Aalesund-LSK, Color Line stadion, søndag 5. april kl. 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Arind
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2006
    • 459

    Opprinnelig skrevet av veiron
    Han var en katastrofe i dag. Jævlig synd, for han er jo en ekte LSK-gutt som jeg hadde håpet skulle bli en landslagsspiller snart.
    Enig med deg.....har hatt stor tro på PSA, men etter skadeavbrekket syns jeg liksom ikke han har kommet tilbake.....
    Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7029

      Ingen grunn til å få panikk. Vi var bunnsolide i begge de to første kampene, og bare et mirakel unna å slå Viking sist.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • forzakanaris
        Medlem
        Møteplager
        • Feb 2007
        • 92

        Opprinnelig skrevet av Arind
        Enig med deg.....har hatt stor tro på PSA, men etter skadeavbrekket syns jeg liksom ikke han har kommet tilbake.....
        Nå er selvfølgelig alt svartmalt;
        men hvis han ikke hever seg tilbake til nivået før skaden, bør han spille seg opp via 2.laget og Berg bør heller velge kippe, nordtveit i midtforsvaret og lke på høyre og rinstad på venstre!
        -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

        Kommentar

        • KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

          Dette var en tam kamp av gutta. At de viste noe i noen perioder hjelper ikke, gutta har en masse å revansjere mot vif kampen på mandag. Men jeg er sikker på at berg kommer til å gjøre noe. En reprise av fjordårets hjemme kamp mot søpla er uaktuelt.

          Kommentar

          • Hel1017
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Oct 2008
            • 196

            Opprinnelig skrevet av Arind
            Dette har ikke no med Henning å gjøre....spillerstilen er offensiv fotball. Dette her var bare kollektiv kollaps hvor gutta løp rundt som hodeløse høner. Man vinner ikke kamper uten 100% tenning og at vi vinner ballene på midtbanen og at de faktisk treffer hverandre med passninger. Det har ingenting med Henning Berg å gjøre....
            Enig, Henning Berg skal fredes i år og også neste år.
            Det er spilt tre kamper, og det blir latterlig å begynne å mase om trenerbytte nå.

            Mange som følger med klubben er i ferd med å falle i samme fella som i fjor med TN.
            Etter cupgullet og 4.plass i serien var forventningene skyhøye, og når det butta i åpningen i fjor var det en usikkerhet som sneik seg inn i alle ledd.
            Nå er det samme i ferd med å skje.
            Et trenerbytte, ny sportsjef og en god oppladning er ikke nok til å løfte oss inn i toppen av TL.
            Tålmodighet og kontinuerlig jobbing må til.
            Denne kampen var ræva, alle er enige om det.
            Men jeg er sikker på at vi framstår som et helt annet lag neste mandag.

            Så spar meg for spekulasjoner om jobben til HB.
            Kan ikke se så veldig mange andre som kunne gjort jobben noe bedre enn han.
            Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

            Kommentar

            • Bolsen3
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 1061

              Opprinnelig skrevet av Lund83
              Er ofte innom å titter på forumet og er ofte på Martins, og følger gjevnlig med på fugla. Var stille under Nordlie tida og valgte heller å støtte klubben, enn å kritisere. Men nå dette kan jeg ikke akseptere.

              Jeg synes vi bør begynne å tenke om Berg er den rette for oss. Vi spiller jævla dårlig, og jeg kan ikke tenke på hva som skjer neste runde mot søpla.
              Du får jo sjefene i Real Madrid til å fremstå som tålmodige :roll:

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5094

                Opprinnelig skrevet av Lund83
                Er ofte innom å titter på forumet og er ofte på Martins, og følger gjevnlig med på fugla. Var stille under Nordlie tida og valgte heller å støtte klubben, enn å kritisere. Men nå dette kan jeg ikke akseptere.

                Jeg synes vi bør begynne å tenke om Berg er den rette for oss. Vi spiller jævla dårlig, og jeg kan ikke tenke på hva som skjer neste runde mot søpla.
                Dette lukter det trolletroll av. Lang vei!

                Kommentar

                • Flisby`n
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 312

                  Opprinnelig skrevet av Lund83
                  Er ofte innom å titter på forumet og er ofte på Martins, og følger gjevnlig med på fugla. Var stille under Nordlie tida og valgte heller å støtte klubben, enn å kritisere. Men nå dette kan jeg ikke akseptere.

                  Jeg synes vi bør begynne å tenke om Berg er den rette for oss. Vi spiller jævla dårlig, og jeg kan ikke tenke på hva som skjer neste runde mot søpla.
                  Hvis du klarte å holde kjeft under Nordli, men allerede nå er på krigstien etter Berg har du i beste fall en splittet personlighet...
                  En kjeeempescoring av tommy!!

                  Kommentar

                  • holmiz
                    The kjøkken-kanariz
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6064

                    Trist kamp med et trist resultat, spilt på en trist "stadion", i en trist by. Med triste hjemmesupportere og håpløse hjemmedrakter. Selv er jeg fortsatt fargeblind etter å ha sett de selvlysende oransje draktene til vegvesenet på tv2sport i 2*45 min.

                    Fotball skal spilles på gress, plastikkunderlag bør overlates til tvilsomme idretter som dans, badminton og singstar.

                    Selv har jeg rundet 30 år og har dermed fulgt LSK et par år og er nå smertelig klar over at det svinger noe voldsomt i prestasjonene til Sportsklubben, og ettersom det å være kanari-fan er en livslang lidelse, så velger tross alt å trekke frem det jeg fant positivt i dagens kamp på sløye-fisk-matta-ikke-spille-fotball-her-når-det-regner-matta, ytterst i havgapet:
                    1. Nordtvedts inntreden som stopper. Det er her gutten har potensiale i bøtter og spann, og dette bør vi utnytte maksimalt så lenge vi har han til disposisjon.
                    2. Espen Søgård. Denne mannen skal og må spille alle kamper for Sportsklubben, han fighter med hjertet langt utenpå drakta og gjør en meget viktig jobb, han er et konstant uroelement ovenfor motstanderen. LSK ble ca 18 hakk bedre strax han og Arildo entret banen i 2. omgang. Han viste akkurat det samme under forrige rævgime, LSK vinner med han på banen uansett. Jeg er glad i deg Espen!
                    3. Vakkert mål av Riise, de ser vi rett og slett ikke mange av. Jeg tror og håper at de fleste av oss unner gutten dette, får vi 10-12 mål fra han i løpet av sesongen tror jeg det kan løfte oss ihvertfall 3 plasser på tabellen alene. Uansett, det er tross alt ikke bare bare å komme tilbake til fisk city sin plastikkstadion, der det forøvrig står en statue av hans egen storebror utenfor. At de forsmådde småpikene som lukter reke av andre grunner enn pappas tråler og fortsatt ikke har peiling på fotball, fortsatt piper av gammel uvane på plastic-fantastic-stadion mot vår nr 10, det får stå for deres regning. Pene å se på er de ihvertfall ikke, og ikke kan de lage noen nye sanger selv heller.
                    Last edited by holmiz; 05.04.2009, 22:21.
                    Hilsen Anders

                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      Utrolig mye dårlige avklareringer idag. Aafk skapte flere sjanser, deriblant to mål fordi vi er direkte svake på klareringer. På det andre målet er det mange muligheter men de ender i en Aafk spiller rett utenfor målet. Pål Steffen er grov. Vi ser også i forkant av det første målet at vi taper flere 50-50 dueller i forkant. Dette bedret seg noe med Espen.

                      Synes Mykle stadig vekk går seg fast. Han klarer verken å drible av eller løpe fra backene. Jeg ser gjerne at plassen hans er truet. Bolly burde få noen innhopp nå og da på venstrekanten dersom han gjør seg fortjent til det på treningene.

                      Tror Espen kan virke positivt på gutta mot enga. Han gir jernet og det smitter på de andre. Han er jo ikke all verdens teknikk, men han har jo en forholdsvis positiv statistikk for LSK tidligere. Vi hang bedre med i 2. omgang.

                      De norske ungutta viste seg tilliten verdig, men jeg synes Gabrielsen er litt vel nonchalang ved noen situasjoner. Litt Brennetakter over noen av returløpene hans. Ellers synes jeg det er bra at vi stiller med tre tenåringer i backrekka uten at de gjør seg bort.

                      Hvis ikke ting bedrer seg radikalt fra idag, blir dette en mellomsesong hvor vi bygger opp et nytt lag. 16-lagsserien gir større rom for det da man ikke er i enten nedrykkskampen eller medaljekampen 5 runder før slutt. Dette gjør at man kan gi ungutta mer tillit.

                      Kommentar

                      • alvar
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Dec 2005
                        • 100

                        jeg så ikke kampen idag, men fikk med meg noen klipp på tv etter på. det er en ting jeg lurer på: i utgangs punktet er både psa og kippe veldig gode midtstoppere men sammen blir det stort sett katastrofe. jeg aner ikke hva det er som skjer men noe usikkert er det der. husker psa sammen med rambekk for noen sesonger siden, da slapp vi omtrent ikke inn mål og psa var helt sjef bak der. så kommer kippe inn som makker og han blir helt borte. synes heller ikke kippe har vært noe spes bra på veeeeldig lenge.
                        håper noen her inne kan forklare meg hva som er problemt mellom disse to.

                        Kommentar

                        • KrisB
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2008
                          • 2923

                          Opprinnelig skrevet av alvar
                          jeg så ikke kampen idag, men fikk med meg noen klipp på tv etter på. det er en ting jeg lurer på: i utgangs punktet er både psa og kippe veldig gode midtstoppere men sammen blir det stort sett katastrofe.
                          Ehm... Ikke stort sett.
                          Kampen i dag var ikke noe bra. Og de fleste lillestrøm spillerne utpå banen i dag har vel sett bedre dager.

                          Kommentar

                          • Rovfugl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 3672

                            Laget virker ekstremt urutinert, det yrer av personlige feil i de aller fleste ledd utpå der.
                            PSA nærmer seg gapestokken med det han utførte i går.
                            Bakover var vi en totalt katastrofe i gårdagens kamp, spillerne stresser seg nesten ut av drakta når dem spiller, dem spiller ikke med ro og trygghet som andre gjør, man kan tydelig set at hele laget virker stressa og utrygge. Flere ganger i løpet av kampen ser man at spillerne rett og slett bommer på ballen! Både i forsvar \klareringer og i angrep\skuddøyeblikk ble det bommet på ball, og bomme på ballen burde ikke engang være et tema på tippeliganivå, er vel heller det at vi ikke holder tippeliganivå?

                            Man kunne tydelig set at det ikke var noe "guts" i laget i går, det virka ikke som de prøvde i det hele tatt, i alle fall i 1 omgang, dette er noe som irriterer meg forferdelig! dette er proffe spillere som får betalt store summer for å spille foppall og da forventer jeg og hele sportsklubben at man i alle fall gjør 100% innsats og faen ikke bare står å ser på!!! noe dem gjorde ved flere anledninger i går, spillere stod å så på og håpa at noen andre skulle gjøre noe, jeg mener WTF......

                            Utførelsen av ting var på samme nivå som innsatsen i 1 omgang..... helt rævva. Passninger direkte til motspillere som stod milevis unna egne spillere, hvordan er det mulig og bomme så jævla mye med en passning? At de skulle tro at det var egen spiller er uaktuelt da disse stygge helvetes Oransje draktene til motspillerne i går lyser advarsel om fare på lang vei.
                            Spillere på "joggende" løp fremover på kanten får passningene BAK seg og må stoppe for å få med seg ballen, hele rytmen fremover forsvinner.
                            Når de som er på "joggende" løp fremover en gang får ballen rett i bena så skal dem alltid STOPPE ballen helt før de setter seg i bevegelse fremover igjen!....... hvorfor kan ikke våre spillere som andre "flicke" ballen videre i den retningen dem skal for å beholde farta og flyten i spillet?

                            Jeg ble skikkelig provosert av det laget viste i går, jeg håper bare at dette ikke kommer til å bli noe vi ser flere ganger gjennom denne og de neste 100 sesongene, men det blir vel bare med håpet.

                            Kjære Sportsklubben..... jeg vil ikke ha reprise på en sesong hvor man døgnet rundt må gå å bekymre seg over om vi klarer å beholde plassen vår, kroppen og helsa tåler det bare ikke flere ganger nå! SEIER MOT ENGA!!!!!!!
                            DØ FOR FUGLA!!!
                            http://www.fluefiskebloggen.no
                            LSK er min religion
                            Ujah er min gud

                            Kommentar

                            • sk-kanaris
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • May 2007
                              • 240

                              Det er bare å konstatere at det var en kløne kamp og at det vil svinge i prestasjonene i år, en del av utviklingen mot ett stjerne lag i fremtiden. Tålmodighet.
                              /Ståle

                              http://youtu.be/wIQDoYUcwDg

                              Kommentar

                              • mooph
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 1496

                                Opprinnelig skrevet av sk-kanaris
                                ... det vil svinge i prestasjonene i år...
                                A)
                                Innsatsen bør være bra selv om prestasjonene svinger. I går var det nok av folk i middels koma utpå der.

                                B)
                                Bortsett fra Dosso og Edwin var Kiko, PSA og Kippe de dårligste på banen i går. Disse tre er rutinerte spillere som alltid bør prestere langt bedre enn hva de evnet i Ålesund.

                                Plastikkbane med overvann samt storm i kastene innbyr ikke til finspill, men det bør kunne forlanges at folk er i stand til å følge sine markeringer.
                                Forholdene kan muligens også unnskylde en viss unøyaktighet i pasnings spillet og en generell reduksjon i tekniske kunststykker, men gårsdagens prestanda av LSK var ofte langt under hva en finner på en gjennomsnittlig bedriftskamp. Denna gjengen får for mye betalt til at de skal bli helt paralysert av vind og regn.
                                Fugla mot nye høyder

                                Kommentar

                                • Roll75
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2007
                                  • 834

                                  Dette var stusselige greier. Hvorfor er ikke innsatsen på topp? Nå må gutta våkne, ellers blir vi i gjørma i år også. Det er pinlig at Ålesund har 6-1 mot oss de to siste i mål på deres hjemmebane.

                                  Kommentar

                                  • heidar
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2116

                                    Opprinnelig skrevet av holmiz
                                    3. Vakkert mål av Riise, de ser vi rett og slett ikke mange av. Jeg tror og håper at de fleste av oss unner gutten dette, får vi 10-12 mål fra han i løpet av
                                    For en gangs skyld fikk han en skuddmulighet der ikke en gang Riise kunne bomme. Jeg husker også et frispark fra langt hold som Riise sløste bort med et håpløst skudd. 10-12 mål i løpet av sesongen!? Håper virkelig ikke at BHR leser dette innlegget, siden jeg allerede er mer enn lei nok av at han skal sløse bort muligheter på lompene sine.
                                    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                    Endelig er mørketida over.

                                    Kommentar

                                    • Rovfugl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 3672

                                      Opprinnelig skrevet av heidar
                                      For en gangs skyld fikk han en skuddmulighet der ikke en gang Riise kunne bomme. Jeg husker også et frispark fra langt hold som Riise sløste bort med et håpløst skudd. 10-12 mål i løpet av sesongen!? Håper virkelig ikke at BHR leser dette innlegget, siden jeg allerede er mer enn lei nok av at han skal sløse bort muligheter på lompene sine.
                                      Da det frisparket skulle tas kunne man se frustrasjonen til Ocean som var i mot at det skylle skytes, han rista på hodet og slo ut med armene da han gikk bort fra ballen og BHR kom til og tydelig skulle skyte. Da frisparket gikk løp OO inn mot midten klar for et event innlegg likevel, da ballen gikk til helvete over og til siden slo han igjen ut med armene og var oppgitt.
                                      Jeg støtter OO i de reaksjonene, dette var rett og slett et forbanna sløseri.
                                      Avstanden til mål var alt for stor til å skyte, i alle fall når vi er på desperat måljakt, og Riise har ikke akkurat noen stor statistikk på akkurat dette.
                                      OO ville ha innlegg og jeg er helt enig med han, det er noe som potensielt ville gitt oss en bedre mulighet i den situasjonen vi hadde der.
                                      For mye Ego i Riise i den situasjonen?
                                      DØ FOR FUGLA!!!
                                      http://www.fluefiskebloggen.no
                                      LSK er min religion
                                      Ujah er min gud

                                      Kommentar

                                      • mr.sandass
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2005
                                        • 972

                                        Bunn nivået vårt er meget lavt i år og det hadde jeg forsåvidt forventa. Men når man synker så lavt som ikke klare å dempe en ball? Meget rart at man skulle spille en så dårlig kamp nå.

                                        Nei detta var så dårlig at det ikke kan bli værre.

                                        Er fortsatt optimist til mandagen.
                                        www.ultrasfeltc.net

                                        Kommentar

                                        • brisbane-kanaris
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2006
                                          • 595

                                          Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                          Da det frisparket skulle tas kunne man se frustrasjonen til Ocean som var i mot at det skylle skytes, han rista på hodet og slo ut med armene da han gikk bort fra ballen og BHR kom til og tydelig skulle skyte. Da frisparket gikk løp OO inn mot midten klar for et event innlegg likevel, da ballen gikk til helvete over og til siden slo han igjen ut med armene og var oppgitt.
                                          Jeg støtter OO i de reaksjonene, dette var rett og slett et forbanna sløseri.
                                          Avstanden til mål var alt for stor til å skyte, i alle fall når vi er på desperat måljakt, og Riise har ikke akkurat noen stor statistikk på akkurat dette.
                                          OO ville ha innlegg og jeg er helt enig med han, det er noe som potensielt ville gitt oss en bedre mulighet i den situasjonen vi hadde der.
                                          For mye Ego i Riise i den situasjonen?
                                          Enig i at Riise kunne valgt mange andre løsninger som teoretisk sett hadde ført til større sjanse for mål, men nå skal det også sies at OO har ikke akkurat vært sikkerheten selv de siste kampene heller da. Synd å si det, men tviler på at OO hadde fått til noe bedre. I går gikk det 44 minutter før han kom til en brukbar sjanse. I det 79 minuttet trillet han en ball til Lindegård fra 14 meter.

                                          I andre siden av banen "klarerte" han en ball rett i beina på Skiri som så måkte ballen rett i mål. Hvordan i hælvete klarer Skiri å treffe ballen klokkerent når OO ikke klarer å engang klarer å måke ballen oppover og ut langs en av sidene? Rettelse: Her var Dosso synderen. Beklager OO.

                                          Skjønner godt at Riise mister troen litt når OO enten A) blir avblåst for dytting B) eller mislykkes totalt i å treffe ballen ordentlig.

                                          Han var ikke akkurat dødlig effektiv mot Viking heller.
                                          Last edited by brisbane-kanaris; 06.04.2009, 19:11.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎