Brannfakkel: Bør LSK hvile spillere mot FCK?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Brannfakkel: Bør LSK hvile spillere mot FCK?

    Jeg mener LSK bør hvile nøkkelspillere mot FCK. Da tenker jeg i første rekke på Otto, Kippe og Meter'n. En skade på en av disse vil være katastrofal i en serieavslutning hvor vi kjemper for å overleve.

    Vi har en ekstremt svak stall, og ingen forsterkninger synes å være på vei. Gjennom sesongen har også klubben en historikk med feiltrening og et totalt inkompetent støtteapparat, som gjør at skader har kommet hyppig. Skal ikke se bort fra at vi kan få skader mot FCK. Hvem skal kunne erstatte Otto, Kippe eller Meter'n mot Stabæk?

    Selve UEFA-cupen er intet tap. Det er lite presitsje, lite tilskuere og lite penger. Sjansen vår for å gå videre nå er vel også kun 20%. Og, selv om vi skulle gå videre ville det faktisk medføre flere utfordringer en gevinster.

    Plassen i eliteserien er viktigere enn alt annet. Jeg ville valgt å hvile nøkkelspillere.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    #2
    Opprinnelig skrevet av BennyLem
    Jeg mener LSK bør hvile nøkkelspillere mot FCK. Da tenker jeg i første rekke på Otto, Kippe og Meter'n. En skade på en av disse vil være katastrofal i en serieavslutning hvor vi kjemper for å overleve.
    Dette er ingen brannfakkel, men et veldig fornuftig innspill.
    Har tenkt de samme tankene selv. Og det håper jeg noen rundt laget gjør også.
    Med det utgangspunktet vi har etter det første møtet, så betyr ikke denne kampen en dritt i forhold til de resterende seriematchene.
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • Careca

      #3
      Opprinnelig skrevet av BennyLem
      Selve UEFA-cupen er intet tap. Det er lite presitsje, lite tilskuere og lite penger. Sjansen vår for å gå videre nå er vel også kun 20%. Og, selv om vi skulle gå videre ville det faktisk medføre flere utfordringer en gevinster.
      Jeg er totalt uenig. Skulle vi gå videre, er det rein bonus og moro. Høsten ser, som du sier, ut til å bli gledesløs. Går vi videre, har vi noe å se fram i mot.

      Kommentar

      • Emil B
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 5921

        #4
        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Jeg mener LSK bør hvile nøkkelspillere mot FCK. Da tenker jeg i første rekke på Otto, Kippe og Meter'n. En skade på en av disse vil være katastrofal i en serieavslutning hvor vi kjemper for å overleve.

        Vi har en ekstremt svak stall, og ingen forsterkninger synes å være på vei. Gjennom sesongen har også klubben en historikk med feiltrening og et totalt inkompetent støtteapparat, som gjør at skader har kommet hyppig. Skal ikke se bort fra at vi kan få skader mot FCK. Hvem skal kunne erstatte Otto, Kippe eller Meter'n mot Stabæk?

        Selve UEFA-cupen er intet tap. Det er lite presitsje, lite tilskuere og lite penger. Sjansen vår for å gå videre nå er vel også kun 20%. Og, selv om vi skulle gå videre ville det faktisk medføre flere utfordringer en gevinster.

        Plassen i eliteserien er viktigere enn alt annet. Jeg ville valgt å hvile nøkkelspillere.
        Jeg mener at man bør stille med det beste laget. Vi har tross alt en liten mulighet for avansement.

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          #5
          Jeg synes ikke vi skal være redd for å spille fotball
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13271

            #6
            1) Å droppe dette vil få spillerne til å miste selvtillit ("dere er uansett ikke gode nok for FCK").

            2) Et avansement vil ha mye å si for spillegleden i laget.

            3) Vårt rennomé utad vil bli BETRAKTELIG svekket hvis vi ikke stiller vårt beste lag. Husk søplas rumenske fadese under krekdal. Det er å pisse på norsk fotball.

            4) Vi har selv sagt at vi internasjonal matching står høyt på ønskelista. Ville vært fint om klubben iallefall én gang i år gjorde som den sa.

            5) Spillerne trenger hver eneste kamp de kan få for å forbedre samhandling.

            6) Tapt ære vil gjenreises ved avansement. Vi må legge Kärjeng bak oss, og da må vi delta og vinne i europa.

            Kommentar

            • veiron
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6267

              #7
              Jeg synes dette er en tullete tråd!! Er det ikke LSK det er snakk om? En stolt klubb som ikke legger seg for noen.
              Danskene KAN slås, og da må de beste spillerne stille. Det er en veldig hypotetisk og feig tankegang å spare spillere for at de ikke skal bli skadet.

              Kommentar

              • Hexaphim
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 2749

                #8
                Jeg satte først tommel opp på åpningsinnlegget, men jeg er ikke nødvendigvis enig i alt som står der:

                Jeg er veldig enig i at serien er uendelig mye viktigere enn UEFA-cup. Med det laget vi stiller med i år har vi ingenting i UEFA-cupen å gjøre, selv om det som noen sier er en fin bonus.

                Jeg syns likevel IKKE det er riktig å hvile spillere til denne kampen - det går på stoltheten og æren løs, ikke minst med tanke på alle de eplekjekke og arrogante FCKerne som henger rundt her om dagen.
                "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av reka
                  1) Å droppe dette vil få spillerne til å miste selvtillit ("dere er uansett ikke gode nok for FCK").

                  2) Et avansement vil ha mye å si for spillegleden i laget.

                  3) Vårt rennomé utad vil bli BETRAKTELIG svekket hvis vi ikke stiller vårt beste lag. Husk søplas rumenske fadese under krekdal. Det er å pisse på norsk fotball.

                  4) Vi har selv sagt at vi internasjonal matching står høyt på ønskelista. Ville vært fint om klubben iallefall én gang i år gjorde som den sa.

                  5) Spillerne trenger hver eneste kamp de kan få for å forbedre samhandling.

                  6) Tapt ære vil gjenreises ved avansement. Vi må legge Kärjeng bak oss, og da må vi delta og vinne i europa.
                  Som heksa satte jeg også tommel opp til åpningsinnlegget, men reka setter dette veldig i perspektiv. Dette blir en avveining av faktorene over og risikoen for skader, og jeg tror jeg setter meg gjerdet med rimelig stor letthet.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • fredpet76
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2004
                    • 1216

                    #10
                    En håpløs tanke å spare spillere. Skal vi la enkelte hvile fra trening også da i tilfelle de blir skadet? Tror nok ikke man får veldig gehør innenfor portene på Åråsen for dette, og heldigvis for det. Generelt er det oppstått en ekstrem pessemisme på forumet, og denne tråden føyer seg inn i rekka.

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7048

                      #11
                      Ikke faen om vi skal hvile noen spillere. Vi skal slå ut FCK og få selvtillit vi kan ta med oss videre inn i innspurten i Tippeligaen.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • Roll75
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2007
                        • 834

                        #12
                        Jeg mener å ha hørt at E-cup er høyt prioritert i LSK. Disse kampene er utrolig god trening for spillerne. Det ville vært helt feil å spare på spillere fordi skader KAN oppstå. Det er riktig at det er viktigst å overleve i serien, men vi kan ikke glemme "go biten" i sesongen av den grunn.
                        Som andre også har vært inne på, er det å møte lag fra andre land en fin måte å bli bedre på.

                        Nei klin til 110%!! Her er det en mulighet for avansement!

                        Kommentar

                        • T.Pennant
                          I karantene
                          Forumsadist
                          • Jul 2008
                          • 121

                          #13
                          Ser mye gode poenger i å hvile spillere her. Dog mener jeg at det ville vært en liten skandale om vi skulle gjort det. LSK er en klubb som alltid skal satse 100%, for å vinne hver bidige match!

                          Kommentar

                          • BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

                            #14
                            Bra debatt. Noen av mine motstandere påpeker en rekke fordeler ved å vinne. Joda, hvis vi vinner, noe jeg anser som lite sannsynlig.

                            Jeg anslår sjansen til å gå videre som 20%. Hvor stor er sjansen for å få skader eller røde kort på minst en av våre sentale spillere? Kanskje 25% antar jeg. Røde kort er som kjent også hyppig hos oss. Tenkelige utfall er, i mitt hode følgende sannsynlighet:
                            1. Vi blir slått ut, uten skader eller karantene - 60%
                            2. Vi blir slått ut, med skader eller karantene - 20%
                            3. Vi går videre, uten skader eller karantene - 15%
                            4. Vi går videre, med skader eller karantene - 5%

                            Som nevnt er faren for nedrykk overhengende, selv om mange fortsatt mener det er negativt å påpeke det. Sorry mac, vi negative har stort sett hatt rett i det meste i år.

                            Totalt sett så mener jeg mulig risiko, veid opp mot sannsynlig utfall og potensiell premie ikke er verdt gamblingen. Jeg mener med våre skadeproblemer at det omtrent er uforsvarlig å sende gutta i buttikken etter melk.

                            Et annet viktig element er at ved å benytte noen andre spillere, så får disse fin matchtrening, som de mangler. Jeg tenker spesielt på Fallos, Søgård og Myklebust. Disse er nok tiltenkt en rolle på benken, men kunne ha godt av matching. Kanskje Fallosen herjer mot FCK, og kan bli en joker videre i år?
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              #15
                              Ved kort som fører til karantene mot FCK; vil de gi karantene i UEFAs turneringer, UEFA-cupen eller også i Tippeligaen?

                              Om de kun gir karantene i den aktuelle turneringen er det ikke noe poeng å frykte karanterer.
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Ved kort som fører til karantene mot FCK; vil de gi karantene i UEFAs turneringer, UEFA-cupen eller også i Tippeligaen?

                                Om de kun gir karantene i den aktuelle turneringen er det ikke noe poeng å frykte karanterer.
                                Vi måtte stå over etter Brennes røde kort i treningskamp i fjor.

                                Med mindre noe meget rart har skjedd antar jeg vi må sone røde kort i Tippeligaen hvis vi blir slått ut.
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                • Lillestrøm Kirke
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2004
                                  • 1470

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                  Totalt sett så mener jeg mulig risiko, veid opp mot sannsynlig utfall og potensiell premie ikke er verdt gamblingen.
                                  Skal vi la de samme hvile mot Stabæk også da ?
                                  "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                    Vi måtte stå over etter Brennes røde kort i treningskamp i fjor.

                                    Med mindre noe meget rart har skjedd antar jeg vi må sone røde kort i Tippeligaen hvis vi blir slått ut.
                                    Jeg ser logikken, men du bruker NFF-logikk her, og det er ikke logisk. Jeg er usikker på om UEFA-logikk = NFF logikk.
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • Roll75
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2007
                                      • 834

                                      #19
                                      Nei BennyLem, jeg er vanligvis veldig enig nesten alt du skriver, men her er vi ganske uenige. Vet jo du vil klubbens beste, men dette blir feil. Mener det blir en litt feig innstillig over for noe som skal være en bonus og noe positivt som det tross alt er å spille i E-cup. Alle snakker jo om hvor viktig det er å bli blant de fire beste i TL for å komme til Europa. Tror f.eks ikke Stabæk kommer til å spare spillere i morgen, selv om dem har et litt annet utgangspunkt og kanskje ikke helt riktig å sammenligne.

                                      Kommentar

                                      • Smukken
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2004
                                        • 718

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                        Vi måtte stå over etter Brennes røde kort i treningskamp i fjor.

                                        Med mindre noe meget rart har skjedd antar jeg vi må sone røde kort i Tippeligaen hvis vi blir slått ut.
                                        Brennes røde var NøFF som roter og driter seg ut. Røde kort i UEFA straffes kun i UEFA sammenheng.
                                        Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎