Nyheter april 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    ABC Nyheter


    Erik Huseklepp ( til høyre) og Jan Gunnar Solli jubler over Branns 1-0-scoring under eliteseriekampen i fotball mellom Brann og Lillestrøm i Bergen onsdag kveld. David Nilsen scoret etter pasning fra Huseklepp. Foto: Marit / SCANPIX

    Brann banket Lillestrøm

    Marerittet fortsetter for Henning Berg.

    Tekst: Marius Solberg Anfinsen
    Torsdag, 30.04.09 kl. 20:51

    BRANN STADION (ABC Nyheter): Brann-Lillestrøm 3-1
    Både Brann og Lillestrøm sto uten seire ved inngangen til denne uken. Etter kveldens kamp har det snudd for Brann som har to strake trepoengere, mens motgangen fortsetter for Henning Berg og Lillestrøm som fortsatt er helt sist i Eliteserien.

    Motgangen startet for LSK etter en halvtime da Vidar Riseth pådro seg to kjappe gule kort og ble sendt i dusjen.

    På overtid i første omgang scoret David Nielsen sitt tredje mål på for Brann på fire dager og rødtrøyene gikk til pause med ledelse. Etter hvilen tok det fem minutter før den var doblet, og da var det endelig Erik Huseklepps tur til å score sitt første for sesongen.

    En redusering fra Bjørn Helge Riise ga Lillestrøm nytt håp, men det ble knust da Petter Vaagan Moen satte inn 3-1 med en nydelig chipp.

    Kjedelig start
    Brann hadde kampens første gode angrep etter to minutter da raske Birkir Mar Sævarsson fosset oppover høyrekanten og la lavt inn i feltet. Der kom Lillestrøms keeper-debutant Andre Hansen akkurat foran David Nielsen og fanget ballen.
    Etter dette gikk kampen i hvilemodus. Oppgjøret bar preg av en del upresise oppspill, og spill mellom lagenes to 16-metere.
    Men etter snaue 20 spilte minutter tok det seg opp igjen. Først da Henning Berg skrek på straffe etter en duell mellom Bjørn Helge Riise og Bjørnar Holmvik. Sistnevnte hadde klart en hånd over skulderen på lillebror Riise, og Berg raste fra sidelinjen.

    Riises store sjanse
    Like etter kom to kjappe Brann-forsøk. Først da mandagens Brann-helt, David Nielsen, ble spilt fri etter pent spill av Jan Gunnar Solli og Erik Huseklepp. Nielsen ble imidlertid løpt opp i siste liten av Ringstad. Like etter kom en ny sjanse da Solli la inn fra høyre. På bakerste stolpe sto Petter Vaagan Moen helt fri, men han traff ballen dårlig og LSK fikk avverget.

    Lillestrøms første gode sjanse kom etter 29 minutter, men den var til gjengjeld av det store slaget. Bjørn Helge Riise gikk på et godt løp inn i feltet og fikk ballen fra Essediri. Plutselig var han alene med Håkon Opdal, men oddingen kom kjapt ut og reddet godt på skuddet fra kort hold.

    To skjebnesvangre minutter
    Så kom to grusomme minutter for Lillestrøm og Vidar Riseth. I to situasjoner pådro han seg gult kort, den siste da Huseklepp gikk ned på 17 meter. Protestene var til liten hjelp og Henning Bergs problemer var bare blitt større etter en halvtimes spill i Bergen.
    Med ti mann ble oppgaven langt tyngre for de gule, og på overtid i første omgang kom ledermålet. Erik Huseklepp hadde driblet seg gjennom Lillestrøm-forsvaret hele omgangen, og nå fikk han lønn før strevet.

    Han fosset nedover venstresiden og kom seg inn i feltet. Der fikk han lagt inn til David Nielsen som hadde en enkel jobb med å sende Brann i føringen. Like etter lød dommer Roy Helge Olsens fløyte, og lagene gikk til pause.

    Så scoret Huseklepp
    Etter pause kom Brann ut i høyt tempo og fem minutter inn i omgangen sto det 2-0. Debutant Hansen i LSK-målet kastet dårlig ut og Vaagan Moen fikk tak i ballen. Han spilte til Huseklepp som fintet seg fri og scoret. Brann stadion kokte, og sangen om at "Gullet Ska Hem" runget.
    Og Steinar Nilsens mannskap fortsatte. Først da innbytter Gylfi Einarsson framkalte en god redning fra Hansen på et skudd fra 16 meter, og så da Olafur Örn Bjarnasson headet i nettveggen etter en corner.

    Ny spenning
    Men Lillestrøm ga ikke opp og fikk sin redusering etter 64 minutter. Frode Kippe var sterk i duell med to Brann-spillere og headet ned til Riise. Han kom alene med Opdal for andre gang i kampen, og denne gangen gjorde han ingen feil. Det sto 2-1.

    Spenningen holdt seg imidlertid ikke lenge, og Brann scoret sitt tredje minutter senere. Petter Vaagan Moen spilte nyankomne Azar Karadas flott fri på venstresiden og han fintet bort Håvard Nordtveit. Avslutningen ble reddet av Hansen, og det samme ble returen. Ballen havnet imidlertid tilbake hos Vaagan Moen som chippet den i en utsøkt bue over både keeper og desperate LSK-forsvarere.
    Etter dette hadde hjemmelaget full kontroll, og de kunne fort scoret flere mål. Det var lett å se at de hadde en mann ekstra på banen, og de kontrollerte inn seieren.
    Dermed har Brann kommet seg etter den tunge starten på sesongen, mens problemene tårner seg opp for kanarifuglene.

    <pMarerittet fortsetter for Henning Berg. </p

    Kommentar

    • KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

      LSK.no


      LSK tapte 3-1 mot Brann
      Brann vant kampen i Bergen i kveld, godt hjulpet av dommeren.

      Kommentar

      • KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

        RB.no

        RØDT KORT: Vidar Riseth (til venstre for dommer Roy Helge Olsen) blir vist ut under eliteseriekampen i fotball mellom Brann og Lillestrøm i Bergen onsdag kveld. Det var en av dommer Olsen store feil på Brann stadion. FOTO: SCANPIX

        Ikke rasende – bare oppgitt


        BERGEN::
        (Brann - LSK 3-1).I fjor holdt Vidar Riseth en fire minutters tirade på TV2 i forbannelse etter tapet mot Brann. Torsdag kveld var han bare oppgitt – over dommeren.

        Av Per Kristian Torvik
        Publisert 30.04.2009 - 22:00 Oppdatert 30.04.2009 - 22:30
        Tips en venn om denne saken
        Skriv ut denne siden


        – Jeg er foran Erik Huseklepp. Jeg er ikke i nærheten av å holde ham. Og så presterer Roy Helge Olsen å vise meg ut. De er ikke frispark en gang, sa en rolig og avbalansert Vidar Riseth.
        Han fikk fullt medhold av TV2s ekspert Nils Johan Semb, som utvilsomt er det mest nøytrale og kompetente ansatte i kanalen.
        – Enkelte ganger det bare herlig at tv-kameraene fanger opp alt. Hele Norge er jo nødt til å se at dette ikke var noe å blåse for.
        Det Vidar Riseth også kunne se var at en særdeles dårlig plassert Olsen kom stormende da han blåste.
        – Jeg tror heller ikke han hadde tenkt å gi meg det andre gule kortet for dagen om ikke Brann-spillerne hadde løpt til for å påvirke ham. Jeg synes det vel være redelig av Roy Helge Olsen å innrømme at han tok feil.
        Hadde kontroll

        LSK-stopperen syntes LSK hadde god kontroll på kampen i spill 11 mot 11.
        – Vi hadde noen problemer med Huseklepp. Men Bjørn Helge Riise hadde den desidert største sjansen i denne perioden.
        – Og så skulle han også hatt straffe?
        – Det skal ikke jeg si. Den situasjonen var for langt unna til at jeg skal ha noen mening om den, sa Vidar Riseth.
        Kaptein Frode Kippe s ikke Riseth gjøre noe galt og sa klart fra til dommeren og Erik Huseklepp i pause.
        – Huseklepp klaget over at han ikke fikk et frispark. Jeg sa fra til ham om at de hadde fått mer enn nok med det feilaktige straffesparket. Roy Helge Olsen mente Vidar holdt så trøya sto rett ut. Tv-bildene viser at det ikke stemmer, sa Frode Kippe.
        Lagt ned

        Bjørn Helge selv mener han lagt ned inne i feltet.
        – Jeg kjente jeg ble holdt og falt og syntes det var straffe der og da. Men jeg skal ikke si mer om det.
        – Du så ut til å trives den halve timen du fikk spillespiss?
        – Jeg hadde en fri rolle, som jeg syntes fungerte bra. Jeg fikk en stor sjanse jeg burde scoret på, samtidig som vi var nær ved å skapte ytterligere gode muligheter. Det ga mersmak å spille rett bak Occean.
        – Men poeng blir det lite av om dagen?
        – Vi har ikke flyt og mangler det lille ekstra. Men stemningen er bra, og vi skal jobbe knallhardt videre. Skuffelsen over tapet sitter der, men den blir vi kvitt i morgen, sa Bjørn Helge Riise.

        Kommentar

        • KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

          Riise: – Skulle nok hatt straffe


          BERGEN: Det var nok av kontroversielle situasjoner å ta seg av for dommer Roy Helge Olsen på Brann Stadion torsdag kveld.
          Vidar Riseth fikk to gule kort og ble utvist. Kanskje skulle også Håvard Nordtveit ha sett rødt da han så ut til å holde tilbake Erik Huseklepp like før pause.
          – Den var kjempeklar, sier Huseklepp.
          Holding

          Men alt i alt skal kanskje Brann være fornøyd. På 0-0, tidlig i 1. omgang, kunne Bjørn Helge Riise ha fått straffespark i duellen med Bjørnar Holmvik. Også TV-bildene indikerer at det var en holding.
          – Om det skulle vært straffe? Jeg har ikke sett bildene ennå. Men jeg føler at han holdt meg tilbake, i hvert fall. Jeg klarte ikke å bevege meg fremover. Så det skulle nok vært straffe, sier Bjørn Helge Riise til bt.no.
          I stedet vinket dommeren spillet videre, og etter 33 minutter ble LSK redusert til ti mann.
          Da klarte ikke Lillestrøm å holde tilbake Erik Huseklepp og resten av Brann-laget.
          – Hadde det vært 11 mot 11 hele kampen, er jeg overbevist om at vi hadde vunnet. Jeg synes vi var bra den første halvtimen. Med ti mann ble det vanskelig, sier Riise.
          – Ikke krise

          Dermed er LSK fortsatt tabelljumbo, med fattige tre poeng.
          – Er det krise i Lillestrøm nå?
          – Nei. En kan ikke bare se på tabellen. Vi har hatt muligheten til å vinne nesten alle kampene vi har spilt til nå. Men det gjelder å luke vekk en del småfeil som vi gjør, sier han.
          Også trener Henning Berg tror det ville sett annerledes ut hadde Vidar Riseth fått spille hele kampen.
          – Vi hadde en god start, og 11 mot 11 var vi fullt på høyde med Brann, sier Berg.




          iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

          Kommentar

          • KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

            tv2sport.no

            Henning Berg: - Vi gjør mye bra



            LSK-treneren mener hans elever var best før utvisningen.
            Bergen (TV 2 Sporten): - Jeg synes vi har en bra start på kampen, og er kanskje det beste laget så lenge vi har elleve mann. Med ti mann så sier det seg selv at det blir en større utfordring. Vi klarte ikke komme til pause med 0-0, noe vi burde klart. Men Brann her med ti mann, da blir det vanskelig.


            - Er du enig i utvisningen?
            - Jeg synes ikke det så slik ut, men jeg må se TV-bildene før jeg kan si noe sikkert.
            - Sju kamper uten seier, hvordan påvirker det jobben din?
            - Jeg har en jobb å gjøre uansett om vi vinner eller taper. Vi jobber med å få det beste ut av laget, og jeg synes vi gjør mye bra i dag
            - Kommer til å snu det
            Lillestrøm ligger sist på tabellen, men Berg har ikke panikk.
            - Vi har spilt sju kamper nå, og alle kampene har vært tette og jevne. Vi har ikke vært dyktige nok til å avgjøre og til å forsvare oss selv. Noen ganger så kommer lag inn en sånn stim, men vi skal jobbe oss ut av den. Og fortsetter vi med samme innsatsen og prøver vårt beste, så kommer vi til å snu det.
            Keeperdebutant André Hansen gjorde en brøler før 2-0-målet, men får likevel gode skussmål av sjefen.
            - Han er litt uheldig med utkastet der, men André gjør en god kamp.
            Se høydepunktene fra Brann - Lillestrøm her:http://msn.tv2sporten.no/fotball/tip...cle2708828.ece

            Kommentar

            • KrisB
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2008
              • 2923

              DEBUTERER: Andre Hansen kommer seirende ut av denne duellen med Branns David Nielsen. FOTO: SCANPIX
              Sju kamper uten seier

              BERGEN:
              Nedturen fortsetter

              estrøm tapte 3-1 mot Brann i Bergen. Dermed fortsetter nedturen for kanarifuglene. Nå er den negative statistikken forlenget. Sesongens sju første kamper har endt uten seier, noe LSK ikke har vært i nærheten av tidligere.
              Dagens tap mot Brann var fortjent nok. Lillestrøm ble redusert til ti mann allerede etter 32 minutter, da Vidar Riseth ble utvist.
              Trønderen fikk sitt andre gule kort, et kort som ekspertene mener var feil idømt.
              Vi fulgte kampen live!
              Dette skjedde i kampen

              Lillestrøm starter kampen med den 19 år gamle tippeligadebutanten André Hansen fra start i torsdagens kamp mot Brann.
              Hansen, som kom fra Skeid før sesongen, spilte flere treningskamper i vinter. Da gjorde han sine saker bra.
              Til Brann-kampen, der LSK jakter årets første serieseier, er altså førstekeeper Otto Fredriksson vraket.
              Rødt til Riseth

              Brann kom til flest muligheter i starten av kampen, men LSK hadde den desidert største sjansen til da, etter 30 minutter.
              Bare sekunder etter kjempesjansen til Bjørn Helge Riise, fikk LSK-stopper Vidar Riseth gult kort.
              To minutter senere fikk han et gult til, etter at dommer Roy Helge Olsen mente han rev ned Branns Erik Huseklepp rett utenfor sekstenmeteren.
              Til tross for protester fra LSK-spillerne, dro Olsen opp det røde kortet. Dermed måtte kanarifuglene spille med en mann mindre den siste timen.
              – Der er jeg uenig med Olsen. Det skulle aldri vært kort, sa TV 2s ekspert Nils Johan Semb i pausen.
              Magnus Myklebust ble umiddelbart byttet ut av Henning Berg, og erstattet med Ruben Gabrielsen. Gabrielsen tok plass på høyre siden i forsvaret, mens Bjørn Helge Riise ble flyttet ned på venstreflanken.
              Lillestrøm endret til en 4-4-1-formasjon.
              Vi fulgte kampen live!
              Tok ledelsen

              Etter utvisningen skjedde det lite foran målene, men ett minutt på overtid fikk Brann ledermålet.
              Huseklepp dro seg fri på Lillestrøms høyre side, rundet Gabrielsen og slo ballen inn foran mål.
              Der hadde David Nielsen revet seg løs fra markeringen, og han kunne enkelt sette ballen i åpent mål.
              Keepertabbe av Hansen

              Brann begynte friskest også i 2. omgang.
              Etter 51 minutter fikk de uttelling på nytt, etter en gedigen keepertabbe av André Hansen.
              Debutanten kastet balle rett i beina på Petter Vaagan Moen. Han spilte videre til Huseklepp, som plasserte ballen mellom beina på LSK-keeperen.
              Hansen spilte for øvrig en god kamp, og hadde flere bra redninger.
              LSK reduserte

              Etter 64 minutter ble det spenning igjen.
              Et langt frispark fra Håvard Nordtveit havnet på hodet til Frode Kippe. Han stusset ballen videre til Bjørn Helge Riise, som skjøt via stolpen og i mål.
              Kippe var for øvrig i offside da han mottok ballen.
              Nytt Brann-mål

              Etter 71 minutter ble kampen definitivt avgjort.
              Brann-innbytter Azar Karadas fikk to sjanser uten å klare å score. Det gjorde derimot Vaagan Moen som plukket opp returen.
              Han chippet ballen elegant over LSK-spillerne og i mål.
              Etter det ebbet kampen ut med fler scoringer

              Kommentar

              • KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

                rb.no

                ENGASJERT: LSK-trener Henning Berg sa klart fra til fjerdedommeren var han mente om Roy Helge Olsens innsats i en del situasjoner. FOTO: SCANPIX
                – Burde gitt Huseklepp mindre rom

                BERGEN::
                LSK-trener Henning Berg mente LSKs forsvarsspillere kunne gitt Erik Huseklepp litt dårligere arbeidsbetingelser.


                Bortsett fra det syntes han det var mye å glede seg over.
                – Vi burde vært tettere på ham, slik at han fikk større problemer med å vende opp. Men han er en god spiller, som er vanskelig å stoppe, sa Henning Berg om banens beste.
                Han ville ikke selv ta stilling til situasjonen der Vidar Riseth ble sendt av banen.
                – Jeg syntes det første gule han fikk var billig, når en sammenligner med de to situasjonene Nosa Igiebor ble klippet ned. Den ene gangen fikk han ikke frispark, den andre ble han regelrett holdt igjen.
                – Utvisningen?
                – Jeg skal ikke ta stilling til det fra min posisjon. Men jeg hører de som så på tv, og som så det ordentlig, sier at det ikke var frispark en gang.
                – Hva er du fornøyd med i denne kampen?
                – Vi var gode så lenge vi spilte 11 mot 11, og burde ledet da Bjørn Helge Riise var igjennom etter et flott angrep. Den første halve timen var vi tålmodige og var også nær ved å skape flere sjanser. Vi greide oss også bra lenge med en mann mindre på banen.
                – Men det blir lite poeng?
                – Tabellen lyver ikke. Men vi er fortsatt bare seks poeng bak tredjeplass. Vi skal bare fortsette å jobbe hardt og forbedre oss. Det gjør vi hele tida. Da er jeg sikker på poengene vil komme, sa Henning Berg.

                Kommentar

                • KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923

                  LSK.no


                  Skuffende uavgjort for juniorene
                  (LSK-Skedsmo 1-1) Lillestrøms juniorer gjorde en god spillemessig prestasjon, men var skuffet over poengfangsten etter 1-1 i lokaloppgjøret mot Skedsmo.


                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    Aftenposten

                    Riseth vil ha utvisningen strøket

                    Vidar Riseth håper hans andre gule kort i kampen mot Brann blir strøket.

                    Av: Roar Lyngøy
                    Publisert: 30.04.2009 kl. 20:50 , endret: 30.04.2009 kl. 23:47

                    Brann – LSK 3-1: – Jeg håper at bildene viser nok til at de går tilbake på utvisningen.

                    Det sier Vidar Riseth etter LSKs 1-3-nederlag i Bergen. Hans utvisning etter drøye halvtimen ødela mye for gjestene fra Romerike.
                    – Å spille med 10 mann kontra 11 har selvsagt mye å si. Før utvisningen følte jeg at vi kjente igjen mye av det som preget oss i vinter, sier Riseth til bt.no.
                    Sindig

                    Det var en sindig Riseth som møtte pressen etter kampen. Da hadde han fått god tid til å kjøle seg ned, for utvisningen kom etter kun 33 minutter.
                    Da hadde han fått to gule kort i løpet av tre minutter, begge etter forseelser mot Erik Huseklepp.
                    – Det første gule kortet var helt riktig. Jeg kom for sent. Frispark og gult kort, helt greit. Det andre gule ser vi klart og tydelig ut fra TV-bildene at det var ingen verdens ting. Det samme sier TV 2, og det samme sier Huseklepp selv, sier Riseth.
                    – Alle kan gjøre feil

                    Nå håper han at NFF trekker tilbake utvisningen, og at han slipper karantene.
                    – Alle kan gjøre feil. Nå håper jeg at de tar til sunn fornuft, ser på bildene og trekker kortet tilbake. Det er gode bilder både forfra og bakfra. Så jeg mener de må ha såpass ryggrad at kortet trekkes, sier trønderen.
                    Erik Huseklepp har en litt annen versjon av de to hendelsene.
                    – Det første gule kortet er billig. I den andre situasjonen føler jeg at jeg skal ha frispark, og at han legger seg over meg, sier Brann-helten.

                    Vil vurdere protest
                    LSK-trener Henning Berg ville ikke ha for klare meninger om de to gule kortene.
                    – Det hjelper oss ikke siden vi tapte kampen. Men Vidars to gule kort kan bli artig å se nærmere på.
                    – Vi må i hvert fall få vurdert om vi har et protestgrunnlag, sier Berg.

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎