Nærmer vi oss slutten for Espen, Gilbert og Pål Steffen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OppsalKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2008
    • 1881

    Nærmer vi oss slutten for Espen, Gilbert og Pål Steffen?

    Snakket en del med en kompis over et par pils i går.

    Tross resultatene, så mener vi at LSK kommer til å bli sterkere i offensivspillet utover våren og de uavgjorte resultater som vi har fått så langt kommer til å forandre seg til seier.

    Men.... vi ser også en forandring.

    Edwin og Islendingen kommer til å få mer spill. OO er en viktig spiller for HB og for LSK betyr det at Gilbert kan forsvinne. Samme gjelder Espen. Lite spilletid i år så langt, og Bjørkøy er tilbake. Pål Steffen... Har hørt at Stabæk er meget interessert i han (og LSK har et behov for penger for tida).

    Vet at en del av dette er kun mening og rykter men.... hva tror dere?
    Last edited by iL; 22.04.2009, 10:16. Begrunnelse: Påsan=>Pål Steffen
    Nå bosatt på Rasta !!!!!

    Alltid Celtic og LSK
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    MODERATORMELDING: Nok morsomheter om Påsan. Dere skjønner sikkert at det er Pål Steffen Andresen alias Påsen han tenker på. Tre innlegg om Påsan er slettet. Hold dere til saken heretter.

    Kommentar

    • KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

      #3
      Lillestrøm uten: Gilbert, Fetsundrånern og PSA er ikke Lillestrøm.

      Lillestrøm uten: Gilbert, Fetsundrånern og PSA er ikke Lillestrøm.
      Blir skremt om noen av disse går. Men de er jo fotballspillere og vil vel spille fotball, så får de ikke spilletid kan man ikke tvinge dem til å sitte på benken heller.
      Men tror ikke de sitter såpass mye på benken, de er ikke dårlige fotballspillere heller.

      Hvis OO fortsetter sånn som han gjør nå, og kanskje dårligere så MÅ jo Sundgot få spille. Han er jo en legende for faen.

      PSA har vi sett at vi har brukt for nå som han er skada er han savna.

      Søgård han vil vi trenge i kamper der det skal virkelig kjempes og slåss og han vil være savna f.eks i vif kamper. Mr.lillestrøm drar ikke

      Håper det blir en laaaang stund til noen av disse dra fra Åråsen.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7036

        #4
        Skulle jeg tippe, vil jeg tro at Arild og Espen lever på lånt tid under Henning. De er aldrende, og jeg sliter vel med å se at de helt passer inn i Hennings måte å spille fotball på. Pål Steffen er en mann for framtida, dersom han kommer tilbake på gammelt nivå og overkommer skadeproblemene.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

          #5
          Opprinnelig skrevet av KrisB
          Lillestrøm uten: Gilbert, Fetsundrånern og PSA er ikke Lillestrøm.
          Da får vi få frem nye spillere som er Lillestrøm da.

          Gutta er over-the-top dessverre, og ser ikke at (Gilbert og Espen) er her mer enn 1-2 år til. PSA har vi mange år igjen av, har klokketro på han, selv etter en famlende sesongstart.
          Kanarifugla flyr høyt i år!

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            #6
            Espen tviler jeg sterkt på at vil få ny kontrakt, han har ingen av de kvalitetene Berg gjerne ser i en midtbanespiller om vi skal dømme ut i fra hva han brukte i Lyn og så langt her. PSA tror jeg nok vil bli i klubben uansett, han har et voldsomt potensiale og en egenskap som er ren luksus i en stopper; nemlig fart. Om Arildo blir solgt før Occean trenger jeg vel ikke si hvordan jeg kommer til å reagere. Det ville være skandale.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              #7
              Espen kan godt være squad player til han legger opp for min del. Får alltid kamper i løpet av en sesong og gjør skjeldent bort seg.

              Gilbert leverer varene gjevnt og er en meget god innbytter på slutten av kampene. Ingen grunn til å slippe pr dags dato. Er dessuten en legende som har avgjort utallige kamper for oss.

              Pål Steffen har jeg nesten litt vondt av. Etter å ha vært knallgod og dannet TLs beste midtforsvar med Kippe har han slitt mye med skader. Håper gutten holder seg skadefri og får vist potensialet vi vet han har.

              Er andre spillere jeg heller vil ha ut.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • dollyholly
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2007
                • 965

                #8
                Jeg nekter å tro at Søgård blir fryst av klubben slik Påsan ble. Han vil bli tilbudt ny kontrakt og jeg tror det skal mye til for at han sier nei. Han passer ikke inn i andre klubber og er og blir en Lsker til han legger opp. Han vil fylle opp stallen og er viktig for identiteten i spillegruppa. Han vil også få spille i kamper der løpskraft er avgjørende, men vil sitte mye på benken.

                Sundgot kan man fortsatt få solgt. Til feks Ålesund og Viking. Det Lsk trenger er en bakromsspiss og islendingen kan fylle den rollen i fremtiden. Tviler faktisk litt mer på Sundgots framtid i klubben.

                PSAs utvikling liker jeg svært dårlig. En spiller som allerede i hans alder hele tiden sliter med skader vil dessverre bli satt tilbake. Det blir ingen utvikling. Men klubben bør støtte opp om han og gjøre alt for at han skal komme tilbake. Igjen er det identiteten som er avgjørende. Hadde det ikke vært en lokal gutt hadde jeg sett for meg at han ikke ville fått ny kontrakt. Men alle vet potensialet til gutten, med en herlig fart, så man må ikke slutte å håpe.

                Kommentar

                • Rabbi
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Mar 2004
                  • 78

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av dollyholly
                  PSAs utvikling liker jeg svært dårlig. En spiller som allerede i hans alder hele tiden sliter med skader vil dessverre bli satt tilbake. Det blir ingen utvikling.
                  Jeg liker også svært dårlig at PSA er så mye skadet. Da han begynte å spille fast midtstopper for oss syns jeg han var så god at jeg var sikker på at han ville bli den neste landslagsstopperen vår. Dessverre har han vært så mye skadet at han aldri har hatt muligheten til å bli stabil nok til å komme seg dit.

                  Likevel skal man ikke gi han opp. Jeg minner om at f.eks Kjetil Wæhler hadde enorme skadeproblemer fram til han var på Pål Steffens alder, men han ble mer eller mindre kvitt problemene og klarte å etablere seg som en topp midstopper senere. Pål Steffen har fortsatt mange mange år igjen, så lenge han klarer å holde seg motivert

                  Kommentar

                  • m_skedsmo
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2006
                    • 212

                    #10
                    At PSA, Arild og Espen er LSK er det jo ingen tvil om, men ingen er uerstattelige. PSA får vi bare håpe kommer seg fort tilbake fra skade slik at han får etablert seg på laget igjen. Pr i dag er Nordtveit i mine øyne en mye bedre stopper enn PSA. Men Nordtveit har vi bare på lån, så vi trenger en PSA på sikt.

                    Espen hadde en middelmådig sesong i fjor (som mange andre). Han har ikke imponert meg ennå i år. Med innkjøpene av Dosso og Iggy, samt at Bjørkøy snart blir klar, tror jeg ikke Espen blir en mann som blir satset på. Han er en kriger, men han er kanskje bare det. Dessverre.

                    Arild er som mange sier, en legende. Men mannen er ikke 20 år lenger. Og vi henter ikke inn talenter som Bergmann og Edwin for at de skal sitte på benken fordi Arild har vært god tidligere. Er de bedre, så spiller de, og Arild benkes. Så greit er det. Ingen på LSK burde få spesialbehandling.

                    SÅ i mine øyne er nok PSA den som bør satses på. Han er ung, rask, og må bare etablere seg på laget igjen. Greit å ha han klart når Nordtveit forsvinner. For så lenge LKE/Gabrielsen kan spille høyre back, og Ringstad/Johnsen kan spille venstre back, vil ikke Nordtveit benkes til fordel for PSA. Da må det eventuelt være at PSA og Nordtveit spiller sammen i midten med en suspendert Kippe på tribunen (det har jo skjedd før at han har fått noen kort...). Arild er nok over the top, og Espen mangler det som skal til for at han skal kunne sette Dosso/Kiko/Iggy/Bjørkøy på benken.

                    Kommentar

                    • Hel1017
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Oct 2008
                      • 196

                      #11
                      Problemet med disse gutta er at det er fantastisk mye føleser i spill rundt disse.
                      Jeg kjenner jeg blir sikkelig grinete når jeg leser denne tråden, for disse gutta skal være i LSK til de legger opp.
                      Det er min første tanke og følelse.

                      Men samtidig ser jeg at det er faktisk slik i en kynisk fotballverden at spillere må prestere og bidra til å vinne fotballkamper for klubben sin for at de skal bli satset på.
                      Og som mange skiver i tråden, så er det desverre slik at de spillerkjøpene som er gjort ikke levner mye muligheter for disse spillerene. Kanskje med unntak av PSA.

                      Syns det er skikkelig vondt å tenke seg et LSK uten disse gutta, men det er kanskje et nødvendig offer for å sikre gode sportslige og økonomiske resultater for LSK i framtiden.

                      Men innerst inne håper jeg at disse gutta kliner til, spiller seg inn på laget og leverer en kjempe sesong i år og neste år og neste år osv...

                      Det er lov å håpe!
                      Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                      Kommentar

                      • Rovfugl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 3672

                        #12
                        Jeg har aldri lyst å bli kvitt dem, men....... thats life!
                        Ingen er uerstattelig, og tiden tærer på alle spillere. Hvis det "nye" laget viser seg å utkonkurere en del av de gammle spillerne så får det bare være slik, klubben over ALT!
                        DØ FOR FUGLA!!!
                        http://www.fluefiskebloggen.no
                        LSK er min religion
                        Ujah er min gud

                        Kommentar

                        • ragnarrock
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 937

                          #13
                          PSA tror jeg sitter ganske trygt en stund til.. sjangsene for at vi får beholde vår lille Arsenal stjerne for resten av hans karriere er vel minimale, Riseth er ferdig etter sessongen, nai, PSA sitter godt han, bare han blir ferdig med alt dette skade kødde hans!

                          Legenden, akk, han er og forblir best i verden på det han er god på, plassere seg riktig sånn at noen kan skyte, treffe han, den forandrer retning og går i mål.. desverre har jeg hardt for å tro at han kommer til å få spille for mye fra neste sessong hvis vi skal fortsette arbeidet med å satse på og hente inn nye unge talenter.

                          Espen.. han er ikke god nok, thats life.. men, jeg har et lite håp og en liten drøm.. skulle likt å se at han fikk bli i stallen til han blir pansjonist i alder av 84. får sikkert ikke spille så mye på A-laget, men skulle likt å se at han fikk seg et kapteinsbind på reservelaget. vise ung tallentene hva det vil si å være lillestrøm spiller når det kommer til insats og arbeidsmoral. for en kar <3
                          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                          -RagnarRock-

                          Kommentar

                          • Hamburg & Kanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 3006

                            #14
                            Er ikke helt enig i det som sies om Espen Søgård her. Har fortsatt en bestemt mening av at hele laget hever seg når han spiller, at formen til laget gjerne kommer med Espen på banen/tilbake og at motstanderne HATER å spille mot han. Har også en nokså bestemt oppfatning av at laget snitter flere poeng per kamp med Espen, enn uten Espen. Korriger meg hvis jeg tar feil.

                            Så lenge han ikke er en dyr spiller, er han etter min mening, LSK spiller "for life".

                            Sundgot kan det komme bud på, og da må de vurderes opp mot hans verdi for klubben.

                            PSA sin situasjon vil avhenge av skader, form og motstandere til plassene i backrekka. Det er en backrekke som skal begynne å holde tett snart håper jeg. Så lenge Nordtveit er her har PSA en litt lenger vei tilbake enn ellers, men PSA kan bli nyttig utover sesongen.


                            Vi skal heller ikke glemme at denne sesongen vil bli rekordlang, og at krav til stallbredde er større, ikke mindre, enn før. Så vi må ikke på død å liv kvitte oss med kvalitetspillere, og hvertfall ikke klubbspillere som disse tre.

                            Så vi trenger kvalitet på banen og på benken.

                            Tror klubben har kvittet seg med / lånt ut de fleste som ikke var aktuelle for laget nå. De fleste som er her nå, bør også være aktuelle for innhopp, og kan være med å kjempe om fast plass på førsteelveren. Det må være motiverende å vite for spillerne, i motsetning til spekulasjoner om hvem som evt ikke er ønsket i klubben. Alle som spiller bra, og som viser bra holdninger, er ønsket i klubben.
                            LSK Norges beste lag

                            Kommentar

                            • Rovfugl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 3672

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                              Så lenge han ikke er en dyr spiller, er han etter min mening, LSK spiller "for life".
                              Jeg ville sakt det litt anderledes, at han ikke er en dyr spiller er et elendig argument. Du kan være så rimelig du bare vil, men hvis klubben ikke har nytte av dine tjenester kan vi like gjerne gi det bort i stedet for å sitte med stallfyll.
                              Men Rånern er en kriger det vet vi alle, og han spiller med hjerte utenpå drakta gir alltid 100%, men i noen tilfeller hjelper ikke det heller.
                              Jeg håper Rånerne blir enn så lenge, jeg liker han!
                              DØ FOR FUGLA!!!
                              http://www.fluefiskebloggen.no
                              LSK er min religion
                              Ujah er min gud

                              Kommentar

                              • Rune
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2008
                                • 1229

                                #16
                                AS, PSA og ES er kontinuitetsbærere i LSK. Sammen med Kippe er representere de Lillestrøm-sjela. Ærlige og hardtarbeidene spillere som er elsket av fansen. I tillegg er de gode rollemodeller for de nye, unge spillerne i klubben. Tipper Berg er såpass oppegående at han ser nytten av å ha disse spillerne i klubben.

                                Tror alle tre får være i Lillestrøm så lenge de selv vil, så lenge lønnskravene dems ikke er helt urimelige.
                                "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                Kommentar

                                • MoBee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2004
                                  • 958

                                  #17
                                  Arild blir solgt før OO??? Da blir jeg forbanna. Arild sundgot har LSK-sjel, scorer 10 i året, er mestscorende for klubben, og OO scorer sjeldent fler enn Arild i løpet av en sesong på tross av mer spilletid.

                                  Espen sin krigerinnstilling er ikke noe man kan kjøpe. Når fugla ligger nede, så blør Espen for LSK. DET er det fotballen idag mangler; spillere som BLØR for klubben. Ikke selg.

                                  PSA har dessverre vært plaget av skader, og det har gjort at han ikke har utviklet seg som vi hadde håpet. Men det som plager meg med ham, er mentaliteten. Han virker alltid så nervøs! Jeg er aldri trygg når han er bak. Også er jeg lei alle de meningsløse lange ballene hans... Av disse tre spillerne er det vel han her vi kan få penger for også?

                                  Sliter med at noen av disse tre skal forsvinne. Da hadde jeg heller pushet OO til noen som vil betale når han har sin periode på fem-seks kamper han scorer...

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av MoBee
                                    Arild blir solgt før OO??? Da blir jeg forbanna. Arild sundgot har LSK-sjel, scorer 10 i året, er mestscorende for klubben, og OO scorer sjeldent fler enn Arild i løpet av en sesong på tross av mer spilletid.

                                    Espen sin krigerinnstilling er ikke noe man kan kjøpe. Når fugla ligger nede, så blør Espen for LSK. DET er det fotballen idag mangler; spillere som BLØR for klubben. Ikke selg.

                                    PSA har dessverre vært plaget av skader, og det har gjort at han ikke har utviklet seg som vi hadde håpet. Men det som plager meg med ham, er mentaliteten. Han virker alltid så nervøs! Jeg er aldri trygg når han er bak. Også er jeg lei alle de meningsløse lange ballene hans... Av disse tre spillerne er det vel han her vi kan få penger for også?

                                    Sliter med at noen av disse tre skal forsvinne. Da hadde jeg heller pushet OO til noen som vil betale når han har sin periode på fem-seks kamper han scorer...
                                    Bare så det er nevnt, Arild sitt scoringsnitt ligger på 0,34 mål pr kamp, mens Occean sitt snitt ligger på 0,48.

                                    Superbøffel la ut denne lista i en annen tråd her på forumet;
                                    Clayton scoret 0,62 mål pr match
                                    Heidar: 0,41
                                    Fjøra: 0,61
                                    Powell: 0,30
                                    Gilbert: 0,34 (kun serie)
                                    Tom Lund: 0,54
                                    Og han fulgte opp med dette i ett nytt innlegg;
                                    Occean ligger på snitt 0.48 mål i serie og cup. Noe som er bedre enn både Heidar og Gilbert, og rett i hæla på Tommy.
                                    Last edited by Folke; 22.04.2009, 21:43.

                                    Kommentar

                                    • Tam
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Nov 2005
                                      • 61

                                      #19
                                      Ingen spiller er større enn klubben...........

                                      Kommentar

                                      • McGuffy
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 5096

                                        #20
                                        Et lite innspill til debatten.

                                        FIFA/UEFA/NFF har vel satt krav til minst 2 klubbutviklede* spillere i en spillertropp på 25. I dagens LSK-stall har vi etter det jeg kan skjønne 3 stk som oppfyller disse kravene per i dag..

                                        Gjett hva disse tre heter.


                                        Opprinnelig skrevet av fotball.no
                                        Bestemmelse vedrørende Lokalt Utviklede Spillere (LUS)




                                        * En “klubbutviklet spiller” er en spiller, som uavhengig av nasjonalitet og alder, har vært registrert hos sin nåværende klubb for en periode, sammenhengende eller ikke, på minimum tre hele sesonger (en sesong starter med den første offisielle kamp i den relevante nasjonale/regionale serien og slutter med den siste offisielle kamp i den samme serien) eller 36 måneder i perioden fra spilleren er 15 år (eller starten på sesongen hvor spilleren fyller 15 år) og 21 år (eller slutten på sesongen hvor spilleren fyller 21 år).
                                        Forøvrig mener jeg at alle tre forsvarer en plass i LSKs A-stall, sportslig sett.
                                        Last edited by McGuffy; 31.08.2009, 11:34. Begrunnelse: Mykle kan muligens også regnes som klubbutvikl. Kommer litt an på datoer.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎