)?
      Ferdigskåra

      Kommentar

      • Kanariz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2005
        • 2507

        Synd det ble som det ble. Nordlie fortjente ikke dette. LSK gjorde feil i å la Owe få sparken, nå har de gjort så Nordlie trekker seg og, trist men sant.

        Kommentar

        • KimFL
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 1410

          Opprinnelig skrevet av Eilert
          Hva med Bakkemo? merkelig at han ikke er nevnt er jo tross alt assisterende trener...
          Bakkemo har vel trekt seg han og, ifølge avisene, så han er vel ikke så veldig aktuell.



          KimFL

          Kommentar

          • Kanariz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2005
            • 2507

            Svennis blir vel snart ledig, ser ikke annet mulighet enn å ringe han...

            Kommentar

            • Arind
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2006
              • 459

              Nå har jeg holdt meg i ro og tenkt litt siden jeg fikk høre dette tidligere i formiddag.....og egentlig er jeg jævli trist og lei meg.
              Tom er en kjernekar som elsker klubben, men klubben sliter så noe måtte gjøres. Jeg er lei meg på Tom sine vegne og på klubben sine vegne, men noe måtte skje. Jeg etr bare usikker på om dette er løsningen som får gutta til å spille fotball igjen.....
              Takk for at du gav oss cup-gull, Tom Nordli!
              Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                Da blåser vi liv her igjen, mer aktuellt enn noensinne.

                SS i ledelsen så langt.
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • hthaug
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2004
                  • 421

                  Ønsker meg Arne Erlandsen. Han fant Koren, Andersson, Zane, Wehrman i en tid da LSK nesten var konkurs.

                  Tenk hva den mannen kan gjøre med midler!

                  Kommentar

                  • AndersL
                    Medlem
                    Bøffel
                    • Nov 2006
                    • 30

                    Håper bare ledelsen har is i magen å ikke ansetter noen i panikk.
                    Hvem som får ansvaret midlertidig tror jeg ikke spiller så stor rolle. Noen ambisjoner om medalje har jeg for langst slått fra meg, så målet for resten av sessongen blir å ikke rykke ned og forhåpentligvis begynne å spille fotball igjen. Det tror jeg de fleste med unntak av Nordlie vil klare.

                    For neste sessong så hadde jo Ståle vært meget bra. Av de andre norske ser jeg kun Steinar Nilsen som ønskelig, men ser gjerne at vi denne gangen går utover landegrensen for noen nye impulser.

                    Skal jeg tippe hvem det blir så tror jeg det blir Henning Berg.
                    Han forlenger neppe med Skiklubben og har jo tidligere vært Lillestrøm spiller. Det ble vel bare en sessong, men husker godt han han gikk fra å være kaptein på VIF og over til oss. Ikke at dette erelevant for trenerjobben, men er fortsatt morsomt å tenke på :-)

                    Kommentar

                    • Dommeren
                      -AaFK-supporter-
                      Bøffelpromp
                      • May 2008
                      • 15

                      Rekdal er en som kjenner Fjørtoft godt, og som vet å holde Fjøra i ørene. Han har jo samme temerament som Fjøra. Rekdalen er jo på Sunnmørssida av Romsdalsfjorden og lynnet er ikke ulikt det man har på søre Sunnmøre (Gursken).

                      De to kan bli et bra radarpar, skrikhalser begge to, men med samme fotballfilosofi.

                      Ellers er det få trenere på markedet her hjemme, om ikke dere stabler Tom Lund på beina igjen
                      AaFK-Supporter, men ikke medlem av Stormen. Medlem av Fredagsklubben - Speakers Corner!

                      Kommentar

                      • antikris
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 520

                        Opprinnelig skrevet av jalapenos
                        Trist dag for Tom Nordlie. Pinlig dag for LSK. Trist å se at alle langssiktige mål kastes på hue etter så kort tid, pga søken etter kortsiktig suksess. Alle vet at det tar tid å bygge noe nytt og skadesituasjonen i klubben har neppe gjort det noe lettere. At Tom Nordlie var den første treneren på 18 år som har levert en pokal til Åråsen gjør bare saken enda mer pinlig.

                        Håper bare ikke ledelsen tror alle problemene forsvant med Tom Nordlie, men fortsetter ryddejobben i egne rekker.

                        Tusen takk for den tiden du har vært her Tom, lykke til videre.
                        At TN tok cupen hjem til Åråsen er selvsagt bra det, men la oss innse det; hadde vi spilt mot et TL lag, hadde vi tapt. Hvor lang tid skal man gi en trener egentlig? Jeg har ikke sett noe av denne fotballen vi skulle spille etter han tok over, og det at han ikke selv kan innrømme at LSK har vært dårlige lenge sier vel egentlig alt. Tror nok stilen til Tom passer bedre på aldersbestemte lag der han kan coache alt han vil.

                        Kommentar

                        • Oddis
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 2744

                          Hva mener folket om å heller ta inn en erfaren trener fra utlandet?
                          Har garantert mye goe innspill i forhold til hvordan man spiller i andre land.
                          Hører at Ottmar Hitzfield er ledig på markedet! Hehe..
                          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                          Kommentar

                          • Hexaphim
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 2756

                            Opprinnelig skrevet av Dommeren
                            Rekdal er en som kjenner Fjørtoft godt, og som vet å holde Fjøra i ørene. Han har jo samme temerament som Fjøra. Rekdalen er jo på Sunnmørssida av Romsdalsfjorden og lynnet er ikke ulikt det man har på søre Sunnmøre (Gursken).

                            De to kan bli et bra radarpar, skrikhalser begge to, men med samme fotballfilosofi.

                            Ellers er det få trenere på markedet her hjemme, om ikke dere stabler Tom Lund på beina igjen
                            Du sier konsekvent "dere" når du omtaler Lillestrøm. Det er vanlig kotume på forumet å åpent flagge hvilket lag man holder med hvis man ikke er Lillestrømsupporter.

                            Så: Hei, Dommeren, hvilket lag holder du med'a?

                            Tilbake til saken: jeg har latt meg imponere av Steinar Nilsen i flere år, ikke bare har han gjort en veldig bra jobb med Tromsø, han virker også som en skikkelig fin fyr.
                            "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                            Kommentar

                            • Kimito
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 2600

                              Jeg tok meg friheten til å redigere bittelitt...

                              Foto Yngve Olsen Sæbbe Steinar Nilsen varsler at han vil satse på en trenerkarriere i utlandet.

                              Steinar Nilsen vil til utlandet (eller LSK)


                              Varsler sin avgang etter neste sesong.
                              Publisert 30.04.2008 - 08:20 Oppdatert 30.04.2008 - 17:16


                              TIL må dermed ut på trenerjakt etter 2009-sesongen. Nilsen har innledet et samarbeid med Torgeir Knutsen i Rune Hauges selskap Profile Sport for å få en trenerjobb i utlandet, skriver VG.


                              - Jeg synes det er vanskelig å leve lenger enn bare i nuet som eliteserietrener. Hva som skjer etter neste sesong har jeg ikke tenkt så mye på. Det har jeg overlatt til andre å se på, og jeg har en fin dialog med Torgeir Knutsen, som har et bredt nettverk, sier Nilsen til avisen.

                              - Jeg har en god jobb i Tromsø, men neste stoppested kan bli ute eller et annet sted i Norge. Men alt er avhengig av hvilke resultater jeg leverer i Norge, sier den tidligere Italia-proffen. (©NTB)
                              Ferdigskåra

                              Kommentar

                              • Vidarw
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Apr 2006
                                • 67

                                Henning Berg

                                så tar vi med bjarmann i samma slengen

                                Kommentar

                                • Kimito
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 2600

                                  Opprinnelig skrevet av Kimito
                                  Edit: Og til folk som foreslår Henning Berg i spann med Bjarmann osv. Kan dere i det minste gi ett godt argument som ikke er basert på at de har fortid i LSK (og i Bergs tilfelle, Manchester United)?
                                  Opprinnelig skrevet av Vidarw
                                  så tar vi med bjarmann i samma slengen
                                  Gjorde du det bare for å irritere meg?
                                  Ferdigskåra

                                  Kommentar

                                  • Dommeren
                                    -AaFK-supporter-
                                    Bøffelpromp
                                    • May 2008
                                    • 15

                                    Opprinnelig skrevet av Robban
                                    Knut Torbjørn Eggen ble akkurat ledig på markedet...

                                    Selv om etternavnet er en belastning sier "alle" at han er en drivende dyktig fotballtrener. Dessuten kjenner han Fjøra godt fra før.
                                    Men er ikke KTE utbrent? Han har jo gått lenge sykmeldt, og valgte å slutte framfor å fornye sykemeldingen. Er det da trolig at han ønsker seg ny trenerjobb med det første?

                                    Jeg vet ikke, men dyktig er han ihvertfall.
                                    AaFK-Supporter, men ikke medlem av Stormen. Medlem av Fredagsklubben - Speakers Corner!

                                    Kommentar

                                    • Mynten
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 484

                                      Det hadde vært spennende med en trener fra f.eks. Tyskland. Det er jo flere av de sentrale aktørene i LSK som har kjennskap fra dette landet, så det må da være mulig å hente en derfra. Har ingen forventninger om en fra 1. Bundesliga, men kanskje en med erfaring fra nivået under. Nå som de nylig har avsluttet sesongen i Tyskland, så vil jo timingen kunne passe bra også. Har ingen navn, men kanskje andre har god kjennskap til ståa i Tyskland?

                                      Kommentar

                                      • Jazze76
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • May 2004
                                        • 51

                                        Opprinnelig skrevet av antikris
                                        At TN tok cupen hjem til Åråsen er selvsagt bra det, men la oss innse det; hadde vi spilt mot et TL lag, hadde vi tapt. Hvor lang tid skal man gi en trener egentlig? Jeg har ikke sett noe av denne fotballen vi skulle spille etter han tok over, og det at han ikke selv kan innrømme at LSK har vært dårlige lenge sier vel egentlig alt. Tror nok stilen til Tom passer bedre på aldersbestemte lag der han kan coache alt han vil.
                                        Møtte vi ikke noen tippeligalag på vei til finalen da...?? Virker som du har skikkelig peiling...Cupen teller ikke ettersom vi ikke møtte et bedre lag i finalen...hmm...

                                        Kommentar

                                        • aguado
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 448

                                          Opprinnelig skrevet av antikris
                                          At TN tok cupen hjem til Åråsen er selvsagt bra det, men la oss innse det; hadde vi spilt mot et TL lag, hadde vi tapt. Hvor lang tid skal man gi en trener egentlig? Jeg har ikke sett noe av denne fotballen vi skulle spille etter han tok over, og det at han ikke selv kan innrømme at LSK har vært dårlige lenge sier vel egentlig alt. Tror nok stilen til Tom passer bedre på aldersbestemte lag der han kan coache alt han vil.
                                          Så vidt jeg vet spilte vi mot flere tippeligalag før finalen. Men du husker sikkert bedre enn meg.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎