Lyn - LSK man. 1. juni kl. 18.00 på Ullevaal Stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Opprinnelig skrevet av Loddet
    Du skriver at om han er sympatisk eller ikke har ingen innvirkning på din vurdering av han som spiller. Vel, greit nok det, men jeg ber samtidig om forståelse at jeg tolker deg annerledes når du i løpet av to innlegg lirer av deg sitater som "tydelig setter seg forran klubben", "et selvbilde oppblåst til dimensjoner", "usedvanlig evne til å bli frisk til landslagsturer". At det ikke på noe som helst måte har innvirkning på din vurdering av han som spiller fremstår på den bakgrunn som merkelig. Men for all del, du vet nok best selv.

    At han trekker seg i duellene og underpresterer er jeg i og for seg enig i. Det at han underpresterer, eller rett og slett er skadet, er etter min mening en av (de flere) grunnene til at vi gjør det dårlig i år. Det laget LSK stiller med i år trenger spillere som gjør det litt utenom det gjennomsnittlige vanlige. I de to kampene vi ha vunnet har vi sett dette fra Nosa og (trodde jeg aldri skulle si det) Sundgot. De har vært helt avgjørende for seirene våre, på samme måte som Riise kan være det.

    Det betyr ikke at jeg er uenig med deg at vi burde selge han. Om han fortsetter som mot Lyn har vi ikke særlig mye nytte av han (selv om alternativene ikke akkurat er særlig gode). Mitt poeng var uansett at Riise har levert mange gode sesonger, og jeg mener han ikke fortjener den hetsen man legger opp til her.

    Og for å avslutte med nok en ting vi er enige om: Nei, landsen er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel
    For det første, mine innlegg er absolutt ikke hets, de er en ren meningsytring jeg kan stå fullt og helt for. Å kalle det hets er i beste fall usedvanlig dårlig debatteknikk.

    Jeg mener også at Riise setter seg selv foran klubben, har ett oppblåst selvbilde og at han har en usedvanlig evne til å bli frisk til landskamper. Alt dette er lite flatterende karakteristikker, men det endrer ikke mitt syn på at BHR er en sympatisk kar. At andre klubbers supportere mener noe annet får stå for deres regning.

    Riise kan utvilsomt være avgjørende for LSK, men så lenge han ikke viser større vilje og evne til å 1.) fokusere på LSK fremfor egen karriere, og 2.) slutte å være redd for beina sine vil han dessverre ikke bli den matchvinneren han kan være. Så lenge han ikke presterer opp til sitt potensiale er det ingen grunn til å tviholde på BHR - da er det bedre å selge han (gjerne med tilbakekjøps og videresalgs- avtaler).
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • Loddet
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2004
      • 325

      Basert på de to siste innleggen dine Superbøffel,s å tror jeg vi egentlig er enige om spilleren BHR. Det jeg reagerte på var karakteristikken av han, som jeg mener (og det er min personlige mening du gjerne være uenig i) grenser til hets.

      Når det er sagt tror jeg svaret på hva vi skal gjøre med han er ganske enkelt: Enten får han skjerpe seg, eller så er det bare å selge. Og det uavhengig om årsaken til at han spiller dårlig er fordi han trekker seg med vilje i duellene er ønske om å bli solgt, eller rett og slett at han er mentalt ute å kjøre etter mange skadet.

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        Feil plass, feil resultat

        Uavhengig av hva man mener om Riise, så tror jeg de fleste er enige om en ting: det er ikke lett å levere når man blir feilplassert på venstrekant. Den plassen har "drept" mange høyrebente spillere i LSK.

        Det ble advart mot denne oppstillingen før match av undertegnede. Ikke bare spilte vi uten venstrekant, men også uten høyrekant. Kiko var som forventet en vits, og toppen var en nølende avslutning.

        Hvor vanskelig er det å spille inn Eriksen og Riise som en slagkraftig høyreside? Og hvor vanskelig er det å forsøke en kamp med venstrebent venstrekant?

        Som du fikk med deg under tippepraten Loddet, så var min venn fra Lyn og jeg enige om en ting. Det kom til å bli en elendig kamp, med 0-0 eller 1-1 som resultat. De lave forventningene ble innfridd, selv om Lyn var minst dårlige totalt sett.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • Arind
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2006
          • 459

          Etter å ha fordøyd dette her en dag og prata litt med andre, så sitter jeg igjen meget skuffet etter denne kampen. Dette var som et tap, og prestasjon og innsats var langt under pari. Jeg hadde forventet mer trøkk etter den siste tids fokus og oppturer.
          Det forundrer meg fortsatt at vi presterer å legge oss slik bakpå igjen, isteden for å trøkke på for nr to og tre.......
          Manglende løpekraft på kantene og en tam midtbane gjør at vårt farligste våpen blir å mæle baller opp mot Nosa som prøver å løpe etter det som kommer.....det bli`kke fugl av det. Hjørnespark og frispark fra LSK skal være et fryktet våpen, men nå er det knapt noen som husker åssen det var når det funka. Upresise innlegg og fomlete mottak er det som går igjen.....også det teite "heste-cornerne" da???

          Nei, nå hadde jeg faen meg forventa mer guts fra gutta.....
          Jeg driter i landskamper, jeg vil ha fugla i kamp og seiersmodus igjen....
          Last edited by Arind; 02.06.2009, 20:52.
          Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5096

            Opprinnelig skrevet av Arind
            Det forundrer meg fortsatt at vi presterer å legge oss slik bakpå igjen, isteden for å trøkke på for nr to og tre.......
            Manglende løpekraft på kantene og en tam midtbane gjør at vårt farligste våpen blir å mæle baller opp mot Nosa som prøver å løpe etter det som kommer.....det bli`kke fugl av det.
            Nå må du se litt hva vi spiller med og da. Ryggraden i laget er røska ut allerede før vi scorer, og det er naturlig at vi ikke spiller med samme trygghet som de to siste kampene når begge våre beste midtstoppere er ute.

            Dessuten er det vanskelig å trøkke på, og stå høyt, med Vidar Riseth og Espen Søgård vs. Kim Holmen bak. Ikke rart vi blir lave.

            Opprinnelig skrevet av Arind
            Hjørnespark og frispark fra LSK skal være et fryktet våpen, men nå er det knapt noen som husker åssen det var når det funka. Upresise innlegg og fomlete mottak er det som går igjen.....også det teite "heste-cornerne" da???
            Her er jeg dudrende uenig. Nå har vi scoret på dødball i tre av de fire siste kampene, og jeg er sjeleglad for at vi endelig er farlig på det området igjen. Bjørkøy skal ha ros for sin inntreden her.
            Last edited by McGuffy; 02.06.2009, 21:20.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7042

              Jeg må si det som skremte meg mest mot Lyn var at vi gikk tomme med en halv time igjen, sammen med tempoproblemene våre, som nok en gang ble ganske åpenbare.

              Det er på hjemmebane det må gjøres i år, tror jeg. Både Viking og Brann kan kjapt havne der nede utover høsten. I tillegg tror jeg Sandefjord-flyten tar slutt når det røyner på utover i august. Jeg mener 32 poeng bør holde for å bevare plassen.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Arind
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2006
                • 459

                Optimisme er bra, og jeg er overbevist om at fugla har noe godt på gang. Jeg ser bare ikke den samme optimismen pr d.d. som deg dsv.
                Igjen og igjen kommer det en lang rekke bortforklaringer om hvorfor det ikke gikk veien eller laget ikke får til det de trener på....det er aldri "YESS, nå funker det"!
                Laget er ungt og uerfarent, nøkkelpersoner er ute med skade og de som skal være ryggrad funker ikke som de skal. Jeg syns ikke at det skal være en unskyldning for at vi mister poeng. Andre lag har unge talenter som leverer igjen og igjen......mens våre er "bare nesten".

                Med en halv bane mellom midtbanen og spissen, fordi gutta er usikre og spiller støttepasninger bakover slik at motspillerne får posisjonert seg, gjør at vi ikke kommer oppover på banen. Gutta må tørre å satse fremover.....

                De siste målene våre på dødballer skremmer neppe vettet av mange dsv....ikke før vi kan repetere det samme med dødlig presisjon igjen og igjen....der er vi definitivt ikke.....
                Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                Kommentar

                • kinstad
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2007
                  • 406

                  ja, er enig i at det ikke var spesielt bra spilt, men å være misfornøyd syntes jeg ingen her inne har grunn til å være. Typsik Norsk å lete etter problemer å fokusere på isteden for å bare smile lurt og nyte. For fakta er at vi ranet lyn for 2 poeng og enda viktigere holdt de bak oss på tabellen, og selv om det ikke var "godt nok", var det ihvertfall enda godt at vi ikke dreit oss ut mer enn vi gjorde (må jeg minne om at dette kunne blitt veldig stygt). Om vi skaper masse sjanser men ikke scorer klager folk, om vi ikke skaper noe men alikvel raner andre klubber for poeng klager folk. Og det er på tide å se sannheten i øynene, vi er ikke en klubb pr.d.d som får mange sjanser og mange mål til å klaffe så ofte. Vi er bare ikke gode nok til det enda. De fleste kampene i år vil ikke gå på skinner (det er ønsketenkning) og kanskje det er på tide å prisgi det vi fikk til (1 poeng og lyn fortsatt bak oss) og justere forventningene et hakk eller to nedover.

                  For å si det på en annen måte, hadde jeg vært lynsuporter hadde jeg ikke vært "kritisk til spillet" eller "misfornøyd", jeg hadde regelrett vært forbanna, frustert og sur som et hælvete, både mandag kveld, tirdag og i dag før det hadd roet seg.
                  ________
                  -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                  Kommentar

                  • merch
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2007
                    • 938

                    Kampmessig så er dette etter min mening årsværste av LSK men nå fikk jeg desverre ikke sett Aafk-LSK så den kan jeg ikke sammenligne med.
                    lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                    sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                    Kommentar

                    • antikris
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2005
                      • 520

                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      Uavhengig av hva man mener om Riise, så tror jeg de fleste er enige om en ting: det er ikke lett å levere når man blir feilplassert på venstrekant. Den plassen har "drept" mange høyrebente spillere i LSK.

                      Det ble advart mot denne oppstillingen før match av undertegnede. Ikke bare spilte vi uten venstrekant, men også uten høyrekant. Kiko var som forventet en vits, og toppen var en nølende avslutning.

                      Hvor vanskelig er det å spille inn Eriksen og Riise som en slagkraftig høyreside? Og hvor vanskelig er det å forsøke en kamp med venstrebent venstrekant?

                      Som du fikk med deg under tippepraten Loddet, så var min venn fra Lyn og jeg enige om en ting. Det kom til å bli en elendig kamp, med 0-0 eller 1-1 som resultat. De lave forventningene ble innfridd, selv om Lyn var minst dårlige totalt sett.
                      Ja, hvor vanskelig skal det være å starte en kamp med en venstrekant med et venstrebein? Dette har irritert meg nå i årevis, og fremdeles ser vi det. Er Ringstad virkelig så dårlig at han ikke kunne startet på kant i denne kampen? Jeg tror ikke det. Syns det er feigt å sette Kiko på høyre og BHR på venstre.

                      Min drøm er å se Riise/Eriksen linken fungere på høyresiden, og tilsvarende på venstre siden med bare venstrebeinte spillere. F eks Johnsen, Ringstad.

                      Og en ting til mens jeg er i gang; når vi får en spiller skadet, hvorfor tar det 3-4 minutter før vi får en ny kropp inn? Alle skjønte at Kippe ikke kunne fortsette, men det var temmelig lav aktivitet på benken. Samme med Kiko mot Start.

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        Du plukker ikke ut Frode før du er 100% sikker på at han ikke kan fortsette, så akkurat den kritikken går jeg ikke med på. Hvordan skal Henning kunne se at han har en diger kul over øyet fra seksti meters avstand? Jeg sitter å kikker ut bak sauefjøset nå, men ikke faen om jeg ser noen kongler på grantreet bak. I take it you cought my draft.

                        Kiko/Riise-kritikken er derimot helt legitim. Riise/Eriksen kan vise seg å bli en dødelig høyreside, i alle fall i de to-tre kampene vi har igjen før Riise drar tilbake til Standard Liege. Kiko bør ikke spille om det ikke er som sentral midtbane, og så enkelt er det. Dermed burde det vært greit å bytte Bjørkøy ut på høyre hvor han har fungert ok når man først skulle ha Riise på venstresiden. Jeg synes uansett, som de fleste andre, at Bolly og Ringstad kunne fått sjansen på venstre. Uansett så vi hvorfor Myklebust har hatt "klippekort" i går. Det finnes ikke bedre alternativer, og jeg må si meg enig med vedkommende som mente at Henning legger inne selvtillitskapital i ham ved å la ham være et klart førstevalg. Plutselig løsner det, og da vil han kunne nå våren07-høyder, da han var TLs største komet. Han har det i seg, og forhåpentligvis har våren så langt vært et ledd i å få det ut ved å bygge et defensivt grunnlag å ta ut de offensive kvalitetene på.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • antikris
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 520

                          Hvis en spiller ikke klarer å stå oppreist uten å støtte seg på dommeren, sier det seg selv at han ikke kan fortsette. Samma om han har en kul i hodet eller ikke. Men samma faen det nå.

                          Kan forresten legge til at Myklebust er best i Football Manager 09 som spiss....

                          Kommentar

                          • Klovn
                            Juniormedlem
                            Bøffelpromp
                            • Sep 2004
                            • 17

                            Jævlig skuffa over at vi ikke knuste svina. Hva er det egentlig B & B har drevet med i vinter? Laget virket jo helt ferdig etter 1. omgang. Dette blir en tung sesong hvor nedrykk kan bli resultatet.

                            Det trengs skjerpings mot bønna fra Østfold i neste runde.

                            Kommentar

                            • Nekkals
                              Juniormedlem
                              Ferskenpels
                              • Mar 2005
                              • 6

                              Sørren ass... Fikk ikke lov av pappa og dra på kampen! Måtte se den på VG Liv. Er enig med klovnen at det er merkelig at gutta blir så slitne. Ny vanskelig kamp mot bønna fra Frederikkstad. Håper de kjerper sei!
                              Vi skal knuse bønna!

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎