Brannfakkel: Bør LSK hvile spillere mot FCK?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5096

    #21
    Opprinnelig skrevet av superbøffel
    Ved kort som fører til karantene mot FCK; vil de gi karantene i UEFAs turneringer, UEFA-cupen eller også i Tippeligaen?

    Om de kun gir karantene i den aktuelle turneringen er det ikke noe poeng å frykte karanterer.
    Hvis mine små grå ikke svikter meg nå, så mener jeg Peter Werni måtte stå over mot Glentoran i 2000, pga karanene han pådro seg mot Twente i 97'.

    Dette dreide seg om gule kort, hvordan det stiller seg mtp røde kort er jeg mer usikker på.

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #22
      Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
      Skal vi la de samme hvile mot Stabæk også da ?
      Nei. For da kjemper vi om poeng, som er det vi trenger for å overleve.

      Jeg anser for øvrig sjansen som ganske god for at vi tar ett eller tre poeng mot Stabæk, forutsatt at vi ikke stiller med helt dust lag.

      Sjansen for å slå FCK med 2-0 eller mer er nok betydelig mindre.

      Opprinnelig skrevet av superbøffel
      Jeg ser logikken, men du bruker NFF-logikk her, og det er ikke logisk. Jeg er usikker på om UEFA-logikk = NFF logikk.
      Opprinnelig skrevet av Smukken
      Brennes røde var NøFF som roter og driter seg ut. Røde kort i UEFA straffes kun i UEFA sammenheng.
      Har ikke NFF en måte å straffe oss på, så skal dere nok se at de kjapt finner på en. NFF opererer med en kombinasjon av Hudøy- og Tommyball-regler.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • Raskolnikov
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1452

        #23
        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Vi måtte stå over etter Brennes røde kort i treningskamp i fjor.
        Brenne fikk rødt kort i NFF turneringen La Manga Cup, som alle andre definerer som treningskamper, men naturligvis ikke NFF selv.

        Hadde turneringen vært i regi av noen andre enn NFF ville han ikke fått karantenen.
        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #24
          Bra tråd dette her..
          Ser at flere bruker ord som "stolthet", "E-cupen betyr mye for LSK", "vi skal alltid satse 100 prosent" osv.
          Vel og bra det. Men i den situasjonen vi er nå, så er det bedre at vi er kyniske enn stolte. Det er en eneste ting som betyr noe denne høsten, og det er å skrape samme 27-28 poeng (eller hvor mye som trengs) for å berge kontrakten.
          Med det kampprogrammet vi har igjen hjemme, og med den dårlige formen vi har borte, så er det en formidabel utfordring. Skal vi ha mulighet til å klare det, så må i det minst alle innse det faktum at det er store muligheter for nedrykk.
          For å unngå det, som jeg selvfølgelig også håper og tror vi klarer, så må vi tenke ytterste kynsik. Som f eks å hvile noen spillere som ikke er 110 prosent mot FCK. Vi bør også bytte ut nøkkelspiller raskt dersom danskene scorer først. For da er alle muligheter for å gå videre borte.
          Last edited by gamle-perta; 27.08.2008, 12:48.
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • Kanarifugl84
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2007
            • 2319

            #25
            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            Vi bør også bytte ut nøkkelspiller raskt dersom danskene scorer først. For da er alle muligheter for å gå videre borte.
            Akkurat denne er jeg helt enig i, men mitt klare standpunkt ellers i denne debatten er at vi ikke hviler sentrale spillere fra start.

            Kommentar

            • Kanarifugl84
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2007
              • 2319

              #26
              Opprinnelig skrevet av BennyLem
              Kanskje Fallosen herjer mot FCK, og kan bli en joker videre i år?
              Fallosen/Mykle burde absolutt være aktuelle fra start her uansett synes nå jeg, dog ikke på bekostning av Meter'n som jeg skjønner du vil spare. Meter'n starter.

              Kommentar

              • heidar
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2121

                #27
                Nei, vi skal stille med vårt beste lag, selvsagt med unntak av spillere som ikke er 100 % klare. Man kan ikke hvile spillere fordi man frykter skader på dem. Vi er kvitt Nordlie nå Benny, hva med å kvitte seg med paranoiaen også?
                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                Endelig er mørketida over.

                Kommentar

                • Raskolnikov
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1452

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                  Som f eks å hvile noen spillere som ikke er 110 prosent mot FCK.
                  Dette er jeg enig i. Jeg vil ikke at vi skal lappe sammen spillere som har vært skadd (Riise, PSA, Riseth) slik at de blir klare i 25. time til denne kampen, men å la friske spillere (Occean, Kippe) hvile synes jeg blir skivebom.

                  Jeg tror ikke de vil prestere bedre av å stå over denne kampen og å hvile spillere fordi de kan bli skadet er overforsiktighet. Sjansen for å få noen skadd er ikke så stor, spesielt ikke for at det skal være akkurat de nøkkelspillerne vil ellers ville spart. Spillerne har sikkert lyst til å måle krefter (og vise seg fram) internasjonalt også.

                  Synes også UEFA cupen blir litt undervurdert av enkelte. Her har vi satset på Royal League og så skal vi ikke satse på UEFA cupen fordi det ikke er nok prestisje der? Det er vel strengt tatt mye mer prestisje i UEFA-cupen, og hvis vi klarer å karre oss til gruppespillet så ligger det vel en ganske betydelig økonomisk gevinst der også.

                  Jeg tror og håper at vi stiller med vårt beste mannskap på Åråsen. Hvis ikke setter jeg pris på om LSK varsler det på forhånd, for å se på et LSK-lag som har gitt opp før kampen begynner høres ut som en bortkastet torsdagskveld.
                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                  Kommentar

                  • Roll75
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2007
                    • 834

                    #29
                    Man kan ikke invitere til E-cup match på Åråsen med B-spillere fra start. Da tror jeg det blir dårlig med publikum resten av høsten også!! "Kom å se fotball kamp, selv om vi egentlig har gitt opp" Nei, nei, nei. Dette vil aldri skje.

                    Kommentar

                    • Ranakanaris
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 487

                      #30
                      Hvis ikke spillerne klarer 2 kamper i uka med den lønna dem for så for dem bare se til å finne en annen klubb å spille for, og det gjelder samtlige LSK-spillere.

                      Uansett, å vinne 2-0 mot fck på hjemmebane er ikke en umulig oppgave.

                      Kommentar

                      • mooph
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 1496

                        #31
                        Hvile !? ... altså feige ut !?? ... bah! Denslags bedrives kun av lag jeg helst ikke vil identifiseres med, uansett hvor "smart" det kan virke.

                        Det er uansett kun snakk om 2 kamper i uka, noe som er ganske normalt for mange klubber. Gutta er da pinadø ikke puddinger heller!
                        Fugla mot nye høyder

                        Kommentar

                        • Hoho
                          -Engasupporter-
                          Forumsadist
                          • Oct 2006
                          • 140

                          #32
                          Har det virkelig noen betydning for LSK om de havner på 9. 10. eller 11. plass i år? Det har vært en sesong det meste har gått galt, men er på vei til å rette seg opp nå (ser det ut som). Etter dere vant tre kamper på rad og fikk 9 sjappe poeng tror jeg ikke panikken er like rundt hjørnet i spillergruppa som den var for kort tid tilbake.

                          Skal vel mye til for at det ikke blir Ham-Kam som rykker ned i år. Så det værste som kan skje er kvalikk, noe jeg ikke har tro på at skal skje...

                          Kan derfor ikke helt se hvorfor man skal gi seg før kampen er spilt engang. Det hadde jo vært årets lyspunkt for LSK å gå videre i UEFA cupen, og det å vinne 2-0 mot FCK er da ingen umulig oppgave? Ett tidlig mål på åråsen, så tror jeg lett de mest slitne spillerne i troppen derss finner motivasjon og ork til å stå på i 90 minutter. Kan evt heller bytte ut de man vurderte å spare i pauser dersom resultatet tilsier at det er helt kjørt... (feks FCK leder 0-2 til pause)

                          Men sier det igjen, å gi seg før kampen i det heletatt har begynt ser jeg ikke helt poenget med. Man kan hvertfall ikke forvente noe resultater ersom man ikke prøver engang..
                          Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

                          JA, det er det

                          *Hoho er en skapfugl*

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Hoho
                            Har det virkelig noen betydning for LSK om de havner på 9. 10. eller 11. plass i år? Det har vært en sesong det meste har gått galt, men er på vei til å rette seg opp nå (ser det ut som). Etter dere vant tre kamper på rad og fikk 9 sjappe poeng tror jeg ikke panikken er like rundt hjørnet i spillergruppa som den var for kort tid tilbake.

                            Skal vel mye til for at det ikke blir Ham-Kam som rykker ned i år. Så det værste som kan skje er kvalikk, noe jeg ikke har tro på at skal skje...

                            Kan derfor ikke helt se hvorfor man skal gi seg før kampen er spilt engang. Det hadde jo vært årets lyspunkt for LSK å gå videre i UEFA cupen, og det å vinne 2-0 mot FCK er da ingen umulig oppgave? Ett tidlig mål på åråsen, så tror jeg lett de mest slitne spillerne i troppen derss finner motivasjon og ork til å stå på i 90 minutter. Kan evt heller bytte ut de man vurderte å spare i pauser dersom resultatet tilsier at det er helt kjørt... (feks FCK leder 0-2 til pause)

                            Men sier det igjen, å gi seg før kampen i det heletatt har begynt ser jeg ikke helt poenget med. Man kan hvertfall ikke forvente noe resultater ersom man ikke prøver engang..
                            Samme f... om vi blir 9 eller 11 så lenge vif havner bak oss!

                            Kommentar

                            • KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

                              #34
                              Har dårlig erfaring med å sleppe ned konkurranseinstinktet. Det er faktisk ikke så lett å tenne det igjen.

                              Flere lag i EM sparte spillere den siste gruppespillkampen når de var klare for kvartfinalen. Nederland, Kroatia og Portugal gjorde dette. Alle røk ut i Kvarten. Jeg sjekket lagoppstillingene i kvartfinalen opp mot laget de brukte i den siste gruppespillkampen, og det var kun 2-3 spillere på hvert lag som spilte begge kampene.

                              Spania gjorde det samme og det var vel ingen hei dundranes kvartfinale mot Italia som gjorde at de gikk videre. 0-0 og videre etter straffekonk...

                              Enga vant ikke en kamp etter at de spilte med reservelag i e-cup. De scoret heller ikke mål i de fem påfølgende kampene...

                              Stabæk ga vel også f.... i en e-cupkamp for noen år siden (Souchaux). Det endte med nedrykk.

                              Jeg tror det er en dårlig ide å hive konkurranseinstinktet på båten. Når du sparer spillere slik, så signaliserer du at denne kampen ikke er så viktig. Dette kan forplante seg i de neste kampene.
                              Last edited by KFL41; 27.08.2008, 16:28.

                              Kommentar

                              • KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Hoho
                                Ett tidlig mål på åråsen, så tror jeg lett de mest slitne spillerne i troppen derss finner motivasjon og ork til å stå på i 90 minutter.
                                Er vel ingen i troppen vår som er slitne? Før helgens kamp mot Viking var det 10 dager siden forrige kamp. Synes faktisk at gutta så litt ringrustne ut til å begynne med. Ingen er tatt ut i landslagstroppen så LSK spillere bør være friske og uthvilte i hele høst.

                                Kommentar

                                • Hoho
                                  -Engasupporter-
                                  Forumsadist
                                  • Oct 2006
                                  • 140

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av KFL41
                                  Er vel ingen i troppen vår som er slitne? Før helgens kamp mot Viking var det 10 dager siden forrige kamp. Synes faktisk at gutta så litt ringrustne ut til å begynne med. Ingen er tatt ut i landslagstroppen så LSK spillere bør være friske og uthvilte i hele høst.

                                  Det blir vel bare enda ett argument for å ikke spare noen i denne kampen. Ser ingen grunn for at LSK ikke skal kjøre på med alt de har for å slå FCK på hjemmebane...
                                  Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

                                  JA, det er det

                                  *Hoho er en skapfugl*

                                  Kommentar

                                  • Kimito
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 2600

                                    #37
                                    Selv om jeg skjønner logikken i forslaget, synes jeg det er skivebom og på langt nær det vi trenger nå. Én ting som folk ser ut til å glemme er hvordan media kunne ha mesket seg med nye negative artikler om LSK ved sånne valg. Andre ting er påpekt her, som signaleffekt. Etter en så begredelig foreløpig sesong, tror jeg det er positive opplevelser spillergruppa trenger mest. Å bli slått ut uten å ha prøvd, på en regnværsdag med et halvgodt lag, er ikke spesielt oppmuntrende.

                                    Fjøra har i tillegg vært ute flere ganger og prøvd å få folk til å innse at UEFA-cupen er viktig for norsk fotball, og det standpunktet må vi stå ved. Jeg blir litt gretten av at man ikke klarer å forstå at UEFA-cupen er stas i Norge. Rosenborgs CL-eventyr var et unntakstilfelle av dimensjoner, og frem til det usannsynlige skjer, at et norsk lag klarer noe liknende igjen, må vi fokusere på den. Det er faktisk mange gode lag med, de fleste er bedre enn alle de norske, og etter hva jeg har hørt så ligger det en del penger i å komme til gruppespillet etter at de la om turneringen.

                                    Penger, erfaring og gode opplevelser å tjene, lite å tape (man kan ikke regne med at man drar på seg skader i en enkeltkamp, selv om det kan skje). Hvis norske spillere er for slitne til å klare dette, kan de i alle fall legge proffplanene på hylla. Vi spiller utrolig få fotballkamper i sesongen, sammenliknet med de fleste andre.

                                    Tenk hvor gøy media hadde hatt det hvis vi sparte spillere, for så å dundre på et ikke usannsynlig tap mot serielederne.
                                    Ferdigskåra

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      #38
                                      Skal vi spare spillere mot stabæk også da siden vi har viktige kamper igjen etter den kampen også? Skjønner hvordan du tenker, men er uenig. Ett stolt lag som LSK skal til en hver tid stille det beste laget som er tilgjengelig. Noe annet vil være respektløst ovenfor Klubben, sjela, fansen og motstandera.
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • sibirsk tiger
                                        Juniormedlem
                                        Bøffel
                                        • Feb 2007
                                        • 29

                                        #39
                                        Dette blir for dumt....

                                        Spare spillere??
                                        -Når vi vet litt om hva fotballspillere faktisk lever av (!), så er det vel litt patetisk å be de holde seg hjemme fra jobben fordi de kan tape?

                                        Jeg frykter at jeg kan gå på en smell i en diskusjon i lunsjen i morgen.. - Så da bør jeg vel heller ringe å si at jeg er syk...

                                        De spiller ca 30- 35 kamer som er seriøse i året.. Med den lønna de hever bør de jammen stille til dyst de 30- 35 kveldene det er forventet av dem!
                                        -Og gi jernet! Om ikke annet for at jeg skal få litt igjen for billettpengene!

                                        Kommentar

                                        • sk-kanaris
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • May 2007
                                          • 240

                                          #40
                                          Sparer ikke spillere til årets viktigste kamp, vi er på vei til Istanbul, finale 20 mai 2009 i Istanbul
                                          /Ståle

                                          http://youtu.be/wIQDoYUcwDg

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎