Nærmer vi oss slutten for Espen, Gilbert og Pål Steffen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #81
    Opprinnelig skrevet av gilbert
    Hvert eneste år, helt siden forrige århundre, spår alle forståsegpåerne, de som virkelig skjønner god og teknisk fotball, at nå er stallen så god, særlig på midtbanen, at det ikke lenger er plass til eller bruk for en treig sliter uten teknikk eller avslutninger, som ikke kan noe annet enn å løpe langt og mye: "I år kommer ikke Søgård til å få mye spilletid !"

    Hvert eneste år (unntatt i fjor, da han for en gangs skyld var lenge skada), uansett formasjon, under fire-fem forskjellige trenere, spiller Espen like garantert de aller fleste kampene, viser seg nok en gang å være en viktig spiller for Fugla, og utvikler stadig spillet sitt, litt etter litt.

    gilbert
    Jepp. Derfor er det greit å holde tråden åpen så all driten blir samla på et sted.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #82
      Opprinnelig skrevet av gilbert
      Hvert eneste år (unntatt i fjor, da han for en gangs skyld var lenge skada), uansett formasjon, under fire-fem forskjellige trenere, spiller Espen like garantert de aller fleste kampene, viser seg nok en gang å være en viktig spiller for Fugla, og utvikler stadig spillet sitt, litt etter litt.
      Så kan man selvsagt spørre seg om det er et svakhetstegn eller sunnhetstegn.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13271

        #83
        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Så kan man selvsagt spørre seg om det er et svakhetstegn eller sunnhetstegn.
        Slik vil det alltid være: Noen vil glede seg over en deilig r*nk, mens andre vil være bekymret for å ha fått parkinson.

        Kommentar

        • Oddis
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 2744

          #84
          Opprinnelig skrevet av BennyLem
          Så kan man selvsagt spørre seg om det er et svakhetstegn eller sunnhetstegn.
          Hva det er, er kanskje vanskelig å si, men du kan jo se på noen liknende eksempler:

          Odd - Morten Fevang
          Rbk - Roar Strand
          Chelsea - John Terry
          Barcelona - Iniesta

          Og kanskje den største av alle klubbsjeler fra Milan, Paolo Maldini.

          Det jeg mener er at veldig mange klubber har en slik spiller, og det er virkelig en ting man kan sette stor pris på. Noen som er klubbens identitet er noe de aller fleste klubber trenger.

          En av grunnene til at jeg vil ha Søgård til han blir pensjonert eller invalid.
          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            #85
            Opprinnelig skrevet av Oddis
            Hva det er, er kanskje vanskelig å si, men du kan jo se på noen liknende eksempler:

            Odd - Morten Fevang
            Rbk - Roar Strand
            Chelsea - John Terry
            Barcelona - Iniesta

            Og kanskje den største av alle klubbsjeler fra Milan, Paolo Maldini.

            Det jeg mener er at veldig mange klubber har en slik spiller, og det er virkelig en ting man kan sette stor pris på. Noen som er klubbens identitet er noe de aller fleste klubber trenger.
            Helt klart viktig for klubben med typer som Søgård.

            Synes alikevel sammenligningen din halter en del. Selv de som har tilbrakt hele livet på en trimma moped på Fetsund vil vel si, objektivt sett, at de spillerene du nevner holder et noe høyere fotballmessig nivå.

            Det skal heller ikke stikkes under en stol at bortsett fra venstrekant, så er det på sentral midtbane vi har vært svakest siden Koren forsvant. Nå er Søgård en annen rolle enn Koren, men vår sentrale midtane har de siste årene vært under pari, uavhengig av hvem som har spilt der.

            Behold for all del Søgård i stallen gitt fornuftige betingelser. Men da må noen andre ut ettersom vi har Kiko, Dosso, Bjørkøy, Nosa og Tokstad som er sentrale spillere. Maveføelsen min sier meg at hvis vi resigner Søgård, så ligger Kiko dårlig an.
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

              #86
              Har Søgård og Kippe noensinne spilt bedre fotball enn akkurat nå?

              Gleder meg også til PSA kommer tilbake for fullt, da kan vi få inn enda mere tempo og valgmuligheter (les: stabilitet) i forvaret, som fortsatt trenger å mures i sammen noe. Motstanderne får spille seg litt for lett til sjanser mot LSK.
              LSK Norges beste lag

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                #87
                Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                Har Søgård og Kippe noensinne spilt bedre fotball enn akkurat nå?
                Kjeppe har jeg alltid synes vært god. Blant de desidert viktigste spillerene over en lang, lang periode. Skikkelig bra om han fortsetter å levere scoringer også, men der avhenger det av gode dødballer. Eneste minuset jeg ser er at han er litt stille som Kaptein.

                Søgård synes jeg faktisk hadde en god periode under Uday i 4-3-3. Satt vel noen rammer i 2007, var det mot Søpla og Sandefjord borte? Søgård kommer nok aller mest til sin rett i 4-3-3.

                Synes han har vært OK i år, men det blir for mye balltap og feilpasninger. For meg er det litt hipp som happ om han bør bli per dags dato. Kommer an på hva som skjer med den totale spillerkabalen, lønninger, økonomi osv.
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • Loddet
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2004
                  • 325

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                  Har Søgård og Kippe noensinne spilt bedre fotball enn akkurat nå?

                  Gleder meg også til PSA kommer tilbake for fullt, da kan vi få inn enda mere tempo og valgmuligheter (les: stabilitet) i forvaret, som fortsatt trenger å mures i sammen noe. Motstanderne får spille seg litt for lett til sjanser mot LSK.
                  Ja, han har vært bedre. Personlig mener jeg 2001 sesongen har vært hans beste, men etter det har dessverre utviklingen flatet ut. Det betyr ikke at det har vært ufortjent at han har vært tilnærmet fast på laget. Tvert imot har han vært en av de mest stabile spillerne på laget, og har fortjent å være fast i første 11-eren.

                  Som sagt i en annen tråd. Jeg ser gjerne at Espen fortsetter i klubben, men man se an om økonomien tillater det.

                  Kommentar

                  • erikh
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2008
                    • 443

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                    Har Søgård og Kippe noensinne spilt bedre fotball enn akkurat nå?

                    Gleder meg også til PSA kommer tilbake for fullt, da kan vi få inn enda mere tempo og valgmuligheter (les: stabilitet) i forvaret, som fortsatt trenger å mures i sammen noe. Motstanderne får spille seg litt for lett til sjanser mot LSK.
                    Rimelig sikker på at svaret er: Nei. Begge har tatt store steg det siste året. Sögård er bedre enn noensinne med ball i beina og evner nå (i det minste i langt större grad enn för) både å få kontroll og bruke ballen effektivt. pasningskvaliteten er også bedre enn tidligere. Kippe fremstår enormt mye mer konstruktiv offensivt, og kombinerer nå lange pasninger med fremspill via midtbanen. han bryter også MYE mer enn tidligere og er langt mer proaktiv i spillestilen, i stedet for det som tidligere generelt var reaktivt. Det er faktisk nesten som om det virker som om han har sett Arsenal gjöre dette i begynnelsen av sesongen, og hatt en liten "epiphany" -- og tenkt at han faktisk besitter mer erfaring og forståelse enn Arsenal og dermed kan tillegge seg den type aktivt spill uten problemer.

                    Mycket bra!

                    Når det gjelder PSA så må jeg si jeg ble direkte skremt av hans prestasjoner i begynnelsen av sesongen. han så helt forferdelig keitete ut og fikk Sögård til å se ut som lionel messi med sine ballberöringer. nå skal det sies at PSA hadde värt skadet lenge og hadde en del rust, men shit. Jeg har hatt klokketro på PSA med tanke på farten hans, potensiale osv, men må si jeg ble litt bekymret av spillet i de förste kampene. Håper han kommer tilbake med en flying start i höst (eller må vi vente helt til neste sesong?) og gjör mine bekymringer fullstendig grunnlöse!

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13271

                      #90
                      En lokal helt og LSK supporter som Søgård synes jeg det er ekstremt viktig å ha i klubben. Garderobevideoer, engasjementet rundt fotballskolen m.m. burde vel demonstrere det tydelig nok. De sportslige kriteriene er underordnet i hans tilfelle, selv om jeg gleder meg over at han holder nivået greit. Som innpisker på laget har han selvfølgelig en positiv effekt på og utenfor banen uansett om han spiller. Dessuten: Spillere som er mer enn profesjonelt engasjert i klubben sin og i tillegg gladelig stikker fjeset frem er rett og slett god butikk sett fra et markedsføringssynspunkt.

                      Alle vet at fetsundråneren pr i dag er mr LSK og at han har et langt bedre utgangspunkt for å skape lokalt engasjement enn f.eks. en Marius Johnsen som stotrer ivei på sørlandsk. Som regional klubb blir vi også en vits om vi ikke har lokale spillere i stallen.

                      En annen ting er signaleffekten overfor andre spillere, både her og i fotballnorge generelt - lojalitet og offervilje bør betale seg, og klubben bør strekke seg minst like langt som spilleren for å vise seg tilliten verdig. Kommer du til LSK og gir alt for klubben bør du kunne være trygg på at klubben gir alt for deg.

                      I fremtida kommer den dagen hvor Søgård ikke lenger er 1. lagsmateriale, og hvor ekte fugl fra junioravdelinga har etablert seg i klubben. Frem til da bør det alltid være plass til for ham. Søgård bør imidlertid passe seg - Nosa har lagt lista høyere, og vi forventer vel enda mer engasjement fra Espen fremover. Bariskanaris neste?

                      Kommentar

                      • Emil B
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2006
                        • 5921

                        #91
                        Nok en bra kamp av Espen i går, hvorfor vente med å gi han ny kontrakt?! Blir jævlig skuffet hvis han ikke får fortsette i klubben.

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13271

                          #92
                          Kan vel ha noe å gjøre med at Søgård tydeligvis yter mer så lenge situasjonen er uavklart.

                          Kommentar

                          • kimmern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2005
                            • 1173

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Kan vel ha noe å gjøre med at Søgård tydeligvis yter mer så lenge situasjonen er uavklart.
                            Uenig, spesielt når det er Espen vi snakker om.
                            Han gir altid 110% uansett, men nå spiller han bedre enn jeg har sett han noengang tidligere.

                            Kommentar

                            • OppsalKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2008
                              • 1881

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av kimmern
                              Uenig, spesielt når det er Espen vi snakker om.
                              Han gir altid 110% uansett, men nå spiller han bedre enn jeg har sett han noengang tidligere.
                              Ikke bare det, men har er blitt mye, mye bedre med ballen.

                              For å si de sånn. Om LSK ikke kommer til enighet med ham og la ham gå fri som Bosmanspiller så skal jeg vurdere innkjøp av sesongkortet mitt på nytt.

                              Jeg mener ikke at det bør finnes fritak for ett menneske på en klubb. Tvert imot. Klubben er alltid større enn spilleren. Men Espen er LSK. Og han blir bare bedre.
                              Nå bosatt på Rasta !!!!!

                              Alltid Celtic og LSK

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Emil B
                                Nok en bra kamp av Espen i går, hvorfor vente med å gi han ny kontrakt?! Blir jævlig skuffet hvis han ikke får fortsette i klubben.
                                En mulig teori er at klubben venter en stund for eventuelt å kunne redusere lønninger. Dvs. at en spiller som nærmer seg kontraktsslutt skal gå med på lavere lønn. Hvis dette stemmer, så kan det imidlertid også slå motsatt vei. Hvis Søgård fortsetter oppturen spiller han sin egen pris opp.

                                Håper uansett klubben behandler Espen fair. Lønnsreduksjoner må nok til i alle ledd, men det må spilles med åpne kort. Slik sett er det uflaks for Espen som nå må reforhandle i dårlige tider. Han får trøste seg med at det sannsynligvis er like ille for de som må reforhandle neste år, og året etter der... Det er slutt på tiden med selgers marked og fantasilønninger til spillere som Joooon.

                                En annen viktig ting blir å kvitte seg med noen andre sentrale hvis vi beholder Søgård. Vi har alt for mange sentrale spillere, noe vi så nok et skrekkeksempel på i går med Dosso på kant. Antifotball.
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                • kimmern
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 1173

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                  En annen viktig ting blir å kvitte seg med noen andre sentrale hvis vi beholder Søgård. Vi har alt for mange sentrale spillere, noe vi så nok et skrekkeksempel på i går med Dosso på kant. Antifotball.

                                  Da har vi en spiller med navn kiko som jeg pr i dag ikke kan se skal kunne splitte duoen bjørkøy/søgård som bare blir bedre og bedre sammen. Noen må gå så det er mitt alternativ

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av kimmern
                                    Da har vi en spiller med navn kiko som jeg pr i dag ikke kan se skal kunne splitte duoen bjørkøy/søgård som bare blir bedre og bedre sammen. Noen må gå så det er mitt alternativ
                                    Kiko får vi trolig ikke så mye for nå. Han var vår beste spiller i fjor og har et mye høyere nivå inne enn Bjørkøy.

                                    Bjørkøy spiller sin beste fotball i gul trøye for tiden og spiller opp mot potensialet sitt. Kanskje kan vi til og med begrense tapet vårt på han om vi shipper han ut snart. Er vi heldige så kan vi dekke spillersalgposten i budsjettet vårt med han og ha en kampklar og mye bedre kiko i bakgrunn.

                                    Vi skal ikke dømme Kiko alt for hardt etter en dårlig seriestart.

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av HSft
                                      Kiko får vi trolig ikke så mye for nå. Han var vår beste spiller i fjor og har et mye høyere nivå inne enn Bjørkøy.

                                      Bjørkøy spiller sin beste fotball i gul trøye for tiden og spiller opp mot potensialet sitt. Kanskje kan vi til og med begrense tapet vårt på han om vi shipper han ut snart. Er vi heldige så kan vi dekke spillersalgposten i budsjettet vårt med han og ha en kampklar og mye bedre kiko i bakgrunn.

                                      Vi skal ikke dømme Kiko alt for hardt etter en dårlig seriestart.
                                      Tror ikke Björköy er särlig interessert i å dra fra LSK nå. Han har alltid önska å spille på Åråsen, i og med at han er lokal gutt og begynner å få skikk på spillet sitt. Med mindre han får et spennende utenlandstilbud så tror jeg han blir her ganske lenge, forutsatt at han fortsetter å levere gode prestasjoner.

                                      Ikke meg i mot. Gode lokale spillere er alltid trivelig, og kommer godt med i årene fremover da UEFA kommer til å fortsette å innföre regler om lokalutviklede spillere.
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3188

                                        #99
                                        Norges tredje mest effektive spiss

                                        Fra RBs oppslag (bare på papir) torsdag etter kampen mot Start:

                                        De mest effektive målskårerne i Tippeligaen etter minutter for hvert mål:

                                        Mads Stokkelien: 85 minutter
                                        Bernt Hulsker: 121 minutter
                                        Arild Sundgot: 154 minutter
                                        Rade Prica: 156 minutter
                                        Daniel Nannskog: 177 minutter
                                        Mame Diouf: 180 minutter
                                        Bjørn Helge Riise: 196 minutter
                                        Morten Moldskred: 196 minutter
                                        Peter Kovacs: 206 minutter

                                        En annen interessant faktaopplysning (basert på RB fredag):

                                        Uten Sundgot i spissrollen fra start har LSK tatt 2 poeng på 7 seriekamper.
                                        Med Sundgot som spiss har Fugla i år tatt 16 poeng på 9 kamper.

                                        Dette kan vel kanskje tyde på at slutten for Sundgot (som fotballspiller på øverste nivå og i Fuglas første-11'er) ikke er faretruende nær.

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        • gilbert
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 3188

                                          Effektive spisser: Oppdatering

                                          Siste foreliggende data gir følgende liste for de seksten spillerne i Tippeligane som har skårt sju eller flere mål hittil, etter effektivitet målt i minutter spilletid for hver skåring:

                                          Mads Stokkelien (7 mål) 106 minutter
                                          Mame Diouf (13 mål) 122 minutter
                                          Arild Sundgot (8 mål) 123 minutter
                                          Jose Mota (7 mål) 128 minutter
                                          Rade Prica (9 mål) 157 minutter
                                          Sigurd Rushfeldt (7 mål) 163 minutter
                                          Bernt Hulsker (8 mål) 165 minutter
                                          Erik Huseklepp (9 mål) 195 minutter
                                          Daniel Nannskog (8 mål) 199 minutter
                                          Peter Kovacs (9 mål) 200 minutter

                                          Marcus Pedersen, Diego Guastavinho, Pape Diouf, Simen Brenne, Morten Moldskred og Erik Mjelde (alle med 7 mål) har fra 201 til 242 minutter per skåring.

                                          Av andre LSK-spillere har Edwin (5 mål) 125 minutter, Riise (6 mål) 193 minutter og Occean (2 mål) 407 minutter i snitt mellom hver skåring.

                                          Hvorfor Arild og Edwin ikke starter oftere sammen på topp er meg derfor en liten gåte.

                                          gilbert

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎