Nærmer vi oss slutten for Espen, Gilbert og Pål Steffen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • PA
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2004
    • 500

    Opprinnelig skrevet av sniper
    Hva forventer du egentlig av en møtende spiss da? Han skal jo spille til de som kommer rettvendt, evnt flikke ball videre.
    En møtene spiss flikker den vidre og sender pasninger ut på kantene til beckene/midtbanen på løp.
    En møtene spiss som får ballen i bena på kontringer vender opp og setter fart fremover om han ikke har noen og spille på.

    Kommentar

    • PA
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 500

      Opprinnelig skrevet av Rune
      Vi har fått en straffe i år, hjemme mot Start. Uten dette målet hadde Sundgot hatt åtte mål på ni sjanser, altså bare marginalt dårligere enn 9 av 10.

      oki

      Kommentar

      • antikris
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 520

        Opprinnelig skrevet av PA
        En møtene spiss flikker den vidre og sender pasninger ut på kantene til beckene/midtbanen på løp.
        En møtene spiss som får ballen i bena på kontringer vender opp og setter fart fremover om han ikke har noen og spille på.

        Hæ? Skjønte ikke innlegget jeg..

        Kommentar

        • sniper
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 5254

          Opprinnelig skrevet av PA
          En møtene spiss flikker den vidre og sender pasninger ut på kantene til beckene/midtbanen på løp.
          .
          Er jo akkurat det jeg sa jo. What else is new. Og hvem er best der, Occean eller Legenden?

          Kommentar

          • techern
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2007
            • 327

            Kort svart til trådemne: Ja tror nok vi nærmer oss slutten for disse heroiske individene. Ting er ikke slik de engang var, det kommer nok heller ikke til å forandre seg. Men innsatsen gjennom årene, det er det ingenting å si på
            Shut up and focus on the good things

            Kommentar

            • PA
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2004
              • 500

              Opprinnelig skrevet av sniper
              Er jo akkurat det jeg sa jo. What else is new. Og hvem er best der, Occean eller Legenden?

              Det er her vi er uenig. jeg mener at Occean er bedre enn Gilbert.

              Kommentar

              • FUGlinho
                KFL styremedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 2454

                Opprinnelig skrevet av PA
                Det er her vi er uenig. jeg mener at Occean er bedre enn Gilbert.
                Det kan du få lov til å mene. Men se på statistikkene så taler de for seg selv. Og i bunn og grunn er det det som teller!
                Kim
                Styremedlem KFL

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                  Det kan du få lov til å mene. Men se på statistikkene så taler de for seg selv. Og i bunn og grunn er det det som teller!
                  Støttepasning statistikken?!!!
                  Hehe ;-)

                  Kommentar

                  • norskpoker
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2007
                    • 399

                    Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                    Det kan du få lov til å mene. Men se på statistikkene så taler de for seg selv. Og i bunn og grunn er det det som teller!
                    Hva med faktisk å sjekke statistikken da?

                    Occean: 31 mål på 88 kamper for LSK = 0,35 mål per kamp
                    Sundgot: 98 mål på 277 kamper for LSK = 0,35 mål per kamp

                    Tar vi med oppholdet i Odd viser Occean seg som en mye mer målfarlig spiller enn Sundgot.

                    Kommentar

                    • Serbern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 5496

                      Opprinnelig skrevet av norskpoker
                      Hva med faktisk å sjekke statistikken da?

                      Occean: 31 mål på 88 kamper for LSK = 0,35 mål per kamp
                      Sundgot: 98 mål på 277 kamper for LSK = 0,35 mål per kamp

                      Tar vi med oppholdet i Odd viser Occean seg som en mye mer målfarlig spiller enn Sundgot.
                      Jeg vil tro uten å være helt sikker, men hvis du gjør om til antall spillte minutter og ikke antall kamper så vil Arild komme mye bedre ut enn Occean.

                      Kommentar

                      • LSK-supp.
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 1023

                        Opprinnelig skrevet av norskpoker
                        Hva med faktisk å sjekke statistikken da?

                        Occean: 31 mål på 88 kamper for LSK = 0,35 mål per kamp
                        Sundgot: 98 mål på 277 kamper for LSK = 0,35 mål per kamp

                        Tar vi med oppholdet i Odd viser Occean seg som en mye mer målfarlig spiller enn Sundgot.
                        Konklusjon, begge er dårlige og sterke representanter for det bunnlaget vi er i dag.

                        Håper vi blir kvitt begge og at de erstattes med noen som leverer på et høyere nivå.

                        Nytter ikke å være sentimental i profesjonell fotball, jeg holder med LSK, ikke enkeltspillere, selv om selvfølgelig sympatien går til lojale Sundgot.
                        I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3188

                          Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                          Konklusjon, begge er dårlige
                          Hvordan en kan sette stemplet "dårlig" på en spiss som i denne sesongen har vært blant de to-tre mest effektive målskårerne i Tippeligaen, både sett i forhold til spilletid og i forhold til utnyttelse av sjanser (solid dokumentert lenger opp i denne tråden), er svært vanskelig å forstå, iallfall ut fra saklige grunner.

                          Jeg antar det må være ut fra en vurdering av stilpoeng, som vi ikke har i den fotballen jeg er kjent med, der dribleteknikk, fart, eleganse og spektakulære enkeltprestasjoner bare er noen av en lang rekke ferdigheter som skal til for å skåre mål og vinne kamper, og er null verdt i seg sjøl.

                          gilbert

                          Kommentar

                          • Canário
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1471

                            Opprinnelig skrevet av gilbert
                            Jeg antar det må være ut fra en vurdering av stilpoeng, som vi ikke har i den fotballen jeg er kjent med
                            Heldigvis for LSK. Ellers hadde Sundgot vært borte fra Åråsen for lenge siden. Hans fotballhode og målteft er udiskutabel. Alle spisser bommer på sjanser i løpet av en sesong. Flere ganger har han hatt en kamp der han har vært uheldig med avslutningene før han scorer to på rad eller to i neste. Likevel er den sterkeste parolen at spissene som har vært i LSK aller mest vil spille med han. Både Helguson, Powell, Zane og Rösler visste de ville få det beste ut av seg med Arild som makker, og gjorde stor suksess. OO vet det ennå, og hadde kanskje sin beste periode sammen med ham, der alle målene fra april til august i fjor bare kom fra dem og han fikk konsentere seg om å komme inn i boksen. Dessverre gjør manglende Occean-smartness det vanskelig, men det sier ikke lite om Sundgot. Han er en mester til å gjøre andre rundt seg gode - og også like viktig fra start. Med Arild i førsteelleveren har LSK tatt 20 poeng på tolv kamper.

                            Kommentar

                            • Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

                              Opprinnelig skrevet av Canário
                              ...det sier ikke lite om Sundgot. Han er en mester til å gjøre andre rundt seg gode - .....
                              En ikke helt uvesentlig egenskap i et lagspill som fotball tross alt er.
                              Og så kan man legge til den effekten det har på motstanderen at de føler seg nødt til å ha (minst) en mann på Legenden i 2 x 45 pluss tillegg.
                              Knurr...

                              Kommentar

                              • KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

                                Legenden med 99 mål for LSK!

                                Hadde vært utrolig digg med mål nr. 100 på Åråsen neste uke mot B/G.

                                Kommentar

                                • LSK-supp.
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 1023

                                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                                  Hvordan en kan sette stemplet "dårlig" på en spiss som i denne sesongen har vært blant de to-tre mest effektive målskårerne i Tippeligaen, både sett i forhold til spilletid og i forhold til utnyttelse av sjanser (solid dokumentert lenger opp i denne tråden), er svært vanskelig å forstå, iallfall ut fra saklige grunner.

                                  Jeg antar det må være ut fra en vurdering av stilpoeng, som vi ikke har i den fotballen jeg er kjent med, der dribleteknikk, fart, eleganse og spektakulære enkeltprestasjoner bare er noen av en lang rekke ferdigheter som skal til for å skåre mål og vinne kamper, og er null verdt i seg sjøl.

                                  gilbert
                                  Ja, det er jo opplest og vedtatt i KFL at Sundgot er en fenomenal spiss, utrolig at han ikke har blitt kjøpt opp av en storklubb i en av de største ligaene.

                                  Må være en total mangel på fotballkunnskaper hos disse klubbene som ikke evner å se hvor god han egentlig er...

                                  Fra spøk til alvor, Sundgot og Occean er etter min mening ikke norges beste spisspar, skal LSK noensinne vinne seriegull igjen trengs det TL's beste spisser. Det har vi ikke etter min mening i dag.
                                  I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3188

                                    I denne kampen
                                    1) truer Sundgot to desperate Odd-forsvarere til å sparke ballen i beina på hverandre og i mål,
                                    2) skulle han hatt straffe (tilogmed etter TV2s vurdering),
                                    3) stusser han en målgivende pasning videre til Frode Kippe, og
                                    4) setter han, som han oftest gjør de siste fem-seks åra (før det var han ikke fast straffeskytter), vår høyst fortjente straffe sikkert i mål.

                                    Konklusjon: En ny klar bekreftelse på at han er en dårlig spiss og ikke blant de beste i Tippeligaen.

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • Bolsen3
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2004
                                      • 1061

                                      Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                      Fra spøk til alvor, Sundgot og Occean er etter min mening ikke norges beste spisspar, skal LSK noensinne vinne seriegull igjen trengs det TL's beste spisser. Det har vi ikke etter min mening i dag.
                                      Det argumentet har jeg hørt endel ganger før, hva er det som får folk til å tro at alt man trenger er en "superspiss" eller to og så er man plutselig ligaens beste lag? Vi har ikke TL's beste høyrebeck, venstrebeck, midtbanespiller, høyreving eller venstreving heller, skal vi da bare sende alle disse spillerne til motstandere og håpe på at vi kan hente spillere som vil være best i ligaen i sin posisjon? Våkn opp, og se realitetene i øynene! Dette er ikke Football Manager hvor det bare er å kjøpe en ung lovende spiller fra Portugal for 100.000 og gjøre ham til stjerne på rekordtid. Det er lett å si at "vi vinner ikke Tippeligaen med Arild Sundgot", men jeg har aldri skjønt det argumentet, sannsynligvis hadde vi ikke vært et tippeligalag anno 2009 uten Arild Sundgot...

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7052

                                        Opprinnelig skrevet av KrisB
                                        Legenden med 99 mål for LSK!
                                        Hadde vært utrolig digg med mål nr. 100 på Åråsen neste uke mot B/G.
                                        Var ikke dette hans 101.?

                                        Det er bare en Legende i dette LSK-laget. Arild, du er faen meg litt av en kar!
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • sparwasser
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3185

                                          Opprinnelig skrevet av trigz
                                          Var ikke dette hans 101.?

                                          Det er bare en Legende i dette LSK-laget. Arild, du er faen meg litt av en kar!
                                          99 for LSK + 2 for Hødd = 101

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎