Nærmer vi oss slutten for Espen, Gilbert og Pål Steffen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7052

    Opprinnelig skrevet av PA
    Gary Lineker vet jeg ikke hvem er ?
    Latterlig! Gå hjem og les fotballhistorie, veslegutt!

    En ting er at Arild dreit seg ut i går. Husk at man skal plassere seg riktig før man får ballen også. Hadde vi ikke hatt Arild på topp når vi nå ligger der vi ligger, ville jeg sett mørkt på Tippeliga i 2010 for LSK.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • PA
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 500

      Opprinnelig skrevet av Rabbi
      Denne uttalelsen er vel bevis nok til å kunne si at dine fotballkunnskaper er på grensen til fraværende.
      Ja, selfølgelig! vet man ikke hvem han er har man ikke greie på fotball.
      for all del





      Opprinnelig skrevet av Rabbi
      Ja, de er gode fotballspillere, men hovedferdighetene deres er å kunne dukke opp på rett plass til rett tid. Der er Legenden også god!

      Men Sundgot er så mye mer. I tillegg til å være vår klart farligste spiller inne i boks er han blant annet:
      1. Vår beste spiller i oppspillsfasen, ved at han er god til å holde på ballen og fordele pasninger.
      2. Vår mest fotballkloke angrepsspiller, gjør de rette valgene oftere enn noen av våre andre spillere.
      3. Veldig god til å frigjøre seg fra markering og gjøre seg spillbar
      4. Viktig på defensiv dødball
      5. Sterk og smart nok til å vinne dueller mot de beste stopperne i tippeligaen.

      Jeg er overbevist om at Sundgot hadde vært toppscorer i tippeligaen mange sesonger dersom han hadde fått mer tilllit av trenerne og hatt servitører av klasse.
      1.+2: han er god til og gi en støttepasning bakover når han får en pasning. ( noe som kan være smart noen ganger. (ved evt og snu spillet) men som oftest stopper det bare kontringen.
      3: han har jo ikke smidigheten eller farta til det. så det er jeg ikke enig i.
      4: ja, det kan han være pga sin høyde.
      5. han vinner jo ikke en duell. det virker som han trekker seg mange ganger. Så det kan jeg ikke skjønne at du synes.


      høyden har bla Occean og, og han gidder og gå opp i dueller og prøver og gjøre noe selv. Occean holder 100 ganger bedre på ballen enn Sundgot.

      Kommentar

      • McGuffy
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 5096

        Opprinnelig skrevet av PA
        høyden har bla Occean og, og han gidder og gå opp i dueller og prøver og gjøre noe selv. Occean holder 100 ganger bedre på ballen enn Sundgot.
        Tommel ned, tommel ned, tommel ned, tommel ned, tommel ned!

        Mener du faktisk dette? I de siste hans kampene har Occean fungert som en verkebyll for alt som heter angrepspill, med rare valg, keitete teknikk og håpløse bevegelser.

        Sundgot på sin side har vist seg som en effektiv target man, god til å fordele ballen, vinner dueller, gjør seg spillbar og ikke minst har han en evne til å komme seg fri fra markering i boksen, og være på riktig sted til riktig tid. Litt av samme evnen som Gary Linek..., nei det var sant...

        Kommentar

        • PA
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2004
          • 500

          Jeg er enig i at Occean ikke har hatt en bra sesong. Men han har fortsatt vært bedre enn Sundgot.
          Last edited by RSP; 02.09.2009, 09:25. Begrunnelse: Fjernet unødv. qouting.

          Kommentar

          • KFL109
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1958

            PA har en lang forumhistorie som Sundgot-hater, så jeg tviler på at gode argumenter har noen innvirkning på tunnellsynet hans. Heldigvis har veldig mange andre fått opp øya for Arilds fantastiske innsats for Sportsklubben de siste åra, og det er ingen ting som tyder på at det nærmer seg slutten.
            Last edited by KFL109; 02.09.2009, 10:20. Begrunnelse: PA er mann!
            Vidar Evje

            Kommentar

            • Yellow-not-jella
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2009
              • 1606

              Opprinnelig skrevet av Rabbi
              Jeg er overbevist om at Sundgot hadde vært toppscorer i tippeligaen mange sesonger dersom han hadde fått mer tilllit av trenerne og hatt servitører av klasse.
              Veeeeldig uenig. Han har fått akkurat den tilliten han har fortjent, men har ikke vært riktig god nok. Pål Strand skal vel ha æren for en del av måla, eller?

              Når det er sagt, har han vært god i år. Å takk for det!

              Kommentar

              • sholen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2009
                • 381

                Opprinnelig skrevet av PA
                Jeg er enig i at Occean ikke har hatt en bra sesong. Men han har fortsatt vært bedre enn Sundgot.
                herregud mann. hvilke kamper har du sett a? skal innrømme at jeg var mer fan av Occean tidligere enn Sundgot, men tallene er ganske klare. I tillegg så har Occean blitt enda mer klønete med ballen i beina.

                Kommentar

                • OppsalKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2008
                  • 1881

                  Opprinnelig skrevet av PA
                  Jeg er enig i at Occean ikke har hatt en bra sesong. Men han har fortsatt vært bedre enn Sundgot.
                  Den var dagens....

                  Ser absolutt ingen områder hvor OO er bedre enn gilbert.

                  Rå kroppsstyrke ja. Men er det der så viktig? Gilbert er slu og vinner veldig mange baller i lufta som OO hadde vendt ryggen mot.
                  Nå bosatt på Rasta !!!!!

                  Alltid Celtic og LSK

                  Kommentar

                  • Jazze76
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • May 2004
                    • 51

                    Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                    Den var dagens....

                    Ser absolutt ingen områder hvor OO er bedre enn gilbert.

                    Rå kroppsstyrke ja. Men er det der så viktig? Gilbert er slu og vinner veldig mange baller i lufta som OO hadde vendt ryggen mot.
                    Sundgot vinner mye i luften....??????????????????????? Kanskje det er på tide å se en kamp igjen...Sundgot må være den spilleren med dårligst timing i hele tippeligaen...eneste gangene han vinner en duell er når det er en klønete forsvarsspiller som gir han frispark...Og forøvrig....slutt med denne sinnsyke " Sundgot=legende" greia...ja han scorer en del mål på 100% ferdigscora sjanser samt straffer men ellers er han spiss som er langt under middels klasse i TP. Og ja....spar meg for denne " han er på riktig plass "....hvis han er så utrolig god som alle vil ha det til så synes jeg det er merkelig at han fortsatt spiller i en klubb som de siste årene har kjempet for å berge kontrakt. Virker nesten som om alle mener at han platser i Barcelona eller Real Madrid...samtidlig er jeg ikke sikker på at Occean er et bedre valg men det sier vel mer om han enn om Sundgot....................

                    Kommentar

                    • Emil B
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 5921

                      Opprinnelig skrevet av Jazze76
                      Sundgot vinner mye i luften....??????????????????????? Kanskje det er på tide å se en kamp igjen...Sundgot må være den spilleren med dårligst timing i hele tippeligaen...eneste gangene han vinner en duell er når det er en klønete forsvarsspiller som gir han frispark...Og forøvrig....slutt med denne sinnsyke " Sundgot=legende" greia...ja han scorer en del mål på 100% ferdigscora sjanser samt straffer men ellers er han spiss som er langt under middels klasse i TP. Og ja....spar meg for denne " han er på riktig plass "....hvis han er så utrolig god som alle vil ha det til så synes jeg det er merkelig at han fortsatt spiller i en klubb som de siste årene har kjempet for å berge kontrakt. Virker nesten som om alle mener at han platser i Barcelona eller Real Madrid...samtidlig er jeg ikke sikker på at Occean er et bedre valg men det sier vel mer om han enn om Sundgot....................
                      Hallo mister! Så du Sundgot mot Godset på Marienlyst og hjemme mot SF?? 2 stk. klassemål.

                      Kommentar

                      • Bolsen3
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 1061

                        Opprinnelig skrevet av PA
                        Occean holder 100 ganger bedre på ballen enn Sundgot.
                        Hva hjelper det å holde på ballen hvis du ikke kan gjøre noe fornuftig med den?

                        Kommentar

                        • Jazze76
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • May 2004
                          • 51

                          Opprinnelig skrevet av KrisB
                          Piss, piss, piss!!!

                          Bare tull det du skriver og de jævla prikkene gjør det ikke bedre.
                          Javel. Hvordan skal vi forklare at Sundgot kostet oss 3 poeng mot Stabæk? Og er fullstendig RÆVA 99% av tida ute på banen? Ikke kan han takle, ikke vinner han i lufta, osv osv.
                          Og ser du, UTEN PRIKKER

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            Opprinnelig skrevet av Jazze76
                            Javel. Hvordan skal vi forklare at Sundgot kostet oss 3 poeng mot Stabæk? Og er fullstendig RÆVA 99% av tida ute på banen? Ikke kan han takle, ikke vinner han i lufta, osv osv.
                            Og ser du, UTEN PRIKKER
                            Ro ned litt a. Statistikken viste jo för den matchen at han Sundgot hadde satt 9 av 10 sjanser i år. Soleklart best i ligaen når det gjelder mål pr sjanse.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

                              Opprinnelig skrevet av Jazze76
                              Javel. Hvordan skal vi forklare at Sundgot kostet oss 3 poeng mot Stabæk? Og er fullstendig RÆVA 99% av tida ute på banen?
                              Han satt kanskje ikke sjansene sine i den kampen, men det står ikke bare på èn man fordi vi taper den kampen. Edwin, Siguardson, Johnsen fler kunne ha avgjort den kampen. Selvom Sundgot vanligvis hadde satt dem så er det som han selv sa. "Jeg beklager ingenting, alle kan ha en dårlig dag."

                              Og før kampen som, andersmm skriver, var han suverent best i statestikken om å være mest effektiv i tippeligaen. Da han nesten hadde satt like mange mål som sjanser. Dette er ikke noe man bare glemmer.
                              Han hadde bare en dårlig dag.

                              Ikke kan han takle,
                              Ikke takle? Han er spiss jo for svarte. Det er ikke så ofte jeg ser spisser gå ned i takling. Sundgot er ikke noe dårligere enn alle andre spisser i tippeligaen til å takle. Hvis du så stabæk kampen så du at han ofte var nede og jobba defansivt. Hvis det var det var det du mente med å "ikke kunne takle"

                              Og en vikig ting som Sundgot gjør. Hvis Søgård, Nosa, Kiko osv. vinner ballen på midten så er Sundgot ALLTID et oppspiltspunkt. Han møter fliker, spiller støtte eller vender, hele tia. Det er så og si like viktig som å gå i taklingen på midtbanen. For han er der etter at f.eks Søgård har vunnet ballen på midten så er han et oppspiltspunkt og da mister vi ikke ballen igjen, etter taklinga. Og det blir med en gang et farlig angrep. Det er sjelden Sundgot mister ballen i de situasjonene. Det er nesten ingen i Tippeligaen som er like god til det som han.

                              ikke vinner han i lufta,
                              Vil gjerne at du forklarer dette nærmere. Han vinner mange baller i lufta han. Han er smart og flink på hodet og han har vel også scort en del ganger på hodet.

                              Selvsagt burde den ene headingen mot Stabæk blitt til noe bedre enn det han gjørde. Men det betyr ikke at han ikke kan nikke eller ikke vinner noe i lufta.


                              Og ser du, UTEN PRIKKER
                              Gratulerer! De prikkene har ingen mening og er bare irriterende.




                              Sundgot for alltid, Legenden i LSK!!!
                              Last edited by KrisB; 04.09.2009, 19:44.

                              Kommentar

                              • PA
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2004
                                • 500

                                Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                                Hva hjelper det å holde på ballen hvis du ikke kan gjøre noe fornuftig med den?

                                (Da kunne jeg ha brukt den mange av Sundgot elskerne har brukt de siste 5 årene. ( som er en utrolig dårlig unnskyldning)

                                Da holder han på ballen så resten av spillerne kommer høyere på banen.)

                                nei, du sier noe der. enig at ikke Occean er god, men at han er mye bedre enn Sundgot.

                                occean prøver ihverfall og gjøre noe.
                                Han:
                                - Går i duellen
                                - Løper for og vinne ballen
                                - spiller ikke KUN støttepasninger.

                                Kommentar

                                • PA
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2004
                                  • 500

                                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  Ro ned litt a. Statistikken viste jo för den matchen at han Sundgot hadde satt 9 av 10 sjanser i år. Soleklart best i ligaen når det gjelder mål pr sjanse.

                                  Dette er noe jeg også har sett.

                                  men noen som vet hva statestikken er uten straffene.
                                  Er litt nyskjerrig.

                                  Kommentar

                                  • sniper
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 5254

                                    Opprinnelig skrevet av PA
                                    - spiller ikke KUN støttepasninger.
                                    Hva forventer du egentlig av en møtende spiss da? Han skal jo spille til de som kommer rettvendt, evnt flikke ball videre.

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      Opprinnelig skrevet av PA
                                      Dette er noe jeg også har sett.

                                      men noen som vet hva statestikken er uten straffene.
                                      Er litt nyskjerrig.
                                      Spør deg selv; Hvor mange straffer har vi fått i år?
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • Rune
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2008
                                        • 1229

                                        Opprinnelig skrevet av PA
                                        Dette er noe jeg også har sett.

                                        men noen som vet hva statestikken er uten straffene.
                                        Er litt nyskjerrig.
                                        Vi har fått en straffe i år, hjemme mot Start. Uten dette målet hadde Sundgot hatt åtte mål på ni sjanser, altså bare marginalt dårligere enn 9 av 10.
                                        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                        Kommentar

                                        • sniper
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 5254

                                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                          Spør deg selv; Hvor mange straffer har vi fått i år?
                                          Eller i fjor? Eller året før der? Og hva med at spillere som Runar Kristinsson, Tommy Berntsen og Ståle Solbakken har vært faste straffeskytere tidligere år.
                                          Robert Koren tok også noen straffer.
                                          Nei, det med straffer faller på sin egen urimelighet.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎