LSK-Søpla, Åråsen mandag 13. april kl. 20

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Haha - det er morsomt å se at gutta kan ha humor midt i det de fleste av oss allerede betegner som en krise. I dagens papirutgave av RB hevder nemlig Arild S og Vidar R at Kippes mål mot VIF egentlig var et forsøk på demping. De påstår også at Kippe skal ha innrømmet dette ovefor dem..
    På TV etter kampen hørte jeg Kippe selv kalle det "midstopper-touch"

    Humor er viktig, særlig når det går litt tungt!
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • Rabbi
      Medlem
      Møteplager
      • Mar 2004
      • 78

      Opprinnelig skrevet av KFL41

      Riseth hadde et svakt innhopp og juniorene bør fortsette å få sjansen fremfor ham. Han burde gått i sikring bak Gabrielsen på målet til Mos samt hadde en meget svak inngripen før pause hvor Nordtveit redder ham.
      Helt enig. Ser at det er en del som legger skylden på Gabrielsen for det målet. Det blir feil. Alle kan tape en duell 1 mot 1. Det er derfor man i soneforsvar skal komme inn i sikring. Denne gangen var det Riseth som skulle vært i sikring. Han hadde alle muligheter til å gjøre dette, men somlet og sto og så på. For dårlig!

      Kommentar

      • Careca

        Opprinnelig skrevet av egil
        Undrer det deg ikke ørlite grann at du ser noe som ingen andre ser? Har alle andre feil og du rett? Greit nok at Fredrikson vurderes opp mot vår nåværende andrekeeper, men Fredrikson er betydelig bedre enn Moldskred, anytime.
        Kaizer bruker statistikk. Noen og en hver burde kanskje vurdere hvordan massesynsing og kollektiv lojalitet virker på lysten med å komme med alternative meninger på forumet.

        Kommentar

        • Careca

          Opprinnelig skrevet av Grusom B

          Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men vi trenger Bjørkøy på midten.
          Hvor lenge er han skadet? Jeg har alltid hatt trua på han.

          Hanssen - Eriksen, Nordtveit, Kippe, Gabrielsen - Bolly, Bjørkøy, Riise, Ringstad - Bergmann, Sundgot

          Kommentar

          • egil
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 1119

            Opprinnelig skrevet av Careca
            Kaizer bruker statistikk. Noen og en hver burde kanskje vurdere hvordan massesynsing og kollektiv lojalitet virker på lysten med å komme med alternative meninger på forumet.

            Stemmer sikkert at det er en del massesynsing og kollektiv lojalitet her på forumet. Jeg er også enig at en skal ha en viss takhøyde for alternative meninger.

            Jeg mener allikevel at bruk av statistikk er en farlig debatteknikk, ihvertfall dersom statistikken brukes tendensiøst.

            Hvis en går inn på den opprinnelige tråden om Moldskred vs Fredrikson ser en hvor horibelt feil statistikken er brukt av Kaizer. Jeg tror jeg ved hjelp av en eller annen form for statistikk skal greie å "bevise" at Pasi Rasimus egentlig var bedre enn Bjørn Helge Riise. Enkeltspilleres deltagelse i seiere eller tap i en lagidrett som fotball, gir egentlig ingen mening. En må vurdere hver enkelt spillers innsats i kampene.

            At Moldskred ikke er en del av stallen i 2009, sier ihvertfall en del om trenerteamets syn på hans tidligere spill og fremtidige potensiale.

            At det startes en ny diskusjon nå hvor vi har tydeligvis fått en meget habil og ung andrekeeper, og hvor Fredrikson viser svakhetstegn, er forståelig. Jeg mener at Moldskred ikke hører hjemme i den diskusjonen, men det er nå min mening.
            KFL - medlem nr 23

            Kommentar

            • Careca

              Opprinnelig skrevet av egil
              Enkeltspilleres deltagelse i seiere eller tap i en lagidrett som fotball, gir egentlig ingen mening.
              Sterkt uenig. Det er klart det er nyttig å bruke statistikk for å vise hva en spiller har bidratt med. Det er målbare resultater som teller, og da kan selvfølgelig statistikk brukes.

              Opprinnelig skrevet av egil
              At det startes en ny diskusjon nå hvor vi har tydeligvis fått en meget habil og ung andrekeeper, og hvor Fredrikson viser svakhetstegn, er forståelig. Jeg mener at Moldskred ikke hører hjemme i den diskusjonen, men det er nå min mening.
              Enig. Moldskred er historie. Hanssen er framtida. Den begynner forhåpentligvis snart.

              Kommentar

              • egil
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1119

                Opprinnelig skrevet av Careca
                Sterkt uenig. Det er klart det er nyttig å bruke statistikk for å vise hva en spiller har bidratt med. Det er målbare resultater som teller, og da kan selvfølgelig statistikk brukes.

                En spiller kan prestere glimrende for et lag som taper 5 kamper på rad, mens en annen spiller kan prestere svakt for det samme laget som deretter vinner 5 kamper på rad.

                Derfor er jeg sterkt kritisk til å bruke lagstatistikk som en pekepinn for noe som helst på enkeltspillere.
                KFL - medlem nr 23

                Kommentar

                • Careca

                  Opprinnelig skrevet av egil
                  En spiller kan prestere glimrende for et lag som taper 5 kamper på rad, mens en annen spiller kan prestere svakt for det samme laget som deretter vinner 5 kamper på rad.

                  Derfor er jeg sterkt kritisk til å bruke lagstatistikk som en pekepinn for noe som helst på enkeltspillere.
                  Klart det, men slutningen om at da er statistikk ubrukelig, holder ikke mål.

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13271

                    Statistikk som prediktivt verktøy i fotball kan man hive på dynga. Den eneste som klarer å anvende statistikk på en fornuftig måte før kamper er drillo, som bruker sine mye omtalte prosenter til å inngi trygget og tro på at tilfeldighetene er under kontroll i spillergruppa. Årsaken til at han kan gjøre dette er fordi han faktisk tror på dette selv, og årsaken til at han faktisk tror på dette selv er vel at han har noen autistiske trekk.

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎