Vålerenga IF - Lillestrøm SK Søndag 16 aug. kl. 20:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

    Kjenner at jeg begynner å bli nervøs nå! Hadde smakt utrolig godt med seier! Helt umulig å spå kamputfallet. Blir sikkert en sikkelig krigekamp. Satser på at Sundgot blir klar og nikker inn 0-1 3,30 på overtid!

    Kommentar

    • christoffer
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2004
      • 326

      Opprinnelig skrevet av Emil B
      Kjenner at jeg begynner å bli nervøs nå! Hadde smakt utrolig godt med seier! Helt umulig å spå kamputfallet. Blir sikkert en sikkelig krigekamp. Satser på at Sundgot blir klar og nikker inn 0-1 3,30 på overtid!

      Husk at LSK alltid må ha 3-4 mål i en kamp for å vinne....

      Kommentar

      • antikris
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 520

        Opprinnelig skrevet av christoffer
        Husk at LSK alltid må ha 3-4 mål i en kamp for å vinne....

        Hva med å prøve noe nytt denne gangen? Med tanke på å holde nullen..

        ----------otto------------
        karim-pedersen-kippe-eriksen
        ----------riseth-------------
        --tokstad-kiko----myklebust
        ----------nosa-------------
        ----------edwin------------

        Er vel egentlig ikke sånn jeg ønsker at LSK skal spille, men kanskje vi kan få til noe hvis vi har litt bedre defensiv balanse i laget, og at på denne måten midtforsvaret ikke blir "dratt" når innleggene kommer og vi får overganger mot.

        Nosa som en hengende spiss/offensiv midtbane sammen med Edwin kunne vært en god løsning, og da slipper vi rare balltap i eget forsvar også. Hovedfordelen er jo at det vil være noen bak Riseth når han kåler bort ballen!

        Kommentar

        • frodekippe
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 480

          Jeg har gjort alt som står i min makt for å mobilisere LSK G13-1 til kamp på Ullevål på søndag mot enga, men det ser ikke ut til å holde. De fleste har andre planer, eller så skal de innover allerede med foreldra sine.

          Så som noe kollektiv gruppe reiser vi desverre ikke innover.

          Sånn er det desverre, men mange av gutts kal som sagt innover uansett...

          Så er det bare å knipe ræva i sammen og levere et resultat som er godt nok for 3 poeng denne kvelden
          FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

          Bjørn Lindahl

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13272

            Opprinnelig skrevet av christoffer
            Husk at LSK alltid må ha 3-4 mål i en kamp for å vinne....
            Med svein oddvar moen som pipeblåser vil iallefall søpla få minst én straffe. Muligens vil vi også måtte avslutte denne kampen med ti mann. Dette er mannen som ser opp på tribunen og ikke på linjedommer før han blåser. La oss håpe han er litt mer rakrygget på spøkelsesstadionet Ullevål enn i Bergen.

            Forøvrig er jeg rimelig sjokkskadd over at søpla oppfattet Tromsøs raske frispark som usportslig. Vi husker vel alle hvordan Thorvaldsson skåret i 2007 etter et meget hurtig tatt frispark tatt drøye ti meter unna der dommeren pekte. Heldigvis sendte vi klanen hjem i skam ti minutter før full tid med deilige 3-1.

            Kommentar

            • Martini
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2007
              • 294

              Kristoffer Hæstad ute med karantene mot oss...
              FUGLA TIL VI DØR!

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                Opprinnelig skrevet av Martini
                Kristoffer Hæstad ute med karantene mot oss...
                Større sjanse for å se Bojan da... Eneste spilleren på enga jeg faktisk liker og som er god!!!
                Så det er vel dårlig nyheter for LSK!!!

                Kommentar

                • nebbjævel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2009
                  • 511

                  Blir det ett poeng skal jeg ikke klage. Det skjer så mye rart i serien og cupen for tida at vi ikke kan ta noe for gitt. Rosenborg hjem til bart city med 5 baklengs i kofferten, Aalesund videre mot alle odds. Fugla på kvalik i serien. Jeg kaster korta og innrømmer: Jeg skjønner ikke en dritt.

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    Opprinnelig skrevet av Folke
                    Større sjanse for å se Bojan da... Eneste spilleren på enga jeg faktisk liker og som er god!!!
                    Så det er vel dårlig nyheter for LSK!!!
                    Enig i det, men Bojan er ikke like rabiat og hardtarbeidende som Hästad er. I en kamp som denne, som garantert kommer til å preges av dueller og krig, så tror jeg nesten jeg foretrekker Boje. Fort sliten blir'n og.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                      Enig i det, men Bojan er ikke like rabiat og hardtarbeidende som Hästad er. I en kamp som denne, som garantert kommer til å preges av dueller og krig, så tror jeg nesten jeg foretrekker Boje. Fort sliten blir'n og.
                      Bojan sliten setter fortsatt ballen i mål fra 30 meter....
                      Om ikke den nye Islendingen er like god i mål som han er stor i kjeften da, tvi tvi!!!!
                      Den lille rabiate sørlendingen kan krige, det er jeg enig i... Bare det at han ellers er en ræva fotballspiller blitt, evt alltid hvert!!! Bojan derimot er helt konge når han har den rette dagen, og hva typisk det ville hvert om den kom mot oss... samme dag som Moa, Mos og Moen har "dagen"!!!!!!!

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        Opprinnelig skrevet av Folke
                        Bojan sliten setter fortsatt ballen i mål fra 30 meter....
                        Om ikke den nye Islendingen er like god i mål som han er stor i kjeften da, tvi tvi!!!!
                        Den lille rabiate sørlendingen kan krige, det er jeg enig i... Bare det at han ellers er en ræva fotballspiller blitt, evt alltid hvert!!! Bojan derimot er helt konge når han har den rette dagen, og hva typisk det ville hvert om den kom mot oss... samme dag som Moa, Mos og Moen har "dagen"!!!!!!!
                        Så grusomt målfarlig er han da ikke? Kommer bare på en sånn suser fra ham. Anyways, sliten eller ikke, det er utrolig viktig at Söpla ikke får bruke mellomrommet mellom vårt forsvar og midtbane. Da får ikke Bojan noen muligheter til å sette den fra 30 meter heller. Dette har vi ofte svikta på i år, men forhåpentligvis kan Kiko demme opp for den slags samtidig som Nosa tar mer ansvar fremover.

                        Forövrig bör Bojan få såpass med juling at han går lei 15 minutter ut i kampen. Når jeg tenker meg om går det for hele Söpla IF.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13272

                          Er vel ikke uten grunn Berg innprenter press på ballfører og gjenvinning før dette oppgjøret. Gir vi søpla spillerom til å kælke pasninger og slå stikkere foran egen 16 er vi sjanseløse. Så imidlertid hva som skjedde når TIL vant ballen høyt i banen mot søpla: TIL gikk gjennom forsvaret som en rødglødende kniv gjennom smør gang på gang. Egentlig nokså svakt av TIL å ikke putte flere i begynnelsen av kampen.

                          I denne kampen er vi nødt til å presse høyt ofte, dekke rom og ikke søle bort ballen. Håper for guds skyld at gutta er innstilt på å løpe litt i denne kampen. Begge lag har vært svært variable, og selv om vi har en meget god sjanse på Ullevål kan det fort gå motsatt vei om ikke konsentrasjonen er på topp.

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Opprinnelig skrevet av andersmm
                            Så grusomt målfarlig er han da ikke? Kommer bare på en sånn suser fra ham. Anyways, sliten eller ikke, det er utrolig viktig at Söpla ikke får bruke mellomrommet mellom vårt forsvar og midtbane. Da får ikke Bojan noen muligheter til å sette den fra 30 meter heller. Dette har vi ofte svikta på i år, men forhåpentligvis kan Kiko demme opp for den slags samtidig som Nosa tar mer ansvar fremover.

                            Forövrig bör Bojan få såpass med juling at han går lei 15 minutter ut i kampen. Når jeg tenker meg om går det for hele Söpla IF.
                            Bojan har vel sjeldent spilt mot noen som er så dårlig i presset som LSK heller, så mulig han hadde hatt flere kanoner i mål om han spilte mot oss hver helg... Men som reka sier så er det fokus på dette på trening, det er bra og helt avgjørende for denne kampen. Selv om ikke Bojan eller Moa er noen Messi/Ronaldo, så innehar både de og andre kvaliteter som passer dårlig til den typen fotball LSK har vist frem flere ganger i år... Så ferdighetene til bl.a. Bojan blir jo hauset opp av meg nettopp pga at hans kvaliteter "passer" til LSK på en dårlig dag...
                            Men skal det snu, så er anledningen nå.. Med innsats og hjertet utenpå drakta, ett par feite mål og vips kan kanskje selvtilliten til gutta bikke over på normalt nivå for resten av sesongen.

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13272

                              Det serbiske kolsofferet rekker knapt Koren til knærne, og han har i tillegg vært svært ujevn. Gjennomgå kampene til søpla, og du vil se at han sjelden leverer varene. Hypen fra Klanen er uforståelig, all den tid spilleren hever en solid lønn uten å gidde å trene hardt nok til å holde i 90 minutter. Om vi hadde hatt en tilsvarende latsabb i klubben ville vi vært rasende alle mann. Men for klanen ser det vel helt Barcelona ut når han kommer innpå og drar noen finter foran slitne motstandere som ligger bakpå og forsvarer ledelsen. At han har skåret mediokre 4 mål tyder på effektivitet sett i forhold til spilletid, men når han bare spiller fotball i en halvtime gidder jeg ikke bekymre meg. Den siste timen er han uansett rundingsbøye og svekker laget.

                              Spillerne som vi må passe oss for i forhold til kampen tidligere i år er Fredheim-Holm (BB i vår) og Hæstad. Sammen med Hagen var de søplas beste mot oss i vårkampen. Dessverre for søpla stiller ingen av dem. Moa vil garantert levere mot oss ettersom vi har gitt ham godfølelsen hver gang, mulig broren også kommer innpå og storspiller. De to og en undervurdert Berre er min eneste bekymring.

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                Opprinnelig skrevet av reka
                                Spillerne som vi må passe oss for i forhold til kampen tidligere i år er Fredheim-Holm (BB i vår) og Hæstad. Sammen med Hagen var de søplas beste mot oss i vårkampen. Dessverre for søpla stiller ingen av dem. Moa vil garantert levere mot oss ettersom vi har gitt ham godfølelsen hver gang, mulig broren også kommer innpå og storspiller. De to og en undervurdert Berre er min eneste bekymring.
                                Enig. Med Muri ute har de også mistet sitt viktigste angrepsvåpen og toppscorer. Arild, Mykle og Eriksen bör dog ta en telefon til SK Herd på Sunnmöre og be om å få låne Lasse Olsen til treningene denne uka, slik at han kan ta lange innkast mot förstelaget på formasjonstreninga. I bytte kan Herd få en treningskamp mot LSK. Lange kast har värt en viktig del av Grisenes spill denne sesongen.

                                Fint om vi også kan la väre å gi den svarte Quasimodo, Dawda Leigh, all verdens rom å löpe i. Om han får litt fart rettvendt har han på tross av et absurd klönete löpesett og ballbehandling, evnen til å finte seg forbi forsvarere.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • Loddet
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2004
                                  • 325

                                  Forutsetningene, bortsett fra at vårt eget lag ikke er allverden, har sjelden vært bedre mot søpla. De har rett og slett ikke noe godt lag. Bojan er bra, men er som Reka nevner utrolig dårlig trent. Holder maks 60 min. Forsvaret suger lut, og martin og resten av dritten blir bare dårligere og dårligere.

                                  Her er det bare å krysse fingra å håpe på at vi minst scorer tre mål. Hvis vi gjør det har vi en fair sjanse til å vinne.

                                  Kommentar

                                  • A-net
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2006
                                    • 447

                                    Opprinnelig skrevet av Loddet
                                    Forutsetningene, bortsett fra at vårt eget lag ikke er allverden, har sjelden vært bedre mot søpla. De har rett og slett ikke noe godt lag. Bojan er bra, men er som Reka nevner utrolig dårlig trent. Holder maks 60 min. Forsvaret suger lut, og martin og resten av dritten blir bare dårligere og dårligere.
                                    Nettopp dette tilsier at vi taper så det synger - vi taper alltid når "forutsetningene" sier at vi skal vinne...

                                    Evig pessimist!
                                    I med og motgang - vi er Lillestrøm!

                                    Kommentar

                                    • nebbjævel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2009
                                      • 511

                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      .

                                      Spillerne som vi må passe oss for i forhold til kampen tidligere i år er Fredheim-Holm (BB i vår) og Hæstad.
                                      Det skal vel et skikkelig langskudd til før Daniel Fredheim Holm blir en trussel. Bor ikke han strengt tatt i Danmark ?

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13272

                                        Om du leser litt videre vil du sikkert se at dette er tatt med i kalkulasjonen:
                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Dessverre for søpla stiller ingen av dem.

                                        Kommentar

                                        • nebbjævel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2009
                                          • 511

                                          OK, Reka.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎