Nærmer vi oss slutten for Espen, Gilbert og Pål Steffen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #21
    Har allerede luftet mine tanker rundt PSA, og jeg synes han viste tegn på stagnasjon før skademarerittet virkelig starta. Og for å være kanskje litt i overkant brutal, etter de innledende kampene forsvarer han ikke en plass i førsteelleveren uansett. Søgård lever på innsats og glød. Når det ikke slår positivt ut i kamp har han ingenting annet å lene seg på, det duger kansje i de to viktigste prestisjekampene i året, men ikke ellers. Sundgot er så til de grader en Jekyll & Hyde-type, han kan aldri avskrives. Duger kanskje aller best som superreserve. Alle tre har klare begrensinger og som står for ting alle andre alltid forbinder med LSK, og har en helt spesiell posisjon i klubben. Og mot sterke følelser duger ikke sunn fornuft. Identitet versus ambisjoner.

    Men ingenting varer heller evig og det viktigste er hvordan vi behandler disse spillerne når de ikke lenger har det som kreves. Dessuten har vi også noen norske mer eller mindre lokale typer som Bjørkøy og Ringstad i stallen som kan ta over stafettpinnen. Slik fotballen utvikler seg er det viktigste for meg at de er norske og tas inn i klubben unge nok til at de vil regnes som lokale etterhvert.
    Last edited by GIFKanari; 22.04.2009, 22:58. Begrunnelse: skrivefeil

    Kommentar

    • KristofferØ
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 587

      #22
      Kjenner det bobler litt...

      Uansett hvor mye/lite Espen og Gilbert spiller er det fordi det er det de fortjener. Spiller de dårlig i en periode må de kjempe for plassen. Spiller de bra er de fredet til de har spilt dårlig en stund. Sånn fungerer fotballen, og etter 5 serierunder er det fremdeles tidlig å si hvem som etablerer seg utover sesongen. Dette er spillere som starter 10 eller flere kamper uansett, og da synes jeg det er dumt å selge for å kjøpe nye rotasjonsspillere. Vi har mangel nok på klubbspillere og det er utrolig viktig å ha spillere som har spilt mye for klubben. Det er de som får igang de unge.

      Dessuten er det viktig at treningsfeltet er "fullt". For å få best mulig utbytte av trening er man nødt til å trene mest mulig kamplikt i spilløvelser. Selger man må man fylle opp, og da er jeg redd det blir for mye unggutter. Det kan gå ut over utviklinga.

      Se til Italia. Pippo, Maldini, Javier Zanetti.. De er på sykt høyt nivå, jeg vet det.. men det er nivåforskjellen mellom Italia og Norge. Poenget er at hvis man ikke blir kasta ut så fort man runder 30, er mulighetene gode for at man føler.. større tilhørighet. Arild bøtter inn mål selv om han ikke er noen arbeidshest. Espen imponerte meg mot enga. Etter en tøff forsesong og tippeligastart gikk han rett inn i fighterrollen og kledde av Hæstad helt til han blei tatt av.

      Det er sånne spillere som er viktig for utviklingen av de unge samt at de tilfører en helt uvurderlig erfaring og rutine.
      I år så tar vi ostepop
      Vi elsker Lillestrøm
      HEI!

      Kommentar

      • Loddet
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 325

        #23
        Den store tabben skjedde før forrige sesong. Da kunne vi solgt Sundgot til Molde og tjent en absurd sum med penger. I stedet endte de med flere billigere utlendinger, som hver og en er vesentlig bedre enn Sundgot. Nå får vi bare håpe at noen andre vil ha han.

        Når det gjelder Espen og Pål Steffen tror jeg de begge har en framtid i klubben. Jeg mener Espen forsvarer en plass i stallen, men kan ikke regne med å bli brukt fast i første 11ern. Dette betyr også at han burde akseptere lønnsreduksjon (tjener han ikke over 1 mill i året nå?). Når det gjelder PSA må han komme i form. Når han er det, forsvarer han definitivt en plass på laget.

        Kommentar

        • norskpoker
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 399

          #24
          Opprinnelig skrevet av Loddet
          Jeg mener Espen forsvarer en plass i stallen, men kan ikke regne med å bli brukt fast i første 11ern. Dette betyr også at han burde akseptere lønnsreduksjon (tjener han ikke over 1 mill i året nå?)..
          Å kvitte seg med Søgård blir meget, meget vanskelig. Han har tjent klubben i alle år og er et meget godt eksempel til etterfølgelse for ungdommen. Samtidig kan vi heller ikke inngå kompromisser når det kommer til det sportslige. Jeg vil for all del unngå at vi havner i en situasjon som det Ålesund er i med Trond Fredriksen, som ikke er i nærheten av å være god nok for Tippeligaen og ender opp med å dumme seg ut de gangene han får sjansen på banen. Det ideelle hadde vært å inngå en eller annen form for langtidskontrakt med Søgård, eventuelt vurdere en fast ansettelse i klubben. Men, kan denne mannen noe annet enn å spille fotball? En fast ansettelse vil jo bety at vi må bruke han til andre ting når han en gang velger å legge opp. Da hadde det vært fint om han hadde andre kvalifikasjoner enn det han har vist på banen.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #25
            Opprinnelig skrevet av Loddet
            Den store tabben skjedde før forrige sesong. Da kunne vi solgt Sundgot til Molde og tjent en absurd sum med penger. I stedet endte de med flere billigere utlendinger, som hver og en er vesentlig bedre enn Sundgot. Nå får vi bare håpe at noen andre vil ha han.
            Og vi husker kanskje at Stabæk og LSK i sin tid var enige om en overgang? Men Arild sa nei til Stabæk. Og han sa nei til Molde:

            – Vil du vurdere saken på ny hvis klubbene skulle komme til deg og være enige om en overgangssum?
            – Nei, det vil ikke forandre situasjonen for min del. Jeg har kontrakt i tre år til, så det er jeg som har siste ord. Jeg blir Lillestrøm-spiller også i 2008, for tolvte sesong på rad, smilte Sundgot.

            Romsdals Budstikke med nettavisen Rbnett holder til i Molde og er lokalavisa for Romsdal med kommunene Molde, Hustadvika, Aukra, Gjemnes, Vestnes og Rauma.
            Arild er under kontrakt med LSK ut 2010-sesongen. Jeg har en god følelse av at Arild vil avslutte sin aktive karriere i den klubben han hører hjemme. Jeg er heller ikke i tvil om at Arild vil sette avgjørende mål også i 2009; han kommer alltid tilbake.

            Kommentar

            • Loddet
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 325

              #26
              Og vi husker kanskje at Stabæk og LSK i sin tid var enige om en overgang? Men Arild sa nei til Stabæk. Og han sa nei til Molde:
              Desverre husker jeg det. Med Sundgot i 11ern tviler jeg sterkt på at Stabæk hadde tatt gull. Man skulle hjulpet han litt mer på veien, ihverfall om man virkelig ønser å ta gull en gang.

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                #27
                Mener å huske at legenden sendte oss til cupfinalen mot nettopp Stabæk med guds hånd.

                Kanskje greit han ikke gikk til Stabæk?
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • antikris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 520

                  #28
                  Personlig syns jeg denne diskusjonen burde være om PSA, Espen og Gilbert burde være i start 11'ren eller ikke. Det er ikke disse spillerne som evt frigjør så jævlig mye cash ved evt salg eller frislipp. De har LSK i hjertet, og burde få bestemme hvor de vil spille selv, mest sannsynlig da i LSK. Hvor mye spilletid det blir er opp til deres prestasjoner, men å si at de ikke er gode nok for LSK er å overvurdere eget lag sterkt.

                  Kommentar

                  • PA
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2004
                    • 500

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av McGuffy
                    Et lite innspill til debatten.

                    FIFA/UEFA/NFF har vel satt krav til minst 2 klubbutviklede* spillere i en spillertropp på 25. I dagens LSK-stall har vi etter det jeg kan skjønne 3 stk som oppfyller disse kravene per i dag..

                    Gjett hva disse tre heter.




                    Forøvrig mener jeg at alle tre forsvarer en plass i LSKs A-stall, sportslig sett.

                    Jeg føler meg litt dum, men må spørre her. Ang. de unge vi har på A-Laget.
                    Når teller de som "klubbutviklede" ? eller må de ha spilt her siden de var 7 år?
                    Da tenker jeg på Stian R. , L. R. Gabrielsen ?

                    Kommentar

                    • norskpoker
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2007
                      • 399

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av PA
                      Når teller de som "klubbutviklede" ? eller må de ha spilt her siden de var 7 år? Da tenker jeg på Stian R. , L. R. Gabrielsen ?
                      Såvidt jeg vet må spillerne ha vært her i tre år mellom alderen 15 og 21 for at de skal regnes som egenutviklede.

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13271

                        #31
                        En merkelig diskusjon, spesielt ettersom Berg beviselig ønsker å benytte seg av kvalitetene til PSA, Søgård og Gilbert. Jeg tror hamskiftet til LSK har gått til hodet på enkelte, og at mange nå mentalt hiver ungen ut med badevannet. Årsakene til at disse tre er i LSK fortsatt er åpenbart at de innehar spesielle kvaliteter som tilfører laget noe.

                        At noen kan underslå Gilberts betydning for LSK etter å ha sett hvordan kampforløpet forandrer seg gang på gang når han kommer innpå er underlig. Det er helt åpenbart at han har spisskompetanse som ikke er matchet av andre i stallen. Ditto med Søgård - mannen vi bladde opp millioner for å erstatte da han var skadet i fjor. En spiller som får Doffen til å se ut som en talentløs kvester.

                        Til slutt PSA - nevnt i landslagsdiskusjoner også utenfor LSK-miljøet i de gode sesongene før. Jeg ser at mange påpeker at han ikke fremstår som en "spillende" stopper, men jeg er litt usikker på hva det begrepet betyr? Har de andre lagene i tippeligaen slike stoppere? Og om han har så store svakheter fremover, hvorfor har han da klart seg bra som høyreback nesten hele 2003 sesongen?

                        Ærlig talt mener jeg at man må slutte å se på hvilke mangler disse spillerne har, og verdsette dem for det de er gode på. Alle har noe unikt å tilføre laget, både mtp. hurtighet, løpsvilje og avslutteregenskaper. Alle er gode nok for, eller i det minste tett på 1. elleveren. I tillegg er dette spillere som løper ut på matta for å spille for klubben - og ikke for seg sjøl gjennom å prøve å imponere agenter og pressefolk. Forskjellen er nok tydeligst i hva de tenker om de sitter på benken når laget sliter - mens førstnevnte garantert skulle ønske de var utpå for å snu kampforløpet og gi alt, er sistnevnte trolig fornøyd med å ikke få dårlig presse og omtale ved å være utpå når laget har en dårlig dag. Muligens er de så kyniske at de ser fodeler i at laget presterer dårlig uten dem på banen. Mange tror for godt om enkelte *stjerner* som har vært i lsk, vi har imidlertid sett flere forlate klubben som bosmenn uten å være det minste lei seg.

                        Til syvende og sist utgjør disse gutta grunnstammen i klubben - jeg mener vi ville vært sjanseløse uten å ha spillere i stallen som ser sin og LSKs fremtid som ett. Vi har potensielle arvtakere på talentsida, men det er ennå en del år til disse når sin prime-time. I mellomtiden har vi søgård, gilbert og psa til å videreføre lsk-sjela på banen de neste årene. Og på banen kommer alle tre til å være, det er jeg sikker på.
                        Last edited by reka; 23.04.2009, 15:46.

                        Kommentar

                        • OppsalKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2008
                          • 1881

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av reka
                          Og på banen kommer alle tre til å være, det er jeg sikker på.

                          Det håper jeg... det håper jeg inderlig.
                          Nå bosatt på Rasta !!!!!

                          Alltid Celtic og LSK

                          Kommentar

                          • OppsalKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2008
                            • 1881

                            #33
                            En annen ting som må tas i betraktning:

                            Er Gilbert og Fetsunderen fornøyde med plass på benken og 20 mins spilletid ???
                            Nå bosatt på Rasta !!!!!

                            Alltid Celtic og LSK

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                              En annen ting som må tas i betraktning:

                              Er Gilbert og Fetsunderen fornøyde med plass på benken og 20 mins spilletid ???
                              Svaret er enkelt: Nei

                              Det som er herlig med disse spillerne er at de ikke syter selv om de må sitte på benken. Kan love deg at begge to har amisjoner om å være i første 11.
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • PA
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2004
                                • 500

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                Svaret er enkelt: Nei

                                Det som er herlig med disse spillerne er at de ikke syter selv om de må sitte på benken. Kan love deg at begge to har amisjoner om å være i første 11.

                                Hvem har ikke ambisjoner om og spiller i første 11?
                                De andre syter ikke de heller?
                                synes det er feil at spilere skal få stjerne i marger bare fordi de ikke klager.
                                Det er en selvfølge at de ikke klager. Eneste de kan gjøre, er og la beina snakke for seg selv.

                                Kommentar

                                • kinstad
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2007
                                  • 406

                                  #36
                                  Historieløst og hårreisende innlegg!
                                  Hadde vi solgt Sundgot til Molde i fjor hadde vi kjempet med Hamar, Trysil og Kongsvinger om poeng i år. Hva faen er det du kaller tabbe egentlig?
                                  Dette er rent pølsevev!

                                  (og om dette var den STORE tabben forrige sesong, så lurer jeg på hva 12 plass, trenerskiftet og generelt baluba i og rundt klubben var? )

                                  Opprinnelig skrevet av Loddet
                                  Den store tabben skjedde før forrige sesong. Da kunne vi solgt Sundgot til Molde og tjent en absurd sum med penger. I stedet endte de med flere billigere utlendinger, som hver og en er vesentlig bedre enn Sundgot. Nå får vi bare håpe at noen andre vil ha han.
                                  ________
                                  -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                                  Kommentar

                                  • Loddet
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2004
                                    • 325

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av kinstad
                                    Historieløst og hårreisende innlegg!
                                    Hadde vi solgt Sundgot til Molde i fjor hadde vi kjempet med Hamar, Trysil og Kongsvinger om poeng i år. Hva faen er det du kaller tabbe egentlig?
                                    Dette er rent pølsevev!

                                    (og om dette var den STORE tabben forrige sesong, så lurer jeg på hva 12 plass, trenerskiftet og generelt baluba i og rundt klubben var? )

                                    Hva faen vet du om det var Sundgot som redda TL spill? Jeg er av den mening av at Sundgot i beste fall er en ordinær spiller. Det er en mening som på nærmeste er forbudt å ha her på forumet, men jeg forbeholder meg retten til å ha den. Når det gjelder om dette var fjorårets STORE tabbe, var det selvfølgelig mye annet som var vesentlig værre. Men det er ikke relatert til den denne tråden..

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Loddet
                                      Hva faen vet du om det var Sundgot som redda TL spill? Jeg er av den mening av at Sundgot i beste fall er en ordinær spiller. Det er en mening som på nærmeste er forbudt å ha her på forumet, men jeg forbeholder meg retten til å ha den. Når det gjelder om dette var fjorårets STORE tabbe, var det selvfølgelig mye annet som var vesentlig værre. Men det er ikke relatert til den denne tråden..
                                      Det er vel gjerne en grunn til at det er en mening det i beste fall skules stygt på her inne. Vi som har sett Arildo siden han kom til klubben vet nøyaktig hvorfor han er så høyt verdsatt som han faktisk er, og det er i alle fall ikke fordi han er ordinær. Snarere tvert i mot. Arildo besitter en alldeles ualminnelig fotballintelligens, og er også sjeldent vakker til mann å være. Vi har ikke Arildofetisj fordi det er så morro, lizzm!

                                      Jeg er vel kanskje også enig i at det er litt drøyt å si at det var Arildo på egenhånd som reddet oss fra nedrykk, men at han var særs viktig går jeg ikke med på fornektelse av. Målet mot Rosenborg var ekstremt viktig, og hans ikoniske utstråling og den lekende lettheten med hvillken han satte det inn, bidro til å gi resten av laget tro på at det nyttet, på at det var mulig å sikre mot "selveste" Rosenborg.

                                      Ikke diss deilige mannen!
                                      Last edited by Grusom B; 25.04.2009, 19:23.
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • PA
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2004
                                        • 500

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                        Vi som har sett Arildo siden han kom til klubben vet nøyaktig hvorfor han er så høyt verdsatt som han faktisk er, og det er i alle fall ikke fordi han er ordinær. Snarere tvert i mot. Arildo besitter en alldeles ualminnelig fotballintelligens

                                        Vi som ikke er hans største fan har liksom ikke sett han i alle disse år?
                                        Det blir for dumt og si.
                                        Også for og sette det helt på spissen. Fordi Gilbert var god for 6 år siden, så trenger han da ikke være god nå ? da kan vi jo hente inn Tom Lund snart da. han var jo god for 20 år siden?

                                        Kommentar

                                        • superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av PA
                                          Vi som ikke er hans største fan har liksom ikke sett han i alle disse år?
                                          Det blir for dumt og si.
                                          Også for og sette det helt på spissen. Fordi Gilbert var god for 6 år siden, så trenger han da ikke være god nå ? da kan vi jo hente inn Tom Lund snart da. han var jo god for 20 år siden?
                                          For 20 år siden hadde skoa til Tommy allerede støvet ned...

                                          At PSA, Gilbert og Espen innehar kvaliteter som er nødvendige i LSK er jeg ikke det minste i tvil om, at en forferdelig seriestart for hele laget skal gjøre at man ønsker å kaste ut bærebjelkene er for meg totalt uforstålig. Er det noen som trengs nå er det de gutta som har vært i krigen før og kan få unggutta til å spille med hjertet på utsiden av drakta.

                                          Gilbert kommer forøvrig til å score over 10 mål i år.
                                          Enøyd i de blindes dal.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎