Vålerenga IF - Lillestrøm SK Søndag 16 aug. kl. 20:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kemkers
    Medlem
    Hoffnarr
    • Sep 2007
    • 63

    #21
    Opprinnelig skrevet av Johnny Sack
    Hva med å få en noenlunde fast 11´er snart? bytter jo plasser og spellere oftere enn rune rudberg driter seg ut i media.
    Evt. LSK driter seg ut i media..

    Kommentar

    • FUGlinho
      KFL styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2454

      #22
      Syns laget som avsluttet igår burde få sjansen. gilbert funka bra på den plassen han hadde, og der han han spilt før også.

      Er eriksen/johnsen tilbake må disse selvsagt vurderes sterkt også, men hvis de er ute av trening heller jeg mere mot pedersen...
      Kim
      Styremedlem KFL

      Kommentar

      • mats
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 621

        #23
        håper

        otto
        pedersen-vidar-kippe-lasse
        karim-kiko-nosa-mykle
        edwin-arild

        tror

        otto
        karim-vidar-kippe-lasse
        tokstad-nosa-kiko-mykle
        olli-edwin

        Kommentar

        • Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

          #24
          Sisteskanse (vet ingenting om islendingen, så jeg lar den være åpen)
          Eriksen - Pedersen - Kippe - Ringstad
          Essediri - Kiko - Nosa - Bolly
          Edwin - Occean

          Satser på at Eriksen er klar om to uker, og at Ringstad sin smell i dag ikke er alvorlig. Riseth er trygg 95% av tiden, men en eller to ganger hver eneste kamp så gir han bort en stor mulighet til motstanderen.

          Essediri på høyrekanten da han er vår eneste høyrekant, var for det meste meget god i går. Men hadde to tilbakespill som like gjerne kunne blitt mål i mot, håper vi slipper det dersom han får spille litt lengre opp i banen.

          Eriksen er best på høyreback, og bør spille der.

          Synes gårsdagens kamp av Kiko var den beste jeg a han i år. Fortsatt noe omstendelig, men jobber godt og hadde mange fine stikkere i går.

          Nosa gjør av og til noe helt latterlig, men er for det meste vår mest kreative sentralt.

          Bolly kom seg veldig i går, og det er befriende og se en kant som tør utfordre og har teknikk. Noe vi ikke har sett mye av de siste årene (på venstresiden), tror en kamp mot et vålerengenforsvar som ikke er patent kan passe han godt.

          Edwin skal selvfølgelig spille.

          Occean, ser ut som han er på vei tilbake. Leverte er okey kamp i går. Personlig har jeg mer sansen for Bjørn Bergmann, men jeg ser det som lite trolig at han får starte.

          Forøvrig en utrolig viktig kamp, ikke bare fordi vi trenger tre poeng men også for at vi kan dra engen ned i møkka, og gi de enda mer dårlig presse.

          Kommentar

          • Mauer
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2007
            • 270

            #25
            Opprinnelig skrevet av Roll75
            Det må løsne for ham snart. Det blir jo farligheter nesten hver gang han utfordrer et forsvar. Han må bare jobbe videre. Tror han kan ha noe på gang!
            Jeg er veldig veldig enig i det du sier. En gang begynner han å score på mange av disse 100% sjansene han får, og da er han gull verdt. Han er er også et uromoment som du sier. Han kan skape mål/store sjanser ut av ingenting. Men desverre så har han i tidligere kamper i år bommet på for mange 100% sjanser, kan nevne tre av dem:
            - Hjemme mot sandefjord aleine mot keeper på overtid (Uten at den hadde noe betydning siden vi leda 2-1 og vant)
            - Borte mot RBK når vi leda 1-0 (da hadde kampen fått et helt annet utgangspunkt)
            - Hjemme mot tromsø igår i det 85 minutt (Da kunne han sikra oss seier'n og tre sårt tiltrengte poeng)

            Kommentar

            • Emil
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 306

              #26
              Vålerenga har spilt mye 4-3-3 i det siste, med to sentrale midtbanespillere kommer vi til å bli overkjørt i begge mellomrom. Skal vi spille 4-4-2 er vi nødt til å ha to sentrale som løper som er helvete for å følge indreløperene, samt at en av spissene ALLTID må plukke opp ankeret. Jeg synes ikke Nosa skal spille sentral i denne kampen grunnet svært svakt defensivt arbeid så langt. Og Søgård MÅ være en av de. Jeg vil se dette laget i en 4321-formasjon hvor backene blir innleggsmaskinene.

              ----------Otto---------------
              Essediri-SP-Kippe-Ringstad
              ---Kiko-Riseth(!)-Søgård--
              ------Nosa---Sundgot------
              ---------Edwin--------------

              Essediri og Ringstad vil stå for innleggene, alle utenom Riseth vil også kunne gå breit. I midtbaneleddet har vi nå full kontroll med 3 dype mot deres 2 indreløpere og to offensive som plukker ut ankeret. Da vil vi hele tiden ha overtall i midtbaneleddet og vi kommer til å være potte tette bakover. Riseth blir valgt fordi vi trenger en som grisetakler engaspillerene og kjefter dem ned for at de ikke klarer å stå på beina etterpå. Dette er formasjonen vibør spille med tanke på spillermaterialet.

              Kommentar

              • andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

                #27
                Edwin er syk i blandt. I går hadde han blandt annet en vending på midtbanen som totalt dreit ut en Tromsö-spiller. Fyren har så blodig kontroll på ballen og er ekstremt god til å holde på den. Dette kombinert med turbo-rykket han kan sette inn når han behöver det, gjör forsvarsspillere livredde. Litt mer jobb med overblikk og spilleforståelse, så kommer han til å dominere tippeligaen stort. Fyren er gull verdt.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                Kommentar

                • Seb.R
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 4159

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                  Edwin er syk i blandt. I går hadde han blandt annet en vending på midtbanen som totalt dreit ut en Tromsö-spiller. Fyren har så blodig kontroll på ballen og er ekstremt god til å holde på den. Dette kombinert med turbo-rykket han kan sette inn når han behöver det, gjör forsvarsspillere livredde. Litt mer jobb med overblikk og spilleforståelse, så kommer han til å dominere tippeligaen stort. Fyren er gull verdt.
                  Ikke minst veggspillet igjennom 3 Tromsøforsvarere med Occean, hvor det fort kunne blitt 3-2.

                  Lenge siden jeg har sett slikt spill på Åråsen.
                  www.sebastianramsland.com
                  www.twitter.com/sebramsland

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Emil
                    Riseth blir valgt fordi vi trenger en som grisetakler engaspillerene og kjefter dem ned for at de ikke klarer å stå på beina etterpå.
                    Tror dette er en god posisjon for Vidar. Han funker best som en demon på midtbanen som plager vettet av motspillere og er ond i duellspill og markering. Her har han större tabbemargin, og hans seniorglipper får ikke samme konsekvenser. Liker lagforslaget ditt godt, spörsmålet er bare hvor mye dette avviker fra det vi jobber med, og om det blir vanskelig å legge om med suksess. Men det å vinne midtbanekampen er det viktigste til denne kampen, og det har vi ikke klart de siste par åra.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • mortenhb
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Jun 2009
                      • 27

                      #30
                      - Det er veldig morsomt å spille foran Kanarifansen. De tenner oss, og det er mye morsommere å spille når fansen jubler og skriker, hopper og danser og er glade. Da vi spiller bra blir det morsommere for alle!

                      Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
                      - Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!

                      --

                      La oss vise hva som bor i oss på Ullevaal!!
                      VG og TV2 kan brenne.
                      <3 http://www.lsk.no/?did=9113370

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        #31
                        Ullevaal matta ble elendig etter som kampen skred fram idag (Lyn-Brann). Forhåpentligvis blir det litt bedre vær de to neste ukene.

                        Tipper VIF setter ned Bengt Sæternes som stopper til denne kampen. De venter nok mye luftdueller når de møter oss. Får håpe at Edwin kan gi dem et lite sjokk.

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          #32
                          De er i total krise hva forsvarsspillere angår, så det blir morsomt å se hva slags mannskap de stabler på beina der bak. Klassespilleren Fuenmayor er kanskje ute han også. Tör vi håpe på Andresen-Säternes i midtforsvaret. Den duoen lukter muggost, og kommer til å bli avkledd av Edwin, Nosa og Mykle.

                          At Muri er ute er rene julekvelden. Söplas desidert farligste angrepsvåpen denne sesongen.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • erikh
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2008
                            • 443

                            #33
                            leste akkurat i VG at fuenmayor er ute i fire uker...hahaha...vet at jeg ikke burde bli optimistisk, for det er jo tross alt LSK det er snakk om..og alle andre lag blir jo automatisk dobbelt sa gode naar de moeter hatlaget LSK..men faen heller..soepla har jo ikke forsvarspillere igjen...

                            Kommentar

                            • ragnarrock
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 937

                              #34
                              Håper på

                              Otto
                              Karim - Sp- Kippe- LKE
                              søgård- kiko
                              Ocean-arildo-nosa
                              Edwin


                              desverre litt redd for at søgård ikke får muligheten, men tror at med han på banen kan vi få litt mere tenning i laget, dette er en kamp vi MÅ vinne.

                              faen som jeg gleder meg!
                              håper alle tar med seg alt sm er av kompiser, bestemødre og til og med uvenner og lager et helvete på tribunen for å mane gutta til full insats!
                              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                              -RagnarRock-

                              Kommentar

                              • Hel1017
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Oct 2008
                                • 196

                                #35
                                Enga er i forsvarstrøbbel og i følge Martine har de ikke midler til å handle de heller, så får tiden vise om dette vil holde fram til 16 august. Tipper det er noen onkler som fikser krisen for Søpla.

                                Er sykt spent på denne kampen, Spøla virker svært svekket men bør ikke undervurderes.

                                Regner med at vi får se dette laget:

                                Otto

                                Essediri-Riseth-Kippe-Pedersen

                                Tokstad-Kiko-Nosa-Mykle

                                Edwin-Occean

                                Men helst hadde jeg sett at vi kunne ha stilt med følgende:

                                Otto

                                Essediri-Pedersen-Kippe-Eriksen

                                Mykle-Kiko-Nosa

                                Sundgot

                                Edwin- Occean
                                Kall meg gjerne naiv! Jeg kaller meg supporter!

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  #36
                                  Det verste som kan skje er vel at Martine får sparken, det blir ansatt en ny trener som gir laget ny giv og investorer spytter inn nye millioner til nye spillere...
                                  Men dersom det ikke skjer, og enga stiller med en skadd Hagen, Martine selv eller Bengt i bakerste rekke så sier det seg selv at ett topp motivert LSK uten fylleangst og magesjau kjører søpla i seng fra første stund ;-)
                                  Er lov å håpe, men dumt å ta noen seier på forskudd.

                                  Tipper Berg velger følgende lag;
                                  Island
                                  LKE-SP-Kippe-MJ
                                  Esset-Søgård-Kiko-Nosa
                                  Edwin-Occean

                                  Håper vel egentlig på skifte av formasjon i "ferien" nå, til en "diamant" på midten med følgende lag;
                                  Island
                                  LKE/Karim-SP-Kippe-Ringstad
                                  Søgård/Kiko
                                  Karim/Mykle-Sundgot-Nosa
                                  Edwin-Occean

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    #37
                                    Jeg vil se dette laget:

                                    Otto - Umulig å ta stilling til han i forhold itl den nye keepern. Virker merkelig å kaste han rett ut i første kampen uansett.

                                    Essediri - Kan ikke settes ut etter sist kamp.
                                    SP - ikke sikker på denne. Magefølelsen sier at vi bør starte med han i stedet for Riseth
                                    Kippe - Selvskreven
                                    LKE - skal vel være klar?

                                    Nosa - Viste mot samene at han takler kantrollen
                                    Søgård - Selvskreven mot enga. Kommer til å gi alt
                                    Bjørkøy - Har vært god sentralt i år. Bra arbeidskapasitet. Latterlig på kanten.
                                    Mykle - Bolly har ikke vist stort i TL. Mykle tryggere og bedre defensivt

                                    Legenden - Vi er mye bedre med han på laget en med Metern
                                    Edwin - Gleder med til å se deg i løpsduell med Martine. EID!

                                    Har tro på poeng i denne kampen. Møter et lag som er minst like ræva som os og har vært langt heldigere med poengfangsten i år.

                                    Velger å vrake Kiko til fordel for Søgård i denne kampen. Trenger Søgård mot søpla.
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • Udyret
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Oct 2008
                                      • 47

                                      #38
                                      Vålerengens Idrætsforening

                                      skal vel ut i 2 kamper i mellom her også, en i Hellas og en i cupen, stemmer ikke det? Altså flere skader.

                                      Sportslig Hilsen
                                      Udyret
                                      som gleder seg til å se martin blir tatt med på løp mot Edwin gang på gang:twisted:

                                      Kommentar

                                      • krisruds
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 839

                                        #39
                                        Laget jeg vil se er:

                                        4-4-2 Siden det høyst trolig at vi spiller det.

                                        Otto

                                        Lasse-Pedersen-Kippe-Ringstad/MJ

                                        Karim - Nosa- Espen - Tokstad/Myklebust

                                        OO-Edwin


                                        Men det laget jeg helst vil se er:

                                        --------------Otto----------------

                                        Karim- Pedersen-Kippe-Ringstad/MJ

                                        --------------Kiko/Jonna-------------

                                        Tokstad/Espen - Nosa - Myklebust/Tokstad

                                        -----------OO - Edwin---------------

                                        Når Tokstad/Espen skal byttes ut med Arild vil jeg flytte laget slik:


                                        --------------Otto----------------

                                        Karim-Pedersen-Kippe-Ringstad/MJ

                                        --------------Kiko/Jonna----------

                                        -----Mykle-------------Nosa------
                                        ---------------Arild---------------

                                        -----------OO - Edwin------------


                                        Håper bare at Bolly ikke får spille denne kampen, han er alt alt for usikker ennå.
                                        krisruds medlem av KFL siden 1996


                                        OI OI OI nå har vi det morro :)

                                        BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                        Kommentar

                                        • WAK
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 964

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Drillo
                                          Sånn jeg ser det er en 4-2-3-1 formasjon det som passer best for vår stall! Forandringen er ikke veldig stor for spillerene, og flere får spille på den posisjonen de liker best.. Med Karim på back har vi uansett ingen vinger i 4-4-2 som kommer til innlegg. I tillegg får vi da brukt Occean, Edwin og Legenden samtidig, og skape et mye større trøkk mot Enga som sliter i forsvar.

                                          Otto
                                          Karim - Steinar(Riseth er ikke trygg!) - Kippe - Marius/Stian
                                          Søgård - Kiko
                                          Edwin - Legenden - Nosa
                                          Occean
                                          Dette har jeg mast om i en evighet i flere tråder her i forumet.

                                          Det er mange fordeler med å spille i 4-2-3-1 med den stallen vi har. Med to dype midtbanespillere i Mouhel/Søgård/Bjørkøy kan være mer offensive og komme rundt på kant. Noen som passer LKE, Johnsen, Ringstad og Essediri bra. De er greit tekninske og har bedre offensive ferdigheter enn deffensive. Det har ikke Mouheli, Søgård eller Bjørkøy og passer perfekt til å krige, løpe mye og ta de deffensive oppgavene sammen med midtstopperne.

                                          Må si at hvis vi starter med;

                                          LKE(Essediri)-Kippe-Pedersen-Johnsen(Ringstad)

                                          Mouheli-Søgård/Bjørkøy

                                          har vi to bra deffensive ledd, samtidig som

                                          Edwin-Sundgot-Nosa

                                          Occean

                                          absolut bør skape et bra offensivt trykk med to offensive backer med på kant.

                                          Er ikke helt sikker på om jeg forsvarer Occean på topp. I toppform ja, men ikke den form han er i nå. Mister også bakromsvåpenet vi eventuelt ville hatt med Edwin på topp.

                                          Kanskje denne oppstillinga kunne vært vel så bra;

                                          Otto

                                          LKE-Pedersen-Kippe-Johnsen/Ringstad

                                          Mouheli-Søgård/Bjørkøy

                                          Essediri/Mykle-Sundgot-Nosa

                                          Edwin

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎