Brannfakkel: Bør LSK hvile spillere mot FCK?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • VallerudKanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2004
    • 308

    #41
    Forstår tanken bak åpningsinnlegget. Mange "store" klubber gjør dette i europeisk og hjemlige cupspill, med varierende resultater. Argumentet i de klubbene er gjerne antall matcher i året, som gjerne nærmer seg det dobbelte av LSKs. Nytt argument: Bredere stall. Samtidig, dersom nøkkelspillere hviles, KAN det slå "positivt" ut hos reservene som brukes der de klinker til og sørger for avansement... Og så leksa om igjen ved neste korsvei, hvile-ikke hvile og selvtillit-ikke selvtillit av/hos berørte spillere. (Sorry, reine drøftinga, dette...)
    Mangeårig sesongkortinnehaver- TO kort fra 2013!

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7055

      #42
      Stiller vi vårt beste lag, spiller noenlunde jevnt med FCK og kanskje sågar får med oss en seier, vil det være skjerpende (kvalitetsmotstand) og moralbyggende.

      Stiller vi med reservene og taper 6-0, vil det være ditto ødeleggende. Jeg er ikke i tvil om hva jeg foretrekker.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        #43
        Litt mange ekstreme tilfeller i betraktningene fra enkelte, men det får bra frem forskjellene her.

        Jeg foretrekker som sagt å safe, og det er utelukkende med tanke på skader/kort. Som kjent er jeg ingen tilhenger av å gå for 0-0 (som mot Viking), eller å ri på 1-0 ledelser (Uwe).

        Her er en annen viktig betraktning som er relatert: Hvor frisk er egentlig Otto? Han har vært ute nesten to måneder. Plutselig skal han nå spiller tre harde kamper på åtte dager. Tåler han det?

        Han slet med utspill mot Viking. Det er ikke et bra tegn. Kunne det tenke seg at det er lurt å i det minste hvile Otto, men å starte med Kippe og Meter'n?
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • Roll75
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2007
          • 834

          #44
          Opprinnelig skrevet av BennyLem
          Litt mange ekstreme tilfeller i betraktningene fra enkelte, men det får bra frem forskjellene her.

          Jeg foretrekker som sagt å safe, og det er utelukkende med tanke på skader/kort. Som kjent er jeg ingen tilhenger av å gå for 0-0 (som mot Viking), eller å ri på 1-0 ledelser (Uwe).

          Her er en annen viktig betraktning som er relatert: Hvor frisk er egentlig Otto? Han har vært ute nesten to måneder. Plutselig skal han nå spiller tre harde kamper på åtte dager. Tåler han det?

          Han slet med utspill mot Viking. Det er ikke et bra tegn. Kunne det tenke seg at det er lurt å i det minste hvile Otto, men å starte med Kippe og Meter'n?
          Kippe og Occean må starte!! Dersom Otto blir vurdert kampklar, står han!! Johnsen ville jo være på feil jorde, dersom han topper laget og velger å sette er spilleklar Otto på benken her!!

          Kommentar

          • Gullars
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 355

            #45
            Fy f.... jeg hadde blitt forbanna hvis de ikke stiller toppet lag, jeg har betalt 270 kr for billetten for å se Fugla gruse FCK, alt annet er uakseptabelt, og jeg kommer til å se rødt, hvis jeg har betalt så mye penger for å se en treningskamp.

            Kommentar

            • Smukken
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2004
              • 718

              #46
              Opprinnelig skrevet av Gullars
              Fy f.... jeg hadde blitt forbanna hvis de ikke stiller toppet lag, jeg har betalt 270 kr for billetten for å se Fugla gruse FCK, alt annet er uakseptabelt, og jeg kommer til å se rødt, hvis jeg har betalt så mye penger for å se en treningskamp.
              Dude det har jeg også - M-felter ruler
              Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3401

                #47
                Må innrømme at Hoho hadde det beste innlegget så langt. Vi bør gå for seier og avansement fra start. Om FCK har dagen og har avgjort kampen tidlig, bør vi spare spillere.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

                  #48
                  En annen fordel:

                  Ved å bruke noen andre spillere er vi kanskje ikke så forbanna forutsigbare.
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av reka
                    1) Å droppe dette vil få spillerne til å miste selvtillit ("dere er uansett ikke gode nok for FCK").
                    Ja. Jeg regner med at de spilte på seg en del selvtillitt i dag. Hadde vi stilt med redusert lag hadde vi hatt noe "å skylde på".

                    Opprinnelig skrevet av reka
                    3) Vårt rennomé utad vil bli BETRAKTELIG svekket hvis vi ikke stiller vårt beste lag. Husk søplas rumenske fadese under krekdal. Det er å pisse på norsk fotball.
                    Regner med at denne kampen ordner vårt rennomé.

                    Opprinnelig skrevet av reka
                    6) Tapt ære vil gjenreises ved avansement. Vi må legge Kärjeng bak oss, og da må vi delta og vinne i europa.
                    Like mange "stolte øyeblikk" på Åråsen i dag som på Ullevaal når søpla 1 (VIF) eller søpla 2 (landslaget spiller).
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13272

                      #50
                      Tap i dag endrer ikke på det faktum at argumentene dine var dårlige og mine var gode Tenker med gru på hva som ville skjedd om vi hadde fått enda mer bank med et b-lag og så taper med "utvilte" spillere mot Stabæk.

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av reka
                        Tap i dag endrer ikke på det faktum at argumentene dine var dårlige og mine var gode Tenker med gru på hva som ville skjedd om vi hadde fått enda mer bank med et b-lag og så taper med "utvilte" spillere mot Stabæk.
                        Jeg innrømmer kun en feil her, og det er at jeg var i overkant optimistisk på LSKs vegne. Jeg ga oss 20% sjanse for å gå videre.

                        Ikke pokker om vi slår FCK 2-0 eller mer i en av fem kamper.

                        Angående skader eller problemer med slitasje, så er hverken du eller EJ "home free" enda. Skal ikke se bort i fra at det dukker opp noe rusk frem mot mandag.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13272

                          #52
                          Det viktigste argumentet utelater du å ta stilling til, og det er ringvirkningene av å stille med et b-lag i internasjonale kamper. Det er ikke særlig populært i fotballnorge. Forøvrig vil jeg neppe føle særlig "skyld" om vi skulle få skader ut over uka, ei heller om vi taper mot Stabæk. Resultatene i kampene avgjør ikke om argumentene er fornuftige eller ei.

                          Kommentar

                          • BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Det viktigste argumentet utelater du å ta stilling til, og det er ringvirkningene av å stille med et b-lag i internasjonale kamper. Det er ikke særlig populært i fotballnorge.
                            1. Vi kunne lett latt for eksempel Otto hvile uten at noen kunne ha "tatt oss" for det. Fyren har tross alt vært skadet i to måneder, har knapt trent siden, og fikk seg en suser rett i maska mot Viking. Det spørs om det er forsvarlig at han spilte mot FCK.

                            2. Selv om noen hadde suta. Så gir jeg blankt faan. Om de sutrer hos NFF, i Hødd eller foran NAV-kontoret på Oslo øst, så gir jeg totalt faan. Dette handler om å overleve. Man bruker de midlene man har til rådighet. LSK bestemmer selv hvordan vi disponerer stallen.

                            3. (litt på siden, men viktig poeng) Angående Kippe. Jeg foreslo å benke han for å unngå skader. Det finnes også faktisk fotball-faglige grunner for å benke han mot FCK. Han er sjanseløs mot fotrappe karer.

                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Forøvrig vil jeg neppe føle særlig "skyld" om vi skulle få skader ut over uka, ei heller om vi taper mot Stabæk. Resultatene i kampene avgjør ikke om argumentene er fornuftige eller ei.
                            Skulle noen halte i morgen, eller Meter'n være halvslapp til mandag, så holder jeg deg personlig ansvarlig. He-he.
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                            Kommentar

                            • Kanarifugl84
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2007
                              • 2319

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av BennyLem
                              Meter'n være halvslapp til mandag
                              Ser jeg på som utenkelig, Meter'n scoret igjen og kommer til å være knallstiv helgen igjennom og meget fit på mandag.

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                #55
                                Sparing mot Stabæk vs. sparing mot FCK

                                Ja, jeg må nok kverulere litt på en dag som dette også.

                                Noterer meg at det er ingen som klager på at Riise blir spart i dag, selv om han var presumtivt fristmeldt. Tvert i mot, så møtes det med jubel.

                                For min del, så synes jeg det er helt fornuftig, men jeg vil påstå at det ville vært minst like fornuftig å spare Otto mot FCK som å spare Riise mot Stabæk:

                                1. Mot Stabæk spilte vi om livsviktige poeng, det gjorde vi ikke mot FCK.
                                2. Riise kunne virkelig ha gjort en forskjell mot Stabæk. Mot FCK kunne vi like gjerne ha stilt med Gullik i gollen.
                                3. At vi sparer spillere mot FCK kan kun ramme oss selv. At vi sparer spillere mot Stabæk går ut over FFK og Tromsø.

                                Tygg litt på denne folkens...
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                  Ja, jeg må nok kverulere litt på en dag som dette også.

                                  Noterer meg at det er ingen som klager på at Riise blir spart i dag, selv om han var presumtivt fristmeldt. Tvert i mot, så møtes det med jubel.

                                  For min del, så synes jeg det er helt fornuftig, men jeg vil påstå at det ville vært minst like fornuftig å spare Otto mot FCK som å spare Riise mot Stabæk:

                                  1. Mot Stabæk spilte vi om livsviktige poeng, det gjorde vi ikke mot FCK.
                                  2. Riise kunne virkelig ha gjort en forskjell mot Stabæk. Mot FCK kunne vi like gjerne ha stilt med Gullik i gollen.
                                  3. At vi sparer spillere mot FCK kan kun ramme oss selv. At vi sparer spillere mot Stabæk går ut over FFK og Tromsø.

                                  Tygg litt på denne folkens...
                                  Overhode ikke sammenlignbart så lenge riise sin skadehistorikk denne sesongen er noe helt annet enn otto sin.

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av HSft
                                    Overhode ikke sammenlignbart så lenge riise sin skadehistorikk denne sesongen er noe helt annet enn otto sin.
                                    Jeg regnet med det motargumentet, men jeg er langt fra fornøyd. To viktige momenter til:

                                    1. Otto hadde nettopp kommet tilbake fra to måneders skade. 3 hele kamper på 8 dager da er ekstremt risikabelt.

                                    2. Riise kan delvis la seg erstatte av Karim, eller til nød Bjørkøy eller Brenne. Hvis Otto skulle bli skadet er det bare å lete frem reiseruta til Tinfos Arena.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • KimFL
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 1410

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                      Jeg regnet med det motargumentet, men jeg er langt fra fornøyd. To viktige momenter til:

                                      1. Otto hadde nettopp kommet tilbake fra to måneders skade. 3 hele kamper på 8 dager da er ekstremt risikabelt.

                                      2. Riise kan delvis la seg erstatte av Karim, eller til nød Bjørkøy eller Brenne. Hvis Otto skulle bli skadet er det bare å lete frem reiseruta til Tinfos Arena.
                                      Vel, tatt i betraktning skadehistorikken til Riise denne sesongen, så er det nok kanskje fornuftig å plassere han på tribunen denne kampen. Otto har tross alt "bare" hatt én skade. Og Riise var vel uansett bare aktuell for benken i dag. Synes disse argumentene dine bare blir tynnere og tynnere.



                                      KimFL

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7055

                                        #59
                                        Otto sa forresten at han følte seg brillefin og ikke merket noen verdens ting til skaden sin.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av KimFL
                                          Vel, tatt i betraktning skadehistorikken til Riise denne sesongen, så er det nok kanskje fornuftig å plassere han på tribunen denne kampen. Otto har tross alt "bare" hatt én skade.
                                          Jeg er enig i å spare Riise. Det er ikke problemet. Tvert i mot ønsket jeg å stille spørsmål til hvorfor det var så umoralsk å spare folk mot FCK, mens det plutselig ikke var umoralsk nå. Det var jo noen som mente vi måtte stille med det neste laget, uansett.

                                          Opprinnelig skrevet av KimFL
                                          Og Riise var vel uansett bare aktuell for benken i dag. Synes disse argumentene dine bare blir tynnere og tynnere.
                                          Å neida. Jeg har bygget en sterk sak. Kampen mot FCK (hvor vi var sjanseløse uansett lag), og dagens sparing av Riise (som ingen klager på) har bare styrket Benny.

                                          En ting til. Se på Meter'n i dag. Tydelig at han var pumpet siste 20 minuttene. Hadde kanskje vært lurt å hvile han litt mot FCK, og heller gitt en unggutt verdifull erfaring?
                                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎