Håvard Nordtveits låneopphold i LSK er ferdig

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    #41
    Opprinnelig skrevet av mrognan
    Etter det jeg har hørt så kan han bekle alle roller i back-fireren.
    Fett.. Plutselig fikk forsvarskomposisjonen en helt ny dimensjon. Også bra å ha en fit back-up for Ringstad. Min tillit til Marius Johnsen er tynnslitt.

    Jeg leker litt med tanken på fölgende oppstilling:

    Eriksen-PSA-Kippe-Nordtveit
    -------Kiko---Dosso--------
    -Riise---------------Ringstad

    Dette er potensielt en backfirer det lukter svidd av. Ringstads offensive opptreden i vinter har värt såpass imponerende at jeg gjerne ser ham som kantspiller.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • kimmern
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2005
      • 1173

      #42
      jeg leker litt med tanken om en spillende midtstopper..

      Kommentar

      • brisbane-kanaris
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2006
        • 595

        #43
        G19 treneren Øyving Nilsen er full av go'ord og mener Nordtveit har utviklet seg "kolossalt" etter han dro fra Norge.

        Men jeg er ikke helt sikker på hvor troverdig en mann som bruker to par briller samtidig er


        NORDTVEIT-TRENER: Øivind Nilsen har fulgt Håvard Nordtveit på U-landslagene. Foto: Aftenposten

        (VG Nett) Håvard Nordtveits (18) trener på G19-landslaget ser ingen grunn til at den Arsenal-utleide unggutten ikke skal bli en suksess i Lillestrøm.

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #44
          Opprinnelig skrevet av mrognan
          Etter det jeg har hørt så kan han bekle alle roller i back-fireren.

          I følge en artikkel i RB-papir i dag, så er han aktuell både som høyreback, midstopper og defensiv midtbane.
          RB skisserte en løsning med Nordtveit på høyrbacken og Eriksen over på venstre. Det kan bety benk for Ringstad, dessverre...Tror ikke han danker ut Mykle på venstrekanten i de første serierundene, slik andre har ymtet frampå om. Personlig mener jeg imidlertid Ringstad har vel så gode egenskaper til å bli en god flankespiller som Mykle. Ikke minst slår han bedre innlegg...

          Vi begynner å få en del alternativer nå. Spennende!
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            #45
            Om Ringstad skal benkes nå, så kjenner jeg at jeg blir litt småfrustrert. Gutten har et kjempepotensiale, og har allerede vist meget lovende takter. Det blir dumt å nedprioritere hans utvikling, for å gi Nordtveit plass. Om Nordtveit skal ha höyrebackplass så mener jeg det riktige er at Eriksen skyves ut. Om Eriksen flyttes over, så mener jeg Ringstad med god samvittighet kan ta over for Myklebust på venstrekanten. Ringstad har ved flere anledninger i vinter vist at han tar nivået bra, og at han fort kan bli Tippeligaens beste back. Det forutsetter dog at vi lar ham spille på seg erfaring og gir ham den matchingen han behöver.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13272

              #46
              Ringstads utvikling bremses nok ikke nevneverdig. Som Bolly viste utover i februar/mars vil talentene våre være ustabile og få sine uunngåelige down-perioder. Da mener jeg det er gunstig at de får hvile og ro rundt seg fremfor at de blir stående på banen som ansvarlige for lagets manglende resultater. Mener at Berg roterte talentene hyppig i Lyn, og synes det samme vil være lurt i LSK. Spillerne utvikler seg vel primært på trening, belønningen er kamper. I LSK vil de få dette så lenge de er gode nok - Dette i motsetning til andre klubber hvor de rett og slett blir skjøvet til side.

              Tross alt er Ringstad i troppen og vil sikkert få spilletid nok. Det viktigste er at de får anledning til å bidra og føler at de blir behandlet fair. Berg er i mine øyne like mye ansvarlig for å matche dem forsiktig som å gi dem ansvar på banen.

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                #47
                Opprinnelig skrevet av reka
                Ringstads utvikling bremses nok ikke nevneverdig. Som Bolly viste utover i februar/mars vil talentene våre være ustabile og få sine uunngåelige down-perioder. Da mener jeg det er gunstig at de får hvile og ro rundt seg fremfor at de blir stående på banen som ansvarlige for lagets manglende resultater. Mener at Berg roterte talentene hyppig i Lyn, og synes det samme vil være lurt i LSK. Spillerne utvikler seg vel primært på trening, belønningen er kamper. I LSK vil de få dette så lenge de er gode nok - Dette i motsetning til andre klubber hvor de rett og slett blir skjøvet til side.

                Tross alt er Ringstad i troppen og vil sikkert få spilletid nok. Det viktigste er at de får anledning til å bidra og føler at de blir behandlet fair. Berg er i mine øyne like mye ansvarlig for å matche dem forsiktig som å gi dem ansvar på banen.
                Jeg synes alikevel det er trist at Ringstad flyttes ut, da han hadde fortjente å starte mot stabäk, som belönning for god jobb i vinter. Må väre litt frustrerende for Ringstad å se at han er en av troppens beste i vinter, for så å bli dytta ut av laget av Nordtveit dagen etter han har flydd inn fra London.

                Om Ringstad starter mot Stabäk sender det også et signal til bl.a. Bolly, Tokstad og Gabrielsen om at Tippeliga-spill ikke er langt unna om de leverer. I mine öyne har også Ringstad i större grad gjort seg fortjent til en plass enn Eriksen og Myklebust. For talentene våre er det også viktig at de får plass når de er bra nok på trening og i oppkjöring, og at de ikke blir skjövet ut av redsel for at de ikke skal prestere som på trening.

                Ringstad behöver ikke väre fast inventar på v.back i år, men noen kamper er litt större enn andre. Serieåpningen er en sånn, og den burde Ringstad starte som motivasjon og belönning. Så får man holde talentene i rotasjon etter hvert som sesongen skrider frem.

                Som du sier er det viktig at unggutta föler at de blir behandlet fair.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13272

                  #48
                  Det du skriver blir feil for meg. Laguttak må baseres på å stille et best mulig lag på banen, punktum. Ringstad spilte svakere enn vanlig i siste kamp og må skjerpe seg om han skal få spille i neste kamp. Vi kan ikke slippe 16-åringer ut på banen bare fordi de er har prestert bra over tid og og at man skal sende ut signaler. Formen der og da avgjør. "Er du god nok, så er du gammel nok" sier vel det meste om hvordan dette vurderes av Berg. Det primære er ergo at man er god nok.

                  Jeg er sikker på at Berg finner plass til ham om han har gjort sine saker bra den siste uka. Men det er ingen tvil om at det er blitt hardere konkurranse bak de siste dagene. Bra for LSK, bra for Ringstad.

                  Kommentar

                  • Robiwan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2006
                    • 603

                    #49
                    Ser det blir nevnt mange positive ringvirkninger av Nordtveit til Fugla som: Erfaringsoverføring fra Arsenal, større konkuranse i den bakre firer'n, LSK blir mere fristende for andre yngre talenter osv. Men hva med at flere utenfor Norge som faktisk får fokus på LSK?

                    Det vel f.eks neppe en ulempe at man vet at folk høyt oppe i Arsenal-systemet for med seg så å si samtlige LSK.kamper(hvertfall de som Nordtveit start). Må jo være en kjempe inspirasjon til de som vil videre ut i Europa i klubben våres!
                    Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av reka
                      Det du skriver blir feil for meg. Laguttak må baseres på å stille et best mulig lag på banen, punktum. Ringstad spilte svakere enn vanlig i siste kamp og må skjerpe seg om han skal få spille i neste kamp. Vi kan ikke slippe 16-åringer ut på banen bare fordi de er har prestert bra over tid og og at man skal sende ut signaler. Formen der og da avgjør. "Er du god nok, så er du gammel nok" sier vel det meste om hvordan dette vurderes av Berg. Det primære er ergo at man er god nok.

                      Jeg er sikker på at Berg finner plass til ham om han har gjort sine saker bra den siste uka. Men det er ingen tvil om at det er blitt hardere konkurranse bak de siste dagene. Bra for LSK, bra for Ringstad.
                      Selvfölgelig må man holde nivået for å få spille. Men etter vinterens treningskamper så mener jeg Ringstad har gjort seg fortjent til å starte, i större grad enn både Eriksen og Myklebust. Det innebärer kanskje mindre rutine enn en av de to foregående, men det er en del av gamet med så unge spillere.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        #51
                        Synes det største problemet med å sette inn Nortveit på høyre er at vi splitter duoen Eriksen Riise. Synes de bør få fortsette det gode samarbeidet sitt. Synes heller ikke Eriksen virker utrolig god på innlegg og jeg tror Ringstad passer bedre med myklebust på venstre.

                        Vil helst se Nordtveit i midten.

                        Kommentar

                        • Kanariz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2005
                          • 2507

                          #52
                          Ut med PSA og inn med Nordtveit..

                          Velkommen inn i gjengen!

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            #53
                            Nå vet jeg egentlig lite om spillerens styrker og svakheter, men utifra rapportene så kan han også spille def. midtbane. Kanskje vi får se ham sammen med Kiko på midten. Kiko da i en litt mer offensiv rolle. Vi har jo ingen andre i stallen som peker seg ut som soleklar makker til Mouelhi. Dosso er spennende, men spiller litt for mye på grensa. Sögård-Kiko kan bli noe baktungt. Tokstad virker også veldig spennende, men er fortsatt veldig ny i gamet.

                            -----PSA-Kippe----
                            LKE------------Ring
                            ------HN----------
                            ----------Kiko-----
                            BHR-----------Mykle
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • Kanariz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 2507

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av andersmm
                              Nå vet jeg egentlig lite om spillerens styrker og svakheter, men utifra rapportene så kan han også spille def. midtbane. Kanskje vi får se ham sammen med Kiko på midten. Kiko da i en litt mer offensiv rolle. Vi har jo ingen andre i stallen som peker seg ut som soleklar makker til Mouelhi. Dosso er spennende, men spiller litt for mye på grensa. Sögård-Kiko kan bli noe baktungt. Tokstad virker også veldig spennende, men er fortsatt veldig ny i gamet.

                              -----PSA-Kippe----
                              LKE------------Ring
                              ------HN----------
                              ----------Kiko-----
                              BHR-----------Mykle
                              Det så for meg veldig def ut..

                              Ville heller hatt det sånn:

                              ----PSA-Kippe----
                              LKE------------Ring
                              -------HN----------
                              BHR----Kiko----Mykle
                              ---Oliver----Edwin---

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                Det så for meg veldig def ut..

                                Ville heller hatt det sånn:

                                ----PSA-Kippe----
                                LKE------------Ring
                                -------HN----------
                                BHR----Kiko----Mykle
                                ---Oliver----Edwin---
                                Forsåvidt enig i det. I min illustrasjon var jeg ikke så opptatt av hvor höyt de skulle ligge i forhold til resten av laget. Jeg tenkte mer på forholdet de to i mellom.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • Emil
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 306

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  Sögård-Kiko kan bli noe baktungt.
                                  Tror ikke akkurat det blir noe mindre baktungt om du dytter inn en midtstopper på midtbanen. Jeg tror ikke vi kommer til å se Nordtveit og Kiko sammen. Kiko kommer til å ligge som en ballfordeler, mens spilleren ved siden av utgjør den offensive delen av midtbanen sammen med vingene. Ikke misforstå, alle tre har naturligvis tunge defensive oppgaver. Jeg tenker på mentaliteten offensivt. Tror vi ser det laget her på lørdag:

                                  -------------

                                  LKE-NORDTVEIT-KIPPE-RINGSTAD


                                  BHR-DOSSO-KIKO-MYKLE

                                  SUNDGOT

                                  OO

                                  -------------

                                  PSA er langt unna matchform og må prestere i 2. div og på trening om han skal ta plassen. Nordtveit spilte siste match for 3 uker siden, men har hatt god trening gjennom vinteren. PSA er rett og slett for rusten. Fremover i sesongen kan jeg se for meg Ringstad som er bedre offensivt enn defensivt som ving roterende med Bolly da Mykle i mine øyne ikke er god nok til å stoppe de to sultne unggutta. Hvem som må spille back av PSA og Nordtveit da får de ta stein-saks-papir om.

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av Emil
                                    Tror ikke akkurat det blir noe mindre baktungt om du dytter inn en midtstopper på midtbanen.
                                    Som sagt; jeg vet ikke veldig mye om spillerens egenskaper. Jeg spekulerte mer i muligheten. Dog har jeg forstått at han har en meget fin passningsfot, og er trygg med ballen, og sånn sett kan väre et större aktivum fremover. Man kan si mye fint om Espen Sögård, men noen skapende kraft er han kanskje ikke.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • Fuglegutt
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2008
                                      • 863

                                      #58
                                      Håvard, jeg skrev ett innlegg her angående om vi skulle hente på lån eller ikke,ved en FEIL klarte jeg å skrive at jeg var skeptisk , siden du hadde blitt lovet spillegaranti..

                                      I ettertid har det jo kommet frem at du slettes ikke er lovet noe slikt , men fader heller , hadde du blitt lovet det ville jeg hatt deg i stallen uansett..

                                      I går syns jeg du var meget bra, bra debut.

                                      Velkommen , håper du blir hos oss lenge.
                                      På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                                      Kommentar

                                      • Henrik
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2006
                                        • 2110

                                        #59
                                        Synes Nordtveit virket lovende. Meget sikker med ballen i føttene, gode crossere og flink til å lese spillet.

                                        Men han virket ikke som en back for meg, til det var ikke han med nok offensivt, og var fraværende når vi skulle doble på kantene.

                                        Skal han først spille mener jeg at han bør være stopper, mens LKE får sin faste høyreback og Ringstad igjen får plassen sin til venstre.

                                        Da får vi en meget spillende stopper, samt to offensive backer som kan støtte opp om kantspillet, som er uvurderlig når vi skal spille med Occean og Sundgot samtidig på banen.
                                        Last edited by Henrik; 15.03.2009, 15:20. Begrunnelse: spelling

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          #60
                                          Moderatormelding:
                                          Jeg har flyttet en del innlegg til kamptråden Stabæk-LSK.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎