Landslagskanaris

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5094

    Serbia går opp til 1-0 på overtid etter en tabbe av André. Glipper ballen ned i beina til en serber. Kjipt etter at André igjen har levert en glimrende kamp.
    Last edited by McGuffy; 09.09.2009, 19:11.

    Kommentar

    • hoyt
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 2850

      Opprinnelig skrevet av McGuffy
      Serbia går opp til 1-0 på overtid etter en tabbe av André. Glipper ballen ned i beina til en serber. Kjipt etter at André igjen har levert en glimrende kamp.
      Dessverre er dette beskrivende for Hansen som keeper. Toppnivået er skyhøyt, men plutselig kommer det situasjoner der han surrer mer enn bestemor ville ha gjort. Får håpe han stabiliserer seg med åra.
      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
      - Nosa

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        Opprinnelig skrevet av hoyt
        Dessverre er dette beskrivende for Hansen som keeper. Toppnivået er skyhøyt, men plutselig kommer det situasjoner der han surrer mer enn bestemor ville ha gjort. Får håpe han stabiliserer seg med åra.
        Jeg vil heller si det er beskrivende for unge keepere. Keeperplassen er den som er mest utsatt hva angår manglende rutine og konsentrasjonsevne. Jeg er sikker på at Andre utvikler seg voldsomt på å spille toppnivå på Island og U21.
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

          Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Jeg vil heller si det er beskrivende for unge keepere. Keeperplassen er den som er mest utsatt hva angår manglende rutine og konsentrasjonsevne. Jeg er sikker på at Andre utvikler seg voldsomt på å spille toppnivå på Island og U21.
          Det har såklart en sammenheng med alder å gjøre, men personlig mener jeg Hansen er mer tilbøyelig for tabber enn de han konkurrerer mot i henhold til talent og alder (Staw, Lie osv). Ingen av de hadde bommet på ballen mot Start for eksempel. Se på David James - Kanongod som ung, men tabbeforfulgt. Ble ikke en stabil keeper uten tabber før han nådde 35. Vet dette er satt på spissen, men noen keepere er bare veldig tabbeforfulgt. Får håpe du har rett og at konsentrasjonsevnen blir bedre av å spille fast i Island og for U21.
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            Opprinnelig skrevet av hoyt
            Det har såklart en sammenheng med alder å gjøre, men personlig mener jeg Hansen er mer tilbøyelig for tabber enn de han konkurrerer mot i henhold til talent og alder (Staw, Lie osv). Ingen av de hadde bommet på ballen mot Start for eksempel.
            Kødder du nå???

            HVALER (VG Nett) Fredrikstad-keeper Lasse Staw (21) har sluppet unna hets fra lagkameratene etter brøleren mot Sandefjord.


            - Er dette den største tabben du noen gang har gjort?

            - Nei, jeg har gjort flere av dem. Det er vanskelig å gå gjennom et fotballiv uten å gjøre feil, og gjør du det, er du eksepsjonell, sier han.


            Jeg skulle tatt det målet, ingen tvil om det. Fra der han legger forventer jeg et innlegg og blir feilplassert og da kommer jeg for sent til å hindre at den går inn, sukker unggutten.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • hoyt
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 2850

              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Kødder du nå???

              HVALER (VG Nett) Fredrikstad-keeper Lasse Staw (21) har sluppet unna hets fra lagkameratene etter brøleren mot Sandefjord.



              http://fotball.aftenposten.no/elites...icle143482.ece
              Det der er vel ikke på langt nær så ille som å bomme på et tilbakespill som ender med baklengsmål?

              Men vi kan gi oss der, jeg håper virkelig jeg tar feil og at Hansen utvikler seg til å bli en kanonkeeper, men da må han jobbe mye med å luke vekk feilene han gjør.
              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
              - Nosa

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                Opprinnelig skrevet av hoyt
                Det der er vel ikke på langt nær så ille som å bomme på et tilbakespill som ender med baklengsmål?

                Men vi kan gi oss der, jeg håper virkelig jeg tar feil og at Hansen utvikler seg til å bli en kanonkeeper, men da må han jobbe mye med å luke vekk feilene han gjør.
                Akkurat like ille spør du meg. Veldig mange keepere har gjort en tabbe lik den Andre gjorde mot Start, noe som tilskriver seg svak konsentrasjon. Staw derimot gjør tabbe på tabbe og viser tidsvis ekstremt dårlig keeperteknikk. Jeg vet hvem jeg ville valgt; Andre: Hver gang.
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • hoyt
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 2850

                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                  Jeg vet hvem jeg ville valgt; Andre: Hver gang.
                  Det er jeg enig i.

                  Men, at de to tabbene er like ille? Sprøyt.
                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                  - Nosa

                  Kommentar

                  • Heia Lørenskog
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Apr 2006
                    • 147

                    I gårsdagens papirutgave av Aftenposten prøvde Bertil Valderhaug å sette opp Norges landslag fem år frem i tid. Av LSK'ere var André Hansen et av alternativene til Rune A. Jarstein, Stian Ringstad (sammen med bl.a. J. A. Riise) et av alternativene til Knut A. Rindarøy på venstreback og Kristoffer Tokstad et av alternativene til B.H. Riise (litt overraskende da jeg trodde han først og fremst er sentral) på høyrekant. I tillegg var Nordtveit (selvsagt) valgt som Hangelands partner i midtforsvaret.

                    Kommentar

                    • Xavi
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 1275

                      Opprinnelig skrevet av hoyt
                      Det der er vel ikke på langt nær så ille som å bomme på et tilbakespill som ender med baklengsmål?

                      Men vi kan gi oss der, jeg håper virkelig jeg tar feil og at Hansen utvikler seg til å bli en kanonkeeper, men da må han jobbe mye med å luke vekk feilene han gjør.
                      Nå har vel både Arason og Lehmann gjort lignende tabber. Vil si de er på høyde med de til Staw, men ser bare utrolig mye verre ut.
                      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                      Anders, Tidligere styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Har stor tro på Andre, men det har blitt litt mange tabber i år. Får håpe det ikke blir noe som henger ved ham etter som erfaringen kommer. Kan fort bli en ny Jarstein da.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          John Raymond Haraldsen fikk spille en drøy halvtime av g15-kampen mot Sverige. Laget tapte desverre 1-5.

                          Kommentar

                          • KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

                            Otto har igjen blitt tatt ut til det finske landslaget, da de møter både Wales og Tyskland den kommende uka. Får se om han får noe spilletid da men.

                            Kommentar

                            • KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

                              Opprinnelig skrevet av KrisB
                              Otto har igjen blitt tatt ut til det finske landslaget, da de møter både Wales og Tyskland den kommende uka. Får se om han får noe spilletid da men.

                              Det be 1-1 men Fredrikson fikk ikke noe spiletid.

                              Kommentar

                              • Geirfugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 561

                                3 mann på U18 - moro!


                                Stian Ringstad - Lillestrøm SK
                                Kristoffer Tokstad - Lillestrøm SK
                                Ruben Gabrielsen - Lillestrøm SK

                                Kommentar

                                • hoyt
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 2850

                                  Andrè Hansen med i U21-troppen som skal møte Serbia i EM-kvalik. Gratulerer!

                                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                  - Nosa

                                  Kommentar

                                  • KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

                                    Norge slo Kazakhstan 2-0 med Kristoffer Tokstad på laget.

                                    Norge (4-3-3): Arild Østbø - Vegar Eggen Hedenstad, Simen Wangberg, Espen Knudsen, Joakim Våge Nilsen - Kristoffer Tokstad (Markus Henriksen 40.min), Omar Elabdellaoui, Abidssalam Ibrahim - Stefan Johansen, Joshua King (Thomas Lehne Olsen 49.min), Jørgen Skjelvik (Flamur Kastrati 78.min).

                                    Kommentar

                                    • Udyret
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Oct 2008
                                      • 47

                                      Bytta ut........

                                      i det 40. min. Ble han skada?

                                      Kommentar

                                      • Lars2
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Jul 2009
                                        • 89

                                        Opprinnelig skrevet av Udyret
                                        i det 40. min. Ble han skada?
                                        Regner med at dette vil si at han som ble bytta inn fikk 40 min, altså at Tokstad gikk ut i det 50, ikke før pause.
                                        "Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad"

                                        Kommentar

                                        • Cruz
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 398

                                          Opprinnelig skrevet av Lars2
                                          Regner med at dette vil si at han som ble bytta inn fikk 40 min, altså at Tokstad gikk ut i det 50, ikke før pause.
                                          Det betyr i så fall at Norge gjorde sitt første bytte allerede i kampens 12. minutt og det andre byttet etter 41 minutter. Og altså det tredje etter 50 minutter. Virker snodig i så fall, selv om det er Semb vi snakker om her.

                                          I følge lsk.no (http://www.lsk.no/?did=9118492 - også referert i nyhetstråden) ble faktisk Tokstad byttet ut etter 40 minutter. Det står imidlertid ingenting i den saken om en eventuell skade. Lukter at Tokstad kanskje ikke var helt på høyden.
                                          Last edited by Cruz; 14.11.2009, 09:51.
                                          Fra legenden Tommy Lund til legenden Arild Gilbert Sundgot - 1000 kamper i toppen

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎