Bjørn Helge Riise klar for Fulham

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vollafugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2006
    • 978

    #41
    Opprinnelig skrevet av reka
    Jeg synes det i såfall er svært merkverdig at Occean ikke er å se i Odd-drakt, ettersom de har gitt klart utrykk for at de ønsker ham til klubben.
    Eller i FFK- drakt. Det var vel i fjor at Fredrikstads rike onkel mer enn noe ønsket seg en spiller som ham til FFK. Å selge en spiller til den klubben for mye penger - det hadde vært noe.

    Kommentar

    • KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

      #42
      Opprinnelig skrevet av KrisB
      LSK benekter salgsavtale med Fulham

      TIL FULHAM: Bjørn Helge Riise nærmer seg Fulham, men ledelsen i klubben vil si minst mulig foreløpig. Foto: Scanpix


      Av Wegard Bakkehaug og Gunnar Bøthun 19.07.2009 kl. 21:33 Kilde: VG NETT
      (VG Nett) Lillestrøm vil ikke bekrefte at Bjørn Helge Riise er på vei til Premier League-klubben Fulham.


      I dag tidlig avslørte VG at Bjørn Helge Riise er klar for Fulham, og dermed blir lagkamerat med Brede Hangeland og Erik Nevland.

      Styreleder i klubben, Per Mathisen, benekter imidlertid overfor VG Nett at det foreligger noen avtale med London-klubben.

      - Jeg vil verken bekrefte eller kommentere noe i denne saken. Det er ingenting å kommentere, for det er ingen salgsavtale på plass for Bjørn Helge Riise. Ingenting er endelig, sier han.

      Ifølge kilder i LSK-miljøet VG Nett har vært i kontakt med søndag, har det pågått forhandlinger mellom Lillestrøm og Fulham de siste.

      Dette vil ikke Mathisen bekrefte.




      - Jeg vil ikke kommentere det. Jeg er på ferie, sier han, og henviser videre til sportsdirektør Torgeir Bjarmann.

      Heller ikke Riises agent, Tore Pedersen, vil kommentere saken overfor VG Nett. Også han henviser til sportsdirektøren.

      VG Nett har ikke lykkes i å komme i kontakt med Bjarmann i dag.

      Nevland gleder seg

      Fulham-spiss Erik Nevland sier til VG Nett at han gleder seg til å få en ny landsmann som lagkamerat i Fulham - dersom det stemmer at Riise er klar for London-klubben.



      GLEDER SEG: Erik Nevland er meget positiv til å få nok en nordmann til Fulham. Foto: AP


      - Jeg har kun lest om dette på nettet, sier han.

      Les også: Hat trick fra Nevland på åtte minutter

      VG meldte tidligere i dag at lillebror Riise skal presenteres i Fulham-drakt i morgen, mandag. Fulham har trening i London i morgen, men Nevland har ingen anelse om Riise vil dukke opp der. Han forteller også at klubbens manager Roy Hodgson ikke har snakket med ham om Bjørn Helge Riise.

      - Nei, men det kan jo være at han har snakket med andre enn meg, sier Nevland.

      - Riise er god nok




      Espen Søgård, som har 12 sesonger bak seg i Lillestrøm, tror Riise har det som skal til for å spille i det som mange mener er verdens beste liga.

      - Jeg tror absolutt han er god nok for Fulham, han har innstillingen som trengs, og jobber hardt. Jeg håper han lykkes i Fulham, og tror han gjør det også, sier han til VG Nett.

      Vet ikke sikkert

      Søgård presiserer at han ikke kjenner overgangssaken annet enn fra mediene, da Lillestrøm-spillerne har hatt ferie den siste uken.

      - Vi får se om han dukker opp på trening i morgen, vi får nok litt mer informasjon rundt denne saken da, sier midtbanesliteren.

      Bjørn Helge Riise har ikke svart på VG Netts henvendelser i dag

      http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...p?artid=563884
      ifølge VG så: "benekter LSK salgsavtale med fulham". Vi får vite ganske lite nå. Blir vel en endelig avklaring i morra.

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #43
        TV2-sporten snevret inn salgssummen til mellom 16 og 19 millioner kroner. De sa også at beløpet skulle deles broderlig mellom LSK og LSK Invest. Broderlig - det betyr vel 50/50 det?

        Kommentar

        • OppsalKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2008
          • 1881

          #44
          Opprinnelig skrevet av vollafugl
          Eller i FFK- drakt. Det var vel i fjor at Fredrikstads rike onkel mer enn noe ønsket seg en spiller som ham til FFK. Å selge en spiller til den klubben for mye penger - det hadde vært noe.
          Hadde tippet Viking selv, med Ønkel Uwe som sjef der, og Peter nærmere pensjonsalder'n.
          Nå bosatt på Rasta !!!!!

          Alltid Celtic og LSK

          Kommentar

          • Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

            #45
            Opprinnelig skrevet av veiron
            Tror du virkelig LSK kommer til å bruke noe særlig penger nå?? Du er i drømmeland.
            Tiden vil vise, tror ikke vi selger oss til nedrykk md den summen som ramler inn... Ja det kommer noen inn. GARANTERT. Paddis vet og har alltid rett

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13244

              #46
              Klipp fra sporten:

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                #47
                I følge nyhetene over har LSK Invest eierandeler som jeg tolker som at de ikke eier hele Riise.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13244

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Paddis
                  Tiden vil vise, tror ikke vi selger oss til nedrykk md den summen som ramler inn... Ja det kommer noen inn. GARANTERT. Paddis vet og har alltid rett
                  Roser er røde, fioler er blå,
                  Noen kilder er sikre, Grønlund må gå,
                  Andre er svada, noen våknet med stå,
                  i speilegg på magen de velger å spå,
                  jeg spør deg så paddis, lyver du nå?
                  Er det speileggets frø du forsøker å så?

                  Kommentar

                  • Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Roser er røde, fioler er blå,
                    Noen kilder er sikre, Grønlund må gå,
                    Andre er svada, noen våknet med stå,
                    i speilegg på magen de velger å spå,
                    jeg spør deg så paddis, lyver du nå?
                    Er det speileggets frø du forsøker å så?
                    En ting er sikkert, at jeg våkner med stå hver morgen. Lov å håpe, lov å drømme...

                    Kommentar

                    • detvarvondtdet
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 398

                      #50
                      lsk får "småpenger" etter riise salg.

                      Lillestrøm Sportsklubb får minimal gevinst - antageligvis bare 2,5 millioner kroner - ved salget av Bjørn Helge Riise (26) til Fulham.


                      "Dere kan sitere meg på dette:
                      Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                      Fjøra

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13244

                        #51
                        Ville tatt det med en klype salt og vel så det. Det er et "worst case" scenario drømt opp av totenklanen i dagbladet og LSK-haterne i TV2 sporten. Bakgrunnen er uttalelsen fra Mathisen i RB, og det er vel mulig å skrive at vi vil "sitte igjen med småpenger" om man klipper ut de to-tre negativt ladede setningene i RB og fullstendig ignorerer resten.

                        Kommentar

                        • Øystein
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Feb 2006
                          • 79

                          #52
                          Ser i ulike medier nå at BHR har tatt med mammaen sin til London en tur, og gjennomfører akkurat nå medisinsk test hos Fulham. Blir nok bekreftet sent i ettermiddag eller i morgen denne overgangen.

                          Kommentar

                          • Jeffers
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2005
                            • 186

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Øystein
                            Ser i ulike medier nå at BHR har tatt med mammaen sin til London en tur, og gjennomfører akkurat nå medisinsk test hos Fulham. Blir nok bekreftet sent i ettermiddag eller i morgen denne overgangen.
                            Er det selvsagt at han glir igjennom en medisinsk test? Med den skadehistorien han har, så er det vel ikke sikkert?

                            --larsw
                            Votis subscribunt fata secundis

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13244

                              #54
                              Mannen har jo blitt hvilt ved det minste tegn til ubehag. Om han skulle ha pådratt seg noe kronisk den siste sesongen må det være liggesår. Vi sender avgårde prima vare med garanti, og ikke smuglerkebab av maskinutbeina knehøne slik vi fikk fra onde Start.

                              Kommentar

                              • KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

                                #55
                                Da er det helt sikkert da, Riise drar til Fulham.
                                Bortsett fra de mange skadene hans så gjorde han en bra jobb, når han spilte. Var en av de beste spillerene på LSK i år.

                                Lykke til videre i Fulham, Riise!!

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  Ville tatt det med en klype salt og vel så det. Det er et "worst case" scenario drømt opp av totenklanen i dagbladet og LSK-haterne i TV2 sporten. Bakgrunnen er uttalelsen fra Mathisen i RB, og det er vel mulig å skrive at vi vil "sitte igjen med småpenger" om man klipper ut de to-tre negativt ladede setningene i RB og fullstendig ignorerer resten.
                                  Helt riktig. Samtidig er det velkjent at LSK Invest stilte midler til rådighet da vi hentet BHR, så er det nok liten tvil om av Invest'et skal ha mye penger fra salget nå.

                                  Det trenger dog ikke være negativt. Dersom man ønsker å ha med seg investorer i LSK (eller en annen klubb for den del) må LSK bevise at pengene faktisk kommer tilbake en dag. Hvis ikke blir investoren en ren giver. De er det langt færre av, spør Lyn nå.

                                  Jeg håper Mathisen og Co. finner sammen med investorene i LSK Invest AS og sørger for at de er med på laget videre. Pengene som frigjøres etter salget av BHR kan enten betales ut til aksjonærene, eller reinvesteres. Jeg håper det siste, og jeg tror faktisk eierne av LSK Invest tenker det samme.
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av KrisB
                                    Da er det helt sikkert da, Riise drar til Fulham.
                                    Har han passert legesjekken? Det vil jeg anse for et mirakel.

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      #58
                                      Forøvrig lar jeg meg faktisk provosere over mengden tomler ned i nyhetstråden på saken om at Sharif tjener på penger på Riise.

                                      Ikke at jeg synes Sharif er en fin fyr og gjør alt rett, langt i fra, men mannen har faktisk lagt penger på bordet for at LSK skal kunne hente spillere. At spillerne som er hentet har vært ræva har ikke vært hans feil. Det er en selvfølge at investorene får ut igjen pengene sine sålenge spillerne er eiet i et Invest-selskap, uansett hvor håpløse medieutsagn investoren kommer med.
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                        Forøvrig lar jeg meg faktisk provosere over mengden tomler ned i nyhetstråden på saken om at Sharif tjener på penger på Riise.

                                        Ikke at jeg synes Sharif er en fin fyr og gjør alt rett, langt i fra, men mannen har faktisk lagt penger på bordet for at LSK skal kunne hente spillere. At spillerne som er hentet har vært ræva har ikke vært hans feil. Det er en selvfølge at investorene får ut igjen pengene sine sålenge spillerne er eiet i et Invest-selskap, uansett hvor håpløse medieutsagn investoren kommer med.
                                        Min tommel ned var mer i frustrasjon over at klubben sitter igjen med lite penger, en irritasjon over at investorene tjener på inveseringene de gjør i/for sportsklubben. Samtidig er det ikke til å legge skjul på at Sharif burde har kjøpt en spiller for 10 mil til oss etter å ha sagt det i media. Med pengene han får nå er det hverfall ingen grunn til at han ikke skal gjøre det.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • erlando
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 858

                                          #60
                                          Lykke til i Fulham, Bjørn Helge!

                                          Umiddelbart virker PL som et drøyt steg oppover fra norsk fotball. Når det er sagt så virker Fulham som en ganske ideell klubb med flere nordmenn og en manager som er "norgesvenn".
                                          Ja til pause i pausen!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎