Vålerenga IF - Lillestrøm SK Søndag 16 aug. kl. 20:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    #81
    Man kan ikke ta hensyn til de ti siste minuttene da VIF måtte framover for å score ett til. Da risikerte de svært mye og burde blitt straffet. Men så åpent får ikke vi det.

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #82
      Opprinnelig skrevet av KFL41
      Man kan ikke ta hensyn til de ti siste minuttene da VIF måtte framover for å score ett til. Da risikerte de svært mye og burde blitt straffet. Men så åpent får ikke vi det.
      Sant nok, men det var tidvis vaklevorent gjennom hele omgangen. En god del farlige balltap også.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        #83
        Opprinnelig skrevet av Henrik
        Ikke overraskende er jeg uenig med alle som vil ha store spisser og midtbanespillere med løpskraft som sin store styrke. Vi har hatt noen skrekkelige oppgjør mot VIF de siste årene, og her må vi legge om strategi.

        VIF er trege, ræva og har stoppere som kun spiller godt mot store spisser, slik at de får spillet foran seg. Her må vi satse på lette, raske og tekniske spillere. Spill med Bolly, Edwin, Nosa, Myklebust, Kiko og spillere som det. Sett murbrekkere og løpsmaskiner på benken, så blir det panikk over hele linjen hos møkkalaget fra Oslo-øst.
        Vi må ha noen løpsmaskiner. Formspilleren Karim Essediri (hvem hadde trodd det, annet enn muligens H Berg) og VIF-dødaren Espen Søgård bør være selvskrevne.
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13272

          #84
          Håper gutta trener intensivt på å demme opp for lange innkast. Er livredd for at søpla slår kloa i Lasse Olsen, da blir de nok ledende i Norden og unike i Europa på denne taktiske geniestreken.

          Kommentar

          • Roll75
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2007
            • 834

            #85
            Vi skal vel passe oss litt når vi snakker om at andre har dårlig forsvar. Tror ingen andre lags fans har blitt skremt av det vi har prestert her i år. Det faktum at søpla sliter, endrer ikke på at vi selv har vært råtne i forsvar. Så vi får komme oss ut av glasshuset før vi pælmer! Men bevares - vi har gode muligheter for å score på dem..

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              #86
              Et viktig grep for å unngå baklengs er å sette ut Riseth. Ellers bör vi klare å vinne midtbanen og skape trykk gjennom raskt pasningsspill og en-mot-en-utfordringer. Angrep er det beste forsvar, og Edwin, Nosa, Mykle og Bolly har egenskapene som kan gjöre dem til torturister neste helg.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • antikris
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 520

                #87
                Opprinnelig skrevet av andersmm
                Et viktig grep for å unngå baklengs er å sette ut Riseth. Ellers bör vi klare å vinne midtbanen og skape trykk gjennom raskt pasningsspill og en-mot-en-utfordringer. Angrep er det beste forsvar, og Edwin, Nosa, Mykle og Bolly har egenskapene som kan gjöre dem til torturister neste helg.

                Enig. Er usikker på om dette er kampen for Espen, selv om jeg elsker å se han spile mot møkka. Syns Nosa har vært god, og hvis han kan få litt mer smartness defensivt, dvs. ikke ruse, vil han være selvskreven i lang tid fremover. Syns Kiko også burde få muligheten etter forrige kamps prestasjoner. Har ingen klare favoritter på kanten denne gangen, men lager en mulig 11'er her:

                otto
                karim-SP-Kippe-Ringstad
                tokstad-kiko-nosa-mykle/bolly
                arild--edwin--

                Litt usikker på Bolly. Så han dro en 3'er siste kamp, og har vel egentlig ikke vært bedre heller.

                Kommentar

                • MartinRE
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2008
                  • 738

                  #88
                  -------Keeper-------
                  Karim-Pedersen-Kippe-Ringstad
                  ---------Søgård--------
                  Myklebust----------Nosa
                  -------Legenden--------
                  -----Edwin-Occean-----
                  "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    #89
                    Liker laget ditt juniorkanari, men tror ikke det vil gi noe godt kombinasjonsspill langs kantene. Synes heller ikke det er rett å sette inn Occean så lange han dreper angrepene vår ved å stoppe all fremdrift, og liker ikke å sette ut en av de beste sist, nemlig Kiko.
                    Tror høyrsiden kan fungere bra med de to Tuniserne på samme kant av banen.

                    Myklebust leverte varene når han startet som rein bakromsspiss mot Start. Nå er han i målform.
                    Edwin, Sundgot og Nosa trenger ikke være toppspiss for å score, det må Myklebust.
                    Med denne oppstillingen har vi 4 mann + Kippe som er målfarlige. resten scorer hvert skuddår, men kan i alle fall gjøre en god defensiv jobb mot et møkkalag.

                    Otto for usiker, Logi inn hvis han er i form og tilgjengelig.
                    Riseth er for usikker og kan ikke sende pasningene langs bakken. Ut av laget.
                    Occean er for treig i huet til å spille for LSK, han stopper opp alle angrep når han får ballen i beina. Eier ikke driv og pasningsfot, da hjelper det ikke om han jogger kalvbeint og halvhjertet rundt på banen og header inn et mål eller to iblant. For dårlig utvikling på denne spilleren-sett han på benken til han skjønner ordene "en-touch" og "skyt, pass ballen eller løp for faen, men slutt å kløne så jævlig med ballen".
                    Bjørkøy: trenger ikke en treig spiller mot treige spillere. Bjørkøy er faktisk ikke et hakk bedre enn elendige Andresen, og akkurat like ufarlig foran mål.
                    Unggutta ellers: trenger rutine når vi vil ha 3 poeng mot erkerivalen, ikke unggutter som blir lurt av de gamle skitne hundene til enga. Gjerne et innhopp av Bolly for Nosa, Lille-Bukken for Myklebust. Ringstad inn dersom Eriksen er skada igjen.

                    Myklebust kan også skifte plass med hhv Nosa og Edwin under kampen for å løse opp spillet og evt forvirre engas treige forsvar. Finnes det noe deiligere enn å drible en enga-spiller på rævva? Svar: å score på enga og gi de deres 6. strake serietap.

                    Logi
                    Karim - Pedersen- Kippe- Eriksen
                    Kiko- Søgård
                    Edwin-Arildo-Nosa
                    Myklebust
                    Last edited by Hamburg & Kanari; 07.08.2009, 16:58.
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #90
                      Kan nesten garantere at Berg ikke viker fra filosofien om å gå ut i 4-4-2, for så å legge om til diamant dersom vi trenger mer tyngde framover. Da med Sundgot øverst i diamanten bak to spisser.

                      Gidder ikke tippe eller håpe på noen lagoppstilling, da bruker jeg heller energi på å håpe at vi henter inn en kvalitetsstopper og en god kantspiller.

                      Når det gjelder kampplan/strategi, håper jeg vi først og fremst satser på å være disiplinerte og kompakte bakover. Offensivt synes jeg vi kan stole på at Edwin og Nosa skaper noe, i alle fall i første omgang. I andre omgang må det selvsagt vurderes om vi bør dytte flere folk framover.

                      Tror det er naivt å håpe på storspill og at vi skal feie dem av banen. En kynisk og kontrollert 1-0-seier hadde vært fantastisk!

                      Kommentar

                      • Martini
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2007
                        • 294

                        #91
                        Selvom jeg kun følger VIF-TIL på VG live nå sleppes det inn mål i bøtter og spann på Ullevaall allerede, selvom vi ikke skal snakke høyt om det defensive om dagen må det da være muligheter for å gjøre noen mål på dem neste søndag .. Virker jo som et ræva forsvar rett og slett...Noen som veit om Muri, Freddy og og denna Fuenmayor er klare for søpla mot oss?.. Fuenmayor er vel ute såvidt jeg husker menne....:neutral:
                        FUGLA TIL VI DØR!

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          #92
                          TIL har vært sykt effektive, slik de var mot oss. De scorer på hver sjanse. Forsvarsrekka til VIF ser helt grei ut sammenlignet med vår.

                          Denne kampen kan fort bli siste mulighet til å slå VIF med Martin som sjef. Hadde vært jævlig kjipt om vi gikk på fire strake tap med ham ved roret.

                          Vi møter et lag som til de grader skal reise kjærringa slik det ofte har vært når vi har møtt dem under Martin A. Det har endt med tre strake tap. På tide at vi retter opp dette og sesongen forøvring.

                          Kommentar

                          • Superstefan
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 2180

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av Martini
                            Noen som veit om Muri, Freddy og og denna Fuenmayor er klare for søpla mot oss?.. Fuenmayor er vel ute såvidt jeg husker menne....:neutral:
                            Var vell snakk om 6 uker på Muri hvertfall
                            Fotograf Kreativ Kanaris

                            KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                            Kommentar

                            • Emil B
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 5921

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Martini
                              .Noen som veit om Muri, Freddy og og denna Fuenmayor er klare for søpla mot oss?.. Fuenmayor er vel ute såvidt jeg husker menne....:neutral:
                              Alle er nok ute mot oss. Muri og Fuenmayor er ute med skade. Mener og ha lest et sted at Dos Santos er sykemeldt på ubestemt tid. Det blir vel Hagen og han inn leide fra RBK som spiller stoppere. Men håper selvfølgelig at Andresen må spille stopper.
                              Last edited by Rønnern; 09.08.2009, 21:10. Begrunnelse: Fjernet noen spekulasjoner som var over grensen

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13272

                                #95
                                Hagen er skadd og skal opereres.

                                Kommentar

                                • KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

                                  #96
                                  Dos Santos er ute med hjertefeil og er nok neppe med mot oss.

                                  Kommentar

                                  • Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

                                    #97
                                    Jeg beklager å være negativ, men jeg har ingen tro på dette. I det hele tatt. Nå fikk søplefolket oppturen sin, og kommer til å være stinne av både selvtillit og revansjelyst for å vise at de duger i serien også. Jeg har følelsen av at dommedag nærmer seg, og ser ikke lyst på hvordan denne sesongen skal ende i det hele tatt. Jeg har tviholdt på optimismen lenge, men nå synes jeg det ser svart ut i horisonten. Nå er Arildo skadet også, og da er det ikke mye å knytte håpet opp i mot heller. Åtte seriemål sier alt om hvor viktig han er. Trøsten i så måte er vel at han blir her og hjelper oss opp igjen om det utenkelige skulle skje.
                                    Ni principe ni rey...

                                    D10S!

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7055

                                      #98
                                      Opptur og opptur. De avsluttet kampen mot ni Tromsø-spillere, og vant på selvmål. Marginer opp og i mente.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • KFL41
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 3648

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                        Jeg beklager å være negativ, men jeg har ingen tro på dette. I det hele tatt. Nå fikk søplefolket oppturen sin, og kommer til å være stinne av både selvtillit og revansjelyst for å vise at de duger i serien også. Jeg har følelsen av at dommedag nærmer seg, og ser ikke lyst på hvordan denne sesongen skal ende i det hele tatt. Jeg har tviholdt på optimismen lenge, men nå synes jeg det ser svart ut i horisonten. Nå er Arildo skadet også, og da er det ikke mye å knytte håpet opp i mot heller. Åtte seriemål sier alt om hvor viktig han er. Trøsten i så måte er vel at han blir her og hjelper oss opp igjen om det utenkelige skulle skje.
                                        Vel, vi har tatt 16 poeng på 11 siste kamper uten å ha hatt spesielt marginer med oss. Snarere tvert imot. Fortsetter den trenden, vil vi greie det med god margin. Seseongstarten vi fikk var jo helt absurd. Riise er borte, men jeg har tro på at Nosa og Edwin har de inviduelle ferdighetene som skal til for å redde laget fra nedrykk. Men det blir noen uhyre viktige kamper mot godset, glimt og lyn på hjemmebane.

                                        Kommentar

                                        • Martini
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2007
                                          • 294

                                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                          Jeg beklager å være negativ, men jeg har ingen tro på dette. I det hele tatt. Nå fikk søplefolket oppturen sin, og kommer til å være stinne av både selvtillit og revansjelyst for å vise at de duger i serien også. Jeg har følelsen av at dommedag nærmer seg, og ser ikke lyst på hvordan denne sesongen skal ende i det hele tatt. Jeg har tviholdt på optimismen lenge, men nå synes jeg det ser svart ut i horisonten. Nå er Arildo skadet også, og da er det ikke mye å knytte håpet opp i mot heller. Åtte seriemål sier alt om hvor viktig han er. Trøsten i så måte er vel at han blir her og hjelper oss opp igjen om det utenkelige skulle skje.
                                          Bare jeg som ikke har fått med meg at Legenden er skada??? ,,,
                                          FUGLA TIL VI DØR!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎