mai 2008

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • morten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2156

    rb

    Foto Roar Grønstad
    – Frykter oss selv

    ÅRÅSEN:
    Espen Søgård sier etter uavgjort mot HamKam at laget ikke frykter noen motstander. Den de frykter mest er seg selv. Mens Jon Midttun Lie ber klubben innse situasjonen.
    Av Anders Løvstad
    Publisert 25.05.2008 - 21:23 Oppdatert 25.05.2008 - 21:59
    Tips en venn om denne saken
    Skriv ut denne siden



    Del denne saken med andre!






    Les også

    Omtalte lag og spillere


    Spillere:

    Espen Søgård, Jon Midttun Lie
    Lag:

    Lillestrøm, HamKam, Start
    Personer:

    Tom Nordlie




    Espen SøgårdFødt: 10.10.1979
    Høyde: 183 cm
    Land: Norge
    Lag: Lillestrøm
    Posisjon: MidtbaneLes mer om Espen Søgård






    Relaterte saker


    Fra andre aviser:







    Se tabellen i Tippeligaen her
    Nest sist på tabellen, og de skapte en målsjanse på det eneste laget de har bak seg på tabellen. Det ble en tung kveld for Espen Søgård og LSK mot HamKam.
    – Vi varierte for lite i spillet. Vi spilte på HamKam sine premisser, i stedet for at vi drar opp tempoet og spiller på vår måte. Det er skuffende at vi ikke klarer det, sier Espen Søgård.
    Trener Tom Nordlie pratet etter kampen om at spillerne tenkte for mye konsekvenser, og var preget av det. Søgård liker ikke det.
    – Jeg skjønner ikke hva vi skal være preget av. Vi får en ny sjanse hver søndag til å slå tilbake. Vi må glede oss til å spille kamp, i stedet for å grue oss. Vi må ofre oss i dueller, og ikke snu baken til. Vi få frem med brystkassa å vise oss frem, sier midtbane-krigeren som startet sin første kamp på 10 uker.
    – Frykter oss selv

    Søgård synes laget har gode treninger, og alle vil yte sitt beste for å spille seg inn på laget. Men det som har skjedd så langt i år sitter i spillerne.
    – Vi frykter ingen motstander, men vi frykter kanskje oss selv. Vi er redd for hva folk vil tro om oss, siden vi har gjort det så dårlig til nå. Det må vi få rensket vekk, sier Søgård før han fortsetter.
    – Vi spiller ikke for oss selv, men vi spiller for klubben og fansen. Vi kan ikke gå rundt å synes synd på oss selv. Fansen viser igjen i dag at de er sikkelige supportere. De støtter oss uansett, og nå må vi gi de noe tilbake. Vi må vise litt pasion og glød.
    Må innse situasjonen

    Jon Midttun Lie opplevde noe av det som skjer med LSK i år, i fjor med Start. Han ber spillerne og klubben være obs.
    – Fortsetter vi å prestere slik vi gjør nå, blir vi liggende i bånn. Vi har trua på at vi kan snu det, men vi må innse situasjonen slik den er i dag, sier Midttun Lie.
    – Hvilke likheter finner du i dagens LSK, som dere hadde i Start i fjor?
    – Det er mange likheter. Vi får ikke kampene inn i vårt spor, vi blir spillende på motstandernes premisser hele veien. Og vi blir preget av at vi ikke vinner kamper, sier Midttun Lie som rykket ned med Start i fjor.
    Forventer bråk

    Det har vært mye støy rundt trener/leder-situasjonen i LSK i hele sesongen. Den har hatt en liten pause en periode, men Midttun Lie forventer at den kommer tilbake.
    – Det blir nok en god del folk på treningen vår i morra, og rundt omkring på Åråsen. De har vært borte i 14 dager nå, så blir hyggelig å se de igjen, sier Midttun Lie med et lite smil.
    – Er trener/ledersituasjonen et tema i spillergruppa nå?
    – Nei, svarer han kontant.
    Badekar
    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      Nettavisen

      LSK pepet av banen


      KUN 0-0: Tom Nordlie og LSK imponerte ingen i bunnkampen mot HamKam. Foto: Sara Johannessen/Scanpix

      - Jeg forstår dem, sier Frode Kippe.

      LSK-HAMKAM 0-0:
      Kanskje mest skuffende for hjemmefansen. LSK fortjente heller ikke å vinne. I en kamp med få sjanser hadde HamKam nesten like store sjanser som romerikingene, og ingen kan egentlig klage så mye på poengdeling.

      Olivier Occean hadde en stor sjanse for LSK før sjanse, og Frode Kippe en stor etter corner etter hvilen. Likevel var det egentlig en begredelig forestilling.
      - Vi er alt for dårlige i dag, sa Espen Søgård til TV 2 Sporten etter kampen.
      - Vi må gå i oss sjøl, dette har holdt på alt for lenge, fortsatte han.
      Frode Kippe hadde full forståelse for at laget ble pepet av banen.
      - De er like skuffa som oss de. Det er rett og slett ikke godt nok.
      HamKam hadde faktisk minst like store sjanser som LSK til å avgjøe. Oluwasegun Abiodun var nærmest da han kom alene med LSK-keeper Otto Fredrikson, men uten å lykkes.
      Med poengdeling beholder de to lagene posisjonen som Tippeligaens svakeste og nest svakeste så langt.

      Hele saken, inkl. video:

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        Dagbladet


        SJANSEFATTIG: Bunnoppgjøret på Åråsen var like underholdende som lagenes tabellsituasjon tilsier. Foto: Stian Lysberg Solum, Scanpix

        - Vi mangler sjøltillit

        Forknytte LSK tenker for mye, mener Nordlie.

        MADS GUDIM BURHEIM
        mgb@dagbladet.no

        ÅRÅSEN (Dagbladet.no):
        Et knapt kvarter før slutt i kampen mellom LSK og HamKam gikk det et kollektivt sukk av oppgitthet gjennom hjemmefansen på Åråsen.
        Steinar Pedersen hadde nettopp driblet seg selv utover kortlinja og gitt HamKam utspill fra mål. Sukket som fulgte oppsummerte kampen til da.
        For da Arne Erlandsen vendte tilbake til Lillestrøm for å spille bunnoppgjør, da to lag i motgang skulle snu kjerringa, fikk vi alt annet enn en snuoperasjon.
        Lillestrøm og HamKam spilte 27 minutter tippeligafotball før vi i det hele tatt fikk det første skuddet i retning mål på Åråsen i ettermiddag.
        Før Simen Brenne smalt ballen i nettveggen et kvarter før pause, var ingen i nærheten av scoring. Og ingen kom så mye nærmere heller.

        Ubevisst engstelige
        LSK-trener Tom Nordlie har fokusert på at spillerne må klare å slippe seg løs, tenke mindre, og handle på intuisjon på treninger og spillermøter denne uka.
        Dét var det ingen gule som husket på Åråsen-gresset i ettermiddag.
        - Det blir to lag som tenker for mye konsekvenser, sier Tom Nordlie etter kampen.
        - Vi er ubevisst redde for å tape, redde for å mislykkes, sier treneren.
        Og får støtte av kapteinen sin.
        - Det er ingen tvil om det. Vi mangler sjøltillit, sier Frode Kippe.
        For selv om det er lenge igjen av sesongen, og det fortsatt er liten grunn til å bekymre seg ordentlig for nedrykk, så knyter det seg for de gule når det skal presteres i kamp.
        - Jeg forventer egentlig at vi skal klare å slippe oss litt mer løs. Vi er nok mest skuffet vi som jobber nærmest laget, sier Tom Nordlie.

        Fornøyd Erlandsen
        HamKam var ikke stort bedre enn hjemmelaget, men det spiller ikke like stor rolle når du får med deg ett poeng fra Åråsen.
        - Sett ut fra forutsetninger er jeg fornøyd, men vi har jo sjanser til å vinne, sier trener Arne Erlandsen, som fikk et greit gjensyn med sin gamle hjemmearena.
        - I dag ser vi ut som et fotballag igjen, spesielt defensivt, sier Erlandsen.
        Og legger til at det ikke er så verst å holde nullen, heller.
        - vi gjør det trygge hele kampen, og det er hvertfall et steg i riktig retning, sier HamKam-sjefen.

        Førsunds flyangrep
        LSK fikk et lite overtak mot slutten av førsteomgangen, uten at det gjorde mye med sjansestatistikken.
        Oliver Occean skapte riktignok en dobbeltmulighet ti minutter før hvilen, men klarte ikke å presse det siste skuddet innenfor stolpen.
        Derfor kunne det nesten virke som om Arnar Førsund fikk nok av misæren like etter.
        For dødsforakten han viste da han stupte inn i en hodeduell med Espen Søgård, var hendelseshøydepunktet de første 45.
        Begge ble liggende litt groggy en stund etter skallingen, men Førsunds gule kort var det eneste varige mén.
        LSKs keepertrener Frode Grodås serverte en skyllebøtte til Førsund på vei inn i garderoben, kanskje med rette, for det kunne fort endt styggere.
        - Jeg var sint, for sånt har ingenting på en fotballbane å gjøre, sier Grodås.
        Temperatur var det også mellom Førsund og Oliver Occean litt tidligere i omgangen, det var snakk i pausen om et slagforsøk, men dommeren roet også den situasjonen raskt.
        - Ja, Grodås mente vel jeg skulle hatt et par røde, men jeg synes de fleste duellene der var 'fair', mener Førsund.

        Ingen bedring etter pause
        Oluwasegun Abiodun og Olivier Karekezi dannet nytt spisspar for HamKam, men det tok en time før de to klarte å være ordentlig farlige.
        Abiodun kom seg fri på venstre, stormet inn i feltet og skjøt, men Otto Fredrikson var kjapt nede. Returen fra Karekezi skremte heller ingen opp av setene.
        Frode Kippe stusset et frispark like over tjue minutter før slutt, det var LSKs største etter pause.
        For disse to lagene maktet ikke mer. HamKam så rimelig fornøyd ut med nettopp det, og brukte lang tid på alle dødballer, mens hjemmelaget ikke var i stand til å diske opp med noe drastisk.
        0-0 i bunnoppgjøret i Lillestrøm, mellom to lag som ikke fortjente stort bedre.
        - Alle er skuffet over dette, sier Tom Nordlie.

        Kommentar

        • holmiz
          The kjøkken-kanariz
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6064


          FOKUSERT: LSK-spiss Arild Sundgot mot HamKam-forsvarer Joachim Sørum. ( Foto: Thomas Andersen , Digitalsport )
          Skikkelig bunnoppgjør på Åråsen

          Lillestrøm - HamKam 0-0: Lillestrøm og HamKam beviste for publikum hvorfor de to ligger sist og nest sist på tabellen.

          Av: André Almløv
          Publisert: 25.05.2008 kl. 20:05
          Endret: 25.05.2008 kl. 22:29
          0-0, elendig spill, og knapt nok en skikkelig målsjanse var fasit etter 90 minutter på Åråsen. Verken Lillestrøm eller HamKam maktet å score og blir dermed liggende sist og nest sist på tabellen etter åtte serierunder.


          - Dette var skuffende. Vi tør alt for lite. Nå kan det bare bli bedre, sa LSKs assistenttrener Tom Cato Bakkemo etter kampen.

          HamKam-trener Arne Erlandsen var trolig mer fornøyd med poeng på Åråsen, men lot seg heller ikke imponere av det spillerne fikk til.


          - Det var en jevnspilt kamp. Begge lag hadde god struktur og det ble mye kjemping. Vi skulle gjerne skapt litt mer, for det ble ikke skapt mange målsjanser, sier Erlandsen.

          http://fotball.adressa.no/eliteserien/article108642.ece
          Hilsen Anders

          Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

          Kommentar

          • holmiz
            The kjøkken-kanariz
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6064

            Grodås og Førsund i krangel

            - Jeg var sint, innrømmer LSK-treneren

            ÅRÅSEN (VG Nett) (LSK-HamKam 0-0) For tredje gang denne sesongen kunne HamKam-stopper Arnar Førsund ha fått rødt kort for en ulovlig inngripen. Også denne gangen slapp han unna - og da ble det bråk.

            [FONT=Arial] Av EIRIK BORUD

            [FONT=Arial,Helvetica]MÅTTE TA TELLING: Arnar Førsund og Espen Søgård ligger nede etter en knallhard duell. Foto: Stian L. Solum/Scanpix
            [/FONT] [FONT=sans-serif] VG Nett følger:




            Les også:Målløst i bunnoppgjøret

            - Jeg var sint, innrømmer Frode Grodås.

            Det var snaue fem minutter før pause i kveldens bunnoppgjør mot Lillestrøm at 21-åringen stupte inn i en duell med Espen Søgård og traff LSK-spillerens hode.

            LSK-spilleren fikk seg en smell i hodet, men kom seg etter hvert på beina. På vei inn til hvilen kom kanarfuglenes keepertrener Grodås løpende til for å fortelle HamKam-spilleren hva han syntes om taklingen.

            - Jeg sa at det han gjør der har ingenting på en fotballbane å gjøre. Det er lov å spille tøft, men det der var et regelrett angrep på Søgård, mener Grodås.

            - Beklagelig

            Også HamKam-keeper Ivar Rønningen blandet seg inn i krangelen på vei inn i garderoben.

            - Grodås mente jeg skulle hatt rødt, men jeg gjør det ikke med hensikt. Jeg forsøker selvsagt ikke å påføre meg selv hjernerystelse, sier Førsund.

            Overfor VG Nett hevder HamKam-stopperen at det hele var et uhell.

            - Jeg ser ballen komme, og prøver å nå den. Søgård kommer først på den, og jeg treffer hodet hans. Det er selvsagt beklagelig, sier Førsund.

            - Skulle du vært utvist?

            - Nei, hvis det hadde vært rødt kort, det hadde vært strengt. Jeg mener det var strengt med gult i den situasjonen, sier Førsund.

            - Gjør ikke mye galt

            Dette er ikke første gangen denne sesongen at HamKam-stopperen kommer heldig ut av kontroversielle situasjoner:

            * I forrige serierunde feide han ned en Godset-spiller i klar scoringsposisjon, men fikk verken gult eller rødt kort.

            * Mot Lyn den 13.april felte han Odion Ighalo på vei mot en stor målsjanse - uten å få kort.

            21-åringen mener imidlertid ikke han har vært spesielt heldig.

            - Det er bare mot Godset jeg skulle hatt rødt kort. Jeg synes ikke jeg gjør så mye galt i de andre kampene, sier HamKam-stopperen.

            - Blitt for snille

            Han får støtte av treneren sin.

            - Det er ikke noe rødt kort det der. Jeg synes derimot vi har blitt for snille. Det blir blåst altfor mange frispark, sier Arne Erlandsen.

            LSK-trener Tom Nordlie mener Førsund slapp billig unna i situasjonen der Søgård gikk i bakken.

            - Det er rart at ikke dommeren ser dette, men jeg er ikke ute etter å få noen straffet i etterkant, sier Nordlie.

            P.S. Kveldens gule kort er Førsunds første for sesongen.

            (VG NETT 25.05.08 kl. 21:16, sist oppdatert 25.05.08 kl. 21:39)

            ÅRÅSEN (VG Nett) (LSK-HamKam 0-0) For tredje gang denne sesongen kunne HamKam-stopper Arnar Førsund ha fått rødt kort for en ulovlig inngripen. Også denne gangen slapp han unna - og da ble det bråk.
            Hilsen Anders

            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              TV2 Sport

              - Altfor dårlige

              Pipekonsert mot Lillestrøm da dommeren blåste av.

              Åråsen/Bergen (TV 2 Sporten):

              Lillestrøm-spillerne var skuffet etter en sjansefattig 0-0 kamp mot HamKam, og var ikke nådige mot seg selv.
              - Vi er altfor dårlige i dag, sa Espen Søgård til TV 2 Sporten etter at dommeren hadde blåst av.
              - Vi må gå i oss sjøl, dette har holdt på alt for lenge, la midtbanekrigeren til.
              Frode Kippe var heller ikke fornøyd, og skjønte supporterne som pep da kampen var ferdig.
              - De er like skuffa som oss de. Det er rett og slett ikke godt nok, sa midstopperen. Han innrømte at LSK ikke fortjente tre poeng mot HamKam.
              -Vi skaper for lite trykk på dem, og vi fortjener ikke å vinne når vi spiller sånn.
              Skadde Bjørn Helge Riise var heller ikke fornøyd med LSK-innsatsen da han ble intervjuet i pausen.
              - Jeg er ikke fornøyd. Vi spiller ikke med selvtillit og vi bruker ikke kantene våre, sa han til TV 2 Sporten.

              Skuffet Nordlie
              - Severdighetsmessig var det ikke rare greiene, sa en skuffet Tom Nordlie etter kampen.
              Den hardt pressede LSK-treneren var ikke fornøyd med spillet mot et godt organisert HamKam lag, og det var lite å si på at det endte uavgjort. De dårlige resultatene har gått inn på Lillestrøm-treneren.
              - Det er litt ekstra tungt siden det er moderklubben min. Det betyr mye å komme seg ut av det her og det skal jeg gjøre alt jeg kan for at vi skal greie, sa Nordlie til TV 2 Sporten etter kampslutt. Sin egen stilling ville han ikke uttale seg om.
              - Det spørsmålet har du stilt så mange ganger at det må du stille til noen andre.

              Jevnt i begge omganger
              HamKam hadde kampens første sjanse etter 6 minutter, men Abiodun traff urent på Güvens flotte innlegg.
              Etter 10 minutter var Olivier Occean på vei gjennom for LSK, men ble strålende taklet av Arnar Førsund.
              I en jevn førsteomgang hadde LSK sin største sjanse etter 36 minutter, da Olivier Occean fikk fyrt av et farlig skudd fra skrått hold.
              Andre omgang startet som den første. Det var jevnspilt og sjansefattig på Åråsen.
              Etter 60. minutter var HamKams Marius Gullerud farlig frempå, men Otto Fredrikson lot seg ikke lure av skuddets farlige skru, og slo ballen ut til hjørnespark.

              Tre minutter senere var HamKam frempå igjen. Oluwasegun Abiodun parkerte Espen Søgård på venstrekanten og fikk avslutte fra skrått hold. LSK-keeper Otto Fredrikson måtte gi en retur som havnet hos Olivier Karekezi - men hans skudd ble blokkert.
              HamKam keeper Ivar Rønningen pådro seg en strekk i første omgang, og ble igjen i garderoben til pause. Inn kom den finske debutanten Jon Masalin.
              Etter 70 minutter var debutanten ute på bærtur, men stussen fra Frode Kippe gikk over mål. Det kunne blitt en vond debut for finnen, men han har i stedet spilt seg stort opp og vært god i HamKam målet.

              Se videoer mv. her:

              Kommentar

              • larsbøffel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1028

                http://www.dagbladet.no/sport/2008/05/25/536271.html

                Kippe hadde fått ti kampers karantene

                Om han gjorde som Førsund, sier Grodås.



                I en ellers nitrist forestilling på Åråsen i kveld, var det Arnar Førsund som disket opp med det eneste som kunne kalles drama i bunnoppgjøret mellom LSK og HamKam.

                HamKam-stopperen var involvert i et par ganske opphetede situasjoner, og de største mishagsytringene fikk han servert av Kanarifansen etter et voldsomt hodestup inn i Espen Søgård før pause.

                Begge to kom fra det med livet i behold, men Førsund fikk seg en skikkelig skyllebøtte av LSKs keepertrener Frode Grodås på vei inn til hvilen.

                - Jeg reagerer kanskje for seint i den situasjonen, men jeg tror jeg kan nå ballen, sier Førsund.

                - Grodås mente vel jeg skulle hatt et par røde. Men jeg gikk ikke inn for å ta Søgård. Å prøve å påføre meg selv en hjernerystelse ville vært ganske dumt. Jeg synes egentlig de fleste duellene var «fair», smiler krølltoppen.


                Ingenting på en bane å gjøre
                Etter kampen står Grodås derimot på at Førsund skulle vært sendt i garderoben lenge før han kunne tusle inn til pause.

                - Jeg var sint, for sånt har ingenting på en fotballbane å gjøre. Hadde Kippe gjort noe sånt hadde han hatt ti kampers karantene, mener Grodås, som fortsatt virket ganske sint etter kampen.

                - Tøft og hardt er greit, men bevisste albuer har ingenting på en fotballbane å gjøre, gjentar han.


                Flere omdiskuterte situasjoner
                Og det var snakk om enda en Førsund-relatert situasjon etter kampslutt, for allerede etter et par minutters spill var stopperen i klinsj med Olivier Occean.

                Kanadieren fikk seg en skump, og selv om dommeren lot det hele gå, var det flere på tribunen som mente de hadde sett et slagforsøk.

                - Jeg bare dytter ham vekk, fordi jeg følte han sendte en albue etter meg. Jeg bare reagerte kjapt, men det var ikke noe slag der, sier Førsund.

                Og avslører stor tro på sine egne evner til å holde hodet kaldt:

                - Det hadde vært rimelig dumt å slå noen etter ni minutter, fastslår han.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  RB


                  SPILLERANSVAR: Det ville seg ikke for LSK denne gangen heller. Frode Kippe er oppgitt over at laget ikke får det til. FOTO: GEIR EGIL SKOG

                  – Skal gjøre det som må til

                  Ny uke med trenerspekulasjoner – formann Mathisen har ingen svar

                  ÅRÅSEN:
                  (LSK – Ham-Kam 0-0). Det ble alt annet enn en opptur for LSK mot bunnkollega Ham-Kam. Nå spørs det hva som blir gjort på Åråsen for å få laget på skinner igjen.

                  Av Morten Svesengen
                  Publisert 26.05.2008 - 06:31

                  LSK-formann Per Mathisen liker ikke det han ser.
                  – Det er ikke slik vi ønsker det. Vi forventer mer av laget vårt enn dette. Det som er prestert så langt er altfor dårlig for LSK, fastslår Mathisen.
                  Men formannen ønsker ikke å bidra til spekulasjoner omkring posisjonen til trener Tom Nordlie.
                  – Det er for enkelt å plassere skylda på én mann. Den feilen skal vi ikke gjøre. Vi skal sammen komme ut av dette, og jeg kan love at vi vil gjøre det som må til for at dette skal snu, sier Mathisen.
                  – Hva kommer dere til å gjøre?
                  – Det har jeg ikke noe svar på nå.
                  – Er framtida til treneren noe dere vil diskutere?
                  – Vi diskuterer alt som kan få oss ut av situasjonen. Men det settes ikke mer fokus på treneren enn andre deler av klubben, sier Mathisen.

                  – Fokus på konsekvenser
                  LSK-trener Tom Nordlie måtte nok en gang stå i mixed-sone etter kampen å snakke om en dårlig prestasjon av laget hans. Han var ikke fornøyd, men han så likevel noen lyspunkter.
                  – Vi holdt nullen for andre gang på tre kamper og får ta med oss det som noe positivt, sier Nordlie.
                  – Hvorfor mangler dere totalt bredde i angrepsspillet?
                  Vet ikke. Det er vanskelig å si. Vi ønsket langt større bredde på siste tredjedelen og mange flere innlegg. Men det ble ikke slik, sier Nordlie.
                  – Hva er feil?
                  – Jeg har ikke noe fasitsvar. Men det kan virke på meg som spillerne blir for fokusert på konsekvenser istedenfor oppgavene. Derfor blir det noe forknytt over det. Men vi får jobbe videre. Jeg skal gjøre mitt for at vi skal snu dette, sier Nordlie.

                  Reddet av Fredrikson
                  Frode Kippe var tilbake på banen etter karantene. Heller ikke han har noe godt svar. Han vil ikke legge skylda på treneren.
                  – Vi mangler fullstendig selvtillit, og det går ikke på skinner om dagen. Vi får ikke til det vi ønsker. Dette er like mye spillernes ansvar. Vi kan ikke gjøre annet enn å jobbe hardt på trening, sier LSK-kapteinen.
                  LSK skapte én sjanse på 90 minutter i går. Den var det Olivier Occean som hadde. Han er frustrert over at laget ikke lykkes.
                  – Det var mye av det samme som tidligere i år. Vi sliter med å få det til, og vi skaper nesten ikke sjanser. Jeg hadde vel én selv, og det er altfor lite, fastslår Occean.
                  Kampens største sjanse – Ham-Kams eneste – hadde Abiodun. Han parkerte Espen Søgård på en kontring og kom alene med Otto Fredrikson i LSK-målet.
                  Den finske keeperen gjorde i hvert fall ingen feil og reddet ett poeng for LSK

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    RB. Børsen LSK-Ham/Kam

                    Lillestrøm – Ham-Kam 0-0 (0-0)

                    Åråsen.
                    Gult kort: Arnar Førsund, Juha Pasoja, Ham-Kam.
                    Målsjanser: LSK 1, Ham-Kam 1.
                    Cornere: LSK 7, Ham-Kam 7.
                    Tilskuere: 8.758.
                    Dagens kanarifugl: Otto Fredrikson.
                    Stadionstemning: 6
                    Kampkarakter: 4

                    OTTO FREDRIKSON 6 BB
                    Trygg og god i det lille han fikk å gjøre før pause. Ryddet opp i alt som kom luftveien. Meget våken og god da han stoppet Abiodun som var alene gjennom. Også en av de beste offensivt i går fordi han med hurtig igangsetting sto bak flere av de få gode LSK-angrepene i kampen.

                    STEINAR PEDERSEN 5
                    Gjorde en god jobb defensivt. Slet med å komme fram og bidra med innlegg før pause. Det ble noe bedre i 2. omg. Men presisjonen var ikke alltid god nok verken på innlegg eller pasninger.

                    VIDAR RISETH 5
                    Full kontroll i alt han foretok seg defensivt. Vant de fleste duellene han var involvert i. Flink til å plassere seg riktig og gripe inn de gangene han måtte stoppe Ham-Kam-spillere i god posisjon. Forsøkte etter beste evne å fordele baller fra stopperplassen, men det var ikke alltid mange alternative mottakere.

                    FRODE KIPPE 5
                    Litt het i et noen dueller som ga gjestene frispark i farlig posisjon – særlig før pause. Ellers ryddet han godt opp i forsvar i en kamptype som passer den storvokste midtstopperen. Noen centimeter unna å stusse inn et seiersmål i 2. omg. Kvaliteten på langpasningene hans var litt varierende.

                    PÅL STEFFEN ANDRESEN 5
                    Vant viktige løpsdueller defensivt på venstresiden. Gjorde generelt en god jobb defensivt. Noen spede forsøk også offensivt, men uten at det ble mye ut av det. Derfor ble det mest lange baller fra backen, og det var ikke alltid super kvalitet på de heller.

                    ESPEN SØGÅRD 4
                    Mye involvert i starten. Vant de fleste duellene han var i. Var oppofrende i stilen og fikk med seg publikum. Beholdt stort sett roen de gangene han hadde ballen. Slike kamper passer spillestilen til Søgård, men han ble mer borte etter hvert. Mest synlig i 2. omg. da han ble parkert av Abiodun på en kontring, men han ble reddet av Fredrikson. Byttet ut med Bjørkøy siste kvarteret.

                    KHALED MOUELHI 4
                    Lite å se til tunisieren i det som var en ren duellkamp før pause. Han vant sin del av duellene, men trives best når det er mer plass. Det fikk han ikke mot Ham-Kam som passet godt på ham. Kom ikke særlig til sin rett etter pause heller. Slo også vekk en del baller og laget noen unødvendige frispark.

                    SIMEN BRENNE 4
                    To svake cornere innledningsvis. Mer skuddvillig enn på lenge. Kom aldri nærmere enn nettveggen i 1. omg. Jobbet og slet rett bak Occean mot slutten da LSK jaget et seiersmål, men det ble mest nesten for Brenne. Sliter med selvtilliten i likhet med mange andre og lykkes ikke så godt med ball.

                    OLIVIER OCCEAN 4
                    Ganske usynlig i starten. Viste etter hvert styrke i løpsdueller med ball ute på banen, men kom sjelden inn i boksen. Da gikk han seg som regel fast i ei Ham-Kam-klynge. Kom til få avslutninger, men fikk LSKs eneste sjanse da han rev seg løs og skjøt i utenfor i 1. omg.

                    ARILD SUNDGOT 3
                    Stort sett i luftdueller før pause. De kom spissen brukbart ut av. Men fikk ikke brukt styrken han har med ballen i beina. Etter hvert ble han helt usynlig. Byttet ut en snau halvtime før slutt uten at han hadde kommet til en eneste avslutning.

                    JON MIDTTUN LIE 4
                    Flyttet opp på vingen for å gi LSK innlegg fra siden, men kom ikke til ett innlegg! Ikke bare hans feil, men generelt trakk han for lett inn i banen. Sto for kampens pasning da han slo gjennom Brenne. Gjorde en god jobb defensivt. Hadde også et brukbart skuddforsøk rett før hvilen.

                    SUM 11 MANN: 49

                    INNBYTTERE

                    MAGNUS MYKLEBUST
                    (28 min. for Sundgot). Stort bakrom å løpe i. Men fikk aldri de rette ballene til å utnytte det. Slet også med touchen de gangene mulighetene bød seg.

                    JOHN ANDERS BJØRKØY
                    (17 min. for Søgård). Preget aldri kampen i LSKs jakt på seiersmål.

                    TORE ANDREAS GUNDERSEN
                    (2 min. for Midttun Lie).

                    DOMMER

                    ROY HELGE OLSEN 4
                    God frisparkbedømmelse og full kontroll hele veien. Snill som lot Førsund få fullføre kampen med kun gult kort etter å ha bedt om rødt kort to ganger før pause – først da han lappet til Occean og deretter da han hårreisende angrep Søgård.

                    ANALYSEN
                    Forventet en tett og tøff kamp mellom to bunnlag som begge er kjent for å spille fysisk tøft. Slik ble det også. Foruten Jon Midttun Lies stikkball til Simen Brenne var det bare lange pasninger, dueller og dødballer før pause.
                    LSK totalt uten bredde i spillet – særlig før pause da laget knapt kom til innlegg. De fleste regnet nok med at andreomgangen ikke kunne bli dårligere. Det ble den kanskje ikke, men bedre var den heller ikke.
                    LSK skapte kun én sjanse på 90 minutter, og det er meget svakt mot et Ham-Kam-lag som var alt annet enn godt. De hadde uansett kampens største sjanse da Abiodun løp fra Søgård på en kontring og kom alene med Otto Fredrikson. Finnen sto imot og reddet poenget for LSK. Begge lagene framsto som det tabellen viser at de er – bunnlag.

                    Vurdert av Per Kristian Torvik og Morten Svesengen

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      Banens 3 beste (Aftenposten-papir)

                      (1) Førsund, (2) Espen og (3) Otto.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        lsk.no



                        Otto for Finland

                        Mandag formiddag reiser Otto Fredrikson på landslagsoppdrag for hjemlandet Finland. Keeperkjempen gleder seg.

                        Av: Ole Kristian Bakkene

                        Otto Fredrikson har fått mye skryt for sesongåpningen sin. Nå belønnes han med oppdrag for hjemlandet Finland. Mandag formiddag reiser han til Tyskland hvor det finske landslaget skal forberede seg foran kampen mot Tyrkia.
                        - Jeg gleder meg utrolig mye til å reise. Å få spille for hjemlandet mitt er alltid noe jeg har drømt om, sier Otto Fredrikson til LSK.NO.

                        Landslagssjef for Finland, Stuart Baxter, har også tatt ut blant annet Cardiff-keeper Peter Enckelman. Dermed tror ikke Fredrikson på så mye spilletid.
                        - Man vet jo aldri, men jeg er i alle fall veldig klar for å spille skulle jeg få sjansen. Konkurransen er hard, men jeg forbereder meg på best mulig måte akkurat som jeg gjør når jeg spiller for Lillestrøm.

                        Oppgjøret mot Tyrkia spilles torsdag, og Fredrikson er tilbake på LSK-treningen på fredag.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          lsk.no



                          LSK-TV: Zane hyllet

                          Søndag kveld fikk Clayton Zane en velfortjent hyllest da han var tilbake på gamle trakter. LSK-TV gir deg intervjuet som ble gjort i pausen.

                          Av: Ole Kristian Bakkene

                          Fredag besøkte Clayton Zane treningsfeltet til LSK, og søndag var han tilbake for å se LSK spille mot HamKam. Zane gledet seg veldig over å være på Åråsen igjen, og mottok hyllest fra de 8758 tilskuerne.

                          LSK-TV gir deg intervjuet som ble gjort med Zane i pausen:

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            lsk.no



                            Fredrikson: - Vi kan ikke spille slik

                            Klar melding fra Otto Fredrikson og resten av laget etter en elendig forestilling mot Hamkam søndag kveld.

                            Av Trygve Lie

                            1/3 av sesongen er spilt, og i LSK hersker misnøyen over egne prestasjoner. Otto Fredrikson gjorde en god figur mot Hamkam i dag, men finnen var lite fornøyd selv etter å ha holdt nullen på eget gress.
                            - Nei, jeg prøver bare å gjøre jobben min, men dette er et lagspill. Og vi kan ikke fortsette å spille fotball på den måten vi gjør nå.
                            - Tre poeng var det eneste som sto på agendaen i dag. Alle visste at vi var fullstendig nødt til å vinne denne kampen. Måten vi gjennomfører kampen på er uakseptabel, mente Fredrikson.

                            Han mener mangelen på klare flankespillere er et symptom på alt det som har feilet Sportsklubben denne sesongen.

                            - Hvordan er det for deg å stå bakerst og se på det som skjer foran deg på banen?
                            - Altså, det ser jo ut som om vi står i en sirkel, der mange av spillerne befinner seg rundt midten. Så slås ballen sentralt i banen, og vi prøver nær sagt å løpe gjennom motstanderne for å komme til mål.
                            - Det skaper man ikke sjanser av, men det er treneren som bestemmer hvordan vi skal spille, og det er han som kan mest om det taktiske. Men jeg vet ikke hva løsningen er, sukker en frustrert finne.

                            - Tamt
                            Pål Steffen Andresen var ikke i særlig bedre humør. Midtstopperen var tvunget ut på venstreback i dag, i en for ham uvant posisjon.
                            – Nei, dette var tamt. Hamkam er et lag vi normalt skal kjøre over, men vi får aldri kampen inn i vårt spor, og det ser ut som om vi spiller på ett gir hele veien.

                            Etter den fine hjemmekampen og seieren mot Viking, var mange kjapt ute med å friskmelde LSK. I de to kampene som har fulgt etterpå, har det vært tilbake til gamle synder. Også ”Steffi” åpner for at spillergruppa kan ha tatt for lett på oppgaven.
                            – Vi trodde jo at vi hadde snudd skuta etter kampen mot Viking, og det er en farlig tanke.

                            - Kollektivet svikter
                            Jon Midttun Lie leverte en godkjent kamp på LSKs venstreving, men fikk liten støtte til å utfordre nedover langs sida.
                            – Problemet vårt er jo nok en gang at vi ikke får etablert vårt eget spill. Det går i lange baller fra forsvarsrekka, som blir fanget opp og sendt tilbake. Når vi ikke fanger opp andreballene, blir det lite pent å se på.

                            - Felles for de siste to kampene har jo vært manglende bevegelse rundt ballfører?
                            - Vi løper jo masse, men fra tribunen ser det vel ikke ut til at vi beveger oss i det hele tatt. Problemet er ikke at vi ikke løper, men snarere at alle løper hver for seg. De kollektive løpene er fraværende, og vi ser lite av det vi jobber med på treningsfeltet, i kampsituasjoner om dagen, avslutter Midttun Lie etter skuffende 0-0 mot Hamkam på Åråsen.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              lsk.no



                              Espen takket Otto

                              Espen Søgård var endelig tilbake fra start i LSK-drakta, og mente at selve comebacket var det største høydepunktet i en nitrist kamp.

                              Av Trygve Lie

                              – Skulderen hemmet meg ikke, og det er positivt. Kampen ellers var vel ikke akkurat noe fyrverkeri, så du kan vel si at det var høydepunktet for min egen del.

                              Men Søgård var involvert i situasjonen som kunne ha medført at ett ble til null poeng, da Abiodun løp fra 29-åringen og kom alene mot Otto Fredrikson.
                              - Ja, dæven, det gikk fort for seg. Jeg løp ved siden av ham, og tenkte ”jeg takler ham på neste ballberøring,” men sånn gikk det jo ikke. Jeg får takke Otto for den redningen, gliser Espen.

                              Fetsokningen slakter måten LSK framsto mot dumpekandidaten fra Hamar, og mener det er opp til den enkelte å stå fram i situasjonen klubben har havnet i.
                              - Hver og en må gå i seg selv, og tørre å stå fram og ta i enda mer enn det man gjør nå. Innsats må komme før finspill, og vi må vise publikum at vi har lyst til å vinne kampene. Det var vi ikke i nærheten av å klare i dag.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                lsk.no



                                LSK-TV: Etter kampen

                                Tom Nordlie og Espen Søgård forteller deg fra garderoben sine reaksjoner på uavgjort mot HamKam søndag kveld.

                                Av: Ole Kristian Bakkene

                                Det var stille i garderoben etter 0-0 mot HamKam hjemme på Åråsen. Tom Nordlie var en meget skuffet mann, og fortalte sin reaksjon på poengdelingen. Espen Søgård var også tilbake fra start, og syntes det var godt å være tilbake. Likevel var han ikke fornøyd med den målløse kampen.

                                Se intervjuene med Tom Nordlie og Espen Søgård på LSK-TV:

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  TV2 Sport



                                  Lillestrøm slaktes

                                  Håvard Lunde er ikke nådig mot LSK

                                  ÅRÅSEN/BERGEN (TV 2 Sporten):
                                  TV 2 Sportens fotballekspert Håvard Lunde er ikke nådig mot Lillestrøm etter 0-0 mot HamKam.
                                  -Lillestrøm lever sin dårligste prestasjon spillemessig i år. De skaper nesten ingen sjanser.
                                  Lunde mener denne LSK-utgaven er helt blottet for selvtillit.
                                  -Det virker som om Lillestrøm-spillerne er totalt uten tro på sine egne ferdigheter og det spilleopplegget som er lagt, sier fotballeksperten som ikke nøler med å kalle situasjonen på Åråsen for en krise.
                                  -Dette er definitivt krise. Vi har spilt nesten en tredjedel av sesongen. Lillestrøm er et bunnlag som spiller dårlig fotball. Det kan de ikke leve med her.

                                  Se video her:

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    Dagsavisen

                                    Bånn i bunnen

                                    Tom Vestreng 26. mai 2008, 09:12


                                    LILLESTRØM:
                                    Kampen mellom de to dårligste lagene i eliteserien ble en studie i lange baller, høye baller, upresise baller, håpløse baller, offsideballer, og meningsløse baller.
                                    – Mellomtidene betyr ingen ting i skøyter heller, svarte LSK-sjef Jan Åge Fjørtoft da Dagsavisen spurte han om hva han syntes ved halvtid.
                                    Etter at begge lagene hadde notert seg for en halvsjanse hver i løpet av de tre første kvarterene.
                                    Men Fjørtoft greide ikke å skjule at han var misfornøyd med det han så av Lillestrøm. Svært misfornøyd. Særlig mer fornøyd var han ikke etter kampen.

                                    I bunnen
                                    Lillestrøm kunne med tre poeng mot bunnlaget ta et lite steg frem, og gi trener Nordli et lite pusterom.
                                    Nå ble det ingen av delene.
                                    LSK-publikummet støttet sine egne med sang og rop i drøye 80 minutter. Da hadde også de fått nok, og begynte å forlate Åråsen.
                                    Svært misfornøyd.
                                    Og LSK er fortsatt et bunnlag sammen med gjestene fra Hamar.

                                    Skuffet
                                    – Vi er svært skuffet, sa trener Tom Nordlie etter kampen.
                                    – Det var en jevnspilt kamp med få sjanser. Dette kunne tippet begge veier, sa kollega Arne Erlandsen i Lillestrøm.
                                    Begge lag var preget av at dette var et bunnoppgjør. Og at taperen ville bli ytterligere hektet av.
                                    – I første omgang våget vi får lite, og var preget av stunden. I andre omgang kom vi mer med, men vi greide ikke å skape de store sjansene, fortsetter Nordlie, som ikke ville si noe om sin egen fremtid i klubben.
                                    – Det finnes ingen snarveier, annet enn hardt arbeid, sier han.
                                    Lillestrøm hadde bestemt seg før kampen for å slippe seg løs. Det ble stikk motsatt.
                                    – Temaet før kampen var at vi skulle spille på intuisjon. Ikke tenke for mye. Men det ble nettopp det vi gjorde. Vi tenkte for mye, og var veldig bundet, sier Nordli, som la om til 4-2-1-3, med Simen Brenne som breddeholder.
                                    – Det fungerte ikke. Det klumpet seg, og vi greide ikke holde bredden i spillet, som vi hadde snakket om, sier Nordlie.
                                    – Skal vi ta med noe positivt av denne kampen, må det være at vi har holdt nullen i to av de tre siste kampene, sier LSK-treneren.

                                    Kjedelig
                                    Lagene greide aldri å skape det minste på Åråsen. Det ble med et par halvhjertede forsøk, som da Abiodum løp fra hele LSK-forsvaret i sluttfasen av kampen, men LSK-målvakt Otto Fredriksson ryddet opp.
                                    Eller da Oliivier Occean satte ballen utenfor fra skrå vinkel.
                                    Bedre muligheter hadde ikke lagene.
                                    Og da blir det som oftest målløst.
                                    Som det ble mellom de to dårligste lagene på tabellen.

                                    Kommentar

                                    • 65`an
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Apr 2006
                                      • 70

                                      LSK-stjernen som sluknet

                                      Myklebust den store hiten i fjor - ute av form i år

                                      ÅRÅSEN (VG Nett) Etter åtte serierunder i fjor var Magnus Myklebust en av de store stjernene med sine fire mål og fire målgivende. I går var han ikke i startelleveren - til bunnlaget LSK.



                                      SLUKNET: Magnus Myklebust - her med Tom Nordlie. Foto: Bjørn S. Delebe



                                      Les også:Grodås og Førsund i krangel

                                      Myklebust fikk 28 minutter for Arild Sundgot i gårsdagens bunnoppgjør mot HamKam - uten å heve LSK nevneverdig.
                                      LSK-vingen skjønner ikke helt hva som er galt.

                                      - Det er mye artigere å være god. Jeg skulle gjerne visst grunnen til at det går så dårlig, sier han til VG Nett.

                                      - Ingenting fungerer

                                      På fjorårets første syv serierunder ble 22-åringen kåret til banens beste spiller av VG to ganger. Han samlede snitt på VG-børsen var på pene 5.

                                      I år er snittet på 2,71 etter åtte runder.

                                      - Det er vanskelig å si hva det skyldes. Ingenting fungerer, sier Myklebust.

                                      Spesial:Sjekk hele VG-børsen

                                      Håper på opptur

                                      Han blir brukt som ving i Lillestrøms 4-3-3-system - den samme posisjonen han lyktes i på samme tid i fjor. Sammen med Bjørn Helge Riise trillet han ball i hatt med motstanderne på sin høyrekant.

                                      - Det gikk bra for ett år siden, men jeg er en bakromsspiss. Jeg er ikke den innleggsvingen vi trenger, sier 22-åringen.

                                      Nå håper Myklebust på en opptur før sommerferien.

                                      - Det blir viktig å få maksimalt med poeng ut av de to kampene, men vi vet at det blir vanskelige kamper, sier han.

                                      - Hva gjør motgangen med humøret?

                                      - Man tenker veldig mye på hva som er galt. Jeg håper vi finner godfølelsen snart, sier LSK-spilleren.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        lsk.no



                                        LSK-TV: Innmarsj og tifo

                                        Fra søndagens oppgjør mot HamKam gir vi deg innmarsjen og Kanarifansens tifo på LSK-TV.

                                        Det ble uavgjort mot HamKam søndag kveld, men Kanarifansen stilte opp med tifo, og skapte meget bra stemning. LSK-TV har bildene fra spillerne var i spillertunellen til de kom seg trygt ut på matta. Vi har også filmet Kanarifansens tifo.

                                        Gå til LSK-TV for å se innmarsj og tifo:

                                        http://www.lsk.no/default.aspx?did=9098324

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          TVRomerike

                                          – Tøft å være LSK-leder

                                          Publisert 26.05.2008 - 19:12 Oppdatert 26.05.2008 - 19:42

                                          Per Mathisen hadde regnet med å være i toppen, mens Marius Johnsen helst ville vært på banen.

                                          Se LSK Magasinet fra TVRomerike:

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎