Aalesund-LSK, Color Line stadion, søndag 5. april kl. 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

    Kamptråd Aalesund-LSK, Color Line stadion, søndag 5. april kl. 18

    AaFK har to uavgjorte slik som oss. Vi har litt å revansjere etter 3-0 tapet i siste serierunde i fjor.
    Bølerkanaris
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

    #2
    Tror dette blir laget:
    Otto Fredrikson, Håvard Nordtveidt, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Lars Kristian Eriksen, Bjørn Helge Riise, Hassane Dosso, Khaled Mouelhi, Magnus Myklebust, Arild Sundgot, Olivier Occean.

    Tipper det blir 1-1. Aafk er bedre i år enn i fjor, håper selvfølgelig på seier men tror det blir tøft.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7027

      #3
      Tipper vi får se det samme laget som sist, muligens med Edwin i stedet for Sundgot på topp.

      ...og aldri i livet om jeg skal tilbake til Color Line stadion. Ti ville hester kunne ikke tvunget meg tilbake til denne fotballens Plasticville.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Fuglegutt
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2008
        • 863

        #4
        1 omgang
        otto
        håvard,frode,pål og lars
        bjørn,khaled,espen og magnus
        arild og olivier

        2.omgang
        otto
        håvard,frode,pål og lars
        bjørn,khaled,arild og magnus
        olivier og edwin
        På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

        Kommentar

        • CFD
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 2319

          #5
          Jeg ville prøvd ut Ringstad og Eriksen som backer. Med både Ringstad og Eriksen inne på "riktig" side får vi en stor mulighet til å doble på kant. PSA burde bli satt ut av laget fordi han gjør endel kritiske feil og glipper i markeringene i farlige situasjoner. Regner med han trenger litt mer trening før forsvarsspillet sitt.

          Otto
          Eriksen,Kippe,Nordtveit og Ringstad
          BHR,KIKO,espen/dosso og Mykle
          arild/Edwin og OO

          Dosso starter ,men hvis kampen utvikler seg slik at vi trenger en ballvinner/kriger på midtbanen så må supergutten inn. Har troen på denne kampen og tror vi kan kjempe AAFK ut av stilen.
          Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

          Kommentar

          • Hamburg & Kanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 3006

            #6
            Jeg vil se:

            Otto Fredrikson, Lars Kristian Eriksen, Håvard Nordtveidt, Frode Kippe, Pål Steffen Andresen - Bjørn Helge Riise hm, Søgård, Khaled Mouelhi, Stian Ringstad vm- Edwin, Olivier Occean

            Synes ikke de 11 som starter de første to kampene automatisk har fortjent noen klippekort til laget. Så jævli bra har de ikke vært i 2*90 minutter. De må gjøre seg fortjent til plassene, og det krever storspill hvis du skal spillefor Fugla.

            Myklebust og Sundgot i reserve på topp. Hvis de ikke glimrer på offensiven, sett inn Al-Hassane på midten og Sundgot som hengende spiss igjen. Kiko er ikke selvskreven på midten, han er for defensiv. Vi trenger NOEn som går fra midten og går på løp inn i midten. Søgård gjør det bedre enn Kiko. PSA har vært innvolvert i 2 baklengs med poengtap. Rusten? Bruk farta hans på back og se om vi kan få inn en mer spillende midtstopper i Nordtveit. Utnytt det store potensialet hans fra start, ikke la spillere få 1 år på seg på å bli varme i skjorta i LSK. Tror det har blitt for mye snillisme i klubben vår. Spillere som ikke stråler på banen, kan gå å sette seg på benken. Vi har unggutter der som vil utpå og vise seg frem. Alle gutta tjener godt og er alle talentfulle - det skader da ikke å stille store krav til deres spill på feltet. LSk skal vinne kamper, ikke skrape inn uavgjorte og tape borte. Vi skal være effektive, og stjæle poenga. Drive vestlendinger, sørlendinger, nordlendinger (inkl trøndere) til vannvidd. Vi skal være potte tette bakover, og frekke som faen fremover. Dessuten skal vi SCORE på dødballer, ikke sleppe inn baklengs på dødballer. Jeg vil også se spillere som skyter mer, og skaper returer for Occean m.fl. Sett de hardt på mål, så blir det mål.

            Synes Berg skal gi gutta en tordentale fra vinnerskallen sin. Vinner LSK, har vi en bra start og VIf hjemme i neste. Taper vi mot Aafk, eller uavgjort, er det en dårlig start med bare 2-3 poeng av 9 mulige. Vi er ved et veiskille allerede nå. På tide å vise klasse.
            Last edited by Hamburg & Kanari; 25.03.2009, 01:17.
            LSK Norges beste lag

            Kommentar

            • Kimito
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 2600

              #7
              Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
              De må gjøre seg fortjent til plassene, og det krever storspill hvis du skal spillefor Fugla.
              Jeg som trodde at vi var enige om at vi i år ikke skulle kreve for mye av laget som nesten rykket ned i fjor og som kommer til å variere i spillet med ny trener, ny spillestil (igjen) og unge gutter med varierende prestasjoner.

              Det er greit at det er gøy med unge spillere, men to uavgjorte (én mot fjorårets seriemester borte) er ingen grunn til å begynne å rokkere villt og la de unge spennende spillerne prøve å bære lasset fra nå av. Vi hadde tross alt fortjent å vinne mot Viking, og spillet ble ikke av toppklasse etter HB-s bytter sist.

              At man begynner å bli så opphengt i spillende midtstoppere at man har lyst til å ofre en spillende back for det, synes jeg også er merkelig (backer skal fortsatt oftere være med fremover enn midtstoppere).

              Jeg synes det virker klart at Ringstad kommer til å få spille når vi anser motstanderen til å være svak på høyrekanten foreløpig. Så kanskje han får en mulighet mot Aalesund (men det er en bortekamp). Å begynne å sette han på vingen etter at vi har drillet han på backen hele forsesongen synes jeg ikke blir riktig. Har heller ikke forstått det som at Myklebust har spilt forferdelig (og hva slags signal sender man til han hvis backen plutselig, uten å ha trent på vingen, skal ta plassen hans?).

              Da blir det i så fall kamp mellom PSA og Nordtveit i midten og med Ringstad på venstre ville jeg nok foretrukket PSA. Håper nesten å se Nordtveit på benken i en kamp, sånn at mistanken om spillegaranti forsvinner. Vurderingene mine er riktignok basert på begrenset titting på kampene våre så langt (mexicansk internett + norsk fotball = ikke helt sant).

              For mye snillisme etter to vanskelige kamper som begge kunne vært vunnet? Hva slags krav stiller du egentlig i år? Klippekort? Etter to kamper? Noen endringer kan jeg være med på, men Kiko vet vi hva har inne så det er altfor tidlig å skulle sette ut han. Edwin på topp kan være interessant. Det er jeg enig i, men for Sundgot eller Occean...? I og med at Sundgot er et bedre oppspillspunkt holder jeg i så fall en knapp på Occean, men sistnevnte har mer på lager og hvis han hadde satt sjansene sine sist hadde ingen tvilt på hans plass i laget.

              La nå spillerne få spilt seg litt varme før vi dømmer.
              Ferdigskåra

              Kommentar

              • Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

                #8
                Jeg vet ikke hva vi var enige om, men jeg vet at jeg altid forventer effektivt spill av LSK, og ikke at våre våre motstandere skal ha det lett med å være det samme mot oss. Jeg mener at spillerne skal være såpass dyktige, såpass fleksible og såpass disiplinerte at de skal tåle både å bytte plass, bytte side f.eks., og til og med benkes i enkelte kamper. Vi har en stor stall og det skal da være nokså stor konkurranse om plassene.

                Dette med snillisme var ikke myntet på årets første 2 kamper, snarere de siste kanskje 10 sesongene? At midtbanespillere som ikke i det hele tatt utgjør en offensiv trussel, likevel får spille nesten fast på laget, er for meg negativt. Jeg føler at da kan spillere melde seg ut, slutte ta ansvar og ikke nå sitt potensiale, slik tilfellet har vært i mange sesonger. Spesielt lett var et å se dette i fjor, da spillerne mange ganger gikk å gjemte seg fremfor å gjøre seg spillbare.

                Jeg er enig i at spillere skal få tid på seg, men det er noe særegent i LSK at nyankomne (ikke bare unggutter, men etablerte spillere) tillates å bruke 1-2 år før de begynner å spille bra. Det er nokså mange eksempler på det og det burde ikke være nødvendig å bruke så lang tid. For yngre spillere stiller situasjonen seg litt anderledes. De fortjener tid og lettere matching. Det kan vi være enige om.
                LSK Norges beste lag

                Kommentar

                • Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2600

                  #9
                  Den første setningen din tilsvarer vel det alle trenere ønsker å få ut av laget sitt, men å kreve det, uavhengig av motstand, blir ganske strengt. Vi har ikke nødvendigvis den beste stallen i Tippeligaen, selv om den slett ikke er verst.

                  Konkurranse om plassene og bytter der det er fornuftig er jeg med på, men ikke for mye for tidlig hvis ikke kampprogrammet tilsier det. Det er ikke et ukjent fenomen at man ser de beste kampene i serien etter det har gått et par runder, uansett lag.

                  Det du tolker som snillisme kan også tolkes som at flere trenere på rad har vurdert disse spillerne til å være gode. De to eneste jeg kan tenke meg å bytte på foreløpig er Ringstad på venstreback og Edwin på topp, siden det virker som disse er nærmest å ta steget. Sistnevnte har riktignok stor konkurranse av to spillere som garanterer for en god slump mål hver sesong.

                  At de to sentrale midtbanespillerne (eller en av dem) må utgjøre en stor trussel er også en sannhet med visse modifikasjoner spør du meg. To sentrale midtbanespillere som ikke halser i angrep frigjør vingene og backene på hver sin side, siden midtbanemennene da kan dekke opp for deres offensive løp. Alle synes det er gøy med angrepsspill helt til kontringene raser på den andre veien. Balanse er stikkordet, og verken Liverpool eller Manchester United, to av verdens beste lag (også offensivt), spiller med spesielt offensive sentrale midtbanespillere fordi de lar kantspillerne og spissene stå for mesteparten av den biten. At midtbanespillerne skal bidra med konstruktive pasninger og være med på angrepsspillet er en annen ting enn at de skal beine inn i 16-meteren til en hver tid. Hvis de gjør det må kantspillerne holde igjen (nei, jeg mener ikke at de aldri skal ta turen opp, men alt til sin tid). Søgård er, etter min mening, ikke bedre til å skape angrepsspill enn Kiko.

                  Supportere tar heller nesten aldri til orde for forsvarsspill fordi alle synes det er gøy med mål. Dessverre går det ikke an å få alle poser og sekker som finnes hvis man også skal vinne kampene.

                  Når du sikter til fjoråret foreslår jeg at vi setter en stor rød strek over det. Ingen av spillerne skal dømmes på det, men på hva de gjør denne sesongen.

                  Hvis det er noe særegent i Lillestrøm at spillerne får tid til å utvikle seg, ser jeg heller på det som en fordel enn som en ulempe. Selvfølgelig håper man at det skal gnistre fra første sekund, men hvis det ikke gjør det, hvilken garanti har man for at spillerne treneren har vurdert som et hakk dårligere spiller så det sveisespruter fra avspark hvis de får muligheten? Jeg mener det er mer trolig at også disse vil bruke tid, og at det derfor fort blir tilbake til start.

                  At enkelte trenere ikke har klart å få maks ut av potensielt gode spillere som ikke har fått sjansen kan være, men vi har en ny trener nå. Og hvilke spillere kan vi egentlig peke på? Myklebust kanskje, men han må få spille på seg selvtillit igjen og får nå sjansen til det. Ellers...Gundersen? Søgård (vi vet hva han kan og ikke kan)? JML? Husár?
                  Ferdigskåra

                  Kommentar

                  • Håkon Henriksen
                    Administrator
                    • Nov 2003
                    • 6411

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
                    2.omgang
                    otto
                    håvard,frode,pål og lars
                    bjørn,khaled,arild og magnus
                    olivier og edwin
                    Jeg håper dette er laget som starter....

                    Da får vi en god offensiv ballfordeler på midten, samtidig som vi får inn litt ballferdigheter forran mål.
                    Håkon Henriksen
                    -
                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                    -
                    ALT FOR FUGLA

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4376

                      #11
                      Taper denne. Garantert! Er så typisk Lillestrøm at jeg blir kvalm av å tenke på det
                      ..................

                      Kommentar

                      • Roll75
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2007
                        • 834

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                        Taper denne. Garantert! Er så typisk Lillestrøm at jeg blir kvalm av å tenke på det
                        Vi kan ikke tape denne kampen! Da begynner det å ligne starten fra i fjor! Det vil da også spre seg usikkerhet i laget og så er vi igang igjen. Nei her er kun seier godt nok!

                        Kommentar

                        • Roll75
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2007
                          • 834

                          #13
                          Med tap her er vi nok 7 poeng bak rævbk allerede! Det kan blir hardt å ta igjen...

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Roll75
                            Med tap her er vi nok 7 poeng bak rævbk allerede! Det kan blir hardt å ta igjen...
                            Om du har forhåpninger om seriegull i år er jeg redd du blir skuffet...

                            Det blir forøvrig nok uavgjortmatch. 1-1. Edwin scorer etter en strøken dragning og tungt skudd etter 89 min.
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • Roll75
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2007
                              • 834

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Om du har forhåpninger om seriegull i år er jeg redd du blir skuffet...

                              Det blir forøvrig nok uavgjortmatch. 1-1. Edwin scorer etter en strøken dragning og tungt skudd etter 89 min.
                              Har nok ikke forhåpninger om seriegull i år gitt! Men synes likevel det er kjipt å føle at man er i ferd med å falle av lasset så tidlig i sesongen.

                              Nei jeg skal ikke svartmale ennå! Slår vi Ålesund så ser jo ting lysere ut...

                              Kommentar

                              • mats
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 621

                                #16
                                uavgjort mot ålesund og seier mot enga... 6 poeng etter 4 kamper!! ok start

                                Kommentar

                                • Andersen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2009
                                  • 350

                                  #17
                                  Det som gleder meg, er at uansett hvor dårlig LSK presterer poeng-messig, så vil enga gjøre det enda verre! Ikke at det er så overraskende.

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2281

                                    #18
                                    Jeg synes 8p etter 4 runder ikke er å kimse av, spesielt når enga max har 4. RBK virker unektelig meget sterke. Resten er overkommelig. Ingen grunn til å henge med hue. Innerst inne lever vi alle med et lite gullhåp. Vi får se når vi møter RBK. Da får vi se hvordan det ligger an.

                                    Kommentar

                                    • general
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2004
                                      • 1150

                                      #19
                                      Essidiri inn? Det finnes ingen indikasjoner på at Karim kommer til å bli satsa på eller bli noen hit LSK-trøya. Derav skal ikke han inn på banen når vi har andre spillere før han i køen.

                                      Mykle over på høyre og Bolly inn, eventuelt å sett inn Edwin pga hurtigheten.
                                      Seriegull 2016!!!

                                      Kommentar

                                      • dollyholly
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2007
                                        • 965

                                        #20
                                        Essidiri er vel den naturlige erstatter for Riise som jeg tror vil være sliten etter landskampene.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎