Landslagskanaris

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kris
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Mar 2007
    • 229

    Hareide har jo uttalt at Kippe er å anse som en reserve for Hangeland... Så tipper det er grunnen til at han er ute.. Og Riseth er vel for gammel... Trenger jo ikke rutine i en sånn kamp...

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Opprinnelig skrevet av TheFugl
      At Kjetil Wæhler blir prioritert foran både Kippe og Riseth er for meg en jævla stor gåte. Skulle likt å få en forklaring på det.
      Som jeg nevnte tidligere, så tror jeg rett og slett at Hareide ikke liker Kippe... Uansett hvordan Kippe spiller så blir han ikke brukt, han var jo med i troppen lenge og det var mange som sneik seg forran han da.

      Kommentar

      • McGuffy
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 5094

        Opprinnelig skrevet av TheFugl
        At Kjetil Wæhler blir prioritert foran både Kippe og Riseth er for meg en jævla stor gåte. Skulle likt å få en forklaring på det.
        Han forklarte det på pressekonferansen ifbm med uttaket nå:

        Kjetil Wæhler spilte bra, sammen med Hangeland, mot Moldova. (!)
        Til informasjon ble den kampen spilt den 8.september 2007.

        Kommentar

        • Kanarifugl84
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2007
          • 2319

          Opprinnelig skrevet av TheFugl
          At Kjetil Wæhler blir prioritert foran både Kippe og Riseth er for meg en jævla stor gåte. Skulle likt å få en forklaring på det.
          Den forklaringen kan jeg lett gi deg. Åge har kontaktet sin gode venn i søpla, Martin Andresen og hørt om han hadde noen midtstoppere tilgjengelig. Søppel kommer tydeligvis foran alt for den mannen der. Skandale.

          Kommentar

          • JMKANARI
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Oct 2007
            • 170

            Opprinnelig skrevet av Folke
            Han lytter ikke før "ekspertene" har diskutert laguttaket hans i media i 5-6 dager først...
            Vedrørende Kippe så tror jeg Hareide rett og slett ikke liker mannen, han har aldri fått en fair sjanse.
            Her er det fare for tomler ned innser jeg, men jeg tror det er riktig å utelate Frode Kippe. Ja, han er fabelaktig i LSK, og han danner et ypperlig par med Riseth. Det er derimot sånn at Brede Hangeland SKAL spille på landslaget (all den tid han er vår beste stopper). Mulig det kan motbevises om Kippe og Hangeland får prøve seg sammen, men jeg sitter med en følelse av at disse ikke passer spesielt godt sammen.

            Men så; å ta med en skadeplaget Kjetil Wæhler - som i tillegg spiller for et lag som er i ferd med å rakne fullstendig (les: takk Gud for det!)- fremfor Vidar Riseth, er for meg fullstendig uforståelig.

            Javel, Riseth begynner å dra på årene, men det gjør jaggu Wæhler også! Riseth har all verdens erfaring fra spill i Champions League, samt at han har spilt i Skottland i flere år. Han har stor fart, kløkt og har mestret det å spille på Hampden Park før.

            Nei, dette forstår jeg ikke en dritt av, med unntak av at Hareide nok en gang beviser sin inkompetanse.

            Lang mail kort; forstår at Kippe ble utelatt, og forstår ikke en dritt av at Wæhler er foretrukket fremfor Riseth.
            Krysser fingra for en ny Tom Lund snart...

            Kommentar

            • TheFugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2006
              • 343

              Opprinnelig skrevet av kris
              Hareide har jo uttalt at Kippe er å anse som en reserve for Hangeland... Så tipper det er grunnen til at han er ute.. Og Riseth er vel for gammel... Trenger jo ikke rutine i en sånn kamp...
              Wæhler er vel ikke et talent lenger han heller?

              Kommentar

              • Smukken
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2004
                • 718

                Opprinnelig skrevet av rEPPA
                Hadde du forventet noe annet fra nissen Hareide? Håper dette blir den siste matchen han er trener for det norske landslaget.

                Egentlig driter jeg i det, siden landslaget betyr nada for meg akuratt nå.
                Me too Litt retorisk kan man stille spørsmålet når man ser uttaket og si følgende: "Finn minst 5 feil" ...

                Litt artig er det at svært få hjemlige spillere er gode nok for landslaget men så fort de blir blir solgt til en annen liga av ymse kvalitet er de plutselig gode nok for landslaget. Evner ikke Hareide å vurdere spillerne selv?

                Mannen er lobotomert - R.I.P.
                Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                Kommentar

                • kinstad
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2007
                  • 406

                  Skjønner ikke helt dette, men kanskje noen kan forklare meg det.

                  Er det ikke bra at verken kippe eller riseth er blitt tatt ut?

                  Altså begge er for gamle til å skulle "vise" seg for det internasjonale markedet og for LSK`s del hadde det vært kjipt om det ble nye skader i det forsvaret som fungerer så bra om dagen (PSA er mulig klar men er ikke i den formen de to andre er i).

                  Når det gjelder landslaget så kanskje de ville vært styrket eller kanskje ikke med et slik valg, men jeg har ikke troa på at det er det som er forskjellen der Norge virkelig kan vise at de er klar for å leke med de store gutta.
                  ________
                  -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                  Kommentar

                  • Hoho
                    -Engasupporter-
                    Forumsadist
                    • Oct 2006
                    • 140

                    Opprinnelig skrevet av TheFugl
                    At Kjetil Wæhler blir prioritert foran både Kippe og Riseth er for meg en jævla stor gåte. Skulle likt å få en forklaring på det.
                    Helt greit at enga ikke gjør det bra for tida, men Wæhler er den som er skyld i at det ikke har gått enda værre. Er det en som rydder opp når Hagen eller Muri blir parkert på 40 meter, så er det Wæhler. Han gjør sjelden feil, har grei hurtighet, og er en spiller med riktig innstilling. Han har vært aktuell for landslaget lenge, men skader rett før uttak osv har vært i veien. Helt ok at han får sjanser nå som han er frisk. Vet ikke hvor mange kamper dere ser av enga (sikkert ingen), og dømmer man han utifra resultatene til laget forstår jeg godt hvorfor dere ikke skjønner hvorfor han er tatt ut. Men hadde man sett på hans prestasjoner aleine, så tror jeg de fleste er enig at det ikke er så uforklarlig.
                    Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

                    JA, det er det

                    *Hoho er en skapfugl*

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13244

                      Opprinnelig skrevet av kinstad
                      Skjønner ikke helt dette, men kanskje noen kan forklare meg det.

                      Er det ikke bra at verken kippe eller riseth er blitt tatt ut?
                      Forsåvidt greit for min del, all den tid Riseth har slitt med en vond akilles. Men også litt dumt fordi landslagsuttak alltid virker motiverende. Begge har jo vist kanonform i den siste tiden - begge har bl.a. vært på rundens lag og banens beste, og Riseth er en stopper som må være ideell for Skotland-kampen. Skjønsberg er i mine øyne for urutinert og jeg har liten tro på at han får til noe utenfor Stabæk. Hva Wælher-klovnen gjør i uttaket er et mysterium, han er nummer 57 på vg lista etter spillere som Tommy Berntsen og Soma, har spilt piss poor i likhet med resten av søpla og er nok et resultat av ren toten-populisme fordi de måtte fylle opp troppen.

                      Kommentar

                      • sten
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2005
                        • 873

                        kanskje like greit att Kippe ikke er tatt ut.Bedre att han er hjemme å trener med LSK enn å trene med landslaget.han får jo ikke spillt så lenge Hareide er trener.Ganske merklig uttak av han nok engang.Kanskje på tide å ta en dopingkontroll på Ågemann for den mannen er da nødt til å gå på ett eller annet slik som han driver.Håpløs mann spør du meg.

                        Kommentar

                        • WAK
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2006
                          • 960

                          Leste at G-16 vant turneringen (kvalifisering) i helga. Noen som vet om Ruben Gabrielsen og Fredrik Guldbransen spilte?

                          Kommentar

                          • hoyt
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 2850

                            Opprinnelig skrevet av WAK
                            Leste at G-16 vant turneringen (kvalifisering) i helga. Noen som vet om Ruben Gabrielsen og Fredrik Guldbransen spilte?
                            UKRAINA - NORGE 0-4 (0-1)
                            Norge: Eirik Johansen - Even Parkstad Johansen, Krister Wemberg, Eivind Daniel Røed, Alexander Hassum - Ruben Gabrielsen (Fredrik Gulbrandsen 77.min), Markus Henriksen, Christian Landu Landu, Haakon Farstadvoll, Ørjan Hopen (Simen Solbak 70.min) - Mushaga Bakenga (Mergrim Hereqi 63.min).

                            Ingen av våre scoret.


                            NORGE - SVEITS 0-0 (0-0)

                            Norges lag: Eirik Johansen - Even Parkstad Johansen, Krister Wemberg, Eivind Daniel Røed, Alexander Hassum - Ruben Gabrielsen (Espen Standal 68.min), Markus Henriksen, Christian Landu Landu, Haakon Farstadvoll, Ørjan Hopen - Mushaga Bakenga (Mergrim Hereqi 72.min).
                            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                            - Nosa

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              Den siste kampen (mot Island) endte også 0-0. Ruben starta på høyreback, mens Fredrik starta på høyre midtbane.

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                Hareide er et naut som velger ut en gjeng med sulliker foran Kippe og Riseth. Hvilket forsvar er det som fungerer i Norge for tia?

                                Hva har wæhler og HAALAND gjort for å fortjene uttak?
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • Kanarifugl84
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2007
                                  • 2319

                                  Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                  Hva har wæhler og HAALAND gjort for å fortjene uttak?
                                  Wæhler - ikke en dritt. Han kommer bare fra "riktig" klubb i Hareides øyne, samtidig som han visstnok spilte glimrende mot Moldova long long time ago.
                                  Haaland - skal jeg være litt mer forsiktig å uttale meg om, da jeg ikke har fulgt han særlig nøye for OB i den danske superligaen.

                                  Vi må bare innse at Kippe aldri kommer til å nyte noen som helst tillitt på landslaget så lenge Hareide sitter ved roret. At Vidar ikke er med, kan også ha noe med skadeplagene i akillesen hans å gjøre. Uansett fatter jeg ikke at Wæhler kan være i troppen.

                                  Kommentar

                                  • Roll75
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2007
                                    • 834

                                    Syns det er greit at vi ikke har med flere på landslaget. Begynner å interessere meg mindre og mindre for den gjengen der med Hareide i spissen. Martine hvor langt klippekort har han? Latterlig!! For Lsk handler vel sesongen først og fremst om å avslutte med stil.

                                    Kommentar

                                    • Robiwan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2006
                                      • 603

                                      For meg er det helt greit at ikke Frode elle Vidar havna på landslaget. Trur det fort kan bli en "negativ opplevelse" da lands'en spiller elendig og mye kritikk fra media. Bare det at det er med 3 spiller fra søppla sier jo litt om Åge.

                                      Håper bare at Riise kan komme seg uskadet gjennom, pluss at han er såpass tent at han kan heve nivået og innsatsen på laget. Er vi heldige imponerer han stort mot Nederland.
                                      Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                      Kommentar

                                      • Ola
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1651

                                        Opprinnelig skrevet av Lars
                                        Den siste kampen (mot Island) endte også 0-0. Ruben starta på høyreback, mens Fredrik starta på høyre midtbane.
                                        Morgendagens Schiller/Pedersen høyre-konstellasjon?

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          Som enkelte sier er det vel like greit at LSK slipper å sende for mange spillere til landslagssamling, det er stort sett bare negativt rundt landslaget for tiden og det er vel det siste LSK spillerne trenger. Skulle ønske BHR slapp å dra også, siste laget trenger er en ny skade på han.
                                          Fikk dere med dere 2 Tarik mål i UEFA cupen i går? Nå går det vel ikke mange dager før han blir kalt inn igjen og plutselig er han så mye bedre enn for 1 uke siden... Akkurat som Skjelbreid ved sist uttak. Tenk at landslagssjefen utelukker de 2 beste talentene Norge har for tiden, for så å ta de inn når media presser på.. svakt!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎